Stránka 44 z 50

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 24. Apr 2022 11:56
od Miro
Pribudlo obmedzenie rýchlosti na 50 km/h na ceste I/11. Ďalší pokrok ;-)

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 24. Apr 2022 12:18
od Mawerick81
tou sa tam aj tak neda vzdy ist :D

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 24. Apr 2022 13:32
od 110mat110
A ked sa da, tak tam nikto 50 nepojde. Ako cele kysuce :)

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 24. Apr 2022 14:48
od Miro
Ja som tade dnes išiel 50. Ale ak by som mal za sebou kamión, netrúfol by som si ísť tak pomaly.

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 24. Apr 2022 18:40
od Mawerick81
nazval by som to pripravou na semafor,, nidky viac sa tam uz nepojde rychlejsie,,

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 25. Apr 2022 17:42
od zakaznik
Most v Radoli sa neopravuje. Za vysúťaženú cenu firma nemá záujem.

https://mykysuce.sme.sk/c/22892355/firm ... upila.html

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 26. Apr 2022 10:38
od relix
Od zajtra by mali začať práce na zakladaní mostov. Práce začnú pri Schaeffleri na moste cez potok a cez železnicu.

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 23. Máj 2022 09:00
od metelesku.blesku
Vedľa I/11 už rastie násyp na most ponad Kysucu.
Ponad Kysucu budujú dočasný most pre stavebné stroje (taký ako je vo Vraní). Položená je už 1/3 mosta. Ak vyschnú finančné zdroje, tak to možno preklasifikujú na plnohodnotný most :)

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 31. Máj 2022 08:30
od mauutinko
Len doplním info... Dočasný most už je takmer hotový, nasýp ešte nerastie (ta kopa je stiahnutá ornica) minulý týždeň robili stabilizáciu podložia pod budúcim násypom /vápnením/. Na druhej strane rieky prebieha zemné zakladanie budúceho mosta vŕtaciou súpravou+nabíjanie larzénov.

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 10. Júl 2022 18:48
od Xisco
Robia pokládku, makadam už je na križovatke I/11. Dočasný most hotový. Robili aj nejaké prekládky pri železnici.Pokládka aj cez pole (trasa privádzača).

Zatiaľ makajú :)

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 25. Júl 2022 20:15
od Xisco
Neskapal pes na privádzači, lebo nejako tam nie je ani nohy???

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 25. Júl 2022 22:05
od rempo
Skapal nič okrem navozenia trochu šutru sa nič nerobí ani piloty nie sú navrtané

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 25. Júl 2022 23:59
od cepheus
naco by aj robili ci snazili sa zrychlit ajtak toto nema absolutne ziadny vyznam staviat pokial sa nezacne naostro staviat spolu cely chybajuci a masovo meskajuci usek D3 toto nema absolutny vyznam sa s tymto dzubkat ,totalne neschopny MD chcel zapchat narychlo huby kysucanom aby nerobili strajky blokady tak sa tvari ze ide nieco robit tak spustil vystavbu tohto separatne totalne zbytocneho privadzaca(zbytocneho v zmysle bez stavby predmetneho useku D3) ale to je jeho obycajna hra taktika v skutocnosti to nikdy nikto nechcel staviat separe.. uvidite cas mi da za pravdu.. akonahle spustia samotnu vystavbu useku rozbehnu sa naplno prace aj na tomto privadzaci automaticky ,to da logiku

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 26. Júl 2022 08:29
od Mawerick81
zase maju termin dokoncena,, a ak sa ma cely useks tavat mozno v 2027, tak nemoze dovtedy to ostat nedostavane..

