D3 všeobecne

Žilina (križovatka s D1) – Kysucké Nové Mesto – Čadca – Skalité, štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Myslíte, že je potrebné v súčasnom stave preprojektovať nepostavené úseky D3 na nižší parameter?

Nie, malo by sa to stavať tak, ako je to naprojektované, prípadne s malými zmenami projektov
130
76%
Áno, na parameter C22,5
28
16%
V tomto koridore netreba stavať nič, situácia si s výnimkou Svrčinovca nevyžaduje riešenie
13
8%
 
Celkový počet hlasov : 171

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Vlados » 30. Okt 2019 13:46

identická situácia v BA https://www.google.com/maps/@48.1923628 ... 56!5m1!1e1
PK má pravdu, že by to značne pomohlo priradať krátky pruh pred a za križovatkou, ale Kysuce chcú za každú cenu D3 ako paralelku k I/11.
a keď sa vodiči nevedia zipsovať tak nech kľudne aj každý deň stoja 2x hodinu v zápche. tak im treba.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod PK » 30. Okt 2019 14:07

Jonathan, tu netreba spekulovat a spravit to komplet 2 priebezne plus 1 odbocovaci dolava. Ten dolava moze byt kludne kratsi, taky ako je teraz. Potom by sa naozaj nemenilo casovanie krizovatky.
Okrem toho, ked sa pozries na tu krizovatku zvrchu tak je to uz teraz obrovska plocha - 300mx30m zastavana krizovatkou, len je neefektivne vyuzita, kopa ostrovcekov. do tohto podorysu kludne polozis novu krizovatku. Smerom na severovychod (uz som sa zorientoval) vlastne uz je vytvoreny jeden pruh naviac, dokonca aj s vlastnym mostom a dostatocnou dlzkou na zipsovanie. Postacilo by spojit odbocovaci s pripajacim.
Smerom na juhozapad by bolo treba rozsirit cestu o pruh asi 50m pred krizovatkou, asi aj novy mostik (nie nutne, je 38m od krizovatky). Za krizovatkou to vyzera lepsie, tam by vosli 2 pruhy plus kratky pripajaci doprava od KNM.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod PK » 30. Okt 2019 14:22

Aj tuto situaciu na Vajnorskom nadjazde poznam, smerom na Vajnorsky kruhac je tam problem, pretoze je tam len jeden pruh, v opacnom smere kde su na krizovatke 2 priebezne problem nie je. To vsetko pri rovnakej premavke.
Mimochodom, podla mna zipsovanie v Ba funguje na kulturnej urovni. Samozrejme najdu sa vynimky, ale na 90% to funguje. Priklad zipsovanie z Petrzalky na Pristavny Most. Aktualne na Gagarinovej ked sa meni 2 na 1.
Inac riesenie pre Vajnorsky a Vrakunsky kruhac:
https://goo.gl/maps/xF2Wk1CkYHDgurpF8
Spanielsko, presne princip eliminujuci 4 sekundove medzery medzi pohynajucimi sa autami sposobujuce uzke hrdlo.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Jonathan » 30. Okt 2019 14:41

PK napísal:Jonathan, tu netreba spekulovat a spravit to komplet 2 priebezne plus 1 odbocovaci dolava

Takze nie premalovanie, ale prestavba. Potrebujes 4 priebezne, jeden odbocovaci a jeden pripajaci. to mas 6 pruhov a teraz tam su 4. Cize dva musis pristavat. Potrebujes stavebne povolenie, vykupy atd a teda neplati:
PK napísal:Terajsi problem v Kyusuckom Novom Meste sa da vyriesit za smiesne peniaze rekonfiguraciou krizovatky
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 626
Obrázky: 31
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod PK » 30. Okt 2019 14:57

Jonathan, zlepsenia by sa dali spravit aj rekonfiguraciou - zmena odbocovacieho vlavo na priebezny plus odbocovaci
Jasne, ze najlepsie riesenie by chcelo aj prestavbu.
Nie zo 4 na 6 ale zo 4 na 5. Kedze odbocovacie vlavo su oproti sebe a je to celkovo jeden pruh. Odbocovacie vpravo sa nemenia, tie problem nesposobuju.
Ak by si vyuzil ostrovceky tak vies spravit krizovatku tak, ze nemusis rozsirovat nic. Kedze smer severovychod vyuzijes terajsi odbocovaci a pripajaci a smer juhozapad rozsiris namiesto ostrovcekov.
Podla katastra vsetky pozemky pod krizovatkou patria obci Radola, jeden NDS.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod metelesku.blesku » 30. Okt 2019 16:18

Už tu bolo vysvetlené, že rekonfiguráciou odbočovacieho na priebežný plus odbočovací bude križovatka nebezpečnejšia.

