D3 všeobecne

Žilina (križovatka s D1) – Kysucké Nové Mesto – Čadca – Skalité, štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Myslíte, že je potrebné v súčasnom stave preprojektovať nepostavené úseky D3 na nižší parameter?

Nie, malo by sa to stavať tak, ako je to naprojektované, prípadne s malými zmenami projektov
130
76%
Áno, na parameter C22,5
28
16%
V tomto koridore netreba stavať nič, situácia si s výnimkou Svrčinovca nevyžaduje riešenie
13
8%
 
Celkový počet hlasov : 171

Odoslaťod devil » 16. Apr 2005 16:54

Skor by som povedal ze ani jedna strana nie je skutocne objektivna.

Mne sa zdal velmi rozumny ten navrh Konzervativneho institutu, ktory preletel pred par tyzdnami mediami. Islo o totalnu reorganizaciu so 16 zupami, bez krajskych uradov a mozno aj s redukciou okresov. Dnesny variant narobil dost skod hlavne na Spisi, Zempline ale aj inde a profitovalo z toho niekolko miest. Predovsetkym dnesne krajske okrem BA. A tie casti krajov, ktore nie su v tesnej blizkosti krajskeho centra su dost potlacane pri presadzovani svojich potrieb.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Toto je jasná provokácia.

Odoslaťod Scotty » 16. Apr 2005 18:37

devil napísal:Skor by som povedal ze ani jedna strana nie je skutocne objektivna.

Mne sa zdal velmi rozumny ten navrh Konzervativneho institutu, ktory preletel pred par tyzdnami mediami. Islo o totalnu reorganizaciu so 16 zupami, bez krajskych uradov a mozno aj s redukciou okresov. Dnesny variant narobil dost skod hlavne na Spisi, Zempline ale aj inde a profitovalo z toho niekolko miest. Predovsetkym dnesne krajske okrem BA. A tie casti krajov, ktore nie su v tesnej blizkosti krajskeho centra su dost potlacane pri presadzovani svojich potrieb.


Devil, v tomto s Tebou ostro nesúhlasím, tie tvoje župy, to je čisté narážanie na maďarskú kartu. Všetci vieme ako by mala vyzerať samospráva. Kľudne stačilo 8 krajov alebo aj 12 krajov a cca. 50 okresov. Ušetril by sa 1 stupeň riadenia a veľa úradníkov by mohlo odísť, ale k tomu chýba politická vôľa a odvaha. :twisted:

Okrem toho nemáš pravdu. Napr. taká TT. Veď sever TT-kraja, SI+SE sa rozvíja veľmi dobre a polepšil si aj juh TT-kraja, GA+DS a HC+PN si svoj rozvoj tiež udržali. Aj keď všetci vieme, že SI+SE patria na Záhorie k Malackám a nie k Maďarom s GA+DS.

A takto by som mohol pokračovať. Napr. PO. Veď tam je oblasť okolo PP, ktorá je na tom lepšie ako PO sám. Atď.

Ano, sú regióny, kde to ťahá najmä krajské mesto, ako napr. ZA, NR či BB alebo KE a TN. Ale aj v TN a NR je tomu dnes inak. Tak buď taký dobrý a neprekrúcaj fakty. Za to, že BB-, KE-kraj na tom tak sú, to nie je celé Slovensko. 8)
Scotty
diskutujúci
 
Príspevky: 106
Založený: 21. Feb 2005 17:42

Odoslaťod johhan » 16. Apr 2005 19:08

devil napísal:Skor by som povedal ze ani jedna strana nie je skutocne objektivna.


Myslím že naozaj BB má syndróm budúceho " hlavného mesta a centra Slovenska " .. bohužiaľ.

Neviem čo by stvárali keby boli niekedy dočasným hlavným mestom Slovenska ako bola ZA v 1918 a Košice v 1945 :-) :-)

A vráťme sa k téme ... temu uzemnospravneho členenia môžme riešiť v inej miestosti na tomto fore
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Poriadok vo vlastnom kraji

Odoslaťod Ludo » 16. Apr 2005 19:09

devil napísal:A tie casti krajov, ktore nie su v tesnej blizkosti krajskeho centra su dost potlacane pri presadzovani svojich potrieb.


