Stránka 47 z 50

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 13. Mar 2023 13:32
od Xisco
3/23 Privádzač KNM

už tam behajú betónpumpy a mixery, už je to na dobrej ceste :)

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 13. Mar 2023 13:56
od metelesku.blesku
aquila napísal:pridal som do galerie aj ortofoto co dal jarino ako PDFko

48705

Presne ako som si myslel. PHS-ky od blba do blba.
PHS za Povinou chrániaca pole medzi diaľnicou a železnicou. PHS chrániaca Oškerdu, ktorá už je schovaná za betónovou stenou postavenou vedľa I/11, PHS na privádzači (kde bude obmedzená rýchlosť), atď. Najmä tá medzi privádzačom a areálom správy štátnych hmotných rezerv mi tisne slzy do očú od dojatia, ako myslia na domorodé obyvateľstvo.
Najvyšší čas, aby sa na MŽP zamysleli nad novou eurofondovou výzvou "PHS do každej domácnosti". Bude to lacnejšie, ako tie nezmysly, čo kreslia do každého nového projektu.

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 13. Mar 2023 13:59
od Miro
Aj tak poriadne nevidím, či sa bude dať dostať v križovatke Brodno z cesty I/11 na D3 a opačne? Mne to vychádza, že asi nie.

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 13. Mar 2023 15:11
od Pacho
zrejme bude to len jednosmerné, čiže dole na obchvat, a naopak zasa len vyjazd na dialnicu tuna je vidno jestvujúce nájazdové rampy na nový obchvat.https://www.google.sk/maps/@49.2483902, ... authuser=0 Ked som dobre pochopil, tak jestvujúce prepojenie zostane zachované, čiže bude zabezpečený prístup z a do Brodna. ak sa mýlim opravte ma.
tuna vidno nájazdovu rampu do brodna https://www.google.sk/maps/@49.2496846, ... authuser=0

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 15. Mar 2023 11:06
od Miro
Xisco napísal:3/23 Privádzač KNM

už tam behajú betónpumpy a mixery, už je to na dobrej ceste :)


Išiel som tade asi okolo tri štvrte na štyri a už tam bolo hrobové ticho.

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 15. Mar 2023 20:06
od Xisco
Ja som šiel aj doobeda, boli tam aj čo montujú lešenie na moste I/11, boli aj kde oporný múr pod cintorínom pri Skalke, sú tam v pohybe rôzne malé žeriavy. Aj pri Schaeffler na tom moste cez trať. Dovolím si tvrdiť, že viac tam pracuje ľudí, ako keď som šiel cez HU-IVA začiatkom marca.

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 16. Mar 2023 09:00
od jarino
Už som videl nejaké dokumenty, kde sa ohľadne privádzača spomína rok 2024. Uvidíme.

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 17. Mar 2023 13:39
od frontier
:lol:

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 18. Mar 2023 10:36
od Miro
Tu je video, z ktorého vyplýva, že napojenie na D3 v križovatke Brodno nie je plánované vôbec.
https://youtu.be/ymwNs5vPAT8

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 18. Mar 2023 18:22
od rempo
veď kúsok vedľa bude napojenie privádzač KNM a ďalej v Stražove

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 18. Mar 2023 19:41
od aquila
Miro napísal:Aj tak poriadne nevidím, či sa bude dať dostať v križovatke Brodno z cesty I/11 na D3 a opačne? Mne to vychádza, že asi nie.


nie nebude, pritom ta krizovatka je sialne komplikovana a zbytocne draha.

najlepsie skopirovat sem nazor zo SSC, s ktorym sa stotoznujem ..

48713

Horizon 2020 napísal:Na dnes ďalšia križovatka, pri ktorej mám pocit, že by sa tu dalo niečo poškrtať...

Žilina, Brodno...

Video v čase 0:12 (vizualizácia je stará, ešte s tunelom...):

Ale na Svidník, sever to nemá.
Každopádne neviem prečo je súčasťou križovatky napojenie miestnych ulíc v Brodne na cestu 1. triedy čím zbytočne komplikujú križovatku.

