D3 všeobecne

Žilina (križovatka s D1) – Kysucké Nové Mesto – Čadca – Skalité, štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Myslíte, že je potrebné v súčasnom stave preprojektovať nepostavené úseky D3 na nižší parameter?

Nie, malo by sa to stavať tak, ako je to naprojektované, prípadne s malými zmenami projektov
130
76%
Áno, na parameter C22,5
28
16%
V tomto koridore netreba stavať nič, situácia si s výnimkou Svrčinovca nevyžaduje riešenie
13
8%
 
Celkový počet hlasov : 171

Odoslaťod Steve » 09. Máj 2005 22:45

Caesar napísal:Ja som nepovedal (nenapísal), že to tak musí byť, lebo je to niekde medzinárodne stanovené, ale je to dlhodobé rozhodnutie slovenskej vlády, aké sa na Slovensku budú stavať D a RC a s akými parametrami.


Tak to potom nerozumím této větě

Caesar napísal:D3 nemôže byť RC, pretože tvorí súčasť medzinárodného koridoru.


Takže si položíme tu otázku jinak, aby jsme si rozuměli. Proč nemůže být RC????????!!!!!!!!!!!!!!!!

že se sjednocují parametry v celé EU tady nebudeme diskutovat to je jasný, o toto tady vůbec nešlo. Souhlasím i s tím, že by D3 slušelo zatím stavět v rámci RC. Dostavět na dálnici se může vždycky, opačně asi těžko. A taky se podívejte na parametry polské S69, docela kontrast k D3[/quote]
Steve
návštevník
 
Príspevky: 48
Založený: 05. Apr 2005 13:26

Odoslaťod devil » 10. Máj 2005 06:30

Pripajam sa, ak EU nic take nepovedala ze koridory musia byt dialnicne, tak aky je teda dovod aby sa stavalo drahsie :?:

Zda sa, ze tvorcovia koncepcie absolutne nepocitaju s tym ake su financne moznosti statu....a potom to aj tak vyzera.

A s buducimi smernicami EU sa netreba ohanat, to tak skoro nebude...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Caesar » 10. Máj 2005 08:59

Steve napísal:
Caesar napísal:Ja som nepovedal (nenapísal), že to tak musí byť, lebo je to niekde medzinárodne stanovené, ale je to dlhodobé rozhodnutie slovenskej vlády, aké sa na Slovensku budú stavať D a RC a s akými parametrami.


Tak to potom nerozumím této větě

Caesar napísal:D3 nemôže byť RC, pretože tvorí súčasť medzinárodného koridoru.


Takže si položíme tu otázku jinak, aby jsme si rozuměli. Proč nemůže být RC????????!!!!!!!!!!!!!!!!

že se sjednocují parametry v celé EU tady nebudeme diskutovat to je jasný, o toto tady vůbec nešlo. Souhlasím i s tím, že by D3 slušelo zatím stavět v rámci RC. Dostavět na dálnici se může vždycky, opačně asi těžko. A taky se podívejte na parametry polské S69, docela kontrast k D3
[/quote]

Tá veta je dostatočne jasná a zrozumiteľná. SR si sama stanovila parametre a mapu svojej diaľničnej siete.

Čakáte odpoveď, ktorú ja vám dať nemôžem, nie, že by som nechcel. Preklasifikovať diaľnicu na RC nie je také jednoduché, stálo by to niekoľko 10-tok mil. SKK, samozrejme ušetrili by sa 100-vky mil. SKK.

SR sa rozhodla, že medzinárodný koridor, ktorý budú tvoriť D1+D3 bude diaľničného typu. V porovnaní s Poľskom môžme byť radi, že máme kvalitnejšiu časť. Neviem, prečo by sme sa mali porovnávať s horšou kvalitou, tomuto nerozumiem ja.
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod Caesar » 10. Máj 2005 09:00

devil napísal:Pripajam sa, ak EU nic take nepovedala ze koridory musia byt dialnicne, tak aky je teda dovod aby sa stavalo drahsie :?:

Zda sa, ze tvorcovia koncepcie absolutne nepocitaju s tym ake su financne moznosti statu....a potom to aj tak vyzera.

