Stránka 1 z 20

D3 - S69 Slovensko-Poľsko

OdoslaťOdoslané: 06. Feb 2005 02:13
od Branco
Zdravím. nemáte niekto informácie, kedy bude odovzdaný cca. 200m úsek poloprofilu pri Skalitom, spájajúci sa s poľskou S69? Poliaci v decembri minulého roku štvorpruhový úsek pri zwardoni dokončili.

OdoslaťOdoslané: 06. Feb 2005 03:24
od aquila
bohuzial, co som naposledy cital az v roku 2008, co je trosku smutne. tych 200m mohli dokoncit. (aspon napojenie na cestu) ten zbytok po skalite, no cert to vem kedy to dokoncia

200 m D3 pri hranici

OdoslaťOdoslané: 07. Feb 2005 09:04
od Hosť
Vahostav-Sk nema peniaze na prefinancovanie tohto 200 metroveho useku. SSC to nezaujima a nas pan minister DPT sa tvari, ze u nas sa stavia a vyhraza sa Poliakom, ze stavbu D3 zastavime. Polsky minister tiez nevie aka je tam situacia, ale snad si do marca urobi obraz a milemu Prokopovicovi vysvetli, co znamenaju pojmy vystavba a odovzdanie do uzivania.

Predbezne je pre tych 200 m stanoveny termin 8/2005. Musel by byt ale iny pristup zo strany SSC, resp. dnes uz NDS. Snad ich minister DPT po marcovej studenej sprche od polskeho ministra konecne popostrci k nejakej aktivite.

OdoslaťOdoslané: 10. Feb 2005 10:48
od Igorlan
Witam wszystkich na Slovensku ,

Po naszej stronie droga jest juz gotowa, u was jeszcze troszke i też bedzie. Jak ktos z was ma jakies info lub foty to ślijcie

pozdrawiam

kamarat z Polska

http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=146835 to link do tego samego tematu

OdoslaťOdoslané: 14. Feb 2005 18:40
od Branco
Zdravím Igorlan,

myslím, že nehovorím iba za seba, mnoho ľudí si želá čo najskoršie otvorenie úseku pri Zwardoni, ktoré je závislé od otvorenia nášho úseku D3. Verím, že sa aj náš úsek čo najskôr dokončí.
Pozdrav zo Slovenska,

Branco.

OdoslaťOdoslané: 20. Feb 2005 10:47
od JG
bystrik napísal:Šéf Národnej diaľničnej spoločnosti Dušan Faktor vysvetľuje, že ešte z minulosti je rozostavaných veľa úsekov, z ktorých sa niektoré končia v poli.

Takým úsekom je napríklad diaľnica k hraničnému priechodu s Poľskom Skalité - Zwardoň. Začali ju stavať pred deviatimi rokmi, na niektorých úsekoch stoja dodnes len betónové pylóny za vyše pol miliardy korún. Stavba stála podľa STV už skoro miliardu a ďalšie peniaze na ňu idú, hoci diaľnica končí na hranici a nemá na čo nadväzovať. Na poľskej strane s jej pokračovaním totiž nepočítajú.

http://www.cassovia.sk/korzar/clanok.php3?sub=18.2.2005/61572O


Na nase vychodne Slovensko nielen, ze nedorazila dialnica, ale ani sposoby overovania si informacii. Tou dialnicou konciacou na hranici mali zrejme na mysli dokonceny usek polskej rychlostnej cesty S-69, na ktoru na slovenskej strane strane nadvazuje blato.

ad JG

OdoslaťOdoslané: 20. Feb 2005 11:08
od bystrik
nasi novinari su v tomto typicki. staci uvazit, ze clanok, z ktoreho si citoval a ktory som uverenil v monotoringu tlace bol prevzaty z STV a potom ho nejaky redaktor v Korzari upravil do tlacenej podoby. podobnych nezmyslov su nase media plne, uz ani nereagujem do diskusii pod clankami na SME, ci v Pravde, pretoze to nema zmysel.

OdoslaťOdoslané: 20. Feb 2005 11:29
od JG
Ak to Dusan Faktor povedal, co tam je napisane, tak to len ukazuje ako je dolezite u nas byt spravne politicky orientovany a prehlad o problematike, ktora je jeho pracovnou naplnou, prilis podstatny nie je.

