Stránka 96 z 122

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 08. Feb 2020 13:21
od IceFox
Driver napísal:riešenie križovatky v Radoli na sposob krizovatky zvl v po- kruhac a most ponad kruhač pre tranzit :arrow: https://www.dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=24731
obrazok v clanku

Údajne sa má čoskoro vyhlasovať privádzač, takže toto je bezpredmetné.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 09. Feb 2020 11:22
od Miro
Ako súvisí privádzač s križovatkou v Radoli?

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 09. Feb 2020 12:36
od milan_KM
Odbremení križovatku v Radoli a vytvorí ďalšiu bodovú závadu na I/11. Namiesto zbytočného plytvania energiou na takéto nezmysly v Radoli, by mali tlačiť na pridanie priamej vetvy na privádzači z KNM do ZA.
Zbytočné je toto riešenie v Radoli z toho dôvodu, že kým sa to pripraví pôjde do výstavby D skôr alebo narovnako a po dostavbe D bude ta MUK zbytočná.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 09. Feb 2020 14:38
od IceFox
Vďaka, že si ma doplnil.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 09. Feb 2020 17:44
od aquila
tuto studiu krizovatky v radoli povazujem za zbytocnu a neviem si predstavit ako by to prerabali, to by uz nebol kolaps? ked realne neexistuje obchadzka ? alebo chcu po postaveni privadzaca nahnat na 2 roky vsetku dopravu priamo cez KNM ?

43866

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 09. Feb 2020 22:06
od Mawerick81
Devil to tu takto prezentuje roky, ze cez KNM je mozne pustit vsetku dopravu ktora nepojde po D

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 10. Feb 2020 00:10
od jarino
Vzhľadom k príprave D3 by som radenie tohto návrhu medzi zbytočnosti prehodnotil.
Ja s výstavbou nevidím extra problém (niečo na štýl Prešov ZVL, ale najskôr most a potom KO, nie opačne); jednoznačne by sa to lepšie realizovalo po zrealizovaní privádzača.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 10. Feb 2020 08:47
od devil
devil prezentuje ze sa mala rozsirit jestvujuca cesta. vraj natlacit druhy profil sa neda a uz vobec sa neda postavit cesta III. triedy pre dediny. esteze natlacit dialnicu k sucasnej ceste sa da, estakada to vyriesi. a samozrejme nebudu komplikacie ani obmedzenia pocas vystavby. :lol:

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 10. Feb 2020 12:35
od Pacho
a čo si s tým vlastne chcel povedať, či len tak aby si niečo povedal??:

O. T.: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 29. Feb 2020 18:14
od KN.SK
I tu.(?) :wink:
1272

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 29. Mar 2020 22:42
od jarino
Predpokladané intenzity z CBA na D3.
Údaj z INEKO je úplne mimo... Kde by sa stratilo 16 tisíc vozidiel za KNM... :roll:
Obrázok
Poznámka: podľa mňa sú tie čísla aj tak prestrelené.

Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 30. Mar 2020 17:52
od Mawerick81
metelesku.blesku napísal:
To ale v pripade KM nie je mozne, lebo hlavna cesta Kysucke nove mesto vzdy obchadzala a teda nexistuje cesta, ktora by sa dala vyuzit pre lokalnu dopravu.


Nie je pravda! Minimálne do polky 19. storočia išla hlavná cesta cez mesto. :lol: https://www.staremapy.sk/?zoom=14&lat=49.3011527916371&lng=18.78502499734056&map=VM2

Stále rozmýšľam, či sa pri nákladoch na prebudovanie I/11 na D3 uvažuje nad nákladmi spojenými s prebudovaním rudinskej cesty (III/2095) na cestu aspoň II. triedy, s napojením snežnice a Oškerdy na cestnú sieť v Rudine (tá je najbližšie, keby niekoho napadlo Brodno cez Kysuckú bránu, kde po prestavbe I/11 by už iná cesta nebola), že sa tak či tak nevyhneme výstavbe súbežnej cesty od Radole až po Povinu, ktorú treba buď sčasti asanovať, alebo postaviť obchvat... a že či tieto vyvolané náklady spolu s cenou diaľnice sa nepriblížia nákladom na výstavbu samostatného telesa D3 mimo I/11 tak, ako je plánované teraz.

Nehľadiac na to, že celý úsek Rudinskej cesty, teda "alternatívnej I/11" od začiatku Vrania až po koniec Poviny je až na nejaké dva 500m úseky v intraviláne.

Edit: neskôr ma napadlo, že Snežnica a Oškerda by so "svetom" boli prepojené cez privádzač KNM, ktorý je hneď vedľa posledného domu v Oškerde, takže tento náklad by odpadol.


VIdel si ten privadzac? Ten je od Oskerdy vzdialeny cez pol kilometra..

http://www.novinyknm.sk/wp-content/uplo ... %A1zvu.jpg

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 30. Mar 2020 19:41
od Jano1
metelesku.blesku napísal:neskôr ma napadlo, že Snežnica a Oškerda by so "svetom" boli prepojené cez privádzač KNM, ktorý je hneď vedľa posledného domu v Oškerde, takže tento náklad by odpadol.


Zrusit I/11 medzi Brodnom a Oskerdou by znamenalo pre tam byvajucich obyvatelov okresu ZA(len ku krizovaniu I/11 s privadzacom to maju 1,7 km), ze musia ist do svojho okresneho mesta cez privadzac KM, cim by sa im cesta predlzila o vyse 4 km. Podobne obyvatelia Sneznice do ZA by to mali o vyse 4 km dlhsie.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 30. Mar 2020 20:01
od Mawerick81
jano,, odkedy to tu pritomnu elitu ktora jedina ma recept na to ako co ma byt zaujimalo? Bez urazky....

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 30. Mar 2020 20:35
od Jano1
devil napísal:klidek je to tam par hodin.

Cize ty sa pridavas k tym, ktori si nevedia ani verejne dostupnu EIA pozriet(aj ked nadhodnotene, ale realnejsie intenzity), ked uz Ti nestaci raz odpisat, ze sa nemas ohanat evidentnymi nezmyslami z INEKO?

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 30. Mar 2020 20:42
od Jano1
Mawerick81 napísal:jano,, odkedy to tu pritomnu elitu ktora jedina ma recept na to ako co ma byt zaujimalo? Bez urazky....


Najhorsie je, ze toto vsetko nema takmer ziadny vplyv na to, aby sa projektovalo uspornejsie a pritom bez zasadneho dopravneho/hlukoveho/exhalatoveho negativneho vplyvu na obyvatelov okolo dialnice.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 30. Mar 2020 23:36
od metelesku.blesku
Mawerick81 napísal:VIdel si ten privadzac? Ten je od Oskerdy vzdialeny cez pol kilometra..

http://www.novinyknm.sk/wp-content/uplo ... %A1zvu.jpg


hej videl, ale nechal som sa zmiasť tým oranžovým variantom, ktorý postol jarino do príslušnej témy, kde je oranžový variant privádzača v susedstve s poslednými domami Oškerdy, keď som dodatočne doplnil svoj príspevok. Ten edit treba ignorovať, len ho už nemôžem zmazať.

Takže aj tak platí, že najbližšie spojenie by mala Oškerda a Snežnica iba cez Rudinu novo postavenou cestou. Podstatou môho príspevku bolo poukázať na to, že prebudovanie I/11 na D3 v spojení s nákladmi súvisiacimi s prerábkou III/2095 na novú I/11 (v príspevku som zľavil na "aspoň cestu II. triedy) a ďalšími investíciami by koniec koncov vôbec nemusela byť lacnejšia ako plánovaná trasa D3 mimo I/11. Zvlášť keď prakticky všetky pozemky pod celou trasou D3 až po Lieskovec sú už viac ako 7 rokov vykúpené.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 31. Mar 2020 05:48
od devil
Cize ty sa pridavas k tym, ktori si nevedia ani verejne dostupnu EIA pozriet(aj ked nadhodnotene, ale realnejsie intenzity), ked uz Ti nestaci raz odpisat, ze sa nemas ohanat evidentnymi nezmyslami z INEKO?
verejne dostupnu ?
https://www.enviroportal.sk/sk/eia?sear ... 5D=&page=1

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 31. Mar 2020 18:47
od Jano1
devil napísal:verejne dostupnu ?

Tak to ma prekvapuje, tak pardon, nepreveril som, ze uz nie je verejne dostupna. :oops:

A vie niekto dovod, preco EIA skryvaju? A vôbec ako je to dlho co to skryvaju? Donedavna tam boli aj roky stare dokumentacie.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 31. Mar 2020 18:56
od devil
sak tam to mas napisane...dzidipiar.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 31. Mar 2020 21:06
od 110mat110
Dnes uz boli pred tunelom horelica znacky o neprejazdnosti tunela a obchadzkovych trasach pritom cesta bola volna a uzavera bude az od zajtra. Keby predomnou nesiel kamion tak by som zrejme zmatkoval.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 05. Apr 2020 16:03
od milan_KM
Tu sa ale riadne kraviny povymýšlali. Tak my sa bavíme, že Kysuce treba čo najskôr vyriešiť, lebo je tu reálny dopravný problém, ktorý nemá na SK veľa paralel a tu sa vytiahne evergreen o prebudovaní I/11 na D3. Budíček pánové, toto by sa dostalo kedy do výstavby? 2040? Devil skús vyčísliť časovú a ekonomickú úsporu skorším postavením D. Obávam sa, žeby to zrazu nedopadlo tak dobre pre rozšírenie 1/11. Táto debata mala zmysel pred 15 rokmi nie teraz kedy treba stavať!

Trasa D3 je navrhnutá dobre - vrámci možností husto zastavaného 400m širokého údolia však. Čo je zlé navrhnuté tak je technické riešenie D3. Na Lieskovec-Oščadnica úplne katastrofálne, na Brodno-KM nie optimálne. LENŽE na Lieskovec-Oščadnica zatiaľ nie je dopravný problém, ktorý treba akútne riešiť, takže si môžeme dovoliť to preprojektovať. Na Brodno-KM je problematická opacha okolo KM. Tu ale môžeme LEN ŠPEKULOVAŤ prečo je tam navrhnutý tak dlhý most, keďže to očividne ide aj po povrchu. Aj so zachovaním križovatky. Lenže tento úsek treba postaviť čo najskôr. A k cene len toľko, že keď sa na to pozrie HzP tak cena poletí dole. Nie je dôvod aby úsek na rovine stál 30 m/km aj s 2km mostom.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 06. Apr 2020 10:40
od devil
to pises akokeby sme boli vo faze pred vydanim stavebneho povolenia, lenze nie je ani len UR a sme v stave ked nevieme co bude stat riesit min. dalsi rok. rozostavanost je pomerne velka. su dalsie 2 prebiehajuce tendre a dalsie 3-4 useky v pokrocilom stave pripravy. stat ma co stavat a bude mat kde strihat pasky.

na druhej strane mozno naozaj bude nejaka optimalizacia, cena poleti dole. potom netreba ani vymyslat 25k intenzity, budu stacit aj tie realne. skratenie estakady alebo aj zrusenie dlhej prelozky I/11. to je prave ciastocne vyuzitie sucasnej cesty, a cast bez prelozky asi 2 km by proste nespoplatnili. akceptovalo by sa 4 km predlzenie trasy pre 2 dediny, urobil by sa aspon vyjazd z D3 v smere od ZA (cize obchadzka by bola len do ZA) alebo namiesto prelozky I/11 bx sa postavila cesta nizsej kategorie brodno-oskerda, rieseni je dost.

co sa tyka ale pristupu samotnych kysucanov, najma co sa tyka lieskovec-oscadnica neda mi nepripomenut neustale "tlacenie na pilu":
Petičný výbor vyjadril uspokojenie nad skutočnosťou, že NDS a MDV SR akceptovalo požiadavku petičného výboru, následne štúdiom Výskumného ústavu dopravného Žilina, na trasovanie D3 KNM -Oščadnica v úseku Krásno nad Kysucou – Povina so zachovaním súčasnej cesty I/11. Toto riešenie zabráni preneseniu regionálnej dopravy do mesta Krásno nad Kysucou, ktoré by nastalo v prípade záberu súčasnej cesty I/11 v uvedenom úseku.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 06. Apr 2020 13:19
od jarino
Ja sa obávam, že žiadna výstavba skoro nebude. Dôvodom nie je príprava, ale budú financie... Takže by bol čas aktualizovať CBA a následne ju zhodnotiť HzP. Na základe záverov vybrať optimálne riešenie.
Málokto sa teraz zamýšľa nad tým, čo tieto opatrenia ohľadom koronavírusu štát stoja a aké náklady štát čakajú do budúcnosti. Preto mnohí ekonómovia volajú po skorom ale postupnom rušení opatrení, dokonca v ČR aj námestník ministra zdravotníctva.
Takže u nás stojí za úvahu, či vôbec budú v rozumnom čase dokončené projekty, ktoré už bežia. Tu sa ešte len ukáže, ako Smeráci premrhali zdroje na zbytočné stavby, ktoré budú chýbať na Višňové, RK atď atď a tým pádom aj na zvyšok. Jedine schopnosť SNS (ne)čerpať peniaze z OP VaI teraz umožní viac peňazí z eurofondov presunúť na riešenie krízy.
Bohvie koľko peňazí dostaneme v ďalšom OP. Nemyslím si, že po tomto Nemci, Holanďania a ďalší pristúpia na rast rozpočtu ako si predstavovali predsedovia vlád vo V4. A keď, tak to bude najskôr sanácia juhu Európy (ja som veľmi zvedavý ako toto ustoja Španieli a Taliani).
Čas ukáže, ale úvahy o urýchlenej výstavbe podľa mňa nie sú reálne. Keď to nešlo doteraz...

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 06. Apr 2020 15:11
od lostrail
Jasne, mozeme si dovolit zaplatit projektantovi niekolkokrat, namiesto toho, aby to poriadne nakreslil na prvy sup. Ved sme najbohatsia krajina na svete.