Stránka 98 z 122

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 21. Jún 2020 21:43
od jarino
Ani moc nemá na výber. Povedať pravdu by nebolo populárne :lol:
Je si vedomý o koľko sa prepadne obnos peňazí v Kohéznom fonde.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 21. Júl 2020 14:07
od masterplan
praveze sa mame na co tesit rozbehne sa to najblizsie mesiace naplno, mame k dispozicii po dnesku dokopy cez 40 milard pre obnovu SLovenska! cela D3 moze byt postavena v rekordne kratkom case ak sa prijmu nove stavebne zakony a zakon o VO

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 21. Júl 2020 19:11
od cPalo
V akej fáze prípravy sú posledné úseky? Na INEKO píšu, že je to bieda (cca 15mesiacov). Vie niekto presnejšie?

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 04. Sep 2020 21:54
od cableguy
tu mate clanok o kysuckej D3 a jej najblizsie plany ,sliapne sa do pedalov naplno.. uz bolo nacase,uz vcera bolo neskoro viewtopic.php?f=35&t=25096

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 05. Sep 2020 08:59
od Pacho
odkazy na články v novinách patria do monitoringu tlače, aby bol v tom trocha poriadok. Na rozdiel od Teba ja ten optimizmus nezdielam. Takýchto ministrom sme tu mali dosť, čo nasľubovali a nič z toho.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 05. Sep 2020 12:06
od devil
toto celkom nechapem, na brodno-KM vraj nemaju UR pritom maju vykupene pozemky. aj ked sa menil cely projekt povodne UR alias rozhodnutie o umiestneni stavby preco neplati. ved trasa ostala rovnaka, ci nie (?)

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 05. Sep 2020 14:54
od plš
Pacho napísal:odkazy na články v novinách patria do monitoringu tlače, aby bol v tom trocha poriadok. Na rozdiel od Teba ja ten optimizmus nezdielam. Takýchto ministrom sme tu mali dosť, čo nasľubovali a nič z toho.

Mladé a hlúpučké, veď sa včera vykotilo. Nebol si na zemiakovej brigáde? Mladý určite nie. Ale určite bol v Singapure.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 05. Sep 2020 16:12
od Loe
devil napísal:toto celkom nechapem, na brodno-KM vraj nemaju UR pritom maju vykupene pozemky. aj ked sa menil cely projekt povodne UR alias rozhodnutie o umiestneni stavby preco neplati. ved trasa ostala rovnaka, ci nie (?)


Rozhodnutie o umiestnení stavby a rozhodnutie o využití územia platí dva roky odo dňa, kedy nadobudlo právoplatnosť, rozhodnutie o umiestnení líniovej stavby platí tri roky odo dňa, kedy nadobudlo právoplatnosť, pokiaľ stavebný úrad neurčil dlhšiu lehotu. Rozhodnutie nestráca platnosť, pokiaľ bola v týchto lehotách podaná žiadosť o stavebné povolenie alebo o povolenie na terénne úpravy alebo ak sa začalo s využitím územia na určený účel. Stavebný úrad môže z podnetu navrhovateľa nahradiť územné rozhodnutie, ktoré je právoplatné, novým územným rozhodnutím, ak to umožňuje územnoplánovacia dokumentácia alebo iné podklady pre územné rozhodnutie alebo podmienky v území. Za rovnakých okolností môže stavebný úrad nahradiť územné rozhodnutie, ktoré vydal z vlastného podnetu.

Takže konkrétne ÚR je z roku 2010, začal sa výkup pozemkov, o stavebné povolenie NDS nepožiadala, zmenil sa projekt, v medzičase prepadlo ÚR a NDS buď požiadala o jeho nahradenie novým alebo rovno požiadala o nové. Samotný výkup pozemkov na ÚR nie je viazaný, ako vidíme v prípade veselého vykupovania na juhu.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 05. Sep 2020 18:34
od devil
a co tak predlzit platnost jestvujuceho uzemneho rozhodnutia a to aj opakovane. pri stavebnych povoleniach sa to robi.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 05. Sep 2020 20:56
od Loe
Nedá sa predlžovať do nekonečna. Čas platnosti územného rozhodnutia môže stavebný úrad predĺžiť na žiadosť navrhovateľa, ak ju podal pred uplynutím lehoty. Čas platnosti rozhodnutia o stavebnej uzávere ani po predĺžení nesmie presiahnuť päť rokov odo dňa, keď územné rozhodnutie nadobudlo právoplatnosť. Čas platnosti územného rozhodnutia nemožno predĺžiť, ak bol na to isté územie schválený územný plán zóny, ktorý rieši predmet územného rozhodnutia.

