D3 všeobecne

Žilina (križovatka s D1) – Kysucké Nové Mesto – Čadca – Skalité, štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Myslíte, že je potrebné v súčasnom stave preprojektovať nepostavené úseky D3 na nižší parameter?

Nie, malo by sa to stavať tak, ako je to naprojektované, prípadne s malými zmenami projektov
130
76%
Áno, na parameter C22,5
28
16%
V tomto koridore netreba stavať nič, situácia si s výnimkou Svrčinovca nevyžaduje riešenie
13
8%
 
Celkový počet hlasov : 171

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod metelesku.blesku » 20. Nov 2020 01:14

devil napísal:ked tam nebudu intenzity na plny profil tak nebudu intenzity ani na plny profil tunela zenao. ale inac ti to metelesku vysvetli ze dnes by to cele postavili na plny profil bez ohladu na intenzity tak ako planuju xy ciest vratane S19. a ano toho sa u nas naozaj nedockame.


Schválne, vymenuj jednu S-ku alebo A-čko z Poľska postavené po roku 2010 v polprofile.
Vieš, intenzity na plný profil nemajú ani na S10 ani na severnej S11 a napriek tomu ich plánujú stavať/stavajú v plnom profile a polprofily postavené pred rokom 2010 plánujú dostavať do plného profilu. Intenzity nemá ani A4 na posledných 50 km pred Ukrajinskou hranicou a stojí v plnom profile. Takisto ani S19 pri SK hranici nemá intenzity na plný profil. Ak nájdeš nejaké super múdre vysvetlenie vysvetlenie pre tento paradox súčasnej výstavby plných profilov tam, kde na to nie sú intenzity, potom ti odpustím tvoje matovičovské poznámky.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod nevo83 » 20. Nov 2020 07:29

nehnevajte sa, ale v 2020 riesit ci Dialnica ma byt 1/2 alebo 2/2....
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod devil » 20. Nov 2020 13:51

ja to praveze chapem co pises len nechapem preco to vysvetlujes mne. vysvetli to Vladosovi.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Vlados » 22. Nov 2020 00:16

devil napísal:
Lebo vedia, že tam nebudú intenzity na plný profil a jednorúrové tunely stavať nie je efektívne. Žiaľ tohoto sa na Slovensku len tak nedočkáme.
ked tam nebudu intenzity na plny profil tak nebudu intenzity ani na plny profil tunela zenao. ale inac ti to metelesku vysvetli ze dnes by to cele postavili na plny profil bez ohladu na intenzity tak ako planuju xy ciest vratane S19. a ano toho sa u nas naozaj nedockame.

Oni počítajú, že raz tam budú intenzity na plný profil a keď budú, tak dostajú aj druhý profil mimo tunela. Toto v prípade tunelov nie je vôbec efektívne nakoľko je veľmi malý rozdiel v cene riešenia medzi jednorúrovým tunelom a dvomi rúrami. Okrem toho dostavba druhej rúry, či už samostnej alebo rozšírením únikovej, spôsobuje vážne obmedzenia počas výstavby reps. spôsobí zatvorenie prevádzkovej rúry počas celej výstavby.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Vlados » 22. Nov 2020 00:18

nevo83 napísal:nehnevajte sa, ale v 2020 riesit ci Dialnica ma byt 1/2 alebo 2/2....

Vždy je to len o prioritách. Či chceš stavať "širšie" cesty, alebo viac km ciest.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod vladik67 » 22. Nov 2020 09:43

Zaujímavá diskusia, len škoda, že D3 musí byť v 2+2 hoci poliaci nestavajú posledné kilometre od Ziwca v takomto rozsahu. Hoci je výhodne stavať naraz a nie v polprofile, ako sami konštatujete, tak už tak neuvažujete v takýchto parametroch stavať R3 na Orave a tobôž už nie na východ od Lovinobane smerom na východ R2 a vôbec R4 od Lipníkov a D1 od Bidoviec, ale len poukazujete na intenzity a lobujete u MD a UHP.
Tak toto nie sú lokálne záujmy diskutujúcich, ako aj ich osobná zanietenosť pre výstavbu len tých správnych úsekov na tomto fóre?
vladik67
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 586
Obrázky: 111
Založený: 02. Jan 2011 10:34

