D3 - S69 Slovensko-Poľsko

Žilina (križovatka s D1) – Kysucké Nové Mesto – Čadca – Skalité, štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

D3-vymazat z ma

Odoslaťod Steve » 09. Apr 2005 12:30

Nějak rozumět dostavět to rozestavěné a celou cestu opravit na kvalitní cestu I.třídy, žádný tunely, mosty a jiný nesmysly za mld korun. A D3 konečně zmizí z map výstavby. Četl jsem zde někde, že poláci nestaví jednom do Německa, ale i severojižně. To nepochybně, koridor Katowice-Ostrava-Brno-Vídeň se dostaví a snad i v brzké budoucnosti(i když bůhví co s tím čeští komunisti u moci udělají). Potom D3 ztratí úplně smysl a stane se z ní jenom spojení Bratislavy a Žiliny s Katowicemi. Uvědomte si jaký je reliéf na Moravě a ve Slezku a jakej na Kysucách.Jsou to opravdu vyhocené peníze. D3 je hloupost.
Steve
návštevník
 
Príspevky: 48
Založený: 05. Apr 2005 13:26

Re: D3-vymazat z ma

Odoslaťod aquila » 09. Apr 2005 13:20

Steve napísal:Nějak rozumět dostavět to rozestavěné a celou cestu opravit na kvalitní cestu I.třídy, žádný tunely, mosty a jiný nesmysly za mld korun. A D3 konečně zmizí z map výstavby. Četl jsem zde někde, že poláci nestaví jednom do Německa, ale i severojižně. To nepochybně, koridor Katowice-Ostrava-Brno-Vídeň se dostaví a snad i v brzké budoucnosti(i když bůhví co s tím čeští komunisti u moci udělají). Potom D3 ztratí úplně smysl a stane se z ní jenom spojení Bratislavy a Žiliny s Katowicemi. Uvědomte si jaký je reliéf na Moravě a ve Slezku a jakej na Kysucách.Jsou to opravdu vyhocené peníze. D3 je hloupost.



D3 hlupost nie je. uz kvoli takej drobnosti ze to je schvaleny koridor, tak budu $$$ z EU a hlavne aj rychlostna komunikacia znamena velky impulz na rozvoj regionu. a preco by sme mali chodit cez cesku dialnicu ked mozeme ist po slovenskej ?: )
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

D3-vymazat z map

Odoslaťod Steve » 10. Apr 2005 11:46

Tady si nerozumíme.Pro mě za mě si na Slovensku postavte třeba 6 dálnic, ale nemyslím si, že je Slovensko tak bohatej stát, aby mohl vyhazovat peníze pro nic za nic. A velkej pozor na koridory TEN-T a nebo dřívejší TINA, EU samozřejmě peníze přináší na různé stavby, ale jsou tam i další podmínky, které se musí splnit.Jedna z nich je i návratitelnost investic a D3 ji určitě nesplňuje. Rozvoj regionů chápu,ale proč zrovna Kysuce a ne něco jiného?Nedávno jsem se dotazoval na Ministerstvo dopravy ČR a tam mi sdělili, že koridory TINA nejsou v žádném případě uzavřené a je možné je měnit. Proto větev Bratislava-Katowice zrušit a třeba hlavní koridor přesunout na R3.Bude to mít svoji logiku, spojení Waršava-Krakow-Budapešť má velkou perspektivu. Tím nechci říct, že by se měla hned stavět R3, klidně dostavit D1, ale hlavně ne D3.
Steve
návštevník
 
Príspevky: 48
Založený: 05. Apr 2005 13:26

Odoslaťod Ludo » 10. Apr 2005 13:28

Vy si v ČR hlavne ustrážte, aby ste niekedy dobudovali koridor Wien-Brno-Ostrava-Polsko. Hlavne som zvedavý na južnú Moravu od rakúskych hraníc po Pohořelice. Môžete sa poďakovať Slovákom, že svojim debilným prístupom k D3 sme vám uvoľnili konkurenčný severojužný koridor. A vymazanie či nevymazanie D3 z mapy láskavo ponechaj na nás.
P.S. Nič v zlom, ale keď si zoberiem medzinárodnú náväznosť českých diaľnic (D5,D3,resp.R3,D11), není se čím chlubit. :wink:
Ludo
 

