od plš » 16. Okt 2022 16:53
Badger-FB z tohto úseku je asi najviac fotografického a videomateriálu. Bolo to časovo pár rokov pred spustením FB-stránok. Nadšenci sa vyšantili na galérii na dialnece.info. Pozornosť venovala Pravda, redaktorka Jaloviarová, domáci prispievatelia a hlavne vedúci Mechanizácie Zakládání staveb Brno /veľmi voľné označenie organizácie/, mladý chlap, ktorý objavil dialnice. info.
Estakáda cez Hričovskú priehradu pozostávala z 3 častí budovanú pod skružou Strukturas, úsek nad prúdnicou Váhu metódou letmej betonáže /oblúkový úsek/, pod Berdom úsek pred tunelom. Jednotlivé statické úseky estakády sa budovali na násypoch v toku Váhu, nakoniec násypy boli odstránené. Miestni prispievatelia nám odfotili moment prekladania skruže Berd z jedného mosta na druhý. Z ľavého na pravý /podľa Počiatka/ alebo opačne, kto si to už pamätá. Portál tunela od piehrady sa budoval pod tzv. "korytnačkou", samotný tunel sa razil z troch bodov /8 čelieb/, cez strednú jamu sa vyrazilo gro tunela. Strednú jamu zasypali popolčekom, aby nejímal do priestoru tubusov vodu. Posledný vyrazený portál bol v svahu nad Kysucou. Následne bola premostená Kysuca a dialnica D3 bola dopravne napojená na jestvujúcu štvorprúdovku. Tí skúsenejší z fóra kritizovali výstavbu tohto úseku ako minimálne potrebnú. Žiaľ nebol pripravený žiadny relevantnejší úsek. dosť bolo spamu...