D3 Svrčinovec - Skalité

Žilina (križovatka s D1) – Kysucké Nové Mesto – Čadca – Skalité, štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Lionheart » 15. Júl 2008 14:26

Takze priorita je sice D1 a R1 ale od maja 2009 co je za 9 mesiacov sa zacne stavat dalsi usek D3 na ktory sa vyplieska 8 mld Sk (661 mil Sk/1 km pri 12,1 km useku). Za tie peniaze by sa dala postavit vacsia cast trasy R3, ktora zatial nie je rozostavana. Aj ked iba na polprofil bolo by to neporovnatelne viac kilometrov.
Lionheart
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 67
Založený: 10. Dec 2007 13:24
Bydlisko: Milky way

Odoslaťod i15 » 15. Júl 2008 14:52

Kolko by stal tento usek v polovicnom profile? Ci tych 8mld je polovicny profil?
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod aquila » 15. Júl 2008 14:56

tam sa bude stavat len polovicny profil ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod sven » 15. Júl 2008 15:11

i15 napísal:vizualizacia useku D3 Svrcinovec - Skalite od spolocnosti PRAGOPROJEKT, a.s.:

http://www.youtube.com/watch?v=pChmmPr035Y (1. cast)
http://www.youtube.com/watch?v=LjsXh4uiH1o (2. cast)


To vyzera byt velmi honosna stavba. Predpokladam, ze na R5 budu asi MUK, cast tykajuca sa R5 asi bola len ilustracna na dotvorenie predstavy.
Obrázok používateľa
sven
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 528
Obrázky: 6
Založený: 20. Aug 2007 17:41
Bydlisko: BA,BJ

Odoslaťod sergej » 15. Júl 2008 17:40

Neviem čo je honosného na diaľnici s parametrami 24,5/80...
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

Kedy to zacnu stavat

Odoslaťod ekis » 16. Júl 2008 09:24

Kedy to zacnu stavat ?
ekis
návštevník
 
Príspevky: 39
Založený: 06. Feb 2008 10:12

Odoslaťod aquila » 16. Júl 2008 21:25

Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod konstrukt » 16. Júl 2008 21:45

aquila napísal:tu je to slubovane video

http://www.dialnice.info/images/video/d3_svrska.wmv
Podľa videa to bude veľmi zaujímavá stavba, 2 tunely, 13 mostov a jeden z najvyšších mostov v SR, mhm už sa teraz teším na výstavbu, síce priskoro, ale nevadí :lol:
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod JANO » 18. Júl 2008 19:00

Prečo video ukazuje plný profil keď sa to bude stavať v polovičnom profile ?
Ak to postavia na pol profil a zemné práce ( zárezy, výkopy, oporné múry ), neurobia na plný profil tak plný profil tejto dialnice neuvidia ani naši vnuci. Sú tam veľmi zložité gelogické podmienky, hrozba zosuvov, spodné vody, ..., preto treba urobiť zemné práce tak aby sa tam vošli oba pruhy, pričom sa dokončí iba jeden, a mosty a tunely sa tiež kľudne môžu zatiaľ postaviť na polovičný profil ale mesí sa ponechať priestor na ich dostavbu. Desím sa, že to postavia podobne ako obchvat Oravského Podzámku, kde sa postavili oporné múry a odvodňovacie systémy tak, že ďalší pruh sa tam už nevojde. Pravda rozšíriť sa to dá vždy, ale koľko to bude stáť ? Ceny zemných prác pri dnešných technických prostiedkoch nie sú až tak závratné aby sa to nedalo spraviť hneď na plný profil ( Čím väčší objem zemných prác - tým lacnejšie vychádza m3 - je možné použiť väčšie mechanizmy ) a vozovku a drahé mosty dostavať neskôr.
JANO
návštevník
 