Odoslaťod Steve » 10. Apr 2005 14:11

Opakuji, postavte si třeba 9 dálnic, v tom u mě není žádnej problém. Já se prostě zajímám o výstavbu dálnic ve střední Evropě a jejím trasování. Smyslu D3 nerozumím, ta stavba se opírá pouze o to, že se jednou cosi podepsalo a teď se to prostě postavit musí, protože je to na papíře, to je ale strašnej mýtus. Koridory TEN-T se mohou měnit, závisí na jednotlivých státech. Spojení Katowic s Vídní je nejrychlejší přes ČR a bude i nejkvalitnější, D3 nikdy nebude mít takovej význam. Proto se mi daleko více líbí R3, které by spojilo Varšavu, Krakow s Budapeští.
D47 se mohutně staví, uvědom si jakej je terén na Moravě a Slezsku a jakej na Kysucách, proto s tím taky máte takový problém. Ani nechci vědět kolik výstavba D3 stála a kolik bude stát, je to nesmysl.
Steve
návštevník
 
Príspevky: 48
Založený: 05. Apr 2005 13:26

Odoslaťod Steve » 10. Apr 2005 14:17

D5- spojení s Německem
D3-R3 spojení s Rakouskem
D11 - spojení s Polskem.

Já tomuhle českému plánu taky moc nevěřím, ale tak jsem to pochopil, ale D3 na Slovensku nechápu, ale nic ve zlém :wink:
Steve
návštevník
 
Príspevky: 48
Založený: 05. Apr 2005 13:26

Odoslaťod aquila » 10. Apr 2005 14:27

Steve napísal:Opakuji, postavte si třeba 9 dálnic, v tom u mě není žádnej problém. Já se prostě zajímám o výstavbu dálnic ve střední Evropě a jejím trasování. Smyslu D3 nerozumím, ta stavba se opírá pouze o to, že se jednou cosi podepsalo a teď se to prostě postavit musí, protože je to na papíře, to je ale strašnej mýtus. Koridory TEN-T se mohou měnit, závisí na jednotlivých státech. Spojení Katowic s Vídní je nejrychlejší přes ČR a bude i nejkvalitnější, D3 nikdy nebude mít takovej význam. Proto se mi daleko více líbí R3, které by spojilo Varšavu, Krakow s Budapeští.
D47 se mohutně staví, uvědom si jakej je terén na Moravě a Slezsku a jakej na Kysucách, proto s tím taky máte takový problém. Ani nechci vědět kolik výstavba D3 stála a kolik bude stát, je to nesmysl.


faktom je ze D47 sa ozaj vo velkom stavia (u nas sa mozno takym tempom nestavia ani D1 :)

co sa tyka D3 resp Vteho koridoru, je to multimodalny koridor, lebo po nom ide zeleznicna trasa, vodna trasa (vah) a aj dialnica. preto ma "vyznam" a bol aj zvoleny.

ako som uz spominal v inom poste, CR vlada vyuzila zavahanie dzurindu, reps jeho trucovaniu a zvrhla Vty koridor na svoju stranu.

co sa D3 tyka, tak tam sa toho vela uz nebude stavat, maximalne sa najblizsich 10-20 rokov dokonci zopar obchvatov popripade este prepojenie medzi kusuckym novym mestom a zilinou. ale tym to hasne. R5 je este viac vzdialena.

dalej sa uvazuje uz seriozne o prehodnoteni z D3 na rychlostnu komunikaciu.

a R3 sa momentalne zda ze sa buduje viac, kedze sa aj viac smerom na polsko vyuziva (prechod trstena). faktom ale je ze poliaci to zobrali vcelku seriozne a S-69 buduju tiez vcelku svizne (dokonca aj tunel laliky).
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod JG » 10. Apr 2005 18:00

Steve napísal: Spojení Katowic s Vídní je nejrychlejší přes ČR a bude i nejkvalitnější, D3 nikdy nebude mít takovej význam. Proto se mi daleko více líbí R3, které by spojilo Varšavu, Krakow s Budapeští.
D47 se mohutně staví, uvědom si jakej je terén na Moravě a Slezsku a jakej na Kysucách, proto s tím taky máte takový problém. Ani nechci vědět kolik výstavba D3 stála a kolik bude stát, je to nesmysl.


