Stránka 99 z 122

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 27. Sep 2020 17:40
od pohodak
suhlasim, tej lokalky sa presunie odhadom tak 10% co budu soferi typu "idem po dialnici aj keby co bolo", zvlast ked z existujucej cesty zmizne cely tranzit nebude na to takmer ziadny dovod

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 27. Sep 2020 18:52
od milan_KM
Okolo BY to bol presun z 23000 (2005) na 6300 (2015). Podobné čísla očakávam aj tu. 80% nikto netvrdí ale tie 2/3 mi prijdu ako realne čislo.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 27. Sep 2020 19:32
od cPalo
Okolo BY bol enormný tranzit. D1 po RK je dosť vyťažená (vysoký tranzit).
Povedal by som, že to nebude ten istý prípad. Na D3 je viac lokál ako tranzit (to vidno na diaľničných intenzitách).
Po dobudovaní D3 sa tranzit zvýši, ale momentálne to tak nie je.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 28. Sep 2020 08:22
od 110mat110
Na akych dialnicnych intenzitach? Ved tam neni dialnica. Len taky dzubik na Polsko.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 28. Sep 2020 08:39
od pohodak
milan_KM napísal:Okolo BY to bol presun z 23000 (2005) na 6300 (2015). Podobné čísla očakávam aj tu. 80% nikto netvrdí ale tie 2/3 mi prijdu ako realne čislo.


Lenze cast dopravy sa z okolia BY presunula aj na R1 a subjektivne si dovolim tvrdit ze tranzit je tam o dost vyssi ako na kysuciach...dalej ja hovorim iba o presune lokalky typu CA-KM alebo KM-ZA ako spominal devil, tam ozaj nevidim sancu na vyraznejsi presun na dialnicu. Samozrejme pre ludi co dochadzaju CA-ZA bude dialnica daleko pritazlivejsia.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 28. Sep 2020 08:47
od devil
pri lokalke vela zavisy od toho kde bude mozne dostat sa z dialnice.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 28. Sep 2020 09:21
od cPalo
110mat110 napísal:Na akych dialnicnych intenzitach? Ved tam neni dialnica. Len taky dzubik na Polsko.

sry
bol som myšlienkami mimo. Chcel som napísať prihraničných intenzitách.
ps: píšeme o momentálnom stave a ako som písal na D3 tranzit stúpne, ale momentálne to tak nie je.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 28. Sep 2020 09:55
od devil
cast tranzitu si to odstoji v kolone, ina cast ide v inom case a cast to obchadza. ale vacsina tranzitu to aj dnes prechadza v bezne casu ked kolony nie su alebo su zanedbatelne oproti tomu co by stratili na inej trase. cize npr. cez mimo spiciek nie je ziadny dovod obchadzat I/11.

https://www.google.sk/maps/dir/49.21152 ... m2!4m1!3e0
bielsko-biala - bytca cez makov o 20 min a 26 km viac.

krakow - bytca cez trstenu napodobne (treba si to potiahnut ciaru lebo google ani nenapadne taka trasa :wink: )
https://www.google.sk/maps/dir/49.21152 ... m2!4m1!3e0

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 28. Sep 2020 10:21
od Jonathan
Ibaze nakladna doprava si trasu az tak menit nemoze. Faktura sa plati za dohodnutu trasu.

Cesta cez Makov je este dlhsia. ziadny kamionista nebude volit cestu cez Makov, pretoze HP Bumbalka je dost tazky. Trasa cez Velke Rovne, co ponuka google je tak pre osobne auto.
Cesta cez Trstennu. No bud pojdem do rizika, ze si postojim na Kysuciach, alebo pod Strecnom. Obidve trasy maju rizikovy usek.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 28. Sep 2020 10:54
od metelesku.blesku
pri lokalke vela zavisy od toho kde bude mozne dostat sa z dialnice.


Pokiaľ viem, diaľnica má hlavne riešiť tranzit a jeho odfiltrovanie od lokálky, či?

