D3 Svrčinovec - Skalité

Žilina (križovatka s D1) – Kysucké Nové Mesto – Čadca – Skalité, štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod Miro » 13. Apr 2018 13:31

Podľa mojich informácií tam tú 60-ku (+ zákaz otáčania) dali po niekoľkých tragických nehodách zavinených prejdením do protismeru. Keďže po napojení úseku CA - Svr sa na tejto ceste nič nezmení, tak by tam logicky 60-ka mala zostať. Vlados, tvoj názor dostáva trhlinu aj preto, že 60-ka je tam v oboch smeroch, nie len v smere do CA.

Ozaj, ten výjazd z poľnej cesty tam zostane?
https://goo.gl/maps/327xVJ25HV62
Miro
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 4
Založený: 12. Jún 2005 19:47

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod IceFox » 13. Apr 2018 13:45

Miro napísal:Podľa mojich informácií tam tú 60-ku (+ zákaz otáčania) dali po niekoľkých tragických nehodách zavinených prejdením do protismeru.

Dali to tam preto lebo sa tam autá veľmi radi v kolóne otáčajú naspäť na Oščadnicu (aj dnes ráno som zažil) - preto tie nehody. Keď to dostávajú tak kolóny zmiznú - nie je dôvod sa otáčať - môžu tam dať 80/90.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 878
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod Miro » 13. Apr 2018 14:13

Opäť sa opýtam, prečo je to teda aj v smere z Čadce?
Miro
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 4
Založený: 12. Jún 2005 19:47

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod IceFox » 13. Apr 2018 17:01

Myslím si ,že to tam dali zo zotrvačnosti (čo na jednej strane to aj na druhej) aby sa nahodou nenašiel expert ,ktorý sa bude otáčať keď bude tunel zatvorený z Čadce.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 878
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod Miro » 14. Apr 2018 05:56

Z Čadce je to ZA tunelom
Miro
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 4
Založený: 12. Jún 2005 19:47

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod dandb » 15. Apr 2018 10:19

Miro napísal:Opäť sa opýtam, prečo je to teda aj v smere z Čadce?

Ked sa niekto bude otacat v kolone do cadce tak kto bude mat vacsiu sancu dobrzdit ten co ide od cadce 60 km/h alebo ten co ide 90 km/h ?
Pre mna je to logicke 60 km/h obojsmerne, v nocnych hodinach - respektive pri nizsich intenzitach tam mohla byt kludne 90 km/h(premenlive znacenie)
Po dostavbe CA - Svrcinovec toto obmedzenie zmizne - moj nazor.
dandb
nováčik
 
Príspevky: 7
Založený: 12. Okt 2016 20:39

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod ferguson » 16. Apr 2018 09:58

Podla mna nic nezmizne. Na Slovensku obmedzenia neubudaju zo zasady.
ferguson
diskutujúci
 
Príspevky: 176
Založený: 18. Nov 2015 21:05

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod IceFox » 16. Apr 2018 12:09

Ja dúfam ,že hej. Predsa len I/11A spravuje NDSka tak snáď sa ukážu ako kompetentnejší než SSC.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 878
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod Jano1 » 18. Apr 2018 19:45

DrX napísal:To je teda fakt vrchol. Staci pripomenut, ze v normalnej hornatej krajine (napr Rakusko), ak je tam spoplatnenie dialnic a vela tunelov, tak nie len, ze samozrejme za dialnicne useky sa plati, ale este za prejazd tunelmi sa priplaca.


Tak napis aspon jeden tunel s dlzkou do 1 km kdekolvek na svete, za ktory sa osobitne priplaca! Rakusko ma vyse 400 tunelov a spoplatnenych je kolko? Je to aspon 1%?
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod Jano1 » 18. Apr 2018 19:52

DrX napísal: takze nie je dovod aby ludia, co jazdia po 5-milEUR/km rovinatej dialnici dotovali svojimi nalepkami nezmyselne megalomanske predrazene naokolo-blizsie.


To chcem vidiet tie nove useky R2 za 5 mil.E/km. Samozrejme podla teba aj Zvolen - Pstrusa a Pstrusa - Krivan je za 5 mil.E/km. Zarucene budu aj dalsie v plnom profile za 5 mil.E/km.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod IceFox » 18. Apr 2018 20:08

Na neho nemá zmysel reagovať. Nechaj ho žiť jeho diskopríbeh s cca 7000 tis. intenzitami na R2.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 878
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod DrX » 18. Apr 2018 20:13

Jano1 napísal:
DrX napísal:To je teda fakt vrchol. Staci pripomenut, ze v normalnej hornatej krajine (napr Rakusko), ak je tam spoplatnenie dialnic a vela tunelov, tak nie len, ze samozrejme za dialnicne useky sa plati, ale este za prejazd tunelmi sa priplaca.