Kraje BA,TT,TN, cast ZA a cast NR maju jednoznacne kratsie spojenie do Polska po D3 a S-69. Kraje KE a PO zaujima spojenie cez R4 a vobec nie R3. Priemerna zatazenost ciest v trase D3 je podstatne vyssia ako na Orave v trase R3. Useky cez Oravu budu tiez pekne drahe napr. R3 Oravský Podzámok - Horná Lehota vyjde polovicny profil 350 mil.Sk/km. V trase D3 ma nizku intenzitu len cast cesty I/12, ale na Orave je viac usekov, ktore nemaju intenzitu ani 5000 voz./24h.

No poucte ma aky je teren na Kysuciach a v Sliezku? Na kvalitne spojenie treba postavit usek Svrcinovec - Skalite - statna hranica. Usek D3 HP-Strazov sa bude stavat pre Zilinu a KIU. Takze bude 14 km 4 pruhovej cesty. V kratkom case treba riesit aj neunosnu situaciu s kamionmi v KNM (INA Kysuce).
JG
diskutujúci
 
Príspevky: 164
Obrázky: 1
Založený: 10. Mar 2005 12:47

prosbicka

Odoslaťod bystrik » 11. Apr 2005 22:42

JG, mohol by som ta poprosit, az budes znova v Skalitom, mohol by si prosim odfotit to pripojenie toho 200m useku D3 na I/12? Ako je to tam vyriesene?
Obrázok používateľa
bystrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 582
Obrázky: 38
Založený: 03. Feb 2005 21:40

Odoslaťod aquila » 12. Apr 2005 00:36

tak ak je to kvoli hranici, tak to je kardinalna hovadina stavat hentake dva mostiky pri sebe. ako to seriozne vazne ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: otazocka

Odoslaťod JG » 12. Apr 2005 08:27

bystrik napísal:JG, chcem sa opytat, preco sa aj na slovenskej strane stavia premostenie pre chodcov? Nie je to zbytocne mat vedla seba dva mosty, ved co chvila je hranica minulostou...


Slovensko sa rozhodlo demonstrovat, ze aj my mame na to. Nie je to len pre chodcov, ale aj pre polnohospodarske stroje. Poliaci tam maju luky, ale u nas je tam les a drevo tadial zvazat zrejme mozne nebude. Dalej je to to vynikajuci dovod ako oddialit dokoncenie tohto useku a zvysit cenu stavby. Poliaci most pomocou zeriavu a zvaracov postavili snad za 2-3 tyzdne (hrubu stavbu). Nas most sa bude stavat niekolko mesiacov.

Medzi D3 a I/12 v mieste prepojenia je asi 65 m blata a su na rovnakej urovni (vyskovo). Odbocka z D3 zacina cca 120m od hranice. Napojenie na I/12 je cca 200m od hranice vzdusnou ciarou. Ide samozrejme o docasne prepojenie, kym sa nepostavi D3 dalej (ziadna mimourovnova krizovatka). Potom sa prepojka zrusi. Na I/12 nasleduje 10% klesanie do Serafinova.