To je presne prípad banskobystrického kraja. 90 % zdrojov vyčerpáva BB+Zvolen. Prečo obyvatelia Lučenca a celého Novohradu, Rimavskej Soboty a Gemera, Malohontu a ďaľších oblastí neprotestujú u svojich krajských predstaviteľov ? Pri predkladaní svojich vízií diaľničnej siete predstavitelia mesta BB uprednostňujú pred trasou E 571 BA-NR-ZV-LC-RS-KE trasu, ktorú som uviedol v svojom predchádzajúcom príspevku: BA-NR-ZV-BB-RK-PP-PO-KE, ktorá prechádza okrajom banskobystrického kraja. Tým sa ukazuje, že záujmy samotného krajského mesta BB sú v rozpore so záujmami kraja. Mesto BB radšej uprednostní umelú trasu BA-KE, len aby na nej ležalo, pred trasou E 571, ktorá predstavuje pre väčšinu územia banskobystrického kraja prirodzenú spádovú os.
Ludo
 

Odoslaťod aquila » 16. Apr 2005 19:18

mno poprosil by som vas vazeni pani diskutujuci k navrate k teme :roll: lebo vam tie prispevky prelozim do fora :arrow: historia a tam sa mozete na tom vysantit 8)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod devil » 16. Apr 2005 19:20

Ludo, dozil som sa toho ze musim vyslovit suhlas. 8)

Lenze veci sa menia ci uz ohladom zdrojov alebo trasovania. Dnes je pre VUC BB vacsou prioritou E571 ako E77, a napokon E77 je v stadiu diskusii, a tie nestoja vela $$$. Trasa E571 nie je predmetom diskusii a priprava pokial viem prebieha. Samozrejme R1 je tak ci tak najdolezitejsia a to dokonca aj ciastocne pre NR kraj.

Admin, v pohode to preloz. 8)
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod aquila » 16. Apr 2005 19:25

devil napísal:Admin, v pohode to preloz. 8)

este je to v pohode 8) keby to bolo v teme dialnice tak uz je to prelozene :!: kedze tie temy by som rad udrzal na cim vacsej odborno/faktografickej baze :idea: ..

ale v D & RK vseobecne je mierne flamovanie pripustne, aby to malo trosku stavy :twisted: ale vsetko s mierou :wink:
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod JG » 17. Apr 2005 15:53

Skusim zhrnut svoje nazory preco D3 a preco je podla mna D3 lepsia ako R3.

1. Severojuzne prepojenie D1 s D3 spolu s S-69 a S1 bude prepajat priemyselne najrozvinutejsie oblasti Slovenska a Polska najkratsou moznou trasou. Ako aj hlavne mesta najkratsou trasou. Toto v ziadnom pripade R3 nedokaze tak dobre ako D3.
2. D3 bude mat dlzku 58 km. R3 s dlzkou 60 km od Polskych hranic by siahala len po Ruzomberok alebo Kralovany. Takze na severojuzne prepojenie by bolo treba vybudovat dalsich najmenej 130 km RC a pritom prekonat Donovaly alebo vybudovat dalsich zhruba 170 km RC.
3. Mnozstvo aut, ktore pripadaju na 1 km ciest v trase D3 a v trase R3 je v sucasnosti podstatne vyssi na trase D3 (viac ako 1,5-krat) a to aj napriek tomu, ze posledny usek trasy D3 je v sucasnosti malo vytazeny, hlavne z dovodov parametrov cesty I/12.
4. D3 (na rozdiel od R3) zabezpeci aj napojenie na Ostravsko.
5. Jedina rychlostna cesta, ktora je v sucasnosti budovana z Polska az k slovenskym hraniciam je S-69 smerom na Skalite.

Je nezmysel diskutovat o tom, ci ma byt dialnica (alebo RC) cez Kysuce. Zmysel ma diskutovat o tom, ci je dany jednotlivy usek D3 dobre naprojektovany alebo sa to dalo urobit lepsie a v mnohych pripadoch aj lacnejsie, pripadne zatial iba rekonstruovat I/12.