Zákon nič nehovorí o opakovanom predlžovaní a keďže orgán verejnej správy smie postupovať iba tak ako umožňuje zákon, opakované predĺženie platnosti ÚR je podľa mňa nezákonné. Na konci dňa je to úplne zbytočná debata, ak NDS nie je schopná spustiť výstavbu v lehote dátum právoplatnosti + 3 roky platnosti + 5 rokov predĺženie + 3 roky nahradenie novým ÚR, teda v lehote 11 rokov (!) tak potom všetky peniaze vynaložené na takú prírpavu sú vyhodené von oknom. A to je prípad tu, máme rok 2020 a ÚR je z roku 2010.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 07. Sep 2020 00:10
od maher
inými slovami, súčasný politici len plánujú a kreslia to, čo postavia a zaplatia budúce generácie

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 25. Sep 2020 18:21
od milan_KM
Vlados napísal:Ak neplatí v BA a okolí, že dôležitejší čas, tak určite nebude ani na Kysuciach. Prečo tak silou mocou trvajú na zachovaní existujúceho polprofilu ako nespoplatnenú cestu prvej triedy?


Aha jasne. A máš dáta koľko je takých, kto sa búri proti známkam v BA? Či je to len ulicový prieskum? BA je predsa ťažisko slovenského vesmíru, takže mi nechci tvrdiť, že ľudia, ktorí tam žijú nemajú na to, aby chodili na cesty mimo BA. Poviedky o východniaroch a CPkaroch tiež nič, tí cestujú po starej ceste? R7 a D4 sa načo stavia?

Prepáč ale tento argument je úplne mimo. Ľudia majú prirodzenú vlastnosť odmietnuť spoplatnenie niečoho čo je zadarmo aj keď im to je vlastne jedno.

A prosím pekne. Prestaň ty, či hocikto už sa strápňovať s "požadujú paralelnú diaľnicu". Toto nikto nepožaduje. Iba neschopní manažéri v NDS, ktorý nechajú naprojektovať hocičo. Prekvapivo projektant môže projektovať len to čo má zadané od investora. To nefunguje tak, že prídeš a na tu je čistý papier chcem hotový projekt. To možno v prvej fáze. Potom ho štátny úradníci začnú vylepšovať. A sme doma.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 25. Sep 2020 18:50
od Vlados
Nemám dáta, vidím len aktivity.
https://ekonomika.sme.sk/c/6644192/mini ... macom.html
https://www.vyvlastnenie.sk/clanok/a/me ... y-zadarmo/
https://www.parlamentnelisty.sk/arena/2 ... tku-lamac/
https://www.marianka.sk/som-obcan/aktua ... upavu.html

Dialo sa to napr. aj pri Nitre, kde tiež boli čiastočne úspešní.

Uvidíme ako to bude v Čadci po otvorení rozostavaného úseku. Tunel Horelica už bude napojený na spoplatnenú diaľničnú sieť, takže by mal byť spoplatený.

Polovica prispievateľov z Kysúc tu požaduje ponechať existujúci polprofil ako cestu prvej triedy, tak mi prosím nepíš že to nikto nepožaduje. To že Ty si rozumný, je super, žiaľ nie sú takí všetci. Jasné, že rozhodujú v NDS, ale na základe požiadaviek zástupcov obcí.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 25. Sep 2020 18:55
od cPalo
to Milan
Prečo chceli predĺžiť nespoplatnenú diaľnicu až po Stupavu resp. Senec? Lebo všetci majú diaľničnú a po jednotke cez obce jazdia len kvôli ...??? Neviem nič rozumné nájsť na státie v kolónach. Stačí si pozrieť napríklad koľko áut zíde z D2 za Lamačom a ide až do Stupavy a ďalej.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 25. Sep 2020 23:16
od metelesku.blesku
Ozývajú sa preto, lebo Záhorská Bystrica je mestská casť BA a je zatiaľ jediná m.č., ktorá má spoplatnenú diaľnicu "za domami" vrámci mesta. Marianka a Stupava sa na tom samozrejme chce zviesť, tak sa pridali. A ozývajú sa tí, ktorí iný úsek diaľnice celý rok nevyužívajú, max. tak jazdia po nespoplatnenej D1 a D2 vnútri mesta ale paty z mesta nevytiahnu ako je rok dlhý.