Príspevky: 44
Obrázky: 1
Založený: 10. Feb 2008 20:25

Odoslaťod konstrukt » 18. Júl 2008 19:30

JANO napísal:Prečo video ukazuje plný profil keď sa to bude stavať v polovičnom profile ?
Ak to postavia na pol profil a zemné práce ( zárezy, výkopy, oporné múry ), neurobia na plný profil tak plný profil tejto dialnice neuvidia ani naši vnuci. Sú tam veľmi zložité gelogické podmienky, hrozba zosuvov, spodné vody, ..., preto treba urobiť zemné práce tak aby sa tam vošli oba pruhy, pričom sa dokončí iba jeden, a mosty a tunely sa tiež kľudne môžu zatiaľ postaviť na polovičný profil ale mesí sa ponechať priestor na ich dostavbu. Desím sa, že to postavia podobne ako obchvat Oravského Podzámku, kde sa postavili oporné múry a odvodňovacie systémy tak, že ďalší pruh sa tam už nevojde. Pravda rozšíriť sa to dá vždy, ale koľko to bude stáť ? Ceny zemných prác pri dnešných technických prostiedkoch nie sú až tak závratné aby sa to nedalo spraviť hneď na plný profil ( Čím väčší objem zemných prác - tým lacnejšie vychádza m3 - je možné použiť väčšie mechanizmy ) a vozovku a drahé mosty dostavať neskôr.
Je to budúca diaľnica, preto je to na videu ako plný profil, aj keď sa to postaví ako pol profil, stále sa to do budúcna bude brať ako budúca diaľnica, aj keď sa druhý profil dostavia o 20 rokov.
Ceny zemných prác ťa vôbec zaujímať nemusia, ty to platiť nebudeš. :wink: A okrem toho, zemné práce, násypy, výkopy sú oveľa lákavejšie pre firmy, ako stavba mosta, pretože sú ziskovejšie.
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod JANO » 18. Júl 2008 19:58

konstrukt napísal:
JANO napísal:Prečo video ukazuje plný profil keď sa to bude stavať v polovičnom profile ?
Ak to postavia na pol profil a zemné práce ( zárezy, výkopy, oporné múry ), neurobia na plný profil tak plný profil tejto dialnice neuvidia ani naši vnuci. Sú tam veľmi zložité gelogické podmienky, hrozba zosuvov, spodné vody, ..., preto treba urobiť zemné práce tak aby sa tam vošli oba pruhy, pričom sa dokončí iba jeden, a mosty a tunely sa tiež kľudne môžu zatiaľ postaviť na polovičný profil ale mesí sa ponechať priestor na ich dostavbu. Desím sa, že to postavia podobne ako obchvat Oravského Podzámku, kde sa postavili oporné múry a odvodňovacie systémy tak, že ďalší pruh sa tam už nevojde. Pravda rozšíriť sa to dá vždy, ale koľko to bude stáť ? Ceny zemných prác pri dnešných technických prostiedkoch nie sú až tak závratné aby sa to nedalo spraviť hneď na plný profil ( Čím väčší objem zemných prác - tým lacnejšie vychádza m3 - je možné použiť väčšie mechanizmy ) a vozovku a drahé mosty dostavať neskôr.
Je to budúca diaľnica, preto je to na videu ako plný profil, aj keď sa to postaví ako pol profil, stále sa to do budúcna bude brať ako budúca diaľnica, aj keď sa druhý profil dostavia o 20 rokov.
Ceny zemných prác ťa vôbec zaujímať nemusia, ty to platiť nebudeš. :wink: A okrem toho, zemné práce, násypy, výkopy sú oveľa lákavejšie pre firmy, ako stavba mosta, pretože sú ziskovejšie.