V sucasnosti parametre RC v polovicnom profile (vratane mimourovnovych krizovatiek) splna 13 km v trase D3. Po dobudovani D3 HP - ZA, bude navyse dialnica alebo 4 pruhova cesta na dalsich 14 km. Ja tvrdim, ze navyse do roku 2010 treba vybudovat maximalne 5 km (staci aj 3,5 km) v plnom profile medzi ZA a KNM a 15 km Svrcinovec - Skalite.
JG
diskutujúci
 
Príspevky: 164
Obrázky: 1
Založený: 10. Mar 2005 12:47

Odoslaťod devil » 17. Apr 2005 16:49

1/ chcel by som upozornit na rozpor: najkratsou trasou sa argumentuje podla situacie. Pre zmenu budem teraz ja argumentovat tym, ze na trase ZA-Cechy-Polsko je toho omoho viac ako na priamej trase cez Zwardon.

2/ v tomto kontexte je to pravda.

3/ tiez suhlas, lenze aj parametre I/11 su o dost lepsie ako I/59, tym je vacsia zataz vykompenzovana.

4/ OK

5/ kedze na poliakov nik netlaci aby urobili rekonstrukciu az Chyzne je to dvojaky pristup a dvojaky meter. aj to je obdivuhodne, ze robia ten usek ktory robia.

Trasa E75 je v PR stvorpuhova cesta od Varsavy dole, a napriek tomu Trstena je navytazenejsi prechod SR-PR. Svcinovec je IBA tak isto vytazeny, a to tade prebieha premavka aj z CR aj z PR, teda NIE JE PREDPOKLAD ZE PO SPREJAZDNENI NOVEHO PRECHODU Z OBOCH STRAN BUDE VIAC VYTAZENY AKO TRSTENA. Teda Svrcinovec bude stale konkurovat lebo auta co z roznych pricin chcu mat cestou aj ceske mesta (a bude ich velke %) jednoducho nepojdu priamo.

Max moze Skalite dosiahnur taku intenzitu aku ma uz dnes Trstena, kym ona uz bude vtedy na vacsich cislach.

Samozrejme Skalite moze mat kamionovy seriozny prechod aj trasu to s tym nesuvisy, len prehnane ocakavania ohadom jeho vyznamu by sa mali krotit. Dufam ze som bol zrozumitelny.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod aquila » 17. Apr 2005 17:34

2devil: nikto tu nepreceneju skalite, ale faktom je, ze to co napisal JG ma hlavu a patu a je to do znacnej miery pravda a tiez sa s tym stotoznujem.

problem na polskej strane co sa tyak E77 je ze neni to zaradene medzi TINA => $$$ z EU su problematickejsie ...

a poliaci maju dost svojich priorit.. vsak do znacnej miery ich dialnicna siet je uplne mizerna a to aj oproti slovensku. o ostatnych cestach nehovorim ..

hlavne si myslim, ze nasa vlada posrala to ze A1 polska nejde priamo na slovensko ale do ciech ... tymto padom D3 ako taka straca v parametroch D vyznam. max RC aj to polprofil, ale myslim si ze by taktiez vela riesila.

btw R3 ked sa vybuduje tie 4 obchvaty bude na tom velmi velmi dobre (aj ked v podbiely su mimo, ale to je uz na slovensku klasika)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod devil » 17. Apr 2005 19:25

Ono my vsetci tu piseme pravdive fakty, len casto neposkladame vsetky suvislosti tak ako maju byt. :)

Len k jednej veci : vetvy koridoru VI idu na nasej strane trasou D3 a zaroven ceskou R48, ale dialnica nie A1-D47 koridor nie je. A1 si neviem dost dobre predstavit ze by nesla cez Ostravsku oblast, ale na ZA. Neviem ako by nieco take nasa vlada ovplyvnila, tieto oblasti sa osidlenim moc porovnavat nedaju.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod JG » 18. Apr 2005 08:37

Uz som toho o D3 popisal dost a tak len k Svrcinovec - Skalite.