Za ušetrené peniaze radšej škrtnúť priecestie v Brodne a spraviť tam mimoúrovňový prejazd.

Dobrá podívaná je aj riešenie za Brodnom 2+2+2.

Vo videu vyššie čas 1:01 až 1:12.

https://www.youtube.com/watch?v=Ft7yK8e-dI0

Vďaka tomu je tam cca 900 metrový most...

O estakáde okolo KNM všetci vedia.

Polovica odhadovaných stavebných nákladov sú mosty, približne 150 miliónov eur.

Urobiť z diaľnice na rovine betónové monštrum (kilometre zakladaní, PHSiek a mostov) si môžu dovoliť iba bohaté krajiny...


https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -182923335

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 19. Mar 2023 19:00
od Xisco
@ Urobiť z diaľnice na rovine betónové monštrum (kilometre zakladaní, PHSiek a mostov) si môžu dovoliť iba bohaté krajiny...

Monentálne sa tak projektujú všetky dialnice. Možno niekto aj vie prečo :)

Protihlukové steny aj vo vnútri medzi pruhmi, alebo tam, kde nie je zastavaná oblasť ...
Tunely, nad ktorými je pomaly 1m zeminy ...

Určite nie sme najbohatšia krajina, ale určite nie ani najchudobnejšia (treba v pamäti pozrieť, na čo sme vedeli rýchlo utratiť milióny)

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 25. Mar 2023 11:36
od jarino
ÚHP zverejnilo hodnotenie projektu.
https://www.mfsr.sk/files/archiv/63/Hod ... etapa1.pdf

Odporúča pokračovať v projekte avšak s nutnosťou hľadať možnosti zvýšenia ekonomickej efektívnosti (minimalizovať náklady, zvýšiť prínosy projektu).
Upozorňujú, že viac ako 20% celkových nákladov sú vyvolané investície, pričom prebieha proces EIA, t.j. vyvolaných investícií môže byť ešte viac.
Preložka cesty 1. triedy cez Brodno za 16,5 mil. eur v parametri C11,5 je kontraproduktívna, keďže zvyšuje náklady projektu a zároveň zníži využitie diaľnice.
Aj vďaka tomu je tento netunelový úsek drahší ako projekty s tunelom.

Rozsah rôznych stavebných úprav, ktoré vstupujú do projektu, sa nejaví ako primeraný. Súčasťou nákladov je napríklad spevňovanie koryta rieky v celej dĺžke diaľnice s nákladmi 44 mil. eur, ktoré žiadal Slovenský vodohospodársky podnik (DSP 2011). Prípadne vybudovanie niekoľko kilometrov súbežných ciest I. triedy s mostami ponad diaľnicu D3.
Je potrebné zvážiť primeranosť takéhoto riešenia a posúdiť vybudovanie súbežnej cesty v nižšej kategórii a šírke.

Odhad nákladov bol počas prípravy projektu konzultovaný s ÚHP. Stanovenie jednotkových cien s použitím Českých cenových normatívov sa javí ako adekvátne. Investičné náklady projektu boli ocenené v cenovej úrovni roka 2021, z dôvodu zabezpečenia adekvátnosti porovnania ekonomických prínosov a nákladov.

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 25. Mar 2023 11:54
od milan_KM
Spomínané spevňovanie koryta Kysuce sa týka koryta ako takého, alebo len rekonštrukcie protipovodňových hrádzí po celej dĺžke rieky?
Preložka cesty I. triedy... Paralelnú regionálnu cestu II. triedy treba zachovať, ale na to bude bohate stačiť parameter C9,5. Je naozaj udivujúce aké nezmysly sú zrovna na D3 navrhnuté. Samozrejme to nevidím ako chybu projektanta, ale nezmyselnú snahu za každú cenu vyhovieť všetkým dotknutým orgánom a obciam, bez diskusie a hľadania kompromisu.