Tak hádam žijeme v demokracii a stavia sa to z naších peňazí takže ceny ma zaujímať musia !
Zemné práce sa na tomto úseku by sa mali urobiť hneď na plný profil lebo v budúcnosti to bude stáť toľko, že sa to už nikdy nerozšíri. Iná situácia je keď sa stavia na rovine, a iná v takomto teréne. Rozoberať oporný múr tam kde hrozia zosuvy a znova ho postaviť ? Veď teraz by sa to môhlo urobiť hneď naplný profil. Najdrahšie sú predsa mosty a tunely ! Tie sa môžu dostavať neskôr.
JANO
návštevník
 
Príspevky: 44
Obrázky: 1
Založený: 10. Feb 2008 20:25

Odoslaťod LubosG » 26. Júl 2008 13:40

Video z tohoto úseku je fakt krásne - krásna diaľnica, mosty, tunely, pekné odpočívadlo, no realita bude asi iná - polprofil, možno aj nejaký tunel zrušia a nahradia nejakou inou alternatívou, mosty čo najjednoduchšie, aby nebola vysoká cena a výstavba netrvala dlho, proste asi tak sa bude škrtať ako teraz v PB apod. Ten plný profil by sa mal asi stavať, najmä kvôli ťažko prístupnému terénu a z pohľadu do budúcna, myslím diaľnicu v plnom profile po Skalité. Ak nie, dúfam, že diaľnicu D3 v plnom profile postavia od ZA aspoň po MÚK Svrčinovec, kde až tam sa premávka rozdelí na CZ a PL a teda sa intenzity rozložia.
D1 NM
Obrázok používateľa
LubosG
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 87
Založený: 13. Jan 2007 18:16
Bydlisko: BpJ/NM

Odoslaťod i15 » 30. Okt 2008 11:04

http://www.rokovanie.sk/appl/material.n ... Zdroj.html

a) reálny priebeh projektu

Dodaná DSP a DP pre diaľnicu D3 Svrčinovec – Skalité v plnom profile. Majetkoprávna dokumentácia (časť G- dokumentácia pre majetkoprávne vysporiadanie a časť H - dokumentácia pre vyňatie pôdy) pre DSP a DP nebola dodaná 08/2008. Štátna expertíza ešte nebola vykonaná, i keď NDS, a.s. o to požiadala, MVRR SR vrátilo dokumentáciu a žiada, aby bola prepracovaná.

Termín predloženia SP na RO podľa rozhodnutia ministra DPT SR č. 42/2008 : 30. 9. 2008.

b) priebeh prípravy ŽoNFP

Termín predloženia ŽoNFP na EK podľa rozhodnutia ministra DPT SR č. 42/2008 : 31. 7. 2008 / nesplnený.
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod zoom » 02. Nov 2008 13:38

No nic v zlom, ale podla mna to mohli rovno stavat cez Oravu:!: Mam taky pocit, ze R3 sa na Orave moze v pohode stavat v plnom profile, jedine problematicke miesto je z Kralovian cez Dolny Kubin po Hor. Lehotu (terajsia R3). Od Sed. Dubovej sa v pohode zmesti 2+2 az po hranicny prechod Trstena. A cena useku by nebola az taky velky rozdiel ako D3 (2+2 Hric. Podhradie - Brodno cast. Ziliny a Kys. N. Mesto - hranicny prechod Skalite v profile 1+1, pricom na Orave nie je taky hornaty povrch ako na Kysuciach a nebolo by treba tolko mostov, ktore budu pomaly najvacsie na Slovensku. Aj intenzita dopravy resp. dolezitost cesty je vacsia na Orave ako na Kysuciach. Ale tak ked myslia, ze vacsina tranzitu, kt. teraz prechadza cez Oravu pojde cez Kysuce tak v pohode :idea:
Obrázok používateľa
zoom
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Obrázky: 15
Založený: 21. Sep 2008 16:28

Odoslaťod Thomas » 02. Nov 2008 14:49

Už tu byla rozsáhlá diskuze na téma, který přechod na Polsko je důležitější, zda Trstená, či Čadca/Skalité.
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod zoom » 02. Nov 2008 17:41

Thomas napísal:Už tu byla rozsáhlá diskuze na téma, který přechod na Polsko je důležitější, zda Trstená, či Čadca/Skalité.