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 26. Júl 2022 12:59
od cepheus
musia to nejak urychlit zakonmi o VO skratit cakacie lehoty na minimum musi sa to dat , je akutne vyrazne omeskanu D3 zacat staviat cim skor su tam sialene intenzity ,situacia je doslova neunosna, je akutne potrebne skratit cakacie doby na vystavbu ako sa len da a ako to bude len mozne , samotnu vystavbu zacat cca 2025 najneskor (idealne este 2024 ku koncu tejto vlady) ,viac ako 3 roky pripravy je chore, abnormal toto im musi stacit bohato na vsetko potrebne.. musime ist polskou cestou a zefektivnit maximalne tie doby cakania a skratit po ich vzore..treba odkukavat od poliakov, cechov

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 21. Aug 2022 11:50
od Xisco
Privádzač:

Tempo extra pomalé, robí tam jedna partia chlapov ...

@cepheus Teraz som čítal, že do 2029 musia vyčerpať eurofondy na D3 inač prepadnú. Už teraz vedia povedať, že sa to nestihne. Tak potom ako sú nastavené procesy papierovania, keď ešte 7 rokov máme k dispozícií, ale stále je to málo. Viem, že sa jedná o veľku stavbu, ale 15 rokov robiť papiere, je poriadne cez čiaru. Hlavne, keď okolité štáty stavajú obchvaty, R a D iným tempom.

https://zilina.sp21.sk/a/5170/dialnica- ... laznili-sa

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 22. Aug 2022 16:29
od karolpp
Pohľad na stavbu privádzača z dronu:
https://www.youtube.com/watch?v=nme2Mmv9tTQ

zdroj: YouTube.com

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 25. Aug 2022 13:20
od jarino
Xisco napísal:@cepheus Teraz som čítal, že do 2029 musia vyčerpať eurofondy na D3 inač prepadnú. Už teraz vedia povedať, že sa to nestihne. Tak potom ako sú nastavené procesy papierovania, keď ešte 7 rokov máme k dispozícií, ale stále je to málo. Viem, že sa jedná o veľku stavbu, ale 15 rokov robiť papiere, je poriadne cez čiaru. Hlavne, keď okolité štáty stavajú obchvaty, R a D iným tempom.

https://zilina.sp21.sk/a/5170/dialnica- ... laznili-sa

Áno, príprava infraštruktúrnych projektov zahrňa okrem iného kopu zbytočných papierovačiek, ktoré v tejto dobe nie sú nutné. To máš pravdu.
Na druhú stranu je to aj skvelá výhovorka, ak sa niečo nerealizuje...

Prečítal som si ten článok a dostalo ma niekoľko viet, ktoré prinajlepšom pôsobia trochu zavádzajúco:
Prečo sa teda nestavia? Dôvodom je, paradoxne, zisťovanie ekonomickej návratnosti. Taká je legislatíva, hoci každý vidí, že Dé trojka je životnou nevyhnutnosťou.

Autor si akosi neuvedomuje, že riešením situácie nemusí byť iba "Dé trojka". Tak ako každý nerieši svoju otázku bývania obrovským bytom s veľkou terasou v centre Bratislavy...

„Harmonogram, ktorý je stanovený, je veľmi napätý. Hocijaké meškanie vytvára obrovské riziko, že sa termín nestihne a eurofondy budeme musieť vrátiť. Pritom celá stavba je plánovaná z eurofondov, bude stáť viac, ako miliardu eur a tak celá alokácia na toto programovacie obdobie má ísť na Kysuce,“ hovorí Fabšík.

Je mi jasné, že idú voľby, tak ujo Fabšík musí byť aktívny.
Nikde však nie je napísané, že celá miliarda musí ísť na D3... Nemusí. Môže ísť na D1, R6, strednú R3 alebo po novom aj R4 (keď bude platné nové Nariadenie EK). Je na nás, kam tie peniaze dáme. Má to iba jednu podmienku: Eurofondy musia ísť iba na projekty, ktoré sú spoločensky návratné.

A pritom sa podľa neho nepostupuje. Termín realizácie štúdie vplyvov na životné prostredie (EIA) sa stále predlžuje, dokonca ešte nie je ani podpísaná zmluva so zhotoviteľom.