Tak napis aspon jeden tunel s dlzkou do 1 km kdekolvek na svete, za ktory sa osobitne priplaca! Rakusko ma vyse 400 tunelov a spoplatnenych je kolko? Je to aspon 1%?


Poprve, ja som nenapisal, ze presne tento jeden konkretny tunel by musel mat spoplatneny prejazd. Ale urcite u tych 5 ci kolko bude na D1 a dalsich 3 na D3 by mal byt nejaky system, aby za ne ludia platili.

A ked uz takto tradicne odbacas od veci a zavadzas, tak ti odpoviem: napr v amerike su desiatky tunelov v primorskych mestach za ktore sa plati myto. A kludne aj 8USD za prejazd, a kludne maju dlzku len okolo 1-2km.

No a k tym 5mil EUR/km. Kosice-Vcelare by za tolko bolo este aj teraz, aj s prerobenim Kosice-Saca na poriadnu realnu RC. Presne tento usek sa ale radsej ani nepripravuje, vsakano. Ty ale budes ocakavat 5mil EUR/km este aj v r 2050, aj ked na severe sa stavaju dialnice za 50mil EUR/km dnes!!!
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod Jano1 » 24. Apr 2018 19:12

Neuviedol si ziadny tunel s dlzkou do 1km, ktory by bol kdekolvek na svete osobitne spoplatneny. Na Kysuciach su a dlho budu len tunely do 1 km a preto nevidim ziadny dovod, preco by tieto kratke tunely mali byt osobitne spoplatnene.

A ked uz uvadzas 8 USD za prejazd, tak uved aj tunel s dlzkou 1-2 km, ktoreho sa to tyka!

Cize zo 150 km chybajucich na vychodnej R2 by mohlo byt az cca 25 km mozno za 5 mil.E/km (aj ked tomu moc neverim), lenze zvysok v pripade plneho profilu bude za 15-35 mil.E/km a mozno za viac pri intenzitach na niektorych usekoch len 5-6 tisic v./24h v sucasnosti, co aj o 20-30 rokov moze znamenat intenzity pod 10 tisic v./24h. Cize R2 treba postupne stavat, ale omnoho ekonomicky vyhodnejsie by bolo upravit existujucu cestu I.triedy, pokial je to mimo obce + obchvaty obci a o 20-30 rokov stavat RC.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod DrX » 24. Apr 2018 19:31

Jano1 napísal:
A ked uz uvadzas 8 USD za prejazd, tak uved aj tunel s dlzkou 1-2 km, ktoreho sa to tyka!


Uz sa prestan strapnovat, a otvor si napr Wiki:
https://en.wikipedia.org/wiki/Toll_tunnel
a tu mas napr 500-metrovy spoplatneny tunel
Addison Airport Toll Tunnel North Texas Tollway Authority Keller Springs Road Addison Airport 1,600.0 487.7m $0.53

a tu mas 2-km tunely za 15USD za prejazd:
Tunnel Name Operated by Road Carried Passes Under Length (ft) Length (m) Cash tolls (automobile) Notes
Holland Tunnel Port Authority of NY & NJ I-78 Hudson River 8,558.0 2,608.5 $15.00 Cash or E-ZPass (Tolls eastbound only)
Lincoln Tunnel Port Authority of NY & NJ NJ-495 / NY-495 Hudson River 8,216.0 2,504.2 $15.00 Cash or E-ZPass (Tolls eastbound only)

Zvysok rovnake hlody. Od Kosic po Sorosku a od Sorosky po Tornalu je v pohode 5mil E/km za plny profil. Zvysok sa da stavat za 15mil E/km (pri dobrych sutaziach za 10mil E/km). A ako bolo velakrat povedane, ak by to dneska za tie ceny stalo, nikde na R2 by neboli intenzity pod 10tis aut/den a nikde na Slovensku by nebola nezamestnanost 18% a KE-BA by sa jazdilo za 3hod takze investori by boli ochotni v pohode prist kamkolvek na SK, nie len do okolia BA.
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod Loe » 25. Apr 2018 11:21