Lokálka, ktorá si kupuje ročné diaľničné známky, lebo ich používa aj inde ako na poprofil do Skalitého, bude preferovať diaľnicu. Lokálka, ktorá doteraz nevie, čo je to diaľničná známka, nebude vedieť čo je to diaľničná známka ani po dokončení D3. Ani ľudia zo Svitu, Štrby či Mengusoviec si nekupujú diaľničnú známku na cestu do Popradu a predsa tam D1 postavili a vyriešili tým aj lokálku tak, že napríklad sa miestni už vedia bez problémov dostať na hlavnú cestu. Tak ako aj kysuckí obyvatelia po postavení D3.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 28. Sep 2020 22:23
od cPalo
Až na to, že lokálka na D3 je pomerovo vyššia ako je/bola pri Svite...
Takže áno, uľaví sa. ALE nebude to ako pri vyššie spomenutých príkladoch a to nerátam zvýšenie intenzít (aj lokálnych). Inými slovami, teoretický, koľko z lokálnej dopravy prejde na D3, tak možno o toľko stúpne lokálka na pôvodnej trase na základe výstavby D3. Samozrejme, rátam, že D3 pritiahne väčší tranzit, ten D3 vstrebe v pohode. :wink:
Každopádne D3 pomôže Kysučanom, ale možno by im pomohlo viac, keby sa napr. Radoľa riešila hneď a nie až pri výstavbe D3.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 28. Sep 2020 22:43
od Mawerick81
Este sa moze stat to, ze pokial pojde po starej ceste privela lokalky, tak staci jedna kolona a vacsina sa presunie na dialnicu,,naco cakat a ist 50tkou cez dediny, ked mzem ist 130.. Ale toto su vsetko len uvahy co a keby atd,, ukaze cas

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 28. Sep 2020 23:40
od Vlados
metelesku.blesku napísal:
pri lokalke vela zavisy od toho kde bude mozne dostat sa z dialnice.

Pokiaľ viem, diaľnica má hlavne riešiť tranzit a jeho odfiltrovanie od lokálky, či?

Lokálka, ktorá si kupuje ročné diaľničné známky, lebo ich používa aj inde ako na poprofil do Skalitého, bude preferovať diaľnicu. Lokálka, ktorá doteraz nevie, čo je to diaľničná známka, nebude vedieť čo je to diaľničná známka ani po dokončení D3. Ani ľudia zo Svitu, Štrby či Mengusoviec si nekupujú diaľničnú známku na cestu do Popradu a predsa tam D1 postavili a vyriešili tým aj lokálku tak, že napríklad sa miestni už vedia bez problémov dostať na hlavnú cestu. Tak ako aj kysuckí obyvatelia po postavení D3.

Si to radšej mohol porovnať s Novou Baňou či Žarnovicou. Rovnako úzka dolina, nie je tam priestor na novú 2+2. Rozdiel, tam sa zabrala cesta I. triedy, ktorá vôbec nebola stavaná ako polprofil diaľnice, no v prípade Kysúc kde bola cesta pripravená ako polprofil to nie je možné. Hlavne, že kysuckí obyvatelia budú mať na výber...

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 29. Sep 2020 07:44
od Jonathan
Ja osobne by som po dostavani useku pri Cadci spoplatnil cely usek az po odbocku na Blazkov pri Kusickom Lieskovci.
Ten usek bol postaveny v parametroch D, paradoxne tam za tie roky nevyrastli ziadne prevadzky, obchody, su tam iba tri cierne odbocky, ktore nie je problem uzavriet, alebo nahradit. Cize nikto tym nebude obmedzeny.

Pre nakladnu dopravu to problem nie je, ta plati myto. Trasa cez Krasno je pre nakladnu dopravu uz dnes zakazana, obmedzenia na moste to proste nedovolia.
Pre osobnu dopravu to bude niekto obchadzat, taki budu vzdy. ti co chodia pravidelne, si tu znamku kupia.