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Peter_CA » 22. Nov 2020 10:38

D3 sa stavia 2+2 preto, že intenzity od Svrčinovca dole sú úplne niekde inde ako intenzity na hranici vo Zwardoni. Dôvod je ten, že asi dve tretiny dopravy zo Svrčinovca pokračujú smer ČR.
LKV reduce travel time by Slovakia
Der Güterverkehr verkürzt die Reisezeit der Slowakei
Peter_CA
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 814
Obrázky: 47
Založený: 12. Jún 2017 12:40

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod IceFox » 22. Nov 2020 10:40

Peter_CA ma predbehol.
Ja len doplním pár vecí:
Ad 1: Stačí pozrieť na intenzity Horelice a na intenzity za Svrčinovcom.
Ad 2: Nevšimol som si, že by Svrčinovec - Skalité bolo v plnom profile.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod devil » 22. Nov 2020 10:40

Vždy je to len o prioritách. Či chceš stavať "širšie" cesty, alebo viac km ciest.
polsko/madarsko su priority cesty a to viac km v plnom profile. 4 pruhy su tam zaklad a setri sa max. na parametroch.

Toto v prípade tunelov nie je vôbec efektívne nakoľko je veľmi malý rozdiel v cene riešenia medzi jednorúrovým tunelom a dvomi rúrami.
je to velky rozdiel okolo tretiny ceny - Jano1 to uz raz vysvetlil na konkretnom priklade aj tak to stale vypisujes dookola, fakt uroven frostbite. na to kde vsade stavaju poliaci/madari plne profily pri nizkych intenzitach si staci pozriet prislusnu temu.
viewtopic.php?p=218042#p218042
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Vlados » 22. Nov 2020 12:28

devil napísal:
Vždy je to len o prioritách. Či chceš stavať "širšie" cesty, alebo viac km ciest.
polsko/madarsko su priority cesty a to viac km v plnom profile. 4 pruhy su tam zaklad a setri sa max. na parametroch.
a S1 potrdzuje to pravidlo :lol:

devil napísal:
Toto v prípade tunelov nie je vôbec efektívne nakoľko je veľmi malý rozdiel v cene riešenia medzi jednorúrovým tunelom a dvomi rúrami.
je to velky rozdiel okolo tretiny ceny - Jano1 to uz raz vysvetlil na konkretnom priklade aj tak to stale vypisujes dookola, fakt uroven frostbite. na to kde vsade stavaju poliaci/madari plne profily pri nizkych intenzitach si staci pozriet prislusnu temu.
viewtopic.php?p=218042#p218042
jasné, nevedeli si to spočítať... spočítať aj vrátane nákladov pri dostavbe na plný profil. ja vypisujem a poliaci tak stavajú :D
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Peter_CA » 22. Nov 2020 12:47

Okrem toho by bolo fajn, keby šetrením nevznikol paškvil, ako je najnovšia podoba križovatky Svrčinovec v smere na hranice (stiahnutie na jeden pruh ešte vo vyťaženom úseku).
LKV reduce travel time by Slovakia
Der Güterverkehr verkürzt die Reisezeit der Slowakei
Peter_CA
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 814
Obrázky: 47
Založený: 12. Jún 2017 12:40

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Vlados » 22. Nov 2020 13:01

Ak zoberieme cenu tej veľkolepej križovatky, tak čo sa ušetrilo na druhej rúre bude vyzeráť smiešne. Obmedzenie 50 km/h v tuneli zostane aj po otvorení susedného úseku. Tipujem, že po dostavaní druhej rúry Horelice, sa bude riešiť druhá rúra Svrčinovca.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod devil » 22. Nov 2020 14:05

ako bolo uvedene zywiec-zwardon sa staval vela rokov dozadu. dnes sa uz poliaci posunuli vpred. my ani nie. u nas aj poloprofil stoji casto tolko ako tam plny. svrcinovec-skalite poloprofil nasobne viac ako inde plny. v polsku kludne aj husekova draha u nas sa za kazdu cenu idu eliminovat stupania. megalomania.