Odbocka z D3 k I/12 (dole D3, hore I/12 a vlavo budovana prepojka medzi nimi):
http://www.highways.sk/highways/img/Ska ... 050409.jpg
Naposledy upravil JG dňa 13. Apr 2005 07:56, celkovo upravené 1 krát.
JG
diskutujúci
 
Príspevky: 164
Obrázky: 1
Založený: 10. Mar 2005 12:47

Odoslaťod Steve » 12. Apr 2005 12:26

JG napísal:Kraje BA,TT,TN, cast ZA a cast NR maju jednoznacne kratsie spojenie do Polska po D3 a S-69. Kraje KE a PO zaujima spojenie cez R4 a vobec nie R3. Priemerna zatazenost ciest v trase D3 je podstatne vyssia ako na Orave v trase R3. Useky cez Oravu budu tiez pekne drahe napr. R3 Oravský Podzámok - Horná Lehota vyjde polovicny profil 350 mil.Sk/km. V trase D3 ma nizku intenzitu len cast cesty I/12, ale na Orave je viac usekov, ktore nemaju intenzitu ani 5000 voz./24h.



Průměrná zatíženost cest na budoucí D3 je větší než na Oravě mezi Žilinou a Čadcou. To je ovšem meziměstská doprava. Takovou intenzitu má i B.B-Zvolen popr. Kosice-Prešov, to přece není argument pro cestu evropského významu. O tom,že R3 bude taky nesmírně drahá nepochybuji
Steve
návštevník
 
Príspevky: 48
Založený: 05. Apr 2005 13:26

Steve

Odoslaťod Steve » 12. Apr 2005 12:51

JG napísal:No poucte ma aky je teren na Kysuciach a v Sliezku?


To beru jako vtip, pokud Vy ne, rád Vám o tom něco povím. Tím terénem je spíše myšleno to, že na D3 je nutné vybudovat 3 tunely plus nějaké mosty, kdežto na celé trase Katowice-Vídeň skrz ČR což je o mnoho a mnoho km víc je nutné vybudovat jeden kilometrový tunel. Vůbec se nedivím, že na takovou náročnou stvabu nejsou peníze, když její návratitelnost je sporná.
Steve
návštevník
 
Príspevky: 48
Založený: 05. Apr 2005 13:26

Odoslaťod devil » 12. Apr 2005 14:18

Průměrná zatíženost cest na budoucí D3 je větší než na Oravě mezi Žilinou a Čadcou. To je ovšem meziměstská doprava.


To by ale musel byt zrejmy vyznam slova d-i-a-l-n-i-c-a aj RC.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod JG » 12. Apr 2005 15:06

Steve napísal:Průměrná zatíženost cest na budoucí D3 je větší než na Oravě mezi Žilinou a Čadcou. To je ovšem meziměstská doprava. Takovou intenzitu má i B.B-Zvolen popr. Kosice-Prešov, to přece není argument pro cestu evropského významu. O tom,že R3 bude taky nesmírně drahá nepochybuji


Fajn potom aj na Orave je len medzimestska doprava, pretoze hranicny priechod Svrcinovec je viac zatazeny nez priechod Trstena. Cesta moze mat europsky vyznam az potom co bude mat parametre aspon cesty I.triedy. Cesta Zilina - Cadca - Svrcinovec nepochybne europsky vyznam ma, ale ak cestu III.triedy iba na papieri preklasifikujeme na cestu I.triedy, jednosmerne useky a dalsie obmedzenia tam zostanu.

Pocet tunelov zavisi od navrhu. Usek Svrcinovec - Skalite vlada M.Dzurindu prehodnotila a rozhodla sa pre najnarocnejsi mozny variant. Tunely s dlzkou 900 m a 450 m sa v europskom meradle hodnotia ako kratke tunely. Keby bola ochota dohodnut sa s obcou Oscadnica, tak by tam nebol tunel alebo jeden tunel asi 500m. Existuju aj beztunelove varianty useku Svrcinovec - Skalite. Ja tvrdim, ze snahou bolo zablokovat vystavbu velkorysym riesenim.