Zaroven by to bol test a odkaz pre starostov, ze bud to bude takto, alebo sa dlhe roky nic nezmeni, lebo postavit v tom terene sest pruhov je sialene drahe. Taky stav nema napr. ani Trencin, Povazska Bystrica, Vrutky, Liptovsky Mikulas a pod.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 29. Sep 2020 07:52
od pohodak
popravde nerozumiem naco vymyslat taketo psychotesty, treba im na rovinu povedat ze na taketo sialenosti jednoducho nemame peniaze a bud sa to prekresli alebo sa tam 25 rokov nic nepostavi, dovidenia...ked mohla R1 zozrat povodnu cestu 1. triedy pri hrone a dokonca aj medzi TT a NR kde su kusok ine intenzity tak na kysuciach to nejako preziju tiez :idea:

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 29. Sep 2020 08:55
od rempo
stále dookola,väčšina opakujem drvivá väčšina je za rozšírenie cesty 1/11 na štvôrpruh,dať tam šesť pruhov je blbosť ale netreba sa čudovať primátorovi Krásna nad Kysucou že nechce povoliť aby sa doprava presunula na starú nevyhovujúcu dedinskú cestu ktorá ide cez Blažkov a potom cez samotné Krásno to je politická samovražda.Skúste ako politik prísť medzi ludi a povedať tak tato cesta bude znova cestou hlavnou a pôjde tadeto všetka doprava ktorá nepôjde po diaľnici.Prestaňte s tým o nenažraných Kysučanoch,znova väčšina chce rozšíriť cestu o ďalšie dva pruhy nemusí to byť ani diaľnica načo.Veď riešenia sú ale zámerne sa počas Ficovlady ignorovali aby to vyšlo najdrahšie lebo sú na to fondy a naši ľudia potrebujú zarobiť.Dokumentácia sa ide prerábať už tretíkrát ďalšie peniaze vyhodené.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 29. Sep 2020 09:11
od IceFox
Jonathan napísal:Ja osobne by som po dostavani useku pri Cadci spoplatnil cely usek az po odbocku na Blazkov pri Kusickom Lieskovci. Ten usek bol postaveny v parametroch D

Ak by sa vyriešili pripájaky tak hej. Ale v Krásne nad Kysucou (centrum) sú mikropripájaky a v odbočke na Oščadnicu pre istotu ani neexistujú.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 29. Sep 2020 09:23
od metelesku.blesku
Odbočku v Oščadnici už mali dávno zrušiť. Ten nonsens ani nemal vzniknúť.
Spoplatnenie by som potom riešil iba po MÚK Krásno (centrum, II/520). Odtiaľ v smere na CA ide I/11 a I/11A v súbehu, pričom I/11 má v CA vnútromestský obchvat I/11B, takže celá I/11A môže už byť vyčlenená ako polprofil s príslušnými rýchlosťami a bez obmedzení na 60 kvôli zbytočnej odbočke na Oščadnicu.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 29. Sep 2020 10:03
od milan_KM
Ideálne riešenie.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 29. Sep 2020 19:46
od Vlados
viacerí sa tu zhodneme. ešte, aby sa k nám pridal aj minister... škoda, že nepíšeme na FB, tam by si to asi všimol ;)
rempo napísal:stále dookola,väčšina opakujem drvivá väčšina je za rozšírenie cesty 1/11 na štvôrpruh,dať tam šesť pruhov je blbosť ale netreba sa čudovať primátorovi Krásna nad Kysucou že nechce povoliť aby sa doprava presunula na starú nevyhovujúcu dedinskú cestu ktorá ide cez Blažkov a potom cez samotné Krásno to je politická samovražda.Skúste ako politik prísť medzi ludi a povedať tak tato cesta bude znova cestou hlavnou a pôjde tadeto všetka doprava ktorá nepôjde po diaľnici.Prestaňte s tým o nenažraných Kysučanoch,znova väčšina chce rozšíriť cestu o ďalšie dva pruhy nemusí to byť ani diaľnica načo.Veď riešenia sú ale zámerne sa počas Ficovlady ignorovali aby to vyšlo najdrahšie lebo sú na to fondy a naši ľudia potrebujú zarobiť.Dokumentácia sa ide prerábať už tretíkrát ďalšie peniaze vyhodené.