A s buducimi smernicami EU sa netreba ohanat, to tak skoro nebude...


Devil, ja sa s vami nezhodnem takmer v ničom. SR stavia kvalitnejšie. V EÚ už sme, nepodhodnocujte jej význam.
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod Scotty » 10. Máj 2005 09:19

devil napísal:Pripajam sa, ak EU nic take nepovedala ze koridory musia byt dialnicne, tak aky je teda dovod aby sa stavalo drahsie :?:

Zda sa, ze tvorcovia koncepcie absolutne nepocitaju s tym ake su financne moznosti statu....a potom to aj tak vyzera.

A s buducimi smernicami EU sa netreba ohanat, to tak skoro nebude...


Devil, aspoň prestaň urážať ostatných a klamať (aj iné príspevky). Sme v EÚ a EÚ nám dáva mld. SKK na výstavbu diaľničnej siete a je len dobre, že SR myslí aj na budúcnosť.

Prebudovať RC na D v dĺžke viac ako 20 km nie je také jednoduché v hornatých podmienkach, takže je lepšie D3 stavať ako ostatné diaľnice, naviac D3 sa stavia pomaly, takže veľa peňazí neodoberá. A tu je zase vidieť ako zavádzaš sám seba ... na jednej strane je pre teba dosť peňazí, ale na druhej ti vadí, keď sa na severe stavia viac ako na juhu. 8)
Scotty
diskutujúci
 
Príspevky: 106
Založený: 21. Feb 2005 17:42

Odoslaťod devil » 10. Máj 2005 09:21

Čakáte odpoveď, ktorú ja vám dať nemôžem, nie, že by som nechcel. Preklasifikovať diaľnicu na RC nie je také jednoduché, stálo by to niekoľko 10-tok mil. SKK, samozrejme ušetrili by sa 100-vky mil. SKK.


Nie je anonymnost fora dostatocnou zarukou, alebo v com je problem :?: Inac takto je to o nicom, nadarmo mate informacie, ked ostanu v sedej hmle.

Neviem, prečo by sme sa mali porovnávať s horšou kvalitou, tomuto nerozumiem ja.


mozno sa vyznate v stavani, mate roznorode info, ale zmyslanie bezneho cloveka (ktory bude platit myto), a kamionistu ktoreho nezaujima ci je to RC alebo D je vam absolutne cudzie. My zatial na taku kvalitu nemame peniaze, takze kludne by stacili RC a tie potom mozno prerobit ked z nas naozaj bude "druhe svajciarsko" ako povedal kedysi jeden premier.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod devil » 10. Máj 2005 09:28

Devil, aspoň prestaň urážať ostatných a klamať (aj iné príspevky)


A to hovoris prave ty :?: :roll:

a je len dobre, že SR myslí aj na budúcnosť.



To sme tu uz mali, svetle zajtrajsky 8) ale zbytocne sa snazis zvelicovat problem prestvby RC na D.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Caesar » 10. Máj 2005 09:29

Dobre, Devil máte iný názor, ja sa s vami ďalej na túto tému baviť nebudem.

Už len táto téma prekvalifikácia D na RC. Ak sa tak aj stane v budúcnosti, mne to vadiť nebude, ale budem proti tomu vždy.
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod Scotty » 10. Máj 2005 09:57

devil napísal:
Čakáte odpoveď, ktorú ja vám dať nemôžem, nie, že by som nechcel. Preklasifikovať diaľnicu na RC nie je také jednoduché, stálo by to niekoľko 10-tok mil. SKK, samozrejme ušetrili by sa 100-vky mil. SKK.


Nie je anonymnost fora dostatocnou zarukou, alebo v com je problem :?: Inac takto je to o nicom, nadarmo mate informacie, ked ostanu v sedej hmle.