OdoslaťOdoslané: 20. Feb 2005 16:23
od Branco
Tento výrok Dušana Faktora, ak je pravý (mimochodom, spomínaný článok bol prebratý zo Sme a pod ním nefiguruje žiadne meno novinára, je tam iba skratka rtf) je žiaľ, svedectvom o absolútnej neinformovanosti šéfa SSC.
Podotýkam, že úsek pri Zwardoni je prvé nové švorpruhové prepojenie Poľska na okolité štáty.

OdoslaťOdoslané: 21. Feb 2005 09:36
od devil

OdoslaťOdoslané: 21. Feb 2005 10:05
od Branco
Typicky novinárska reportáž, pospájanie faktov tak, aby to vyhovovalo názoru autora tejto reportáže. Neviem, aký bol zámer autora, ale v pozadí príspevku sa nesie pískanie. Aj keď musím súhlasiť s názorom, že naše diaľnice sú skutočne drahé oproti iným, ako aj s poznámkou o uzatváraní zmlúv so stavebnými firmami. Faktor tu však jasne hovorí "Poliaci stavajú minimálne tak, ako my." My však nie sme schopní dostavať ani smiešny 250 m úsek.

Poľské obce v okolí prepojenia sa neustále dožadujú otvorenia priechodu, sú tu aj články v poľskej tlači. Naozaj sa teším sa stretnutie ministrov dopravy o mesiac. Je to naša hanba a znak toho, že nie sme schopní koordinovať výstavbu prepojenia s našim najväčším susedom.

A ešte vás "poteším".

OdoslaťOdoslané: 21. Feb 2005 10:39
od Diaľničiar
Len na stráženie tých pilierov na tomto úseku (hodnota 0,5 mld.sk) sa dáva každý rok 40 mil.sk. :shock: :twisted:

OdoslaťOdoslané: 21. Feb 2005 11:11
od devil
Reportaz si zjavne protireci ale zas na druhej strane aj poliaci -autenticky-hovoria, ze stavaju len malo, lebo to nie je pre nich priorita a takto to aj ostane. ak to u nich nie je pririta, preco by mala byt u nas :?: suvisy to zjavne so slabou vyuzitostou ktora by bola aj po jej dostavani.takisto ze natlak robilo nase MDPT a nie polske, na tom marcovom stretnuti budu hromzit skor nasi ako poliaci :wink: to ci cesta konci v poli hned na hraniciach alebo kilometer za nou, uz moc podstatne nie je.

OdoslaťOdoslané: 21. Feb 2005 13:22
od JG
V reportazi je velke mnozstvo nezmyslov. Nevedia ani taku elementarnu vec, ze dialnica z Polska povedie az poza Ostravu, pricom oni tvrdia ze na Cesky Tesin. Tvrdia, ze Skalite stalo skoro miliardu. Prestavanost k 31.12.2003 bola 630,350 mil.Sk (Vyrocna sprava SSC 2003) a pochybujem, ze pocas roka 2004 tam islo dalsich 300 - 400 mil.Sk, kedze tam nie je skoro ziadny progres.

To ze tam vystupuje Jan Kovalcik svedci o tom co chceli autori prezentovat - umenie klamat a ukazat na obrazovke super klamara. Ten clovek sa podpisal pod clanok z 20.1.2005, ktory bol zverejneny na http://www.etrend.sk/generate_page.php?page_id=43829

Kde bola okrem inych klamstiev aj veta:
"V oficiálnej poľskej predstave budeme hľadať napojenie Skalité – Zwardoň zbytočne."

Pravda je nasim novinarom cudzia.

OdoslaťOdoslané: 21. Feb 2005 16:59
od devil
JG, ten clanok sa pre smrtelnikov (t.j. nemajucich pristup to archivu trendu) nezobrazi...a radi by sme ho precitali.

To ze sa pomylili ze tesin je RC a nie D podstatne nie je. mne tam vadi ze nepovedali kolko sa na S69 minulo v porovnani s D3. Na D3 je to cca 3,7 na CA a 0,630 mld. na skalite. som presvedceni ze na polskej strane sa tam minula ovela nizsia suma. tiez mi doteraz nik nevysvetlil preco je tak ohromne dolezite rychle skratit trasu od bielsko-biali. a tiez ze preco sa nevenuje taka ista pozornost aj S7, kde idu porovnatelne zdroje. tiez si akosi nikto nechce priznat ze S69 je prioritou PR na nejakom 20. mieste, co sa penazi tyka. preto dnes je opodstatnenych max. tych 200 m. na D3 treba hladiet cez peniaze.

