D3 Svrčinovec - Skalité

Žilina (križovatka s D1) – Kysucké Nové Mesto – Čadca – Skalité, štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Antimander » 26. Sep 2005 20:52

Branco napísal:Pôvodne som link odoslal ako vyhľadanie cez google. Admino to zrejme upravil tak, aby to bolo prehľadnejšie, t.j. uviedol tam priamy link. Linka teraz funguje :)


V poriadku, ďakujem. :wink:
Obrázok používateľa
Antimander
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 425
Obrázky: 5
Založený: 02. Aug 2005 13:46

Odoslaťod Adaios » 15. Okt 2005 17:13

kaviarista napísal:KIA moze byt obrovskym zolikom pri rokovaniach a trochu by sa dala povydierat aj ceska aj polska strana. Tam, kde by dali zaruky cesty s lepsimi parametrami z druhej strany, tam by bola vacsia tendencia postavit D z nasej strany.


kaviarista, all,

ako sa ukazuje, tak pre vas KIA znamena skor vela problemov, nez nejaky tromf, pretoze SR dava teraz rocne na D1 viac ako 10 mld. SKK, takze je tazke nieco s tym robit, ze by sa rychlejsie stavala D3 - tam sa postavil obchvat okolo Cadce a tym sa prace takmer zastavili. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Nový tender

Odoslaťod Branco » 21. Feb 2006 09:02

NDS vyhlásila tender na: predstihový podrobný inžinierskogeologický prieskum pre budúci diaľničný tunel Poľana realizovaný formou prieskumnej štôlne.
Lehota na predkladanie ponúk je do 15.3. 2006.

Viac na: http://www.uvo.gov.sk/vestnik/zaznam.php?retazec=01632&rok=06
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Branco » 21. Feb 2006 10:44

Hmm, pre tunel Bôrik pod Popradom (JG uvádza 993, resp. 999m) nebola prieskumná štôlňa vyrazená, hoci je dlhší, ako Poľana (898 m) pri Svrčinovci.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Lenny » 21. Feb 2006 14:00

Záleží na geologii
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod JG » 21. Feb 2006 15:13

Je to o tom co najviac odsunut skutocnu vystavbu useku. Tak sa vystavba rozdeli na viac etap s dostatocnymi casovymi odstupmi medzi etapami. Ked sa mozu stavat 3 km v Skalitom 10 rokov, preco by to malo byt na susednom useku vyrazne inac.

Problem je, ze sucasny navrh pocita so spojazdnenim celeho useku Svrcinovec - Skalite - statna hranica a teda zvodidla uz osadene v Skalitom budu davno hrdzave, nez sa tam zacne jazdit. Prepojenie D3 a I/12 na zapadnom konci uz rozostavaneho useku sa zrejme realizovat nebude.
JG
diskutujúci
 
Príspevky: 164
Obrázky: 1
Založený: 10. Mar 2005 12:47

Odoslaťod Branco » 22. Feb 2006 21:24

Ako to vyzerá s tunelom Svrčinovec? Má dĺžku zhruba polovičnú oproti Poľane, leží však v nižšej nadmorskej výške, možno tam prieskumnú štôlňu nebude treba raziť.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Adaios » 23. Feb 2006 17:29

Branco napísal:Ako to vyzerá s tunelom Svrčinovec? Má dĺžku zhruba polovičnú oproti Poľane, leží však v nižšej nadmorskej výške, možno tam prieskumnú štôlňu nebude treba raziť.


Ak sa pytas ohladom stavebnych prac tak podla mna sa do r. 2010 nedostavia. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Branco » 23. Feb 2006 22:32

Adoas napísal:
Branco napísal:Ako to vyzerá s tunelom Svrčinovec? Má dĺžku zhruba polovičnú oproti Poľane, leží však v nižšej nadmorskej výške, možno tam prieskumnú štôlňu nebude treba raziť.