Neviem, prečo by sme sa mali porovnávať s horšou kvalitou, tomuto nerozumiem ja.


mozno sa vyznate v stavani, mate roznorode info, ale zmyslanie bezneho cloveka (ktory bude platit myto), a kamionistu ktoreho nezaujima ci je to RC alebo D je vam absolutne cudzie. My zatial na taku kvalitu nemame peniaze, takze kludne by stacili RC a tie potom mozno prerobit ked z nas naozaj bude "druhe svajciarsko" ako povedal kedysi jeden premier.


Devil, to je dôvod, že bežní ľudia nestavajú diaľnice. Preto nevedia o čom to je. Tí sú radi, keď diaľnica stojí a oni sa môžu po nej voziť. Zistia jej hodnotu, keď bude mýtny systém pre všetkých. Potom sa budú dožadovať aj kvality a tá už bude. Okrem spojenia TT-NR, kde vzrástla intenzita dopravy a už tento úsek mohol mať parameter D. Podobne ako D1 BA-TT už mala byť 6 prúdová.

Tu je síce istá anonymnosť, ale viacerí (mimo fóra, aj na ňom) poznajú aj mňa a aj Caesar, a preto je to zrejme risk. Ani Diaľničiar nepísal všetko, ani ja nepíšem všetko. A Caesar ešte musí prísť na systém: nenapísať ani to, že písať nebude.

A že my nemáme na kvalitu peniaze: Veď D3 sa stavia pomaly, aby sa stavala D1 a R1. Peňazí by bolo málo, aj keby sa stavali len RC, bolo by tu možno o 50 km RC viac, ale stále by to bolo málo. A 50 km, to je nič. Len v HR otvoria ročne 60 km diaľnic.
Scotty
diskutujúci
 
Príspevky: 106
Založený: 21. Feb 2005 17:42

Odoslaťod Steve » 10. Máj 2005 10:56

Caesar napísal:Tá veta je dostatočne jasná a zrozumiteľná. SR si sama stanovila parametre a mapu svojej diaľničnej siete.


No a co to jako mění, ČR pokud si vzpomínám si taky stanovila svoji dálniční síť a změnila ji tolikrát, že se to ani nedá spočítat. Tím jako chcete říct, jednou se to rozhodlo a bude to tak? Budou volby a nová vláda si s tí udělá co chce, buďme soudní.
Caesar napísal:Preklasifikovať diaľnicu na RC nie je také jednoduché, stálo by to niekoľko 10-tok mil. SKK, samozrejme ušetrili by sa 100-vky mil. SKK.


Co je tedy pro prostého občana platící daně výhodnější?

Devil napísal:mozno sa vyznate v stavani, mate roznorode info, ale zmyslanie bezneho cloveka (ktory bude platit myto), a kamionistu ktoreho nezaujima ci je to RC alebo D je vam absolutne cudzie. My zatial na taku kvalitu nemame peniaze, takze kludne by stacili RC a tie potom mozno prerobit ked z nas naozaj bude "druhe svajciarsko" ako povedal kedysi jeden premier.


Pod tohle bych se podepsal.


Připadá mi, že tu bojujete za D3 právě kvůli mýtnému.

Prostě laicky, proč stavět dálnici, když bude za hranicemi pokračovat jako rychlostní silnice? Argument, že můžeme být rádi za lepší silnici než je v Polsku je k pousmání.

Někde jsem tu četl, že pokud by se dostavěla D3, zvýšil by se počet aut přecházející přechod Skalité - Zwardoň z 1 na 4 tisíce. Je pro takovou intenzitu doopravdy potřeba dálnice?
Steve
návštevník
 
Príspevky: 48
Založený: 05. Apr 2005 13:26

Odoslaťod Caesar » 10. Máj 2005 10:58

Steve napísal:
Caesar napísal:Tá veta je dostatočne jasná a zrozumiteľná. SR si sama stanovila parametre a mapu svojej diaľničnej siete.