Pri Čadci je jasné, že miestni jazdiaci max. do Žiliny a na trhy do Tešína si známky kupovať teraz, bez ostatných úsekov, ešte nebudú sčasti aj kvôli polovičným MÚK. Ale bude ich hlavne kupovať tranzit, ktorý sa od hraníc až po Oščadnicu už nebude musieť trepať mestom.

Polovica prispievateľov z Kysúc tu požaduje ponechať existujúci polprofil ako cestu prvej triedy, tak mi prosím nepíš že to nikto nepožaduje. To že Ty si rozumný, je super, žiaľ nie sú takí všetci. Jasné, že rozhodujú v NDS, ale na základe požiadaviek zástupcov obcí.


Nemýľ si polovicu prispievateľov z Kysúc so starostom Krásna Jožkom Grapom, ktorý je najväčšou brzdou úseku KNM - Oščadnica práve pre tie jeho debilné megalomanské "prvotriedne" požiadavky.
Ty len zabúdaš, že dediny medzi Brodnom a Kysuckým Lieskovcom sa momentálne nemajú kde inde pripojiť, ako na ten polprofil a ľuďom v tomto úseku je u prdele, či sa pripájajú na polprofil, alebo cestu II. triedy, keď sa chcú dostať do ZA alebo KNM. Keby tam na mieste polprofilu stála cesta II. triedy, tak by požadovali ponechať cestu II. triedy.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 26. Sep 2020 08:20
od devil
ale ved tam je aj nejaky peticny vybor takze sa mi nezda ze v tom bol pan starosta sam....

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 26. Sep 2020 12:53
od milan_KM
Vlados napísal:Nemám dáta, vidím len aktivity.
https://ekonomika.sme.sk/c/6644192/mini ... macom.html
https://www.vyvlastnenie.sk/clanok/a/me ... y-zadarmo/
https://www.parlamentnelisty.sk/arena/2 ... tku-lamac/
https://www.marianka.sk/som-obcan/aktua ... upavu.html

Dialo sa to napr. aj pri Nitre, kde tiež boli čiastočne úspešní.

Uvidíme ako to bude v Čadci po otvorení rozostavaného úseku. Tunel Horelica už bude napojený na spoplatnenú diaľničnú sieť, takže by mal byť spoplatený.

Polovica prispievateľov z Kysúc tu požaduje ponechať existujúci polprofil ako cestu prvej triedy, tak mi prosím nepíš že to nikto nepožaduje. To že Ty si rozumný, je super, žiaľ nie sú takí všetci. Jasné, že rozhodujú v NDS, ale na základe požiadaviek zástupcov obcí.


Takže mi chceš tvrdiť, že ak by sa v BA spoplatnili D tak by z nich ubudlo 80% dopravy? Ale no ták to nemôžeš myslieť vážne.
Polovica? Zase subjektívne pocity? Ja ten dojem nemám, pokiaľ viem všetci sme sa svorne zhodli čo je to za hrôzu čo vyprojektovali kolo Krásna. Tak si to už urovnajte v hlave. Som tu 10r a 10r sa tu kydá na Kysučanov, akurát, že tí s tým majú ako poslední dačo dočinenia.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 26. Sep 2020 16:36
od cPalo
milan_KM napísal:Takže mi chceš tvrdiť, že ak by sa v BA spoplatnili D tak by z nich ubudlo 80% dopravy? Ale no ták to nemôžeš myslieť vážne.
Polovica? Zase subjektívne pocity? Ja ten dojem nemám, pokiaľ viem všetci sme sa svorne zhodli čo je to za hrôzu čo vyprojektovali kolo Krásna. Tak si to už urovnajte v hlave. Som tu 10r a 10r sa tu kydá na Kysučanov, akurát, že tí s tým majú ako poslední dačo dočinenia.

