D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Žilina (križovatka s D1) – Kysucké Nové Mesto – Čadca – Skalité, štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod jarino » 07. Feb 2020 13:08

Náklady na výstavbu (bez prípravy):
s tunelom Kysuca: 320 mil. eur
estakáda: 271 mil. eur
povrchový variant: 238 mil. eur
tunelový variant obchádzajúci KNM: 411 mil. eur
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 924
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod metelesku.blesku » 07. Feb 2020 15:59

Prečo sa nerobí povrchový variant? Námietky Radole?
metelesku.blesku
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 443
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod devil » 07. Feb 2020 17:52

aka dlha ma byt estakada ? INEKO uvadza 3.896 metrov mostov spolu.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 131
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod IceFox » 07. Feb 2020 21:44

A cenu za najzbytočnejší uvažovaný variant D3 získava...
jarino napísal:tunelový variant obchádzajúci KNM: 411 mil. eur
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 848
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod Mawerick81 » 07. Feb 2020 22:13

neriesi sa prave variant estakady ako ten ktory sa aj bude stavat?
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 508
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod milan_KM » 08. Feb 2020 10:05

O povrchovom variante sa nikdy nehovorilo. Vždy sa uvažovalo s tunelom neskôr estakádou. Keby D viedla po povrchu a most do Radole vrchom, tak je to podstatne lacnejšie, žiadna obrovská konštrukcia jak päsť na oko okolo celého mesta a hlavne všetci by boli spokojní (teda až na majteľa čs)
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod Miro » 09. Feb 2020 11:20

ČS zostane pod estakádou?
Miro
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Jún 2005 19:47

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod milan_KM » 09. Feb 2020 12:37

Presne tak. Ale je komické ako sa neschopné NDS nedokážu vysporiadať s jednou ČS.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod Mawerick81 » 09. Feb 2020 12:58

No keby NDS za nieco stala, tak to vyriesia raz dva,, proste cele na prd,, od NDS po ministra
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 508
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod aquila » 09. Feb 2020 17:26

je vobec uspech, ze uvazuju s povrchovym variantom. uprimne most z radoli nie je potrebny, staci ked tam urobia cyklo/most pre pesich a zachranne zlozky. ale tato variant nie je ani na EIA. ak zacnu riesit povrchovy variant, tak to nebude postavene ani v 2030
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 499
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod Mawerick81 » 09. Feb 2020 22:03

A sme zase pri starom argumente, ze most v Radoli netreba,, si ako obohrata platna
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 508
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod jarino » 10. Feb 2020 00:02

Ten most by si s diaľnicou prekážali navzájom. Preto povrchový variant zavrhli, lebo by obmedzil prístupnosť.

Tunelový variant naokolo KNM bol pôvodný variant pred x rokmi. V podstate variant s tunelom Kysuca mal byť kompromis. V súčasnosti ním je estakádny variant a ktovie, k akému variantu sa dostaneme.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 924
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod frostbite » 10. Feb 2020 02:23

a ten kompromisny tunel Kysuca mal byt aky dlhy? pokial nie velmi dlhy tak by som asi pouvazoval resp siel do tej kompromisnej varianty ako nekonecne estakady, tie mozno vyjdu aj drahsie..
frostbite
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 347
Založený: 16. Jan 2019 14:39

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod IceFox » 10. Feb 2020 17:44

Hĺbený tunel, kde by bola voda po každom daždi je skutočne výhra :roll:
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 848
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod frostbite » 10. Feb 2020 19:00

ja som sa pytal na dlzku tunela nie na techniku razenia ,to ci to bude vyhra alebo nie o tom nastastie nerozhodujes ty ale odbornici z fachu kazdopadne popri estakade je to alternativa c.2 co su jedine mozne, ostatne realne neprichadzaju do uvahy uz len z financneho ci ineho hladiska
frostbite
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 347
Založený: 16. Jan 2019 14:39

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod IceFox » 10. Feb 2020 20:42

Ono by stačilo dvihnúť prsty a napísať do google "tunel kysuca", nie len čakať jak blb:
https://sk.wikipedia.org/wiki/Tunel_Kysuca
584 metrov, obmedzenie na 80km/h
a nie, nevyjde lacnejšie (je to tam tiež spomenuté)
btw.
frostbite napísal:,to ci to bude vyhra alebo nie o tom nastastie nerozhodujes ty ale odbornici z fachu

