D3 všeobecne

Žilina (križovatka s D1) – Kysucké Nové Mesto – Čadca – Skalité, štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Myslíte, že je potrebné v súčasnom stave preprojektovať nepostavené úseky D3 na nižší parameter?

Nie, malo by sa to stavať tak, ako je to naprojektované, prípadne s malými zmenami projektov
130
76%
Áno, na parameter C22,5
28
16%
V tomto koridore netreba stavať nič, situácia si s výnimkou Svrčinovca nevyžaduje riešenie
13
8%
 
Celkový počet hlasov : 171

Re: D3

Odoslaťod aquila » 13. Apr 2005 10:29

johhan napísal:Vo všeobecnosti je D3 zdržovaná kým nebude postavená KIA aj s dodavateľským parkom, keď to bude dostavané tak sa začne budovať D3 v profile RC a mala by byť aj prehodnotená na RC a predpokladá sa že sa zmení aj trasovanie a výrazne sa zlacní.

dufam ze to otaj tak bude ...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod aquila » 13. Apr 2005 10:35

JG napísal:
devil napísal:JG, nic neznevazujem, ale neviem co znamena ked je nieco najvyspelejsie v Polsku, pretoze Polsko je menej vyspele ako npr. SR.


Jednym z ukazovatelov vyspelosti krajin v Europe je aj HDP na obyvatela:
Polsko: 4 419 eur
Slovensko: 3 870 eur
http://www.bbc.co.uk/slovak/peoples_eur ... nts.shtml#

Videl som aj mapku pre jednotlive regiony v Polsku, len ju neviem teraz najst. Takze ak niekto viete na nu linku, uvedte ju sem prosim.

ono karty sa mierne obratili ..

ak sa jedna o GDP ako parita kupnej sily, co je vlastne ten vypovedajuci faktor tak sme na tom lepsie. inak tie udaje na tej stranke su docela mimo, vsak to nevychadza ani nahodu tie ich HDP per capita

SK: purchasing power parity - $13,300 (2003 est.)
PL: purchasing power parity - $11,100 (2003 est.)

pre zaujimavost CR: purchasing power parity - $15,700 (2003 est.)

zdroj CIA factbook.

faktom ale je ze katowice/krakow je najpriemyselnejsi region polska a aj najvyspelejsie. je to asi ako zapadne slovensko na slovensky vs vychod
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod devil » 13. Apr 2005 10:46

http://www.sme.sk/clanok.asp?cl=2003012

faktom ale je ze katowice/krakow je najpriemyselnejsi region polska a aj najvyspelejsie. je to asi ako zapadne slovensko na slovensky vs vychod


Ako zapad vs. vychod SR alebo ako zapad aj s BA vs. vychod :?: Lebo zapad SR ma tusim 50-60 % hdp EU, ale mesto BA a okolie okolo 100%.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod JG » 13. Apr 2005 10:52

KATOWICE, POLAND
It produces 15% of national GDP with 10% of the Polish citizenry on 2% of the country's land mass.
http://encyclopedia.lockergnome.com/s/b ... Voivodship

Katowice alone is responsible for 15% of all Polish G.D.P
http://users.aber.ac.uk/blc3/content4.htm

Katowice is an urban conurbation located in part of the largest industrial region in Europe, an area known as "The black Triangle" It is an area of adloining cities and has a total population of approximately 2.3 million. The area contains many materials and resources on which the polish economy depends. Although Katowice only covers 2% of the land area, it provides 15% of the GDP for Poland.
http://users.aber.ac.uk/hka2/casestudy.htm
JG
diskutujúci
 
Príspevky: 164
Obrázky: 1
Založený: 10. Mar 2005 12:47

Odoslaťod aquila » 13. Apr 2005 13:20

devil napísal:Ako zapad vs. vychod SR alebo ako zapad aj s BA vs. vychod :?: Lebo zapad SR ma tusim 50-60 % hdp EU, ale mesto BA a okolie okolo 100%.

BA je tusim na urovni asi 120% EU. byvaly zap kraj je tusim na 50% a vychod je na 40%.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod JG » 13. Apr 2005 14:12

Mne z toho vsetkeho vychadza, ze sice BA je bohatsia ako oblast Katowic, ale vsetky ostatne slovenske kraje su chudobnejsie aspon o cca 25-30% alebo viac, oproti oblasti Katowic, ktora ma 10% obyvatelov zo 40 milionoveho Polska.
JG
diskutujúci
 
Príspevky: 164
Obrázky: 1
Založený: 10. Mar 2005 12:47

Re: Pár info z polskej strany.

Odoslaťod Hosť » 13. Apr 2005 14:45

johhan napísal:
dôvodom prečo idu tlačiť na S-69 je že prepojenie žilinska a katovicka generuje u nich cca 10 000 pracovných miest a ďalší dôvod je že češi bojkotujú R11 z Tešína po hranicu SR. Tak isto sa A1 z Ostravy do Katovic odsuva - predbežne.