pri S1 je zaujimave nieco ine. a to ze si tunelovy usek nechali na koniec.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Vlados » 22. Nov 2020 14:22

Bol som v tom, že hovoríme o Przybędza-Milówka a nie o celkom "Mongolsku". Jaj, píšem s devilom, čo všetko prekrúti :idea:

Rovnako zaujimavé pri našej toľko ospevovanej D1 BA-KE je, že dlhé tunelové úseky sme nechali na koniec. Detto pri D4 sme nechali tunelový úsek na koniec.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod IceFox » 22. Nov 2020 16:45

Vlados napísal:Rovnako zaujimavé pri našej toľko ospevovanej D1 BA-KE je, že dlhé tunelové úseky sme nechali na koniec.

A preto sú niektorí ľudia *šokovaní*, že sú to drahé úseky D1.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod devil » 22. Nov 2020 17:00

neviem co je "celkom Mongolsku". samozrejme neuznas ze medzi jednorurovym a dvojrurovam tunelom je velky cenovy rozdiel. nebudes sa predsa obtazovat faktami. rovnako ani tym ze vsade naokolo sa stavaju plne profily pre nizke intenzity.

Rovnako zaujimavé pri našej toľko ospevovanej D1 BA-KE je, že dlhé tunelové úseky sme nechali na koniec. Detto pri D4 sme nechali tunelový úsek na koniec.
ani to nie je celkom pravda, branisko islo medzi prvymi.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Vlados » 22. Nov 2020 22:26

preklep - celom "Mongolsku". Nikdy som netvrdil, že rozdiel nie je. Obojsmerný tunel by mal mať priečne vetranie, čo je na realizáciu drahšie ako pozdĺžne. Pre zrýchlenie výstavby D3 sa to radšej neriešilo. Všade na okolo, len tu nie :D
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Mawerick81 » 23. Nov 2020 09:24

Zaujimave bude, ze ak zacnu kopat druhu ruru, tak pocas celeho razenia bude musiet byt tunel odstaveny,, kolkoze to posledne trvalo?
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod devil » 23. Nov 2020 09:57

a naco by sa to riesilo. vsak pri skalitom plny profil nebude treba zrejme nikdy. norma je max. 10.000 aut/jedna rura a teda 20.000 aut/2 rury. potom pri nejakych 5.000 aut by som ani len nerozmyslal. aj tak neviem to to ma spolocne s celym mongolskom (?)
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod perets » 23. Nov 2020 10:17

Len poopravím, 10 000/jeden pruh/24h (nie 1 rúra), teda do 20 000 voz/24h jedna rúra.
perets
diskutujúci
 
Príspevky: 174
Založený: 26. Feb 2009 08:20

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod devil » 23. Nov 2020 11:02

aha, sorry, mas pravdu. to je este lepsie, 2000 intenzita by bola 10% z 20.000. 5000 aut soroska "az" 25%. to je velmi "ekonomicke" podla Vladosa a spol. zato stavat plne profily pre 5-10.000 aut je vraj zbytocne a to aj pripade ked mame vyhlad nad 10.000. :lol:
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Vlados » 23. Nov 2020 12:00

Aspoň, že Polici mali rozum.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Mawerick81 » 23. Nov 2020 12:23

ja som hovoril o Horelici
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Vlados » 23. Nov 2020 12:39

Tu bol kedysi opísaný (jeden) postup https://www.asb.sk/stavebnictvo/inzinie ... l-horelica
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod devil » 23. Nov 2020 14:43

Poliaci posledne roky stavaju suvisle plne profily. robia presne to co na Sk kritizujes.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 17 hostí.