To hej ale nemozem ju najst...
Obrázok používateľa
zoom
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Obrázky: 15
Založený: 21. Sep 2008 16:28

Odoslaťod sergej » 02. Nov 2008 22:03

zoom napísal:Mam taky pocit, ze R3 sa na Orave moze v pohode stavat v plnom profile, jedine problematicke miesto je z Kralovian cez Dolny Kubin po Hor. Lehotu (terajsia R3).

Kolko krat este budem musiet pisat, ze Kralovany su pase? Tento tyzden MsZ v DK odsuhlasilo zmenu trasy aj posledneho variantu, ktory este uvazoval s Kralovanmi. Vsetko sa uz trasuje a prebieha schvalovaci proces na trasu cez Komjatnu na Svosov, pricom pokial viem otazny je uz len variant okolo DK, ostatne dotknute obce uz vydali suhlasne stanovisko.
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

Odoslaťod stanog » 15. Nov 2008 17:15

Jedna podstatna vec, tato D3 az po hranicny prechod je D 24,5/80 to znamena ze na jej bude MPR 110 km/h, v tuneloch 80 a na mostoch sa uvidi ako sa ich podari postavit, takze neviem nakoľko bude lukratívna pre vodičov oproti alternatíve cez Ostravsko pri tranzite S-J ktorá je stavaná luxusnejšie. Pisalo sa tu že odlahčí ťah Trstená - Šahy, ale týmto ťahom chodia autá Warszawa - Budapest takže nerozumiem prečo by mali ísť obchádzkou cez Žilinu.
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Odoslaťod zoom » 15. Nov 2008 22:12

stanog napísal: Pisalo sa tu že odlahčí ťah Trstená - Šahy, ale týmto ťahom chodia autá Warszawa - Budapest takže nerozumiem prečo by mali ísť obchádzkou cez Žilinu.

Veď to si všetci myslia! Ale po dokončení R3 a D3 uvidia, kde bude vačšia hustota premávky. A kde spravili podľa mňa chybu.
Obrázok používateľa
zoom
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Obrázky: 15
Založený: 21. Sep 2008 16:28

Odoslaťod kraken » 16. Nov 2008 16:29

zoom napísal:
stanog napísal: Pisalo sa tu že odlahčí ťah Trstená - Šahy, ale týmto ťahom chodia autá Warszawa - Budapest takže nerozumiem prečo by mali ísť obchádzkou cez Žilinu.

Veď to si všetci myslia! Ale po dokončení R3 a D3 uvidia, kde bude vačšia hustota premávky. A kde spravili podľa mňa chybu.


To je kvůli tomu, že R3 se nebude stavět z Banské Bytrice na Ružomberok, ale na Martin a bude pak lepší jezdit na Skalité, protože je to tam kratší. Ostatně - Poláci svoji S7 na slovenské hranice budou stavět až po roce 2020 nebo vůbec. Takže bude lepší jet přes Skalité na Bielsko Bialu a dále kamkoliv do Polska po S1.
Obrázok používateľa
kraken
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 375
Založený: 25. Aug 2008 13:14
Bydlisko: Czechoslovakia (CS)

Odoslaťod zoom » 24. Dec 2008 15:54

kraken napísal:To je kvůli tomu, že R3 se nebude stavět z Banské Bytrice na Ružomberok, ale na Martin a bude pak lepší jezdit na Skalité, protože je to tam kratší. Ostatně - Poláci svoji S7 na slovenské hranice budou stavět až po roce 2020 nebo vůbec. Takže bude lepší jet přes Skalité na Bielsko Bialu a dále kamkoliv do Polska po S1.