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 25. Mar 2023 12:54
od Mawerick81
toto co napisem je passe,, ale uz ked sa zverejnili nakresy tunela Ppovazsky Chlmec- Brodno ma napadlo, preco to nepotiahli az k Rudinke.. tam mohlo byt vyustenie tunela, mohlo to pokracovat dalej po brehu kysuce. Dolezitejsie ale je, zeby ostala zachovana cesta 1/11 od Oskerdy do Ziliny. mozno to vychadzalo drahsie keby ten tunel musel ist o 2km dalej. Inak osobne som zvedavy ako chcu vyriesit tu prelozku 1/11. Od zaciatku mi to pride ako blbost.. na druhej strane nieje moc na vyber.. samozrejme,, DRX a devil by to poslali do Vrania a Rudinky a priamo cez centrum KNM,, to uz vieme davno..

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 25. Mar 2023 14:51
od Miro
Mne príde ako nezmysel stavať pri Brodne ďalší most pre jeden pruh preložky I/11, keď jeden most ponad budúcu D3 tam už je.

48713

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 25. Mar 2023 18:29
od Jano1
"Súčasťou nákladov je napríklad spevňovanie koryta rieky v celej dĺžke diaľnice s nákladmi 44 mil. eur"

Toto a dalsie obludnosti v tomto projekte nemaju iny zmysel ako zabranit realizacii projektu.

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 26. Mar 2023 09:43
od devil
celkom by ma zaujimalo ze ako je odovodnena potreba spevnovania rieky ??

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 26. Mar 2023 12:58
od Vlados
Ono to možno potrebujeme Slovenský vodohospodársky podnik a chce len využiť (zneužiť) situáciu pri výstavbe D3. Len tak ďalej a tá D3 nebude ani o 10 rokov.

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 26. Mar 2023 19:59
od devil
za 700 mega sa to moze postavit aj v tomto prevedeni. do buducna mozno nic ine nepomoze len priskrtit kohezny fond.

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 27. Mar 2023 06:43
od pohodak
Jano1 napísal:"Súčasťou nákladov je napríklad spevňovanie koryta rieky v celej dĺžke diaľnice s nákladmi 44 mil. eur"

Toto a dalsie obludnosti v tomto projekte nemaju iny zmysel ako zabranit realizacii projektu.


tu skor ide o lobing samosprav a ostatnych zucastnenych institucii, ako ved nech si kludne vylobuju podobne nezmysly akurat vysledkom bude, ze sa im tam dialnica nikdy nepostavi :idea:

D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 18. Apr 2023 09:24
od jarino
Predlžuje sa lehota dodania (a aj cena) DSP v podrobnosti DRS kvôli:
požiadavke mesta Žilina ohľadom napojenia miestnych ciest na preložku 1/11
požiadavke SVP na rozsah úprav toku rieky Kysuca bez ktorých nebude možné riešiťť objekty preložiek IS
nové retenčné nádrže a úpravy mostov 202 a 238
z výsledkov Migračnej štúdie vyplýva požiadavka úpravy výškového vedenia diaľnice, zmena objektov 103, 201, 202, 228 a výstavba ekoduktu 248 a 248-1
ŽSR požadujú ekodukt 248-1 na zabezpečenie prístupu k ľavostrannému nástupišťu zastávky Brodno
požiadavke na uzemnenie PHSiek v súlade s TŠ 2021
požiadavke NDS na aktualizáciu hlukovej štúdie, exhalačnej štúdie, posúdenie konštrukcií vozoviek a posúdenie výkonnosti cestnej siete a križovatiek.

Doba dodania DSP v podrobnosti DRS: 790 dní od doručenia výzvy

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 20. Apr 2023 12:56
od aquila
to je cele zle .. najma predpokladam, ze sa jedna o zastavku brodno, ktora je vlastne ta v poli pre rudinku a ktora sa nemala ani stavat v tej uletenej polohe ..

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 01. Máj 2023 19:52
od Xisco
1.5.2023 - privádzač KNM

Dnes celý deň vozili hlinu na vyrovnanie výšky ku mostom.
Tempo celkom slušné.
Most ponad železnicu už stojí

Normálne mi to pripadá, ako keby to chceli stihnúť do konca roka :)

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 01. Máj 2023 20:34
od EmBe