Moderátor: Moderátori
Steve napísal:Nějak rozumět dostavět to rozestavěné a celou cestu opravit na kvalitní cestu I.třídy, žádný tunely, mosty a jiný nesmysly za mld korun. A D3 konečně zmizí z map výstavby. Četl jsem zde někde, že poláci nestaví jednom do Německa, ale i severojižně. To nepochybně, koridor Katowice-Ostrava-Brno-Vídeň se dostaví a snad i v brzké budoucnosti(i když bůhví co s tím čeští komunisti u moci udělají). Potom D3 ztratí úplně smysl a stane se z ní jenom spojení Bratislavy a Žiliny s Katowicemi. Uvědomte si jaký je reliéf na Moravě a ve Slezku a jakej na Kysucách.Jsou to opravdu vyhocené peníze. D3 je hloupost.
Steve napísal:Opakuji, postavte si třeba 9 dálnic, v tom u mě není žádnej problém. Já se prostě zajímám o výstavbu dálnic ve střední Evropě a jejím trasování. Smyslu D3 nerozumím, ta stavba se opírá pouze o to, že se jednou cosi podepsalo a teď se to prostě postavit musí, protože je to na papíře, to je ale strašnej mýtus. Koridory TEN-T se mohou měnit, závisí na jednotlivých státech. Spojení Katowic s Vídní je nejrychlejší přes ČR a bude i nejkvalitnější, D3 nikdy nebude mít takovej význam. Proto se mi daleko více líbí R3, které by spojilo Varšavu, Krakow s Budapeští.
D47 se mohutně staví, uvědom si jakej je terén na Moravě a Slezsku a jakej na Kysucách, proto s tím taky máte takový problém. Ani nechci vědět kolik výstavba D3 stála a kolik bude stát, je to nesmysl.
Steve napísal: Spojení Katowic s Vídní je nejrychlejší přes ČR a bude i nejkvalitnější, D3 nikdy nebude mít takovej význam. Proto se mi daleko více líbí R3, které by spojilo Varšavu, Krakow s Budapeští.
D47 se mohutně staví, uvědom si jakej je terén na Moravě a Slezsku a jakej na Kysucách, proto s tím taky máte takový problém. Ani nechci vědět kolik výstavba D3 stála a kolik bude stát, je to nesmysl.
bystrik napísal:JG, chcem sa opytat, preco sa aj na slovenskej strane stavia premostenie pre chodcov? Nie je to zbytocne mat vedla seba dva mosty, ved co chvila je hranica minulostou...
JG napísal:Kraje BA,TT,TN, cast ZA a cast NR maju jednoznacne kratsie spojenie do Polska po D3 a S-69. Kraje KE a PO zaujima spojenie cez R4 a vobec nie R3. Priemerna zatazenost ciest v trase D3 je podstatne vyssia ako na Orave v trase R3. Useky cez Oravu budu tiez pekne drahe napr. R3 Oravský Podzámok - Horná Lehota vyjde polovicny profil 350 mil.Sk/km. V trase D3 ma nizku intenzitu len cast cesty I/12, ale na Orave je viac usekov, ktore nemaju intenzitu ani 5000 voz./24h.
JG napísal:No poucte ma aky je teren na Kysuciach a v Sliezku?
Steve napísal:Průměrná zatíženost cest na budoucí D3 je větší než na Oravě mezi Žilinou a Čadcou. To je ovšem meziměstská doprava. Takovou intenzitu má i B.B-Zvolen popr. Kosice-Prešov, to přece není argument pro cestu evropského významu. O tom,že R3 bude taky nesmírně drahá nepochybuji
JG napísal:Fajn potom aj na Orave je len medzimestska doprava, pretoze hranicny priechod Svrcinovec je viac zatazeny nez priechod Trstena. Cesta moze mat europsky vyznam az potom co bude mat parametre aspon cesty I.triedy. Cesta Zilina - Cadca - Svrcinovec nepochybne europsky vyznam ma, ale ak cestu III.triedy iba na papieri preklasifikujeme na cestu I.triedy, jednosmerne useky a dalsie obmedzenia tam zostanu.
JG napísal:Pocet tunelov zavisi od navrhu. Usek Svrcinovec - Skalite vlada M.Dzurindu prehodnotila a rozhodla sa pre najnarocnejsi mozny variant.