Martin - Skalité SK/PL = 78.0 km 1hod 26min (cesta po obchvate CA)

Martin - Trstená SK/PL = 80.1 km 1hod 26min (cesta bez obchvatu Or. Podzámku)

Ukázalo mi pri tom aj spotrebu ale to mi je teraz tak na dve veci. :D

Je to to isté...cca...ale keď sa dostavá celá D3 a R3 tak R3 bude kratšia ako môžes tu vidieť http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=5265 je tá cesta rovnejšia ako predchádzjúca, a D3 ak si pozrieš www.highways.sk a úsek D3 Svrčinovec - Skalité dole máš tri vizualizácie. Hneď na prvej :arrow: D3 Kysucké Nové Mesto - Skalité vidno ako ide budúca D a ako dnešná I/12. I/12 je v kratšia!

Takže toto "protože je to tam kratší" lepšie overil.

Ale chápem, že hlavným cieľom celej D3 bolo vybudovanie kvalitné spojenie hlavne SK s ČR a keďže je blízko aj PL, tak to potiahli rovno k hraniciam SK/PL, aj keď je tam ročná priemerná intenzita 2789 vozidiel za 24 hodín v roku 2005.
Obrázok používateľa
zoom
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Obrázky: 15
Založený: 21. Sep 2008 16:28

Odoslaťod devil » 27. Dec 2008 12:17

Ostatně - Poláci svoji S7 na slovenské hranice budou stavět až po roce 2020 nebo vůbec.


prilis sa precenuje vyznam polovicnych profilov len preto ze maju honosny nazov "rychlostna cesta", hoci ich komfort je ako ciest I. tr. a ze idu cez hranice hoci na hraniciach su intenzity mimoriadne nizke v porovnani s vnutrozemim. takze pre osobne auta par km novej 2 pr. cesty neprinesie zasadnu zmenu, jedine zrusenie obmedzenia pre nakladiaky nad 7.5 t ci ake obmedzenie tam je.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod zoom » 27. Dec 2008 19:05

kraken napísal:Ostatně - Poláci svoji S7 na slovenské hranice budou stavět až po roce 2020 nebo vůbec. Takže bude lepší jet přes Skalité na Bielsko Bialu a dále kamkoliv do Polska po S1.


S7 je menej ako 40 km od Trstenej. Plánuje sa po Rabku, a z Rabky je viac než 1/4 cesty čistá rovina, problém je len nekvalitná cesta ale už sa pracuje na výmene asfaltu. A S7 je cca 20 km dostavaná v plnom profile.
Obrázok používateľa
zoom
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Obrázky: 15
Založený: 21. Sep 2008 16:28

Odoslaťod zoom » 27. Dec 2008 19:07

zoom napísal: A S7 je cca 20 km dostavaná v plnom profile.


Sry som to nedopísal, ale malo tam bheje cca 20 km severne od Rabky dostavaná v plnom profile.
Obrázok používateľa
zoom
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Obrázky: 15
Založený: 21. Sep 2008 16:28

Odoslaťod Thomas » 28. Dec 2008 09:59

devil napísal:prilis sa precenuje vyznam polovicnych profilov len preto ze maju honosny nazov "rychlostna cesta", hoci ich komfort je ako ciest I. tr. a ze idu cez hranice hoci na hraniciach su intenzity mimoriadne nizke v porovnani s vnutrozemim. takze pre osobne auta par km novej 2 pr. cesty neprinesie zasadnu zmenu, jedine zrusenie obmedzenia pre nakladiaky nad 7.5 t ci ake obmedzenie tam je.


sice trochu vytrhuji z kontextu, ale nemohu s tím souhlasit. I. třída, pokud vede mimo obce, má mimoúrovňová křížení (ale to je zrovna to nejmenší), jsou na ní rozumné intenzity, posunuje cestovní rychlost k maximální povolené (90-100 km/h, což už je blíž dálnici).

Současný stav I. tříd je takový, že obchvaty jsou v menšině a když jsou, je to na už beztak přetíženém úseku. Cestovní rychlost je pak (moje osobní zkušenost z pracovních cest) průměrně 60-70 km/h.

Rozdíl je, myslím, zřetelný.
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 9 hostí.