OdoslaťOdoslané: 21. Feb 2005 18:50
od aquila
inak v inej teme bolo spomenute ze strazenie tych pilierov stoji rocne asi 40 milionov korun. nebolo by lacnejsie ich nechat na pospas osudu a postavit potom nove ? lebo ak sa zopakuje scenar zo sverepca, kde sa museli tak ci tak piliere burat, tak to su zbytocne vyhodene peniaze ...

OdoslaťOdoslané: 21. Feb 2005 21:54
od bystrik
mna by hlavne zaujimalo, ako niekto ukradne betonove piliere? ak sa strazia nedokoncene piliere, z ktorych trci zelezobetonova konstrukcia na zaciatku mosta, to uz ano. ale nechapem strazit 20 metrove betonove piliere :?
kolko je tam tych straznikov? 50? ved taku sumu dava rocne za SBS NBS-ka.

OdoslaťOdoslané: 21. Feb 2005 21:56
od bystrik
uplne ma zarazila nekompetentnost Dusana Faktora a jeho reci o desatrocia nedostavanych usekoch... on ani sam nevie, co vsetko SSC ci teraz NDS stavia... smutne... ved aj dalsi prispevok z relacie REPORTERI stoji za to :(

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2005 09:55
od JG
Devil, clanok som pridal. Stranka o S-69 vznikla len preto, ze nasi novinari prezentuju to co prezentuju. Pochybujem, ze by sa vacsina ludi na Slovensku, co sa o dialnice zaujima sa nieco dozvedela aj o S-69, ze nieco sa tam deje. Uznajte sam, ze novinari o S-69 klamu, takze stranka v podstate nema ziadny vyznam pretoze media (noviny a televizia) daleko efektivnejsie ovplyvnuju nazory na pristup Poliakov k SR-PL prepojeniu. A to co predvadzam je len "boj s veternymi mlynmi".

Ako Skalite, tak aj Cadca obchvat nie su nezmysel. Problem je v kontrole vynakladania prostriedkov. Financne prostriedky zaplatene za tieto useky v rokoch 1999 - 2004 nezodpovedaju hodnote prac, ktore tam boli vykonane. Ten isty problem je Branisko a Ladce-Sverepec.

Kym pred par rokmi viedol cez Skalite hlavny koridor VIa, teraz sa dostavame do situacie, ze tam pojde len vedlajsi koridor VIb, pretoze sme nedokazali ani jednu zo zmluv dodrzat a sprejazdnit koridor pre kamionovu dopravu. Cesi ponukli postavit koridor cez ich uzemie a tak Poliaci zareagovali. A v CR koridor skutocne stavaju. Pritom na slovenskej strane bolo treba postavit len 15 km Svrcinovec - Skalite - statna hranica alebo rekonstruovat II/487, aby tam mohli kamiony prejst.
Darmo premenuju II/487 na I/12 stale su tam miesta, kde kamiony nemozu. Mame asi novu kategoriu cesty I. triedy so sirkou niekde iba 4 metre.

Novinari (relacia REPORTERI) napadli, ze tam pojde tento rok 66 mil.Sk, ale zamlcali, ze to treba na dokoncenie tych 230 metrov pri hranici, co je minimalne z medzinarodneho pohladu efektivna investicia. Otvaraju sa nove hranicne priechody v Presovskom kraji, ale to zrejme nikto nenapadol, ze su to zbytocne vyhodene peniaze.

pre aquila a bystrik:
Mozno sa za strazenie pilierov plati, ale zrejme ich nikto nestrazi. Nepoznam presne zmluvu na Skalite, ale boli aj take zmluvy, ze sa platili akoby penale za to, ze sa nestavia (v podstate za to, ze stat nechce aby sa stavalo), ale firma preukazuje, ze tam ma viazane stroje a zariadenia.

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2005 10:10
od bystrik
JG napísal:boli aj take zmluvy, ze sa platili akoby penale za to, ze sa nestavia (v podstate za to, ze stat nechce aby sa stavalo), ale firma preukazuje, ze tam ma viazane stroje a zariadenia.


toto poznam: v Mengusovciach na dvore JRD stali asi tri roky 1999-2001 stroje Inzinierskych stavieb Kosice a na stavbe sa nic nedialo :(

OdoslaťOdoslané: 23. Feb 2005 09:38
od devil
JG, hovorite fakty ktore ja uznavam, snad az na to ci ma koridor pismano "a" alebo "b" rozdiel nevidim...v tej preinvestovanosti na D3 mate tiez pravdu. a ohladom CA obchvat si vobec nemyslim ze by bol zbytocny.

vyslovene vsak musim suhlasit s tym ked novinari povedali ze ten usek (okrem CA obchvat) este mohol pockat dost rokov a aj s tym ze natlak nerobili a nerobia poliaci ale my.