No a co to jako mění, ČR pokud si vzpomínám si taky stanovila svoji dálniční síť a změnila ji tolikrát, že se to ani nedá spočítat. Tím jako chcete říct, jednou se to rozhodlo a bude to tak? Budou volby a nová vláda si s tí udělá co chce, buďme soudní.
Caesar napísal:Preklasifikovať diaľnicu na RC nie je také jednoduché, stálo by to niekoľko 10-tok mil. SKK, samozrejme ušetrili by sa 100-vky mil. SKK.


Co je tedy pro prostého občana platící daně výhodnější?

Devil napísal:mozno sa vyznate v stavani, mate roznorode info, ale zmyslanie bezneho cloveka (ktory bude platit myto), a kamionistu ktoreho nezaujima ci je to RC alebo D je vam absolutne cudzie. My zatial na taku kvalitu nemame peniaze, takze kludne by stacili RC a tie potom mozno prerobit ked z nas naozaj bude "druhe svajciarsko" ako povedal kedysi jeden premier.


Pod tohle bych se podepsal.


Připadá mi, že tu bojujete za D3 právě kvůli mýtnému.

Prostě laicky, proč stavět dálnici, když bude za hranicemi pokračovat jako rychlostní silnice? Argument, že můžeme být rádi za lepší silnici než je v Polsku je k pousmání.

Někde jsem tu četl, že pokud by se dostavěla D3, zvýšil by se počet aut přecházející přechod Skalité - Zwardoň z 1 na 4 tisíce. Je pro takovou intenzitu doopravdy potřeba dálnice?


Žiadna vláda na Slovensku nebude meniť parametre diaľnic či rýchlostných komunikácií.
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod Steve » 10. Máj 2005 11:10

Caesar napísal:Žiadna vláda na Slovensku nebude meniť parametre diaľnic či rýchlostných komunikácií.


Jste si tím tak jistý? Dobře mě zajímá proč? Nebo jinak. Z jakého důvodu by se měla stavět dlnice D3 místo rychlostní silnice pojmenované třeba R98 ve směru ŽIlina - Čadca - Skalité - státní hranice.
Steve
návštevník
 
Príspevky: 48
Založený: 05. Apr 2005 13:26

Odoslaťod Caesar » 10. Máj 2005 11:16

Steve napísal:
Caesar napísal:Žiadna vláda na Slovensku nebude meniť parametre diaľnic či rýchlostných komunikácií.


Jste si tím tak jistý? Dobře mě zajímá proč? Nebo jinak. Z jakého důvodu by se měla stavět dlnice D3 místo rychlostní silnice pojmenované třeba R98 ve směru ŽIlina - Čadca - Skalité - státní hranice.


Som, je to z finančných dôvodov.

Tieto parametre zaviedla už vláda VM, tá tu nie je 8 rokov, prečo si myslíte, že neprišlo k zmene? A nech sedí vo vláde ktokoľvek, 4 strany s potenciálom nad hranicu zvoliteľnosti parametre meniť nebudú.
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod Steve » 10. Máj 2005 11:33

Caesar napísal:
Tieto parametre zaviedla už vláda VM, tá tu nie je 8 rokov, prečo si myslíte, že neprišlo k zmene? A nech sedí vo vláde ktokoľvek, 4 strany s potenciálom nad hranicu zvoliteľnosti parametre meniť nebudú.


Takže jinak, jste o tom přesvědčen. Asi před měsícem tu proběhlo, že vláda SR uvažuje o změně D3 na RC, protože ani POlsko ani ČR ke Slovenským hranicím dálnici nepovedou. Když se tohle dostalo na veřejnost, nestálo by to za úvahu. Otázka ještě jednou? Pro laika? Proč v tomto směru dálnici a ne rychlostní komunikaci?
Steve
návštevník
 
Príspevky: 48
Založený: 05. Apr 2005 13:26

Odoslaťod Scotty » 10. Máj 2005 11:42

Steve napísal:
Caesar napísal:
Tieto parametre zaviedla už vláda VM, tá tu nie je 8 rokov, prečo si myslíte, že neprišlo k zmene? A nech sedí vo vláde ktokoľvek, 4 strany s potenciálom nad hranicu zvoliteľnosti parametre meniť nebudú.