Lepsie si pozrite co vsetko sa na vasej D47(buducej D1) planuje mimo vlastnej dialnice.
Dvojrurovy tunel 1088m a 1077m
Mimourovnove krizovatky:
1.délka větví celkem 6 419 m
2.délka větví celkem 2 213 m
3.délka větví celkem 1 227 m
4.délka větví celkem 2 4767 m
5.délka větví a rondelů celkem 12 500 m
6. délka větví celkem 3 243 m
7. délka větví celkem 1 439 m
8. délka větví celkem 880 m

Prelozky ciest
1.délka 4 600 m
2.délka 5 676 m
3.délka 6 339 m
4.délka 18 911,4 m
5.délka 5 400 m
6.délka 2 790 m
7. délka 1 315 m
8. délka 4 313 m

Přivaděč Bělotín
délka 2 354 m

Asi si myslite, ze to bude za 2 koruny.

Kedze na sever od Brodna treba dobudovat maximalne 20 km dialnice v polovicnom profile s dvomi kratkymi tunelmi a maximalne 5 km v plnom profile s celkovo 5 mimourovnovymi krizovatkami, bude to oproti cene D47 uplny bagatel na urovni menej nez 20% ceny za D47. A auta budu prechadzat cca 450 m cez jednu obec, ktorej obchvat by iste nevysiel viac ako dalsich 500-700 mil.Sk.
JG
diskutujúci
 
Príspevky: 164
Obrázky: 1
Založený: 10. Mar 2005 12:47

Odoslaťod Steve » 13. Apr 2005 13:36

JG napísal:Fajn potom aj na Orave je len medzimestska doprava, pretoze hranicny priechod Svrcinovec je viac zatazeny nez priechod Trstena. Cesta moze mat europsky vyznam az potom co bude mat parametre aspon cesty I.triedy. Cesta Zilina - Cadca - Svrcinovec nepochybne europsky vyznam ma, ale ak cestu III.triedy iba na papieri preklasifikujeme na cestu I.triedy, jednosmerne useky a dalsie obmedzenia tam zostanu.

Zilina-Cadca-Svrčinovec evropský význam má a může mít, když se silnice opraví, stane se z ní tranzit ze Slovenska do ČR a pak dále do Polska. Mě jde o ten úsek Svrčinovec-Skalité, tam ten potenciál nechápu. Postaví se tam D3, udělá se nový přechod( po vstupu do Schengenu úplně na nic), stojí to hromady peněz, ale ten tranzit do Polska bude stále větší u Trstené. Proč tedy nestavět z D1 R3 jako prioritu spojení Varšava-Krakow-Budapešť.

JG napísal:Pocet tunelov zavisi od navrhu. Usek Svrcinovec - Skalite vlada M.Dzurindu prehodnotila a rozhodla sa pre najnarocnejsi mozny variant.


Tak tomu vůbec nerozumím, někdo mi tvrdí, že D3 vymyslel Mečiar na truc české D47, tady se dozvím, že na to Dzurinda vymyslel takovou variantu, kterou snad nejde ani potavit. To je trochu kocourkov ne?

D47: Ano s těma přeložkama máte pravdu, je taky si potřeba uvědomit, že D47 je několikanásobně delší cesta než D3, prochází 4 moravskýmikraji, obslouží jenom v její blízkosti přes 2 milióny lidí. Dostaví se A1 v Polsku a pak se Poláci dostaou na českou dálniční síť. A pozor z Katowic to bude vždycky do Vídně blíž přes moravu než přes D3
a D1.
Na závěr, v ČR se objevují informace o tom, že VI.a koridor bere EU jako prioritní stavbu takže do toho bude investovat, což potvrdil právě obchvat Bělotína, financovaný fondy EU. V pondělí se prodal český Telecom za 80 mld.kc a údajně má jít přes 25mld.kc do fondu dopravy, což je jinak řečeno výstavba dálnic a RC. Snad něco přijde na D47, dostaví se a i s A1 v Polsku budou mít mimořádnou důležitost. K tomu chci říct, že D3 je cca 100 km od D47, není to příliš velký luxus mít takové dálnice na takovém malém prostoru. Není lepší pro tranzit sever-jih skrz Slovensko R3?
P.S. Chci vidět údržbu D3 v zimních měsících? Tam málo sněží že?
Steve
návštevník
 
Príspevky: 48
Založený: 05. Apr 2005 13:26

Odoslaťod Steve » 13. Apr 2005 13:38

JG napísal: Keby bola ochota dohodnut sa s obcou Oscadnica, tak by tam nebol tunel alebo jeden tunel asi 500m.