JG napísal: Keby bola ochota dohodnut sa s obcou Oscadnica, tak by tam nebol tunel alebo jeden tunel asi 500m.
Steve napísal:Tak tomu vůbec nerozumím, někdo mi tvrdí, že D3 vymyslel Mečiar na truc české D47, tady se dozvím, že na to Dzurinda vymyslel takovou variantu, kterou snad nejde ani potavit. To je trochu kocourkov ne?
Steve napísal:D47: Ano s těma přeložkama máte pravdu, je taky si potřeba uvědomit, že D47 je několikanásobně delší cesta než D3, prochází 4 moravskýmikraji, obslouží jenom v její blízkosti přes 2 milióny lidí. Dostaví se A1 v Polsku a pak se Poláci dostaou na českou dálniční síť. A pozor z Katowic to bude vždycky do Vídně blíž přes moravu než přes D3
a D1.
Steve napísal:Na závěr, v ČR se objevují informace o tom, že VI.a koridor bere EU jako prioritní stavbu takže do toho bude investovat, což potvrdil právě obchvat Bělotína, financovaný fondy EU. V pondělí se prodal český Telecom za 80 mld.kc a údajně má jít přes 25mld.kc do fondu dopravy, což je jinak řečeno výstavba dálnic a RC. Snad něco přijde na D47, dostaví se a i s A1 v Polsku budou mít mimořádnou důležitost. K tomu chci říct, že D3 je cca 100 km od D47, není to příliš velký luxus mít takové dálnice na takovém malém prostoru. Není lepší pro tranzit sever-jih skrz Slovensko R3?
aquila napísal:pozor D3 nebola z trucu, ale D3 bola na povodnom VI koridore! to si len ceska vlada vyboxovala VI.b. co je D47
Steve napísal:Zilina-Cadca-Svrčinovec evropský význam má a může mít, když se silnice opraví, stane se z ní tranzit ze Slovenska do ČR a pak dále do Polska. Mě jde o ten úsek Svrčinovec-Skalité, tam ten potenciál nechápu. Postaví se tam D3, udělá se nový přechod( po vstupu do Schengenu úplně na nic), stojí to hromady peněz, ale ten tranzit do Polska bude stále větší u Trstené. Proč tedy nestavět z D1 R3 jako prioritu spojení Varšava-Krakow-Budapešť.
Steve napísal:JG napísal:Pocet tunelov zavisi od navrhu. Usek Svrcinovec - Skalite vlada M.Dzurindu prehodnotila a rozhodla sa pre najnarocnejsi mozny variant.
Tak tomu vůbec nerozumím, někdo mi tvrdí, že D3 vymyslel Mečiar na truc české D47, tady se dozvím, že na to Dzurinda vymyslel takovou variantu, kterou snad nejde ani potavit. To je trochu kocourkov ne?
D47: Ano s těma přeložkama máte pravdu, je taky si potřeba uvědomit, že D47 je několikanásobně delší cesta než D3, prochází 4 moravskýmikraji, obslouží jenom v její blízkosti přes 2 milióny lidí. Není lepší pro tranzit sever-jih skrz Slovensko R3?
P.S. Chci vidět údržbu D3 v zimních měsících? Tam málo sněží že?
Opat preco cez Kysuce? Pre BA,TT,TN,NR,ZA -> Katowice,Warszava,Gdansk,Berlin, Ostravsko,... Tento rok bude vo vystavbe stvrtina dlzky S-69.
devil napísal: Ak by mali dotycny rozum tak zakazali kreselnie koridorov tam kde kedysi neviedla ani hlavna cesta.
ale s tym nemeckom je to vtip, nie
Routeplanner uz dnes z TN a ZA odporuca trasu cez Svrcinovec - Cesky Tesin - Katowice - Wroclaw - Berlin
Na Morave sa k existujucej 4-pruhovej RC v dlzke 100 km ide stavat paralelna D1 a D47 vzdialena maximalne 25 km vzdusnou ciarou.
devil napísal:Presne ako keby Senicania chceli dalsiu RC na Vieden, ktora je urcite bohatsia ako Katowice. Alebo co tak dalsiu RC na severozapadne madarsko po rovine npr. cez NR a NZ, tiez to nie chudobnejsia oblast ako Katowice, dokonca mozno este bohatsia.
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 6 hostí.