Keby Slovensko riadili "odborníci z fachu" tak máme aspoň 75% DC siete postavenej. Ale kľudne si ďalej snívaj vo svojom idealizovanom svete.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 848
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod frostbite » 11. Feb 2020 00:17

blb je ten co ta robil, pol kilometrovy tunel a problem? ked cca 2km tunel presov vedia prerazit do roka? aj ked nevyjde najlacnejsie urcite to budu mat skor ako tie nekonecne estakady ktore sa budu staviat dalsich sto rokov.. treba zohladnovat aj ine aspekty nielen cenu.. ale tu pri D3 ide dost aj o cas a ine veci..
frostbite
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 347
Založený: 16. Jan 2019 14:39

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod IceFox » 11. Feb 2020 06:56

frostbite:
Tu si prečítaj (kľudne aj celú stránku)
viewtopic.php?f=44&t=2841&p=202054&hilit=tunel+kysuca#p202054
riešilo sa to tu x-krát. Tunel nie je lacnejší ani za kratší čas postavený + hrozia reálne problémy so zatopením.
Aj samotná NDSka ho vyhodila z mapy.
Ak už ťa tamtie posty nepresvedčia, tak už nič.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 848
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod Dendik » 13. Feb 2020 10:54

Už to posudzoval utvar HzP ?
Dendik
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 410
Obrázky: 9
Založený: 16. Feb 2017 10:49


Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod Mawerick81 » 29. Mar 2020 18:29

Jano,, tu to nejde,, pretoze ak by sa islo popod existujuci most z Radole do KNM, tak by to slo prilis hlboko a zatapalo by pravidelne cestu,, zdvihnut most je tiez tazke, uz teraz sa ide nan do mini kopceka,, cize riesenie ake popisujes nejde urobit za sucasnej situacie.
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 508
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod Jano1 » 29. Mar 2020 21:09

Nepochybujem o tom, ze to ide urobit tak, ako som nakreslil. Prepojenie KM - Radola, ako aj cela svetelna krizovatka I/11 v Radoli by ostali uplne bez zmeny(zrusili by sa semafory). Takze preco by to neslo?
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod Jano1 » 29. Mar 2020 21:19

Mawerick81 napísal:pretoze ak by sa islo popod existujuci most z Radole do KNM


Nic okrem rieky nema ist "popod existujuci most z Radole do KNM". Pozrel si si riesenie D1 pri Lipovci co so uviedol?
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod Mawerick81 » 29. Mar 2020 21:34

ok, ale to by sa musel most zdvihnut,, a uz by neslo nan na tak kratkom useku jazdit,, od krizovatky po breh rieky je par metrov,,
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 508
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod Pacho » 29. Mar 2020 21:38

Jano1 napísal:
Mawerick81 napísal:pretoze ak by sa islo popod existujuci most z Radole do KNM


Nic okrem rieky nema ist "popod existujuci most z Radole do KNM". Pozrel si si riesenie D1 pri Lipovci co so uviedol?


jano , takýchto "projektantov" ako ty sme tu už mali a nič rozumného nevymysleli. Ono je pravda, keď sa chce, všetko sa dá, ale vžýdy je otázka za koľko. Ja tvrdí, že aj v zámočnickej dielni, sa dá vyrobiť špičkový vrtulník. Ja nie som projektant, ale keď sa pozriem na situáciu, určite to nie je také jednoduché, ako nakresliť jednu čiaru a vyfarbičkovať ju. Prvá vec, v trase idé VN, problém prekládka , kde ho dáš? kto to zaplatí.?. V blízkosti rieky, je veľký predpoklad nestabilného podložia, zrejme by sa zakladanie enormne predražilo, a je tam daľších veľa nezodpovedaných otázok.. Čo myslíš,prečo pôvodný návrh, bol tunelový variant, fakticky pod hladinou rieky. Určite ty si myslíš, že projektant sa zle vyspal, a hodil tam tunel??. Určite mal na to svoje dôvody, o ktorých ty ani netušíš.Podľa mňa omnoho reálnejšie by bolo postaviť nadjazd na jestvujúcou cestou čosi také ako je v Prešove pri ZVL, ale v menšom rozsahu https://www.google.sk/maps/@48.9699236, ... 6656?hl=sk . V prvom rade by sa značne zredukoval problém s výkupom pozemkov.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 81
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 17 hostí.