Trasa cez Zwardon po D3 a S-69 bude o 30 km kratsia oproti trase po R68 (štátna hranica - Mosty u Jablunkova - Jablunkov - Bystřice - Hnojník - Třanovice), R48 a S1 cez Cesky Tesin.

Za zavaznejsi argument vsak mozno povazovat fakt, ze na trase R68 (teraz ako prelozky I/11) sa uz od roku 2001 nic nestavia a dalsie useky sa neustale odsuvaju. RSD (ani Ceska republika) nema o tento usek prilis zaujem. Pritom na S-69 prebiehaju vyberove konania na dva useky celkovej dlzky 9,5 km. Je predpoklad, ze koncom roku 2007 bude na S-69 z 29 km useku Zywiec - Zwardon v prevadzke najmenej 15 km novej cesty a 3 km rekonstruovanej cesty 69. Okrem toho sa planuje zacat s vystavbou usekov S-69 pri Bielsko-Bialej najneskor na buduci rok (mozno uz v tomto roku).
JG
diskutujúci
 
Príspevky: 164
Obrázky: 1
Založený: 10. Mar 2005 12:47

Odoslaťod Caesar » 09. Máj 2005 09:25

Viem, že mnohí si myslia, že D3 nemá veľký význam pre SR a tak by to mohla byť len RC. Treba si však uvedomiť, že trasa D1+D3 je medzinárodný koridor, aj keď už len II. triedy, pretože ČR nás predbehla vinou vlády od r. 1998.

Takisto je tu fakt, že trasa R3 od poľských hraníc je viac vyťažená ako D3, ale tu si treba takisto uvedomiť, že D3 je jednoducho väčšou prioritou ako R3, pretože SR nemá dostatok peňazí na výstavbu oboch trás a po dobudovaní D3+R5 bude na severnej vetve R3 menšia doprava.

Okrem toho D3+R5 stráca svoju hodnotu, pretože tam stavby stoja už niekoľko rokov a len na ich stráženie sa dáva viac ako 50 mil. SKK každý rok.

Ja si myslím, že diaľnice, ktoré na Slovensku sú oficiálne zverejnené by mali diaľnicami aj ostať a skôr by sa mali prispôsobovať plánované RC na parametre D. Malo sa tak stať už pri výstavbe R1 a R2.
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod devil » 09. Máj 2005 11:13

...co by znamenalo automaticky vyssie zisky pre stavebne spolocnosti, pritom prakticky efekt by bol minimalny.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Caesar » 09. Máj 2005 12:28

devil napísal:...co by znamenalo automaticky vyssie zisky pre stavebne spolocnosti, pritom prakticky efekt by bol minimalny.


Devil, to je smiešna narážka. Na Slovenskom trhu sa prestavia ešte 500 mld. SKK len na diaľničnej sieti, minimálne, predstavy sú už na úrovni presahujúcej 1000 mld. SKK pri celkovej cestnej siete. Takže nejaké vyššie zisky, o tom je v tejto rovine smiešne čo i len uvažovať.
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod devil » 09. Máj 2005 12:36

To nema nic s xxx miliardami ale s konkretnymi usekmi, mozu byt drahsie hoci intenzity v SR su az na malo vynimiek radovo menej zatazene ako niekde na zapade, preto RC budu dlhe desatrocia pohodlne postacovat.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Caesar » 09. Máj 2005 12:49

devil napísal:To nema nic s xxx miliardami ale s konkretnymi usekmi, mozu byt drahsie hoci intenzity v SR su az na malo vynimiek radovo menej zatazene ako niekde na zapade, preto RC budu dlhe desatrocia pohodlne postacovat.


Čo vám konkrétne vadí?
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod devil » 09. Máj 2005 12:56

Toto:

Ja si myslím, že diaľnice, ktoré na Slovensku sú oficiálne zverejnené by mali diaľnicami aj ostať a skôr by sa mali prispôsobovať plánované RC na parametre D. Malo sa tak stať už pri výstavbe R1 a R2.