To nikto netvrdil.

Takže ty chceš tvrdiť, že 80% dopravy pôjde po dostavaní D3 na diaľnicu a v napr. Radoli sa budú radovať? Alebo polovica? Veľmi subjektívny pocit. Práveže momentálne na D3 je primárna lokálka (čo sa síce zmení).
D3 pomôže, ale pomer cena / pomoc bude hlboko pod návratnosťou ;)

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 26. Sep 2020 19:23
od Mawerick81
Kde si vzal, ze primarna cast D3 je lokalka? 90% NA je podla mna tranzit,, a ked bude dialnica tak aj OA z CA pojdu radsej po dialnici ako sa trmacat po dvojkach ( vpripade, ze sa uskutocni to, ze sucasny polprofil sa prerobi na D a doprava by isla po dedinkach)

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 26. Sep 2020 20:15
od Vlados
milan_KM, nikde som nenapísal 80% a ani iné číslo. je choré pýtať nespoplatnenú diaľnicu.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 26. Sep 2020 20:28
od cPalo
Na D3 je NA cca 3,5 tis. Ak máš v Čadci intenzitu do 20tis, tak len taká Čadca vygeneruje 10tis a viac. Nie každý ide do ZA. Takže máme nejaké autá čo z CA pôjdu po D3. Potom sú autá, čo idú 15-20km a väčšina tých ľudí si tu diaľničnú nekúpia. Proste takí sú všade na Slovensku, nevidím dôvod, že sa stane niečo iné hore pri D3.
Ja len píšem, že D3 nie je všeliek na problémy Kysuc.
Pomer cena / pomoc bude záporný.
Nemajte veľké oči. D3 treba, ale veci na lokálnej úrovni sa nevyriešia. Chápem, že ľudia čo budú využívať D3 si výrazne polepšia.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 26. Sep 2020 20:48
od metelesku.blesku
Čo ti ja viem. Podľa mňa absencia NAD v Čadci alebo neskôr na križovatke v Radoli vyrieši veľmi veľa na lokálnej úrovni, aj keby spočiatku len 20% lokálnej IAD prešlo na diaľnicu.

Veľké oči smerujúce k vyriešeniu problémov na lokálnej úrovni sú skôr v iných lokalitách.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 27. Sep 2020 08:19
od cPalo
Ak to pomôže, budem len rád. V Čadci bude určite lepšie, Radoľa sa po prestavaní tiež odľahčí, ale samotná D3 nepomôže.
A to je to čo píšem, lokálny problém sa rieši na lokálnej úrovni. Čiže prestavať križovatku v Radoli hneď, nečakať na D3.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 27. Sep 2020 12:54
od milan_KM
Vlados napísal:milan_KM, nikde som nenapísal 80% a ani iné číslo. je choré pýtať nespoplatnenú diaľnicu.


Správne je to choré lebo je to nezmysel, pri súčasných cenách. 80% je random absurdné číslo na zdôraznenie hlúposti ktorú tvrdíš. Diaľnice v BA sa budú využívať rovnako aj po spoplatnení, nakoľko v BA nemáš iný nosný komunikačný systém. To je všetko.
V prípade D3 je to isté. Keď máš v okolí kvalitnú cestu tak si tu známku kúpiš lebo vieš, že ušetríš kopec času. Drvivá vačšina dopravy CA-ZA pôjde po diaľnici.. to isté KM-ZA.... Veď to isté nastalo okolo dobudovaní D okolo Bytče. Tam sa im oplatí mať známku, takže vačšina ekonomicky aktívnej populácie ide radšej po rýchlejšej ceste. Doprava mezdi jednotlivými dedinami ostane na starej ceste. Na to by bohate stačila 2ka čo to pospája.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 27. Sep 2020 15:06
od devil
aj to je otazne ze drviva vacsina 20 km ZA-CA pojde po dialnici ale ze drviva vacsina CA-KM a KM-ZA nepojde po dialnici na to som ochotny stavit slusnu ciastku. to su smiesne 10 km vzdialenosti a uspora casu minimalna ak vobec podla presnej destinacie.