Pochopiteľne, keď nemám CBA.
EIA by mala na to v podstate nadväzovať.
Ďalšia vec je, že bez CBA nemá čo NDS predložiť na UHP, tí jej nemajú na základe čoho dať odporúčanie a teda NDS nemá finančné krytie...

Samostatnou kapitolou je štúdia realizovateľnosti, ktorá má vyhodnotiť ekonomickú návratnosť jednotlivých úsekov. Tá už mala byť pred dokončením, no ešte ju ani len nezačali realizovať. Matej Fabšík hovorí, že zodpovedná je NDS. Nielenže, podľa neho, musí upozorňovať na riziká, ale vraj diaľničiari nedodali všetky potrebné doklady.

Jediná relevantná vec v celom článku, že NDS už dávno mala s CBA disponovať. Tak isto aj v prípade R4...

Stanovisko NDS nebudem ani rozoberať, lebo to je celé len taká zavádzajúca zhatlanina.

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 25. Aug 2022 19:37
od Vlados
Na Kysuciach si myslia, že megalomanská D3 dôjde do výstavby aj keby na chleba nebolo.

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 25. Aug 2022 19:44
od milan_KM
Na Kysuciach síce bývajú jedni z najnevzdelanejších a najjednoduchejších ľudí, ale vždy ma dokáže udiviť ako celoslovenská vzorka na tomto fóre sústavne dokazuje, že nemá na viac. :roll:

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 26. Aug 2022 07:03
od devil
lenze eurofondy na to su a ked su tak sa da viac plytvat ako zo statneho.

O. T.: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 26. Aug 2022 12:33
od KN.SK
Slovensku by nestačili len dve severo-južné trasy pre cezhraničnú (ŤN)AD? (Osobne by som bol radšej za železničnú diaľkovú prepravu tovarov.)
1) PL(S1) - D3 - D1 s vetvením:
a) na D2 - A(A6)/H(M15)
b) D1 - HC (alebo niekde inde) - NR - NZ - KN (možno niekde inde) - H(M1/M81) [lacnejšia ako R3, ale "akosi zabudnutá"].
2) PL(S19) - R4 - D1 - R2_R4 - H(M30).

Stred Slovenska je dosť hornatý s mnohými chránenými územiami, možno by bolo lepšie si ho nesprzniť čmudiacou ŤNAD. Ochrániť si i pre budúcnosť trochu územia pred (zbytočným) zahustením dopravy, a aby bola menej zaťažená nami ľuďmi. Nerozkúskovať si ho. 1796

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 27. Aug 2022 13:48
od Peter_CA
Keď sa bavíme o tej hornatosti, tak trasu 1 by som poupravil na CZ(11) - R5 - D3 atď. (samozrejme D3 skrátiť po Svrčinovec), rozdiel medzi Jablunkovským priesmykom a sedlom Príslop je 150 výškových metrov

Lenže Mečiarovo dieťa už stojí, takže chybu už nenapravíme. Okrem toho zožralo peniaze na R5, takže väčšina kamiónov si to bude stále valiť pomedzi domy.

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 28. Aug 2022 18:46
od Xisco
Čo znamená slovo "hornatosť"? Iné štáty majú iba rovinu?

V niektorých štátoch majú vetky tunely viac dokopy ako naše dialnice, spájajú mosty cez hlboké moria atď ...

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 28. Aug 2022 18:51
od Xisco
Vlados napísal:Na Kysuciach si myslia, že megalomanská D3 dôjde do výstavby aj keby na chleba nebolo.


Aké sú Tvoje nové stavebné priority?

Ja som zo ZA, mňa zaujíma Strečno, RK a D3. Ostatné úseky mi netreba.

Pre Bratislavčana, je potrebne D1xD4, možno R7 ... pre Východňare R4 a iné ...

To, že sú premrštené ceny a čakáme na stavbu desiatky rokov, nie je chyba Kysučanov.

Tvoj príspevok má úroveň ZŠ, prepáč :)