Sledujem toto fórum už viac než desať rokov, ale bol to až tento príspevok ktorý ma presvedčil k zaregistrovaniu sa. Ja si myslím, že debata o tom aký tunel a s akými parametrami je spoplatnený v USA je pre nás úplne bezpredmetná. Avšak už keď je teda s toľkou bohorovnosťou poukazované na predmetné tunely v USA tak je potrebné podotnúť že v danom zozname je jediný tunel kratší ako 500m, ktorý je spoplatnený a to je práve ten, ktorý je uvedený ako "napríklad" tj. Addison Airport Toll Tunnel. Jedná sa o tunel v mestskej zástavbe, postavený pod areálom miestneho letiska a jeho účel je teda umožniť skrátenie cesty pre tých vodičov, ktorým sa nechce letisko obchádzať priľahlými ulicami. Nejedná sa teda o klasický dialničný tunel v našom chápaní a v danom prípade nemožno ani hovoriť o odstránení bodovej závady v našom chápaní, ani o zvýšení komfortu jazdy v našom chápaní, ide tu výlučne o možnosť ušetriť čas a za to sa platí mýtne 63 amerických centov, čiže približne 52 euro centov. (wikipedia má o výške mýtneho staré údaje).

Tunel Svrčinovec skutočne nie je z vyššie uvedeným tunelom porovnateľný, pretože i keď má povedzme podobnú dĺžku, po prvé je postavený v polovičnom profile, po druhé sa nachádza na diaľnici ktorá ako taká už spoplatnená je, a ten kto by sa chcel tunelu vyhnúť aby mýto neplatil, tak ho čaká jazda až na poľskú hranicu, kde je najbližšia MÚK. Pritom, v roku 2010 boli v Ciernom intenzity 3536 vozidiel za 24 hodín, čiže ak pripustíme prípadné mýto 50 centov, tak za rok by tento tunel vygeneroval 645 320 EUR. Rozumiem síce že dnes sú intenzity iné ako v roku 2010, ale s akým rozdielom? Aj keby tunelové mýto vygenerovalo milión eur za rok... Nuž áno aj to sú peniaze, ale v kontexte nákladov údržby a výstavby diaľnic sa skutočne jedná o marginálnu čiastku.

Ak je zase poukazované na tunely, kde mýtne činí 15 USD, tak v rámci korektnosti doplňme že sa jedná o tunely, zase v mestskej zástavbe, jeden tunel je v New Yorku, druhý v New Jersey. Intenzity? V prvom 89 000 vozidiel za 24 hodín, v druhom 113 000 vozidiel za 24 hodín. Ako chcete takéto intenzity generovať na D3? (Nič proti našim priateľom tam žijúcim).

Slovenské mýto a financovanie NDS a.s. má mnoho problémov, ale riešením skutočne nie je spoplatniť tunely na D3 (a keď už o tom hovoríme, tak ani žiadne iné tunely). Ale to je už iná debata.
Loe
diskutujúci
 
Príspevky: 201
Založený: 24. Apr 2018 21:20

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod Jano1 » 25. Apr 2018 18:39

DrX napísal:Uz sa prestan strapnovat, a otvor si napr Wiki:
https://en.wikipedia.org/wiki/Toll_tunnel
a tu mas napr 500-metrovy spoplatneny tunel
Addison Airport Toll Tunnel North Texas Tollway Authority Keller Springs Road Addison Airport 1,600.0 487.7m $0.53


No fajn, tak jeden polkilometrovy tunel za zhruba pol dolara sa nasiel. V Rakusku su osobitne spoplatnene niektore tunely s dlzkou od 5 km do 13 km. Neviem o tom, ze by tam bol osobitne spoplatneny tunel do 1 km http://www.lotsberg.net/data/austria/li500.html, tak ako to pozadujes na Kysuciach.
Ani 10 km tunel Plabutsch, ci 7km tunel Landecker spoplatnene nie su. A to maju v prevadzke zhruba 90 tunelov s dlzkou nad 1 km a dalsich zhruba 30 planovanych http://www.lotsberg.net/data/austria/list.html.

DrX napísal:Od Kosic po Sorosku a od Sorosky po Tornalu je v pohode 5mil E/km za plny profil. Zvysok sa da stavat za 15mil E/km (pri dobrych sutaziach za 10mil E/km).


Zarucene tunel Plesivec bude za 5 mil.E/km a to este v plnom profile. A samozrejme ani R2 Pstrusa - Krivan vysutazeny este v roku 2013 sa nezmestil ani len do 15 mil.E/km. R2 Krivan - Mytna sa tiez nezmesti do 15 mil.E/km.