Ked uz, tak skor naopak.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Caesar » 09. Máj 2005 13:02

devil napísal:Toto:

Ja si myslím, že diaľnice, ktoré na Slovensku sú oficiálne zverejnené by mali diaľnicami aj ostať a skôr by sa mali prispôsobovať plánované RC na parametre D. Malo sa tak stať už pri výstavbe R1 a R2.


Ked uz, tak skor naopak.


Naopak? Ktoré diaľnice? D1? D2? D3? D4? Buďte konkrétny a ja vám konkrétne budem argumentovať.

RC že nemajú mať paramtre D? Ktoré? R1? R2? R4? R5? ...

Ja sa vás slušne pýtam, čo vám konkrétne vadí. Nemôžte mi odpovedať ta, že sa vám nepáči celá diaľničná sieť. Iste, ja vám na to môžem odpovedať globálne, ale nehodlám písať 1-2 hodiny. Konkrétne ktoré D alebo RC?
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod devil » 09. Máj 2005 13:17

Minimalne D3 by mala byt RC ale myslim ze aj na usekoch za ZA by mohla byt RC, usetrilo by sa...lahsie by sa hladali peniaze...atd. atd.

Samo osebe RC su v pohode, na druhej strane nezda sa vam pritiahnute za vlasy ze niekde pri Levoci ma byt D a TT-NR-BB je RC :?:
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Caesar » 09. Máj 2005 15:59

devil napísal:Minimalne D3 by mala byt RC ale myslim ze aj na usekoch za ZA by mohla byt RC, usetrilo by sa...lahsie by sa hladali peniaze...atd. atd.

Samo osebe RC su v pohode, na druhej strane nezda sa vam pritiahnute za vlasy ze niekde pri Levoci ma byt D a TT-NR-BB je RC :?:


D3 nemôže byť RC, pretože tvorí súčasť medzinárodného koridoru.

Ak je raz stavaná diaľnica (napr. D1) ako diaľnica, mala by byť súvislá, t.j. D1 bude mať na celej svojej dĺžke parametre diaľnic. Aj na úsekoch okolo PB, kde síce tie nároky klesnú, ale ostanú ako pri diaľniciach. Prejaví sa to znížením max. povolenej rýchlosti na 120 km/h. Výstavba diaľnic, to je celé o hľadaní peňazí. Je jedno, či ide o D alebo RC, pokiaľ tu bude táto vláda v tom istom zložení, nebude dosť peňazí ani systém výstavby.

RC sú v pohode. Ako pre koho. Úsek TT-NR sa mal stavať na parametre diaľnice, len nebolo dosť peňazí, ... nakoniec to bola cesta I. triedy nejakú dobu. Teraz sa to prejavuje. Ja si osobne myslím, že celá R1 mala mať parametre diaľnice, pretože na južnom ťahu by to nebol až taký výrazný cenový rozdiel ako na severnom hlavnom ťahu.

Ohľadom D1, až po PP má význam stavať D1 ako diaľnicu a ano, ja si myslím, že aj pri LE to má význam, dovtedy tam stúpne aj intenzita dopravy (podobne ako na trase TT-NR-ZV-BB).

Celkovo, v EÚ sa v mnohých štátoch za diaľnicu považuje to, čo je u nás RC, no sú aj také štáty, kde RC má parametre min. našich diaľnic. Takže my sme niekde v strede, čo je dobre. SR nemá dostatok peňazí na to, aby boli všade diaľnice, t.j. sú tu aj RC. 8)
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod devil » 09. Máj 2005 16:20

D3 nemôže byť RC, pretože tvorí súčasť medzinárodného koridoru.


Chcete povedat ze na polskej strane kde je pozliepana RC S69 uz tento koridor nepokracuje :?: :lol:

Je jedno, či ide o D alebo RC, pokiaľ tu bude táto vláda v tom istom zložení, nebude dosť peňazí ani systém výstavby.


Praveze v tomto nesuhlasim, peniaze budu, viac ci menej ale budu, ale aj ked ich bude vela, bude malo novych usekov, lebo v tazkom terene by sa mala stavat RC, a nie D kvoli setreniu.