áno, je to pre primátora ťažké, ale na Slovensku sú stovky primátorov, ktorý majú len obyčajné rozšírenie hlavnej cesty cez obec v nedohľadne (z pohľadu života), tak prečo by sa malo na celoslovenskej úrovni niekedy rozhadzovať aby inde sa len prizerali?

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 30. Sep 2020 09:05
od 110mat110
Keby sa cela I/11 rozsirila na 2+2 tak by to vyriesilo vacsinu problemov na kysuciach a prakticky by ostali len semafor na radoli (v teorii pri 2+2 bude mat takmer dvojnasobnu priepustnost) a Kysucky Lieskovec / Ochodnica. Hrdlo Horelica ma +2 pruhy cez mesto a cadca bude mat coskoro dialnicu.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 30. Sep 2020 09:20
od metelesku.blesku
K tým dvom križovatkám ešte pridaj križovatku Snežnica/Oškerda, dvojkrižovatku Kamence/Povina a Blažkov.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 30. Sep 2020 09:47
od 110mat110
Pri Blazkove a Oskrede (juh) je dost miesta na to, aby sa tam vosli MUK alebo aspon dostatocne pripajace pruhy. A ano, uplne som zabudol na Povinu. S tou neviem co. Podla mapy to vyzera, ze sa da obist cez rieku z vychodu. Ale ci sa to da aj realne netusim.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 30. Sep 2020 14:03
od maher
to rozšírenie na 2+2 sa malo robiť už od Hričovského podhradia, ušetril by sa považský chlmec a miesto toho sa mali odstániť bodové závady, napríklad juh Oškerdy by som riešil jednosmerným ZA-CA mostom ponad križovatku a sever by som zrušil a miesto toho bývalú hl. cestu (teraz je to slepá ulica) by som potiahol okolo I/11 k motorestu, kde by sa pripojila na privádzač KNM juh, mestká časť Oškerda by tým získala prístup k svojmu cintorínu a takisto k mestu, bez toho, aby museli ísť na I/11

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 01. Okt 2020 07:26
od pohodak
rempo napísal:stále dookola,väčšina opakujem drvivá väčšina je za rozšírenie cesty 1/11 na štvôrpruh,dať tam šesť pruhov je blbosť


neviem ako si prisiel na tu drvivu vacsinu, jediny relevantny zdroj su voleni zastupcovia obyvatelov, teda primatori a starostovia a vysledkom ich tlaku je aktualny paskvil

rempo napísal: ale netreba sa čudovať primátorovi Krásna nad Kysucou že nechce povoliť aby sa doprava presunula na starú nevyhovujúcu dedinskú cestu ktorá ide cez Blažkov a potom cez samotné Krásno to je politická samovražda.Skúste ako politik prísť medzi ludi a povedať tak tato cesta bude znova cestou hlavnou a pôjde tadeto všetka doprava ktorá nepôjde po diaľnici.Prestaňte s tým o nenažraných Kysučanoch,znova väčšina chce rozšíriť cestu o ďalšie dva pruhy nemusí to byť ani diaľnica načo.


v jednej vete hovoris ze ludia chcu stvorpruh a v tej istej vete ze keby mali iba stvorpruh bez paralelnej cesty tak ukrizuju primatora, tak sa teda rozhodni ako to je :roll:

ako som povedal treba prist medzi tych ludi a povedat im ze bud sa rozsiri aktualna cesta na 2+2 ako to bolo roky planovane alebo budu mat najblizscih 25 rokov zachovany aktualny stav a nech si sami vyberu...ked prezili "presun" aut na staru nevyhovujucu cestu v novej bani ci zarnovici preziju to aj v rovnako velkom krasne nad kysucou :idea: