D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Žilina (križovatka s D1) – Kysucké Nové Mesto – Čadca – Skalité, štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod Marti » 12. Dec 2012 14:30

Tam je dostatok miesta na vyjazd na most z radolskej cesty, ktory by premostil existujucu I/11 a buducu D3. A na strane KNM moze klesat ponad Kysucu a na brehu sa uz moze napojit na existujuce cestu v KNM.

http://maps.google.com/maps?q=Rado%C4%BEa,+Slovensk%C3%A1+republika&hl=sk&ie=UTF8&ll=49.297089,18.788912&spn=0.000002,0.00119&sll=37.0625,-95.677068&sspn=52.152749,77.958984&oq=radola&hnear=Rado%C4%BEa,+Slovensk%C3%A1+republika&t=h&z=20&layer=c&cbll=49.297027,18.789024&panoid=TEx3GHawjftkTlCppIRXkQ&cbp=12,271.22,,0,25.82

Inak pekny pohlad na vyuzitost I/11.
Marti
diskutujúci
 
Príspevky: 83
Založený: 12. Nov 2012 15:57

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod rempo » 12. Dec 2012 16:00

Nooo ale už teraz klesá výjazd z KNM do križovatky Radola a diaľnica by musela byt aj tak stále pod terénom ale ušetrilo by sa na zastropeni tunelu a miesto neho by mohol byt hlboky zarez
História a súčasnosť výstavby diaľničnej siete na Slovensku na stránke http://www.historiadialnic.sk/
Obrázok používateľa
rempo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 745
Obrázky: 2319
Založený: 22. Feb 2010 00:25

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod aquila » 12. Dec 2012 16:46

ten zarez by bol tiez problem, stale je to zaplavova zona a najma tie naklady s extra izolaciou etc su problem .. teoreticky by sa to dalo urobit ako je D1 vedena pri cadci ..a posunut koryto trosku, ale tunel je drahy spas .. a neviem kde vidite problem, ze by ludia z radole nemali priamy pristup autami do lidlu ? lavka pre pesich/cyklo samozrejme, ale nie tunel a mosty
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod rempo » 12. Dec 2012 17:28

tieš riešenie keďže smer od Žiliny pôjde do KNM po novom moste-smer od Čadce do KNM odbočí už v Povine ale cela Vadičovska dolina bude mat zachádzku a samozrejme nebude ani určite nesúhlasilo vedenie KNM aby sa im zrušil hlavný výjazd z mesta na 1/11
História a súčasnosť výstavby diaľničnej siete na Slovensku na stránke http://www.historiadialnic.sk/
Obrázok používateľa
rempo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 745
Obrázky: 2319
Založený: 22. Feb 2010 00:25

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod aquila » 12. Dec 2012 19:24

vadicovska dolina nema az take relevantny pocet obyvatelov aby sa im museli robit taketo ustupky a v KNM by mali byt radi, ze im to odbremeni mesto od dopravy
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod ivansk » 12. Dec 2012 21:07

4 tisíc ľudí zas hádam nie tak málo aby si im šmahom ruky zrušil cestu do roboty :-)
z historického hľadiska sú naviazaný na KM kde chodí väčšina z nich do práce, zvyšok dochádza do ZA, čiže budú reptať pri akomkoľvek zásahu do toho na čo sú zvyknutí. väčšina z tých čo poznám bola aj spokojná s tým stupídnym kruhákom v Radoli, pre nich to znamenalo rýchlejší prechod do KM a späť, zápchy na hlavnej neriešili, kedže fakt väčšina ich zatiaľ pracuje v KM.
Keby tam nemala fabriku INA a dochádzali by do ZA/CA, tak by hned videli situáciu inak :-)
ivansk
diskutujúci
 
Príspevky: 63
Obrázky: 21
Založený: 20. Mar 2006 23:54
Bydlisko: ZA

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod aquila » 12. Dec 2012 21:15

cesta do INA sa im zrychli a aj z nej sa zrychli .. cize tam problem nie je, odlahci sa centrum od dopravy ... a hej 4 tisic ludi je zufalo malo aby sa kvoli nim predrazial stavba tunelom v zaplavovom uzemi .. to iste ZA, resp CA, budu mat ovela lepsi pristup, ked sa zjednodusi krizovatka .. nebude tam treba ani semafar a smer od CA po ZA moze byt priebezny ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod Andrej » 12. Dec 2012 22:59

Alebo by sa jednoducho postavil medzi KNM a Radolou vyssi most, cez rieku Kysuca a cez D3. Stale nepomerne lacnejsie ako dialnicny tunel popri rieke + dlhe upravy koryta.

Usek prakticky na rovine a stoji vyse 30 mil. € / km, pritom v podobnom terene staviame usek DS-Turany za 8 mil. € / km - v Sucanoch nebolo treba stavat ziaden tunel aj ked je dialnica v intravilane - stavia sa viacero nadjazdov a samozrejme protihlukove steny.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod Marti » 13. Dec 2012 10:10

rempo napísal:Nooo ale už teraz klesá výjazd z KNM do križovatky Radola a diaľnica by musela byt aj tak stále pod terénom ale ušetrilo by sa na zastropeni tunelu a miesto neho by mohol byt hlboky zarez


Nic nemusi byt pod terenom. Nejaky takyto most

Obrázok

ci uz severne alebo juzne od existujuceho, by to vyriesil. Netreba tunel ani zarez.
Marti
diskutujúci
 
Príspevky: 83
Založený: 12. Nov 2012 15:57

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod Andrej » 13. Dec 2012 11:31

Presne, KNM a Radola by tak mali krasne mimourovnove riesenie krizovatky a dialnica moze ist v podstate po povrchu. Aj tak bude mat tento most a krizovatka po dostavbe dialnice podstatne mensi vyznam ako dnes.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod Milos » 13. Dec 2012 13:42

Marti, výborný náčrt. Som dokonca toho názoru, že aj keby sa staval most tak, že bý mal rampy z oboch strán cesty II/520, tak ako si napojenie nakreslil (križovatka II/520 a I/11 by tak bola ešte prejazdnejšia a bezpečnejšia), a do jedného mosta by sa spájali až niekde pred premostením Kysuce a D3 by viedla normálne po povrchu, tak to bude podstatne lacnejšie riešenie než to, aké sa plánuje - D3 tunelom, úpravy koryta Kysuce na dlhom úseku atď.
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 422
Založený: 15. Feb 2005 16:20

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod dusans » 13. Dec 2012 14:35

S úpravou mosta sa počíta aj v Povine. Takže keď to ide tam, prečo by to nešlo ani v Radoli.
dusans
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 370
Obrázky: 17
Založený: 18. Jún 2009 12:05
Bydlisko: KNM

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod Marti » 14. Dec 2012 11:34

Krizovatke v Radoli by vyznamne pomohlo postavenie mosta, ktory ma byt na krizovatke D3 KNM,juh a je sucastou stavby D3. Aj bez D3 by to mohlo zobrat z Radole az 5 tisic voz./24h.
Obrázok
Marti
diskutujúci
 
Príspevky: 83
Založený: 12. Nov 2012 15:57

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod dusans » 14. Dec 2012 23:20

Presne o tom som už nejeden krát písal, plne súhlasím. Ešte keby to potiahli až ku INE tak by to už lepšie ani nemohlo byť.
dusans
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 370
Obrázky: 17
Založený: 18. Jún 2009 12:05
Bydlisko: KNM

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod ivansk » 15. Dec 2012 11:22

hej o tom sme sa už bavili, že by to pomohlo križovatke v Radoli keby sa spravil aspoň ten privádzač.
ešte jeden most namiesto tej pešej lávky medzi Brodnom a Vraním a netreba ani dialnicu :-D
ivansk
diskutujúci
 
Príspevky: 63
Obrázky: 21
Založený: 20. Mar 2006 23:54
Bydlisko: ZA

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod BranoS » 15. Dec 2012 21:51

Už som to písal v inej téme, ale keby spravili premostenie z Vrania cez Kysucu niekde na MUK Brodno, vyriešilo by sa naozaj veľa. Kľudne by tam mohli nechať zákaz nad 3,5t, zostalo by jediné kritické miesto úzke šikany v Rudinke, ale nikdy by sa to úplne nezapchávalo kvôli úzkej ceste vo Vraní a núdzovo by tam bez problémov prešli aj väčšie autá (napr. hasiči, záchranári, zásobovanie...), ak by totálne skolaboval hlavný ťah. Vtedy sa dá do KNM a CA dostať tak akurát cez Makov, Veľké Rovné alebo Lutiše.
BranoS
návštevník
 
Príspevky: 23
Obrázky: 9
Založený: 30. Sep 2012 11:26

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod Marti » 17. Dec 2012 12:34

BranoS napísal:Už som to písal v inej téme, ale keby spravili premostenie z Vrania cez Kysucu niekde na MUK Brodno, vyriešilo by sa naozaj veľa. Kľudne by tam mohli nechať zákaz nad 3,5t, zostalo by jediné kritické miesto úzke šikany v Rudinke, ale nikdy by sa to úplne nezapchávalo kvôli úzkej ceste vo Vraní a núdzovo by tam bez problémov prešli aj väčšie autá


A nie je nahodou problem az vo Vrani?
Obrázok
Premostenie cez Kysucu v mieste MUK Brodno, by nijako nevyriesilo problem prejazdu cez Vranie.
Marti
diskutujúci
 
Príspevky: 83
Založený: 12. Nov 2012 15:57

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod dusans » 17. Dec 2012 18:27

Problém prejazdu cez Vranie by poriešilo jedine vybudovanie preložky cesty 3. triedy, ktorá tadiaľ prechádza. Podľa mapy si ju viem predstaviť jedine okolo rieky Kysuce, prípadne prepojiť úsek na ulici Drozdovej s úsekom na ulici Labutej s miernym rozšírením úseku popri domoch na Labutej ulici.
dusans
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 370
Obrázky: 17
Založený: 18. Jún 2009 12:05
Bydlisko: KNM

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod i15 » 17. Dec 2012 19:29

most medzi I/11 a KNM juh ma zmysel, ale je velmi dolezite, aby sa upravilo aj napojenie na I/11 gallery/image_page.php?image_id=1351

teraz je navrhnute tak, ze auta v smere KNM-ZA po zjazde z mosta odbocuju dolava cez I/11 a taketo napojenie by nebolo plynule pre auta prichadzajuce z vedlajsej cesty. Keby sa tam urobila plnohodnotna MUK, nebol by to problem a lievik medzi ZA a KM by sa skratil na 3km. A pri troche snahy by sa tie 3km dali rozsirit na 2+1, alebo aj 2+2
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod BranoS » 17. Dec 2012 21:36

Myslel som to takto, ako na fotke vyznačené zelenou čiarou. Problémové miesto je ulica Vrania a sčasti Drozdia. Keby sa v smere z KNM z Labutej ulice neodbočovalo doprava na Vraniu, do najužšieho úseku, ale pokračovalo ďalej, niekde za ihriskom pri záhradkárskej osade by bolo premostenie na MUK Brodno. Prípadne bez premostenia, červená čiara, kde by sa to za Vraním zas napojilo na pôvodnú cestu smerom do ZA. Niečo ako to už napísal aj dusans.

Možno si to predstavujem ako Hurvínek válku, ale takto by vznikla vcelku schopná súbežná cesta s D3 zo ZA do KNM, kde by síce nákladné autá nechodili, ale nikdy by nevznikol totálny zátaras na tomto úseku, ako sa to deje teraz. A neverím, že keď sa aj prebuduje terajšia I/11, že tento úsek bude bezproblémový.


Obrázok
BranoS
návštevník
 
Príspevky: 23
Obrázky: 9
Založený: 30. Sep 2012 11:26

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod milan_KM » 17. Dec 2012 22:46

Taktiež vybudovať spojenie KNM - Ochodnica popri železničnej trati, a tak by vznikla paralelná cesta k I/11 od Žiliny až po Čadcu. V jeseni bol rekonštruovaný úsek cesty medzi Ochodnicou a Dunajovom,i keď most na tomto úseku znesie myslím len 3,5 t. Tým by sa prakticky mohli odstrániť kolóny, kým sa vybuduje medzinárodnými zmluvami viazaná a úspešne ignorovaná D3.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod ivansk » 18. Dec 2012 11:24