Ak sa pytas ohladom stavebnych prac tak podla mna sa do r. 2010 nedostavia. :wink:


Pýtam sa ohľadom prieskumnej štôlne.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod JG » 24. Feb 2006 10:53

Branco napísal:Ako to vyzerá s tunelom Svrčinovec? Má dĺžku zhruba polovičnú oproti Poľane, leží však v nižšej nadmorskej výške, možno tam prieskumnú štôlňu nebude treba raziť.


Prieskumna stolna sa moze robit a nemusi. V podstate na geologii az tak nezalezi. Prieskumna stolna moze pomoct pri vybere technologie razenia, ale pri tomto tuneli sa s nicim inym ako s NRTM zatial nepocita. Pri rozsiahlych poruchach sa lahsie da zabezpecit mala stolna, ako velky tunel a potom pri velkom tuneli sa lepsie na poruchy pripravit.

Na Horelici sa robila prieskumna stolna v trase tunela. Vyrazilo sa len nieco vyse 200m. Potom sa razil velky tunel. Kedze prace stali, dochadzalo k posunom horniny a zvysenym priesakom cez nizke nadlozie, rozmocene nadlozie sa prepadlo do nezabezpecenej casti tunela. To sa dalo lahko ocakavat. Po vyrazeni hlavneho tunela sa rozhodlo, ze treba este vyrazit unikovu stolnu.
Zo zdroja JPP: Udajne vypocitali cas potrebny na unik z tunela Horelica na 20 minut a tak sa musela paralelna unikova stolna postavit.

Na Polane bude z prieskumnej stolne neskor unikova, ale hlavny tunel sa da razit s niekolko mesacnym posunom oproti prieskumnej stolni, alebo aj s niekolkorocnym posunom - Visnove, Ovciarsko a zrejme aj Polana.
JG
diskutujúci
 
Príspevky: 164
Obrázky: 1
Založený: 10. Mar 2005 12:47

Odoslaťod Adaios » 24. Feb 2006 14:58

JG napísal:Prieskumna stolna sa moze robit a nemusi. V podstate na geologii az tak nezalezi. ...


Doplnim ze na geologiu sa skutocne nemusi robit prieskumna stolna pretoze stacia prieskumne (geologicke) vrty.

Prieskumna stolna sa dost casto vo svete potom stava unikovou rurou. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod B; » 30. Máj 2006 08:53

Z tlace:
BRATISLAVA - Bratislavská spoločnosť Alfa 04 vypracuje časť dokumentácie na diaľničný úsek D3 Svrčinovec - Skalité. Konkrétne ide o dokumentáciu na stavebné povolenie a dokumentáciu na ponuku. V zmluve, ktorú firma podpísala s Národnou diaľničnou spoločnosťou začiatkom mája, je zahrnutý aj autorský dozor stavby vyše 12-kilometrového úseku. Podľa údajov zverejnených vo Vestníku verejného obstarávania je zmluvná cena vyše 131 miliónov korún. Spoločnosť informovala, že výherca by mal ukončiť práce na dokumentácii do konca januára. (sita)
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 10:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Odoslaťod Branco » 30. Máj 2006 09:08

Super, B; :) Mám pred sebou Hospodárske noviny, snáď len trochu doplním, že podľa správy SITA: zakázka by sa mala spolufionancovať aj z európskeho programu TEN-T. Práce na úseku by sa mali začať v roku 2007, a úsek by mal byť spevádzkovaný v roku 2010.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Branco » 20. Okt 2006 19:47

Firma Alfa04 má projekt v aktualitách, hmm, pozerám, že spracúvajú aj dokumentáciu na stavebné povolenie a dokumentácia stavebného zámeru (mostné objekty) pre ďalšiu časť D3 Brodno - K. N. Mesto... Do konca januára spracovaná dokumentácia, následne stavebné povolenia....

http://www.alfa04.sk/news.htm

Inak tento úsek spolu s Hubovou-Ivachnovou a Jánovce-Jablonov sú podľa mňa z hľadiska pripravenosti najhorúcejšími kandidátmi na výstavbu, okrem Považskej Bystrice.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod mapman » 20. Okt 2006 21:08

No, vypadá to že to tak bude, inak stále sa predpokladá rovnaké vedenie trasy ako na vizualizácii? nevie niekto? Myslím najmä ten hlbený tunel veďla Kysuce...