ďalej prestavba aj len zo 4 na 5 pruhov je možná len prestavbou mostov nad Vadičovským potokom (ono tam sú fakt 2 mosty, nielen "ostrovčeky"), výkupom časti pozemkov od tých istých osôb, s ktorými sa NDS nevie dohodnúť (rozšírenie prichádza do úvahy iba ku rieke Kysuca) atď.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Jano1 » 30. Okt 2019 16:31

PK napísal: 12m kamion


Dookola tu placas 12 m kamion, kamion ma bezne 16-19 m.
https://www.dlportal.sk/33/maximalne-rozmery-a-hmotnosti-vozidiel-v-cestnej-doprave-uniqueidmRRWSbk196Fv3xOw8VyVmAoaB0I3I6iuPIMMQcS-xVRDjM9MNbOewg/
Len lozna plocha ma dlzku 13.6 m, ale ty ho zmestis na 12m cesty.
http://www.lkw-walter.sk/sk/zakaznik/kamionova-doprava/vozovy-park

Ked sa na zelenu rozbehnu paralelne 2 kamiony, tak sa asi tazko po tych 50 metroch jeden zaradi za druheho iba ako vyrazne spomali, teda ked sa vrazi pred dalsi kamion s vyrazne nizsou rychlostou tak ho jednoducho zabrzdi, pritom potrebuje medzeru aspon 25 m, ktoru mu ten druhy musi urobit, co znamena pri 30 km/h odstup medzi prvym kamionom, ktory presiel na zelenu a v jeho priebeznom pruhu nasledujucim kamionom cas aspon 3 sekundy. V konecnom dosledku takmer ziadne zvysenie kapacity, len kolizne situacie, pripadne nehody.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Jano1 » 30. Okt 2019 16:35

PK napísal:zmena odbocovacieho vlavo na priebezny plus odbocovaci

Stale si neuvedomujes, ze ten odbocovaci/priebezny, bude stale zablokovany autami, ktore chcu odbocit, ale kvoli oprotiiducim vozidlam nemozu odbocit.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod nonick » 30. Okt 2019 21:23

Do dvoch 50 metrovych pruhov sa zmesti cca 16 aut a teda, dvojnasobnu priepustnost krizovatky vyuzije v kazdom cykle len tychto 16 aut, co je cca 30 sekund. Po zvysok casu budu auta prechadzat cez krizovatku rovnako ako pred tym, pretoze sa rozbiehaju zo statia v jednom pruhu.

Ak zelena trva povedzme 2 minuty, takato uprava zvysi kapacitu len o 25%, nie o 100%. Ak ratame aj s kamionmi, ktore sa do 50 metroveho pruhu nezmestia ani tri, realne to vychadza este horsie.
nonick
diskutujúci
 
Príspevky: 111
Obrázky: 1
Založený: 20. Nov 2011 11:45

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod EmBe » 25. Nov 2019 20:27

Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2260
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod devil » 26. Nov 2019 09:47

Preto dnes bojujeme za to, aby v EU fondoch bolo jasne napísané, že ich bude možné použiť len na úseky diaľnic transeurópskych koridorov TEN-T. To znamená, že by mohli byť použite LEN! na Kysuce a tunel Korbeľka(ešte ani nezačali projekty).
skoda ze len jeden vykricnik....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Yoggy52 » 26. Nov 2019 09:59

Ja neviem, ale kazdy protest mi pride maximalne trapny. Ale najvacsi gol bol samozrejme, ked sa ho zucastnil ersek (clovek, ktory to ma na starosti) :mrgreen:
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Jano1 » 26. Nov 2019 11:27

Postavenie Fabsika je oproti ministrovi uplne nic a podla toho maju aj vyjadrenia Fabsika vahu. Keby mal snahu minister riesit dopravne problemy tam, kde realne su, tak by situacia vyzerala inak.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod devil » 22. Jan 2020 10:36