V tom Vraní sa to plánuje, ale asi ako D3, stále kopa rečí a nič sa nedeje ani okolo ihriska (tam protestujú záhradkári), alebo na ulici Vrania (tam dostal známy čo tam má pozemok nejaký papier okolo rozšírenia tej cesty už dávno pradávno a samozrejme že sa nič nedeje). budeme tu mudrovať dokým nedôjde ropa alebo konečne niekto nedostane rozum a len sa porobia mimoúrovňové križovatky a obchvaty obcí a nemusia sa stavať dialnice pre také smiešne intenzity aké budú na svrčinovci. za cenu toho úseku mohla byť hádam upravená celá trasa ZA-PL tak aby bola bez lievikov.
ivansk
diskutujúci
 
Príspevky: 63
Obrázky: 21
Založený: 20. Mar 2006 23:54
Bydlisko: ZA

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod Marti » 18. Dec 2012 12:31

BranoS, to co si naznacil (zelena aj cervena), je spolu dlhsie ako privadzac KNM z I/11, pricom efekt je uplne iny. Pochybujem, ze by VUC naslo na to peniaze. Kym privadzac ma postavit NDS, pripadne by sa to mohlo dat postavit cez SSC a pouzit na to terajsie EU fondy. Za 18 mesiacov to nie je problem postavit.
Marti
diskutujúci
 
Príspevky: 83
Založený: 12. Nov 2012 15:57

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod BranoS » 18. Dec 2012 21:35

Marti: viem, že je to dosť komplikované a asi aj v dnešnej dobe nerealizovateľné. Preto som to aj tak napísal, že si to možno predstavujem príliš jednoducho. Pokiaľ viem, tak na tom úseku je aj nejaký zosuv pôdy, takže tú cestu by nikto nedokázal zaplatiť. Skôr to bolo také prianie. Najradšej by som bol, keby boli diaľnice už všade, ale keď to nejde, tak nech sa plánuje s rozumom. Tak, ako píše ivansk. Myslím, že problém v úseku D3 nie je v intenzite tranzitu, ale v tom, že sa tam nerieši lokálna doprava. Keby bola ako-tak spravená cesta cez Vranie spôsobom, ako som nakreslil, tak nie je problém s obyvateľmi Vrania, Rudinky, Rudiny, Rudinskej, časti KNM, prípadne Nesluše. Pretože ak by bola bez problémov prejazdná, využili by túto cestu namiesto I/11. Ďalej ako píše milan_KM, je už hotová cesta medzi Dunajovom a Ochodnicou. Keby sa to nejako prepojilo až po KNM, zas odbudne z hlavnej cesty nejaké percento áut. Aj keby to boli zrovna len do 3,5t. Rovnako tu už boli nejaké návrhy na MUK do Vadičovskej doliny. Keby sa to aspoň takto čiastkovo postupne už dávnejšie riešilo, nemuseli by byť na tomto úseky problémy, aké sú v súčasnosti. Že sa stane havária alebo ako dnes - údržba na I/11 pri Brodne a skolabuje celá doprava, Vranie bolo zapchaté nakomplet, riešili to až policajti. Človek obehne za pár hodín pol republiky a potom čaká hodinu niekde za ZA, aby sa dostal domov.

ivansk: to riešenie rozšírenia cesty priamo cez Vranie je blbosť. To bol len taký trik asi z VÚC, aby ukázali naoko snahu niečo riešiť, pričom každý dopredu vedel, že "tudy cesta nevede". Aj mne by sa páčilo, keby boli všade cesty široké a prejazdné, ale nie všade to ide. V tomto konkrétnom prípade to spravili tak, že podľa mňa len jednoducho na papieri rozšírili cestu a možno sa tam neboli ani pozrieť. Niekde to vyšlo okolo domov na pár cm, človek by vyšiel z domu a auto by mu prešlo palce na nohách :)
BranoS
návštevník
 
Príspevky: 23
Obrázky: 9
Založený: 30. Sep 2012 11:26

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod Andrej » 05. Mar 2013 12:24

Informacia o zmene cinnosti EIA + tradicna ortofotomapa a podrobny popis useku.
http://www.enviroportal.sk/sk/eia/detai ... nove-mesto

Cely projekt by sa patrilo kompletne prekopat v suvislosti s planovanym zrusenim projektu splavnenia rieky Kysuca a poriesit aj prietah cez KNM. Inak to bude len dalsi megadrahy usek na rovine s nakladmi medzi 20-30 mil. € / km.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 9 hostí.