OdoslaťOdoslané: 23. Feb 2005 15:41
od JG
Polske Ministerstvo infrastruktury oficialne potvrdilo, ze usek „S-69” Zwardoń - Myto (1,4 km) bol v roku 2004 dokonceny (odovzdany do uzivania).

Okrem toho vydalo aj nasledujuci text:

MINISTERSTWO INFRASTRUKTURY
GENERALNA DYREKCJA DRÓG KRAJOWYCH I AUTOSTRAD

Informacja dla Rady Ministrów
o harmonogramie budowy autostrad i dróg
ekspresowych na lata 2004-2006 i lata dalsze
Podsumowanie dzia ł a ń za rok 2004, plan na rok 2005 i zamierzenia na 2006 r.
Warszawa 2005

W 2006 roku do eksploatacji przekazane zostanie 173 km dróg ekspresowych:
- „S-1” odcinek Pyrzowice-Podwarpie (11,5 km);
- „S-3” obwodnica Międzyrzecza (6,5 km);
- „S-3” obwodnica Nowej Soli (15,2 km);
- „S-5” obwodnica Szubina (4,5 km);
- „S-7” odcinek Myślenice-Lubień (16 km);
- „S-8” obwodnica Ole ś nicy (12,5 km);
- „S-8” obwodnica Wyszkowa (12 km)
- „S-11” obwodnica Piły (5,8 km);
- „S-11” odcinek Poznań -Kórnik (14 km);
- „S-22” odcinek Elbląg-Grzechotki (50 km);
- „S-69” odcinek Żywiec-Zwardoń (25 km);


http://www.gddkia.gov.pl/html/aktualnosci_inf135.pdf

OdoslaťOdoslané: 23. Feb 2005 17:21
od devil
JG

W 2006 roku do eksploatacji przekazane zostanie 173 km dróg ekspresowych:


to znamena ze "v 2006 bude odovzdanych do uzivania 173 km RC" :?:

Ak ano je tych 25 km do 2006 S69 realnych?

OdoslaťOdoslané: 24. Feb 2005 09:58
od JG
Devil, nemyslim si, ze tych 25 km do uzivania odovzdaju. To moze byt ako vyhlasenia, ze do 11/2006 bude dialnica BA-ZA v prevadzke. Ocakavam vsak, ze 2006-2007 sa odovzda do uzivania na S-69 dalsich 7-12 km. A teda uz v roku 2007 bude znacny rozdiel v parametroch cesty na polskej strane oproti parametrom cesty na slovenskej strane. Nehovoriac o tom, ze si nepamatam (teda si myslim, ze tam nie je), usek na ceste 69 s prednostou v jazde protiiducich vozidiel, teda v podstate jednosmerna cesta, co su na I/12 aspon dva.

Podla mna ma cesta 69 uz dnes znatelne lepsie parametre (nosnost do 15 t a to bude zrejme uz 2006 zase lepsie) nez nasa I/12 (nosnost do 11 t) a kym na polskej strane sa skoro kazdy rok nieco odovzda do uzivania na S-69, tak na slovenskej strane sa oficialne planuje nieco odovzdat az 2011. Pricom nase terminy sa takmer vzdy posunu na neskor.

Kym problemove useky na polskej strane budu v roku 2006 vyriesene, na slovenskej strane budu aj nasledujuce roky problemove miesta nevyriesene. Doposial pasivny postoj SSC jednoznacne blokuje moznost vytvorenia tohto medzinarodneho koridoru.

Napr. pri rekonstrukcii uzkeho podjazdu v Serafinove, SSC oficialne odmietla ponuku na jeho rozsirenie, vraj sa stavia dialnica (pricom v tom case uz bola vystavba D3 Skalite - st.hranica zastavena). Preto zeleznice nechali zrekonstruovat podjazd na povodne rozmery a mozno stacilo par milionov prispiet a jedno velmi problemove miesto mohlo byt vyriesene.

OdoslaťOdoslané: 24. Feb 2005 10:14
od devil
to ze sa ten usek dal urobit aj setrnejsie som spominal uz x-krat, a ze sa tak nerobi nemozu ani reportery ani mesik...a ani by nik neozyval. Podobne ze sa ustupuje nejakej dedine a na PB bol robeny enormny natlak...To len potvrdzuje uz tisic-x povedane ze to je nielen o prepojeni ale aj o metode - cim drahsie tym lepsie, ved raz sa dokonci....