Takže jinak, jste o tom přesvědčen. Asi před měsícem tu proběhlo, že vláda SR uvažuje o změně D3 na RC, protože ani POlsko ani ČR ke Slovenským hranicím dálnici nepovedou. Když se tohle dostalo na veřejnost, nestálo by to za úvahu. Otázka ještě jednou? Pro laika? Proč v tomto směru dálnici a ne rychlostní komunikaci?


Asi sa stále zle vy 2 chápete. Caesar myslí prepojenie stavebných firiem na politiku. Okrem toho mnohí, čo rozhodujú o cestnej sieti, sú pôvodne z rôznych stavebných firiem, len nie sú na najvyšších pozíciách z rôznych dôvodov (najmä platové a okrem toho politika sa nerovná odborným skúsenostiam).

GR NDS (predtým SSC) D. Faktor sa vyjadril v tom slova zmysle, že "načo má SR stavať D3 ako diaľnicu, keď má skončiť, kdesi v poli?" Tým však skritizoval poľskú stranu, pretože porušila niekoľko zmluvných podmienok, no okrem toho aj SR nedodržala viaceré termíny. Ak aj príde k rekvalifikácii D3 na RC, nebude dlho trvať a prebuduje sa na D. Je to tlak politických strán, samosprávy a stavebných firiem.
Scotty
diskutujúci
 
Príspevky: 106
Založený: 21. Feb 2005 17:42

Odoslaťod Steve » 10. Máj 2005 11:56

Scotty napísal:GR NDS (predtým SSC) D. Faktor sa vyjadril v tom slova zmysle, že "načo má SR stavať D3 ako diaľnicu, keď má skončiť, kdesi v poli?" Tým však skritizoval poľskú stranu, pretože porušila niekoľko zmluvných podmienok, no okrem toho aj SR nedodržala viaceré termíny. Ak aj príde k rekvalifikácii D3 na RC, nebude dlho trvať a prebuduje sa na D. Je to tlak politických strán, samosprávy a stavebných firiem.


Ne já myslel něco jiného, jestli budu mít čas tak Vám přesnou citaci najdu.
Mě je jasný, že jde o lobbing stavebních firem, různých samospráv a taky hodně o pěnězích.
Věřte tomu, že do toho bude někdo šťourat a bude se ptát jak já. Co mu odpovíte. Stačí mi, když mi řeknete smysl dálnice D3 proti RC třeba XY. Proti pozdějšímu dobudování na dálnici nic nemítám, jenom nechápu proč to stavět tak velkoryse.
Steve
návštevník
 
Príspevky: 48
Založený: 05. Apr 2005 13:26

Odoslaťod Hosť » 10. Máj 2005 11:59

http://dialnice.info/viewtopic.php?t=396
Nebylo to tak těžké najít, když je to přímo v tomto tématu. Zde se o žádných polích apod. nehovoří.
Takže ještě raz? Řekněte mi nějaký argument pro stavbu dálnice D3
Hosť
 

Odoslaťod johhan » 10. Máj 2005 12:08

Ak môžem uviesť na spávnu mieru D3 bude po Čadcu v parametroch dialnice a bude to D3, jediné čo by sa mohlo prekvalifikovať bude úsek CA - hranica PL.
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod Steve » 10. Máj 2005 12:13

johhan napísal:Ak môžem uviesť na spávnu mieru D3 bude po Čadcu v parametroch dialnice a bude to D3, jediné čo by sa mohlo prekvalifikovať bude úsek CA - hranica PL.