Mne zase az tak nevadia parametre R1, len by bolo dobre urobit chybajuce subezne cesty (Sered-TT), 1-2 odpocivadla a odbocovacie pruhy (co sa uz pri NR robi).
8) A podobne prestat saskovat s usekom Budca-Š Podhradie...

Pre bezneho sofera, ale dovolim si tvrdit ze aj pre drvivu vacsinu firiem je nepodstatne ci je to D alebo RC v 2x2 profile pri velkej premavke, ci dobra cesta I. t. alebo 1/2 profil D/RC pri mensej premavke, proste chcu plynule a bezpecne prejst...to je vsetko :idea:
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Steve » 09. Máj 2005 18:25

Caesar napísal:D3 nemôže byť RC, pretože tvorí súčasť medzinárodného koridoru.


To je pěkná blbost, mezinárodní koridor vůbec neurčuje jaké parametry má ta silnice mít, zvlášť, když je to v každé zemi individuální. Záleží hlavně na dohodě dvou krajin.
Steve
návštevník
 
Príspevky: 48
Založený: 05. Apr 2005 13:26

Odoslaťod Caesar » 09. Máj 2005 18:41

Steve napísal:
Caesar napísal:D3 nemôže byť RC, pretože tvorí súčasť medzinárodného koridoru.


To je pěkná blbost, mezinárodní koridor vůbec neurčuje jaké parametry má ta silnice mít, zvlášť, když je to v každé zemi individuální. Záleží hlavně na dohodě dvou krajin.


Nie, jednotlivé krajiny si len môžu presadiť, aké budú mať parametre, vôbec to nemusia byť ani susedné krajiny.

SR má celkovú stratégiu pri budovaní diaľničnej siete, diaľnica D3 má parametre diaľnice aj preto, že bude tvoriť časť medzinárodného koridoru, to je nevyvrátiteľný fakt.

Ja som nepovedal (nenapísal), že to tak musí byť, lebo je to niekde medzinárodne stanovené, ale je to dlhodobé rozhodnutie slovenskej vlády, aké sa na Slovensku budú stavať D a RC a s akými parametrami.

SR je v EÚ a ja viem, že v EÚ sa čo nevidieť presadí aj to, medzi aké parametre sa bude radiť diaľnica a medzi aké potom RC či cesta "vyššieho významu" (I. trieda, európsky typ, hlavná cesta, medzinárodná cesta, ...) a stanovia sa prechodné obdobia (zatiaľ je to blokované, lebo v doprave sa nevie dohodnúť celá EÚ na jednom systéme kvôli peniazom) na prebudovanie alebo zmenenie označenia. Potom sa zmenia aj medzinárodné koridory, resp. bude sa musieť uviesť, kde je a kde nie je diaľnica.

Takže predtým ako budete niečo kritizovať, tak si najprv to, čo kritizujete, niekde naštudujte.
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod Scotty » 09. Máj 2005 19:38

Steve napísal:
Caesar napísal:D3 nemôže byť RC, pretože tvorí súčasť medzinárodného koridoru.


To je pěkná blbost, mezinárodní koridor vůbec neurčuje jaké parametry má ta silnice mít, zvlášť, když je to v každé zemi individuální. Záleží hlavně na dohodě dvou krajin.


Steve, presne tak ako ti napísal Caesar, SR má vlastnú koncepciu rozvoja diaľničnej siete, pripravenú aj na EÚ a jej smernice, ktoré sa pripravujú. Nie je to však teraz nejaký iný "meter", pretože kvalita súčasných (možno až príliš vysoko nastavených) parametrov diaľnic a rýchlostných ciest a parametrov ostatných ciest za zaviedla už za vlády VM. A súčasné vlády v tom len pokračujú. 8)

Dá sa nanajvýš diskutovať o tom, či by nebolo vhodnejšie stavať D3 s parametrami RC tak, že v prípade potreby by sa v budúcnosti mohla prebudovať na diaľnicu. Ale myslím si, že vzhľadom na jej pomalú výstavbu sa nad týmto krokom ani netreba zastavovať.
Scotty
diskutujúci
 
Príspevky: 106
Založený: 21. Feb 2005 17:42

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 11 hostí.