BTW Alfa 04 sa može stať perspektívne najväčším projektantom na slovensku bo zaňou stojí najväčšia česká firma v obore a jej konkurent zasa kúpil Dopravoprojekt, takže budú chcieť ukázať čo v nich je ;)
mapman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 686
Obrázky: 80
Založený: 24. Feb 2005 13:40
Bydlisko: CZ 140 00

Odoslaťod magnus » 23. Okt 2006 07:10

mapman napísal:No, vypadá to že to tak bude, inak stále sa predpokladá rovnaké vedenie trasy ako na vizualizácii? nevie niekto? Myslím najmä ten hlbený tunel veďla Kysuce...

BTW Alfa 04 sa može stať perspektívne najväčším projektantom na slovensku bo zaňou stojí najväčšia česká firma v obore a jej konkurent zasa kúpil Dopravoprojekt, takže budú chcieť ukázať čo v nich je ;)


Len aby Alfa04 nepohorela na stavbach, ktore projektuje v sucasnosti. Napriklad estakada na II/520 Nová Bystrica - Oravska Lesna.
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Odoslaťod Dialniciar » 22. Dec 2006 13:01

Úsek by sa mal stavať od r. 2009.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Branco » 22. Dec 2006 23:08

A odkiaľ, prepána, čerpáš tieto informácie?
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Dialniciar » 27. Dec 2006 10:25

Branco napísal:A odkiaľ, prepána, čerpáš tieto informácie?


Čo sa ti nepáči ?
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Adamko » 17. Jan 2007 09:56

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5883
. napísal:„Celá nepríjemnosť spočíva v tom, že musíme od štátnej hranice až po Svrčinovec urobiť úsek v jednom ťahu. Aj keby sme dokončili prihraničný úsek skôr, nebude mať zmysel, lebo nemá žiadne napojenie. Je viazaný úsekom Svrčinovec – Skalité,„ vysvetľuje Peter Barek.


Kym napr. na D1 Branisko-Siroke-Fricovce (na 6 km) su kazde 3 km krizovatky - jedna ciastocna a dve uplne, na D1 Svinia - Presov (na 7 km) su dve uplne krizovatky na konci useku a este jedna je planovana v strede useku, pritom na D3 Svrcinovec - hranica s Polskom na 15 km boli dve krizovatky vypustene, aby sa nemohlo uvadzat do prevadzky po castiach.

Najprv SSC a neskor NDS (ved to boli ti isti ludia) sa vsemozne snazia kuskovat stavbu napr. rozdelovanim na etapy - 3 km bez napojenia na cestu stavat viac ako 10 rokov, nulta etapa tunela Polana sa da stavat bez problemov 2-3 roky, potom zo dva roky vybavovat povolenia na stavbu a potom aspon 5 rokov stavat polovicny profil.
Adamko
návštevník
 
Príspevky: 40
Založený: 02. Jan 2007 12:56

Odoslaťod devil » 17. Jan 2007 15:09

Kym napr. na D1 Branisko-Siroke-Fricovce (na 6 km) su kazde 3 km krizovatky - jedna ciastocna a dve uplne, na D1 Svinia - Presov (na 7 km) su dve uplne krizovatky na konci useku a este jedna je planovana v strede useku, pritom na D3 Svrcinovec - hranica s Polskom na 15 km boli dve krizovatky vypustene, aby sa nemohlo uvadzat do prevadzky po castiach.


a si si isty ze su to porovnatelne veci? npr. vzdialelenost dialnice a starej komunikacie ci terenne podmienky.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod aquila » 17. Jan 2007 15:33

do istej miery to je porovnatelne, napriklad na dialniciach kazde 3km MUK je nenormalny luxus. na dialniciach by mali byt MUK tak kazdych 10-20km podla toho ako su blizko/daleko mesta. resp je ina situacia v okoli napriklad BA ...