Obci Oscadnica se vůbec nedivím, jezdím tam lyžovat a vůbec stavbu dálnice si tam nedovedu představit natož pak dálnici jako takovou.
Steve
návštevník
 
Príspevky: 48
Založený: 05. Apr 2005 13:26

Odoslaťod aquila » 13. Apr 2005 14:42

Steve napísal:Tak tomu vůbec nerozumím, někdo mi tvrdí, že D3 vymyslel Mečiar na truc české D47, tady se dozvím, že na to Dzurinda vymyslel takovou variantu, kterou snad nejde ani potavit. To je trochu kocourkov ne?

pozor D3 nebola z trucu, ale D3 bola na povodnom VI koridore! to si len ceska vlada vyboxovala VI.b. co je D47

inak skoda dzurindu .. keby tam bol kusok dlhsie meciar, tak D47 nie je VI koridor ..
Steve napísal:D47: Ano s těma přeložkama máte pravdu, je taky si potřeba uvědomit, že D47 je několikanásobně delší cesta než D3, prochází 4 moravskýmikraji, obslouží jenom v její blízkosti přes 2 milióny lidí. Dostaví se A1 v Polsku a pak se Poláci dostaou na českou dálniční síť. A pozor z Katowic to bude vždycky do Vídně blíž přes moravu než přes D3
a D1.

mno D1 a D3 je stale vedene ako VI.a. D47 je vedene ako VI.b. dovodom je stale vazska vodna cesta ... o potrebnosti D47 vsak nikto nepochybuje. napojenie ostravska an vasu D1 je nutnost. tak isto ako napojenie kosic u nas na D1...
Steve napísal:Na závěr, v ČR se objevují informace o tom, že VI.a koridor bere EU jako prioritní stavbu takže do toho bude investovat, což potvrdil právě obchvat Bělotína, financovaný fondy EU. V pondělí se prodal český Telecom za 80 mld.kc a údajně má jít přes 25mld.kc do fondu dopravy, což je jinak řečeno výstavba dálnic a RC. Snad něco přijde na D47, dostaví se a i s A1 v Polsku budou mít mimořádnou důležitost. K tomu chci říct, že D3 je cca 100 km od D47, není to příliš velký luxus mít takové dálnice na takovém malém prostoru. Není lepší pro tranzit sever-jih skrz Slovensko R3?

luxus mozno, je to vec ktore sa viac uchyti... povodne malo byt len na slovensku .. skoda dzurindu .. moho to byt ciste VI len na slovenskej strane :)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Hosť » 13. Apr 2005 14:51

aquila napísal:pozor D3 nebola z trucu, ale D3 bola na povodnom VI koridore! to si len ceska vlada vyboxovala VI.b. co je D47



D47 je možná vyboxovaná, já tedy o tom nic nevím, asi to tam chtěli kvůli tomu, aby se na financování D47 podílela i EU. Ale D47 by se staveěla, koridor, nekoridor, Ostravsko dálnici potřebuje a ten tlak na politiky v ČR je tak obrovský, že to už jinak nešlo. Jde taky skoro o 700000 aglomeracii.
Hosť
 

Odoslaťod JG » 13. Apr 2005 15:01

Steve napísal:Zilina-Cadca-Svrčinovec evropský význam má a může mít, když se silnice opraví, stane se z ní tranzit ze Slovenska do ČR a pak dále do Polska. Mě jde o ten úsek Svrčinovec-Skalité, tam ten potenciál nechápu. Postaví se tam D3, udělá se nový přechod( po vstupu do Schengenu úplně na nic), stojí to hromady peněz, ale ten tranzit do Polska bude stále větší u Trstené. Proč tedy nestavět z D1 R3 jako prioritu spojení Varšava-Krakow-Budapešť.