To by mělo svoji logiku,je tam vysoká intenzita, pokud se to vhodně přeprojektuje aby tam nebylo mezi Žilinou a Brodnom nebylo IRR 2,39 tak proč ne.
Steve
návštevník
 
Príspevky: 48
Založený: 05. Apr 2005 13:26

Odoslaťod johhan » 10. Máj 2005 12:41

Steve napísal:To by mělo svoji logiku,je tam vysoká intenzita, pokud se to vhodně přeprojektuje aby tam nebylo mezi Žilinou a Brodnom nebylo IRR 2,39 tak proč ne.


Čo a ako vhodne preprojektovať ?? Úsek ZA-Strážov ZA-Brodno ?
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod Steve » 10. Máj 2005 12:49

Jejda omyl Brodno - Kysucké Nové Mesto.
Steve
návštevník
 
Príspevky: 48
Založený: 05. Apr 2005 13:26

Odoslaťod johhan » 10. Máj 2005 13:01

devil napísal:To sme tu uz mali, svetle zajtrajsky 8) ale zbytocne sa snazis zvelicovat problem prestvby RC na D.


Zober to z hľadiska globálnej ceny:

Výstavba D znamená cena pozemkov plus cena stavby D

Výstavba RC znamená cena pozemkov plus cena stavby RC

Prestavba RC na D znamená cena výstavby RC plus cena likvidácie RC plus cena výstavby D plus náklady na upravenie výškových a smerových parametrov na požiadavky D

Teda žiadna lacná sranda to nebude
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod johhan » 10. Máj 2005 13:13

Steve napísal:Jejda omyl Brodno - Kysucké Nové Mesto.


Myslím že že táto je dosť dobre naprojektovaná jediný problém je prechod medzi KNM a Radoľou kde bude dialnica "potopená" pod úroveň terénu asi v úseku 300m. Neviem čo by sa tam dalo preprojektovaním ušetriť. Ty vieš ?
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod JG » 10. Máj 2005 13:23

Steve napísal:To by mělo svoji logiku,je tam vysoká intenzita, pokud se to vhodně přeprojektuje aby tam nebylo mezi Žilinou a Brodnom nebylo IRR 2,39 tak proč ne.
Jejda omyl Brodno - Kysucké Nové Mesto.


1. Tvrdim, ze mnohe IRR su "vycucane z prsta".
2. Ked som SSC pisomne poziadal o vstupne hodnoty pre vypocet urciteho IRR, odpoved bola, ze ich nemaju.
3. Brodno-KNM nie je zle naprojektovany, ale IRR mozno pochadza z tuneloveho variantu, ktory stavat je nezmysel.
Stavbu dalej predrazuju prelozky ciest v Brodne, privadzac KNM, naplaveniny v blizkosti rieky Kysuca a 1000 rocna voda.

Znacne by pomohol aj usek Brodno - privadzac KNM s dlzkou cca 3,5 km. Cim by sa znacne odbremenila krizovatka Radola ako aj KNM a vacsina kamionovej dopravy z KNM a do KNM by sa z KNM vylucila.
JG
diskutujúci
 
Príspevky: 164
Obrázky: 1
Založený: 10. Mar 2005 12:47

Odoslaťod aquila » 10. Máj 2005 14:40

co sa tyka IRR brodno - KNM, tych 2,39% sa mi vazne nezda. su tam sice nejake premostenia (rieka kysuca, zeleznica), ale plus minus nie velmi narodyn usek (osobne mi pripada napriklad sverepec so vsetkymi estakadami a co ja viem akymi vymyslami komplikovanejsi)

navyse su tam vysoke lokalne intenzity (aj ked je fakt ze velka vacsina je to tranzit CA - KNM - ZA), cize jedine ze by kompletne odpisali tieto cisla, alebo si to neviem vysvetlit.

dalsia moznost je ze, robili IRR pre cely usek ZA, strazov - KNM, a potom to len usekli ale nchali aj pre jedno aj pre druhe rovnake IRR.

IRR pre strazov - brodno by bola vazne mizerna => estakada, mosty nad hricovskou priheradou & tunel .. tam by tych 2,39 bolo realnych ak by to bolo dokopy aj s brodno - KNM.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 5 hostí.