uplny luxus je to na useku jablonov - fricovce na 15 km dialnicnom useku je 6 MUK ... pricom MUK na dialnici, to je 200-500 mio skk navyse ...

aj v pripade PB su na 10km 3 MUK, pricom PB centrum bude extremne draha ..

a paradoxne tych 15km je idealnych pre dialnicu ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Adamko » 17. Jan 2007 16:26

devil napísal:
Kym napr. na D1 Branisko-Siroke-Fricovce (na 6 km) su kazde 3 km krizovatky - jedna ciastocna a dve uplne, na D1 Svinia - Presov (na 7 km) su dve uplne krizovatky na konci useku a este jedna je planovana v strede useku, pritom na D3 Svrcinovec - hranica s Polskom na 15 km boli dve krizovatky vypustene, aby sa nemohlo uvadzat do prevadzky po castiach.


a si si isty ze su to porovnatelne veci? npr. vzdialelenost dialnice a starej komunikacie ci terenne podmienky.


Krizovatka Cierne by bola porovnatelna (alebo cosi drahsia?) s krizovatkou Fricovce, aj ked D3 je od starej cesty dalej nez D1 pri Fricovciach, ale vetvy su navrhnute inak. Dlhsia vetva na Fricovciach je dlzkou zhodna s kratsou vetvou v Ciernom. Tato vetva by vsak stacila na prepojenie D3 s I/12.

So Skalitym je to horsie.
Adamko
návštevník
 
Príspevky: 40
Založený: 02. Jan 2007 12:56

Odoslaťod Dialniciar » 17. Jan 2007 17:42

aquila napísal:do istej miery to je porovnatelne, napriklad na dialniciach kazde 3km MUK je nenormalny luxus. na dialniciach by mali byt MUK tak kazdych 10-20km podla toho ako su blizko/daleko mesta. resp je ina situacia v okoli napriklad BA ...

uplny luxus je to na useku jablonov - fricovce na 15 km dialnicnom useku je 6 MUK ... pricom MUK na dialnici, to je 200-500 mio skk navyse ...

aj v pripade PB su na 10km 3 MUK, pricom PB centrum bude extremne draha ..

a paradoxne tych 15km je idealnych pre dialnicu ..


SR, ktorá je rozlohou malá krajina si nemôže dovoliť mať križovatky len každých 15 km a okrem toho problémy sú dva: nielenže malá krajina, ale aj fakt, že sa stavajú krátke úseky a stavajú sa dlho.

Na ten úsek cez PB mať 3 MÚK vôbec nie je veľa, je to akurát a vzhľadom na priemysel, čo sa tu tvorí a vzniká je to naozaj akurát. Ona taká križovatka stojí 0,2-0,7 mld. SKK, ale je oveľa lepšie ju postaviť v rámci výstavby celého telesa diaľnice ako potom robiť nejaké zásahy.

Extrém je podľa mňa na R1, kde to ide pomaly do každej dedinky ... ale zase to zrovnáva D2.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Adamko » 18. Jan 2007 09:26

Dialniciar napísal:Extrém je podľa mňa na R1, kde to ide pomaly do každej dedinky ... ale zase to zrovnáva D2.


Ta R1 ma tiez napadla, ale to ciastocne suvisi s historiou tejto cesty. Tam som naratal na 42 km medzi TT a NR 12 krizovatiek a este nejake odbocky a najazdy. Teda priemerna hustota zhruba kazdych 3,5 km krizovatka.

V Ciernom sa navyse uvazovalo, ze by sa prepojenie na dialnicu vyuzilo na otvorenie dalsieho hranicneho priechodu Cierne pre osobnu dopravu. Tam by potom zostavalo na Slovenskej strane vybudovat okolo 500 metrov a na Polskej strane zhruba 800 metrov novej cesty (cast z toho iba rekonstruovat existujucu cestu).
Adamko
návštevník
 
Príspevky: 40
Založený: 02. Jan 2007 12:56

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 10 hostí.