Keď padá ostenie v tunely, tak na vine je trasovanie D1, a nie nekvalitná stavba a zlé menežovanie stavebného dozoru, ktorý za to berie milióny a nemá žiadnú zodpovednosť. .............. číže vždy je na vine trasovanie a stavba 26,5. Keby sa stavalo juhom, tak by sa vôbec nekradlo, nepredražovalo, a všetko by sa stavalo ako po masle. Stačí si zobrať príklad predraženej PRIBIBA, asme zbytočne zadĺžený na 30rokov. To že sa R4 stavala ako 2+2, je tiež v poriadku. ......
na juhu bolo vzdy menej problemov s trasovanim lebo nemas chranene uzemie na kazdom kroku ako na severe.

este aj pribina je dokaz ze to na juhu ide lahsie lebo v tom istom case ppp na severe nemalo sancu dostat bankovy uver ani za brutalne uroky.

D1 je typicky Sk projekt, doma ospevovany v zahranici absolutne nezaujimavy pre nikoho, vetva Va pridelena politicky kvoli statnej prislusnosti. hlavne ze je 26,5. R4 bude pokracovat plnoprofilovou dialnicou M30 v desiatkach km, D3 pokracuje plnoprofilovou expresovkou v dlzke 1,2 km. :lol: ku trstenej sa ani len neplanuje S7 a ceska R49 je daleka buducnost. ale zilina dupoce aka je dolezita.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod Pacho » 22. Jan 2020 12:27

no s tým bezproblémovým juhom by som bol opatrnejší. Stači začať stavať sorošku v krasovej oblasti, a môže sa sťať že tunel vôbec nedostavajú, alebo budú musieť ho pretrasovať, bez jasného výsledku. Úsek od Kriváňa tiež , nie je najjednoduchší. Tá Tvoja zatracovaná D3, - keď sa pozrieš na mapu v čr, tak by si videl, po Jablunkov bude prakticky pohodlné pripojenie. Dokončuje sa Fridek Místek, a Pribor, je tiež pred dokončením. Takže vzniká, ďalší enormný tlak na D3, čo naši obdivovatelia južnej trasy nevidia. Ešte poznámočku, za južný ťah sa hádem trasie celý svet a priľahla galaxia, že , keď D1, je pre Teba bezvýznamná, a "zahraničné autá vôbec po nej nechodia "
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 125
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod devil » 22. Jan 2020 14:25

k svrcinovcu vedie kvalitna I/11 co ale nie je dialnica a uz vobec nie plny profil. cize k obdivovanej CORE D3 nevedie plny profil ani z ciech ani z polska. zato zatracovana COMPREHENSIVE R4-M30 bude suvisly plny profil, jediny mimo D2/D4.

Dokončuje sa Fridek Místek, a Pribor, je tiež pred dokončením. Takže vzniká, ďalší enormný tlak na D3, čo naši obdivovatelia južnej trasy nevidia.
to je R48 ktora vedie na cesky tesin co je historicky najvacsi prechod z ceska do polska. len nasi kamarati zo severu si myslia ze to je kvoli nejakej D3.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod Vlados » 22. Jan 2020 14:47

Pacho napísal:.............. číže vždy je na vine trasovanie a stavba 26,5. Keby sa stavalo juhom, tak by sa vôbec nekradlo, nepredražovalo, a všetko by sa stavalo ako po masle. Stačí si zobrať príklad predraženej PRIBIBA, asme zbytočne zadĺžený na 30rokov. To že sa R4 stavala ako 2+2, je tiež v poriadku. ......

Nielen pr1biny, veď R2 na čistej rovine mimo chráneného územia stál 18 mil./h.... to gynekológovia nespomínajú.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod metelesku.blesku » 22. Jan 2020 15:33

devil napísal:k svrcinovcu vedie kvalitna I/11 co ale nie je dialnica a uz vobec nie plny profil. cize k obdivovanej CORE D3 nevedie plny profil ani z ciech ani z polska. zato zatracovana COMPREHENSIVE R4-M30 bude suvisly plny profil, jediny mimo D2/D4.