Ale vidim vyznamny pokrok, este pred par tyzdnami si tvrdil, ze sa cela R2 mimo Sorosky da postavit za 5 mil.E/km, teraz si to zredukoval na zhruba 70 km a v tom je este usek s tunelom Plesivec.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod DrX » 26. Apr 2018 02:01

Ja zas vidim vyznamny progres v tom, ze uz nesplietas o:
- ziadnom tuneli za 8 USD
- neexistencii spoplatneneho tunela kratsieho ako 1km nikde na svete (a prekrucas to na Rakusko, cize je jasne, ze nemas paru o ziadnej inej krajine; v tom zozname co som ti dal su spoplatnene tunely aspon v 10 krajinach, a som si isty, ze si si neskontroloval ci ziaden z nich nie je 1-2km predtym nez tu vypisujes svoje teorie - detaily tam boli uvedene len pre USA, ostatne si treba dohladat)
- tuneli Zvolen, o ktorom si uz pred 5 rokmi vyhlasoval aky bude nakladny - dnes je jasne, ze nebude.

Bohuzial ale, este stale splietas o tuneli Plesivec ako by to bola hotova vec. Pritom, rovnako ako pri ZV sa to moze este velakrat prehodnotit, lebo proste na tunel tam nie je dovod.

Ale urcite u teba vidim vyznamny pokrok. Este kus, a bude sa s tebou dat rozumne diskutovat...
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod sendvo » 26. Apr 2018 08:28

Este kus, a bude sa s tebou dat rozumne diskutovat...


ten paradox ked toto napise drx :D
sendvo
diskutujúci
 
Príspevky: 225
Obrázky: 13
Založený: 24. Jan 2010 11:04
Bydlisko: Wien / Oesterreich (original Zilina)

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod jozin z bazin » 12. Jún 2018 09:12

Zopar slov a fotografii o mostoch z tohto useku sa nachadza v clanku

Najzaujímavejšie mosty postavené na Slovensku v rokoch 2014 - 2018
viewtopic.php?f=35&t=23500
jozin z bazin
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 336
Obrázky: 20
Založený: 14. Dec 2009 14:57

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod Peter_CA » 15. Júl 2018 19:12

Tuší niekto, aký je zmysel slepého "výjazdu" na kruháči v križovatke Svrčinovec? Hneď vedľa výjazdu na servisnú komunikáciu je tam ďalší priechod pre chodcov, krytý značkou B1 a za hneď ním je priekopa :lol:

Mimochodom, dláždenie v strede kruháča je miestami už solídne rozpadnuté. Zdá sa, že sa s kamiónmi príliš nekamaráti.
LKV reduce travel time by Slovakia
Der Güterverkehr verkürzt die Reisezeit der Slowakei
Peter_CA
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 426
Obrázky: 19
Založený: 12. Jún 2017 12:40

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod PeterCA » 31. Júl 2018 17:09

Je to kvôli napojeniu R5.
Resp. bude to zjazd z D3 napojenie na povodnu cestu.
PeterCA
nováčik
 
Príspevky: 4
Založený: 22. Nov 2017 19:19

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod 1mmortal2 » 05. Sep 2018 10:00

Podla https://www.ndsas.sk/press/spravy/medzi ... na-cestach vznikne na tomto useku ekodukt. Vyberove ma zacat buduci rok (to bude zasa urcite krasna cena)
1mmortal2
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 415
Obrázky: 37
Založený: 28. Dec 2007 18:34
Bydlisko: Trencin

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod milan_KM » 05. Sep 2018 10:58

Nie na tomto úseku ale kusok povyše na R5 .... spolu s premostením železnice myslím... čo sa týka I/11 tak podla vizualizácií by to malo ústiť priamo na cestu :lol:
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod slafko1 » 05. Sep 2018 13:00

17744

17745
Obrázok používateľa
slafko1
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 331
Obrázky: 349
Založený: 06. Feb 2010 19:22

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod Vlados » 05. Sep 2018 13:32

I/11 nepatrí NDS tak snech si vybuduje svoj SSC :lol:
slovník moderátora tohto fóra: "Keď sa pozries do zrkadla a vidíš k.ta tak zrkadlo za to nemôže."
neželám si devila ako moderátora tohto fóra, rovnako ako 74% hlasujúcich https://dialnice.info/viewtopic.php?f=6&t=23321
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 144
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 8 hostí.