Po tom co sa odovzdal usek Oscadnica - Cadca, Cadca obchvat moze nesplnat najvyssie parametre cesty I.triedy uz len usek CA-hranica s CR. Inde je smerovo aj sirkovo cesta dobra, ibaze prechadza par obcami a zvacsa urovnove krizovatky.

Novy spolocny priechod v Zwardoni je postaveny (uznavam, ze velkoryso, teda vyhodene peniaze). Nevidim dovod, preco by mala byt intenzita dopravy na priechode Trstena vyssia, ak sa postavi Svrcinovec - Skalite - hranica.
Opat preco cez Kysuce? Pre BA,TT,TN,NR,ZA -> Katowice,Warszava,Gdansk,Berlin, Ostravsko,... Tento rok bude vo vystavbe stvrtina dlzky S-69.

Steve napísal:
JG napísal:Pocet tunelov zavisi od navrhu. Usek Svrcinovec - Skalite vlada M.Dzurindu prehodnotila a rozhodla sa pre najnarocnejsi mozny variant.


Tak tomu vůbec nerozumím, někdo mi tvrdí, že D3 vymyslel Mečiar na truc české D47, tady se dozvím, že na to Dzurinda vymyslel takovou variantu, kterou snad nejde ani potavit. To je trochu kocourkov ne?

D47: Ano s těma přeložkama máte pravdu, je taky si potřeba uvědomit, že D47 je několikanásobně delší cesta než D3, prochází 4 moravskýmikraji, obslouží jenom v její blízkosti přes 2 milióny lidí. Není lepší pro tranzit sever-jih skrz Slovensko R3?
P.S. Chci vidět údržbu D3 v zimních měsících? Tam málo sněží že?


V Meciarovej vlade bol ministrom dopravy nejaky cas M.Dzurinda (aj vtedy sa robili plany kde, co a kedy). Zastavenie vystavby dialnic bolo mozno pomstou. V r.1999 (vlada M.Dzurindu) sa dali robit mnohe studie za desiatky milionov. Ziadne trasovanie sa nezmenilo.

Vymenujte mi prosim tie 4 moravske kraje cez ktore bude D47 prechadzat?

Najstudensou oblastou Slovenska je Orava, takze udrziavat D3 urcite nebude narocnejsie ako udrziavat R3 na Orave.
JG
diskutujúci
 
Príspevky: 164
Obrázky: 1
Založený: 10. Mar 2005 12:47

Odoslaťod devil » 13. Apr 2005 15:30

Opat preco cez Kysuce? Pre BA,TT,TN,NR,ZA -> Katowice,Warszava,Gdansk,Berlin, Ostravsko,... Tento rok bude vo vystavbe stvrtina dlzky S-69.


eh, takych kombinacii je vela, lenze nema zmysel davat 2 koridory tak vedla seba a odovodnit to lokalnymi intenzitami ZA-CA. Ak by mali dotycny rozum tak zakazali kreselnie koridorov tam kde kedysi neviedla ani hlavna cesta. Najlepsie na tom je ze premavka na Svrcinovci je zrejme vacsinou nie obchadzková SR-PR ale normalna Cesko-Slovenska. To akokeby sa v Senici rozhodli ze chcu mat priame prepojenie pre nakladiaky na Vieden bez obchadzky na BA. zrejme niekde su dolezite nie intenzity, nakdady navratnosti ale rozvojovy efekt a zase inde sa horko tazko presadi ciastocna oprava lesnych a polnych ciest I. triedy, lebo tam nechodi 10-15 000 aut, a nejaky rozvojovy efekt nestoji za rec.

ale s tym nemeckom je to vtip, nie :?:

Ale aby sme si rozumeli, koridor VI mal ist dalej od Ciech, t.j. cez Chyzne-Trstenu, nielen TINA od D1 na juh, E571 mala mat min. doplnkovy vyznam (Tina), koridor na trase R4 je spravny.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod JG » 13. Apr 2005 16:04

devil napísal: Ak by mali dotycny rozum tak zakazali kreselnie koridorov tam kde kedysi neviedla ani hlavna cesta.
ale s tym nemeckom je to vtip, nie :?:


To asi by mali zakazat nakreslit aj moravsku D47, alebo zakazat navrhnut R3 cez Mostenecku dolinu, alebo zakazat navrhnut HP-Dubna Skala. No aka hlavna cesta vedie cez Mostenecku dolinu alebo cez Ovciarsko? Na Morave sa k existujucej 4-pruhovej RC v dlzke 100 km ide stavat paralelna D1 a D47 vzdialena maximalne 25 km vzdusnou ciarou.

Katowice - Berlin bude dialnica, Bielsko-Biala - Katowice 4-pruhova cesta, Zilina - Bielsko-Biala cesta s obchvatmi takmer vsetkych obci - cast 4 pruhy, cast 2 pruhy. Lepsie ako sa drncat cez Moravu a potom po rozmlatenej ceskej D1. Routeplanner uz dnes z TN a ZA odporuca trasu cez Svrcinovec - Cesky Tesin - Katowice - Wroclaw - Berlin
JG
diskutujúci
 
Príspevky: 164
Obrázky: 1
Založený: 10. Mar 2005 12:47

Odoslaťod devil » 13. Apr 2005 16:17

Routeplanner uz dnes z TN a ZA odporuca trasu cez Svrcinovec - Cesky Tesin - Katowice - Wroclaw - Berlin


Ale z BA a pod...nie. Ale jasne ide HLAVNE o TN a ZA ako vzdy....A nebojte sa ta ceska D1 sa opravi skor ako bude Berlin-ZA :D

Na Morave sa k existujucej 4-pruhovej RC v dlzke 100 km ide stavat paralelna D1 a D47 vzdialena maximalne 25 km vzdusnou ciarou.


Ano ale nie su to 2 koridory...

Presne ako keby Senicania chceli dalsiu RC na Vieden, ktora je urcite bohatsia ako Katowice. Alebo co tak dalsiu RC na severozapadne madarsko po rovine npr. cez NR a NZ, tiez to nie chudobnejsia oblast ako Katowice, dokonca mozno este bohatsia.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod aquila » 13. Apr 2005 16:18

devil napísal:Presne ako keby Senicania chceli dalsiu RC na Vieden, ktora je urcite bohatsia ako Katowice. Alebo co tak dalsiu RC na severozapadne madarsko po rovine npr. cez NR a NZ, tiez to nie chudobnejsia oblast ako Katowice, dokonca mozno este bohatsia.

na zaciatok by stacil obchvat senice a tunel pod babou horou, na RC casu dost 8)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod mmaros » 13. Apr 2005 20:51

Mne sa zda diskuzia na temu, ktora dialnica, ci ceska alebo slovenska bude viac vytazena a je opodstatnenejsia absolutne zbytocna. My tu riesime uplne iny problem ako pravdepodobne za par rokov, kedy budu tieto cesty dokoncene vznikne. Pri sucasnom trende narastu nakladnej automobilovej dopravy sa lahko moze stat, ze obe cesty budu vytazene viac ako si budeme zelat a my zacneme (podobne ao rakusko) riesit ako cez nase uzemie pustit menej kamionov. To ci si cesko stavia dialnicu k polskym hraniciam je ich vec, my by sme mali stavat podla mna hlavne pre potreby nase a nie tu riesit, ci si kamion vyberie tranzit cez cechy alebo slovensko. D3 ma opodstatnenie pre zkvalitnenie obchodu medzi polskom a slovenskom, rozvoj regionu kysuc a ziliny pre turistiku, ktoru podla vsetkych chceme rozvyjat... V tychto cieloch nam nijako ceska dialnica nemoze pomoct, takze nevidim dovod sa na nu odvolavat.
mmaros
návštevník
 
Príspevky: 42
Obrázky: 6
Založený: 24. Feb 2005 14:17

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 6 hostí.