Dokončuje sa Fridek Místek, a Pribor, je tiež pred dokončením. Takže vzniká, ďalší enormný tlak na D3, čo naši obdivovatelia južnej trasy nevidia.
to je R48 ktora vedie na cesky tesin co je historicky najvacsi prechod z ceska do polska. len nasi kamarati zo severu si myslia ze to je kvoli nejakej D3.


hej a preto je tá kvalitná I/11postavená od hranice ako polprofil s MÚK (https://goo.gl/maps/HcoYVeHayJfZ1Tk98) a ďalej od Bystřice cez Nebory do Třanovic stavajú komplet novú 4 prúdovku v parametroch 24,5/100, lebo potrebovali len spojiť svoju najvýchodnejšiu dedinu Jablunkov s D48 :D
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod devil » 22. Jan 2020 15:58

D1 hp-ll 37,8 mil/km, 15.000 aut/den 2520 €/voz
D1 ll-ds 40 mil/km, 19.000 aut/den 2105 €/voz intenzita odhad v viewtopic.php?p=224051#p224051, cena odhad podla HzP + cena prieskumnej stolne a zaplatene prace na PPP3
D1 dsk-tur 8,4 mil/km, 13.000 aut/den 646 €/voz gallery/image_page.php?album_id=168&image_id=43745
D1 tur-hub 68 mil/km 10.000 aut/den, 6800 €/voz (stary odhad ceny okolo 900 mil.) (intenzita 80% z 12.491 pred RK)
D1 hub-iva 19 mil/km, 10.000 aut/den 1900 €/voz
D1 hp-iva 70 km 1.393 mil./19,9 mil/km pri priemernej intenzite 13,4 tisic 1485 €/voz podla posledne znamych intenzit/odhadov podla nich a bez odhadov navysovania v buducnosti vplyvom vybudovanej dialnice

R2 zv-pstrusa 10,5 mil/km, 10.700 aut/den 981 €/voz gallery/image_page.php?album_id=255&image_id=43748
R2 prst-kri 17 mil/km, 10.800 aut/den 1574 €/voz gallery/image_page.php?album_id=256&image_id=43752
R2 kri-myt 25,3 mil/km 8000 aut/den, 3175 €/voz intenzita odhad v viewtopic.php?p=224051#p224051
R2 myt-tom 9,5 mil/km, 8000 aut/den 1188 €/voz
R2 zv-tom 40 km 620 mil./15,5 mil/km pri priemernej intenzite 9,4 tisic 1649 €/voz podla posledne znamych intenzit/odhadov podla nich a bez odhadov navysovania v buducnosti vplyvom vybudovanej RC
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod Vlados » 22. Jan 2020 16:08

"pri priemernej intenzite 9,4 tisic" by kľudne stačil polprofil a už mohlo stáť o 20-25km R2 viac. nemuselo sa cez ďalšie obce na trase chodiť ako to ty rád obhajuješ... no nebola by to Dobrá Niva ani Krupina, takže nie je dôvod sa nad tým zamýšľať :wink:
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod devil » 22. Jan 2020 16:11

hej a preto je tá kvalitná I/11postavená od hranice ako polprofil s MÚK (https://goo.gl/maps/HcoYVeHayJfZ1Tk98) a ďalej od Bystřice cez Nebory do Třanovic stavajú komplet novú 4 prúdovku v parametroch 24,5/100, lebo potrebovali len spojiť svoju najvýchodnejšiu dedinu Jablunkov s D48 :D
ano, obchvat trinca v plnom profile, preco teda nie je plny profil po hranicu ? preco nie je plny profil S1 30 km az na hranicu skalite. preco je najblizia dialnica D55 od lysej pod makytou vzdialena na asi 50 km podobne ako S7 od trstenej.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod devil » 22. Jan 2020 16:17

velmi sa mylis. mimo D1 mame 2 zbytocne useky D3 za vyse 650 mil. kazdy vie ktore. a do buducna mame zbytocnu tur-hub. za to vsetko postavis kludne 2 tucty takych obchvatov ako krupina. alebo tucet obchvatov + plny profil na rovine okolo secoviec na zempline...pointa bola samozrejme ze "nevyhodna" R2 od zvolena (s mozno najtazsim usekom kri-myt) je prakticky zarovnako s top tunelovou dialnicou na severe.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod metelesku.blesku » 22. Jan 2020 17:13

Takže vravíš, že namiesto R2 by nám stačil tucet obchvatov. Niekedy sa zabudneš a povieš aj pravdu.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod devil » 22. Jan 2020 17:26

Fakt ako havkaci. Máte vysvetlenia ale keďže nie podľa vášho gusta tak hafkate znovu to isté. Choré meciarovske mantry
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod jolu » 22. Jan 2020 18:01

Podla devila je na D1 vsetko zbytocne!Ako by som cital DrX.čisty klon.
jolu
diskutujúci
 
Príspevky: 130
Obrázky: 106
Založený: 21. Sep 2014 19:29

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 8 hostí.