Do Těšína vede R48, žádná R11, nikdo ji nebojkotuje, jenom na ni nejsou prachy, preferuje se výstavba D47 do Ostravy a pak na napojení A1 v Polsku. Katowicko se napojí na Ostravsko a na celou ČR a to potom bude jiné. A to že se výstavba A1 odsouvá jste našel kde? Tohle je úplnej nesmysl
Hosť
 

Re: Pár info z polskej strany.

Odoslaťod johhan » 13. Apr 2005 15:24

Anonymous napísal:
johhan napísal:
dôvodom prečo idu tlačiť na S-69 je že prepojenie žilinska a katovicka generuje u nich cca 10 000 pracovných miest a ďalší dôvod je že češi bojkotujú R11 z Tešína po hranicu SR. Tak isto sa A1 z Ostravy do Katovic odsuva - predbežne.


Do Těšína vede R48, žádná R11, nikdo ji nebojkotuje, jenom na ni nejsou prachy, preferuje se výstavba D47 do Ostravy a pak na napojení A1 v Polsku. Katowicko se napojí na Ostravsko a na celou ČR a to potom bude jiné. A to že se výstavba A1 odsouvá jste našel kde? Tohle je úplnej nesmysl


Silnice pro motorová vozidla R11
Opavská rychlostní

(Krnov) - Opava - Ostrava,Poruba - Havířov - Český Těšín - Třinec - Jablunkov - Mosty u Jablunkova - státní hranice (SK)
R11 bude tzv. Slezskou dálnicí.

R11 spája Český Tešín a Čadcu a češi ju bojkotujú a to aj na úkor vlastných obyvateľov hlavne Třinca, nakoľko obchvat Mostov u Jablunkova bol vybudovaný. A1 sa udsúva iba prepojenie na štátnu hranicu. Poliacu robia S1 na Tešín ale hlavne budujú diaľničnú trasu východ západ ktorá je pre nich prioritná
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Re: Pár info z polskej strany.

Odoslaťod Steve » 13. Apr 2005 23:13

johhan napísal:
Silnice pro motorová vozidla R11
Opavská rychlostní

(Krnov) - Opava - Ostrava,Poruba - Havířov - Český Těšín - Třinec - Jablunkov - Mosty u Jablunkova - státní hranice (SK)
R11 bude tzv. Slezskou dálnicí.

R11 spája Český Tešín a Čadcu a češi ju bojkotujú a to aj na úkor vlastných obyvateľov hlavne Třinca, nakoľko obchvat Mostov u Jablunkova bol vybudovaný. A1 sa udsúva iba prepojenie na štátnu hranicu. Poliacu robia S1 na Tešín ale hlavne budujú diaľničnú trasu východ západ ktorá je pre nich prioritná


Nechci do tohoto rozhovoru moc zasahovat, ale je pravda, že R48 je spojení Bělotín,Frýdek-Místek, Těšín,Polsko. Co se týče R11 to je dlouho ale strasne dlouhodobá záležitost, na www.rsd.cz se o ní nedozvíte vůbec nic.
A to v jaké jsou dopravní situaci obyvatelé většiny moravských měst tu nebudeme polemizovat, to není otázka pouze Třince.
Steve
návštevník
 
Príspevky: 48
Založený: 05. Apr 2005 13:26

Re: Pár info z polskej strany.

Odoslaťod aquila » 14. Apr 2005 00:33

Steve napísal:Nechci do tohoto rozhovoru moc zasahovat, ale je pravda, že R48 je spojení Bělotín,Frýdek-Místek, Těšín,Polsko. Co se týče R11 to je dlouho ale strasne dlouhodobá záležitost, na www.rsd.cz se o ní nedozvíte vůbec nic.
A to v jaké jsou dopravní situaci obyvatelé většiny moravských měst tu nebudeme polemizovat, to není otázka pouze Třince.

a to je prave tiez jeden s dovodov, preco by si slovensko malo vybudovat vlastne kvalitne spojenie na katowice :) kazdopadne aj poliaci by radi budovali, keby sa aj u nas viac na strane D3 budovalo ... ked sa rozbehne KIA verim ze aj D3 sa mierne rozbehne v budovani.. aspon usek brodno - KNM a potom postupnde potiahnut po cadcu..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Pár info z polskej strany.

Odoslaťod johhan » 14. Apr 2005 07:59

Steve napísal:
Co se týče R11 to je dlouho ale strasne dlouhodobá záležitost, na www.rsd.cz se o ní nedozvíte vůbec nic.
A to v jaké jsou dopravní situaci obyvatelé většiny moravských měst tu nebudeme polemizovat, to není otázka pouze Třince.


R11 sa začala stavať s novým hraničným prechodom Mosty u Jablunkova a obchvatom Mostov u J. a malo sa pokračovať až do Tešína v polprofile ... ale po dobudovaní obchvatu sa zrazu rozhodlo o presune stavby na rok 2009 .. teda o skoro 15 rokov.
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Polsko-Katowice

Odoslaťod igi64 » 14. Apr 2005 13:58

devil napísal:JG, nic neznevazujem, ale neviem co znamena ked je nieco najvyspelejsie v Polsku, pretoze Polsko je menej vyspele ako npr. SR. strategicky tah je tah moravsky (Polsko-CR-Rakusko), a to odjakziva. A o "najkratsom prepojeni" by som pomlcal tento argument v zasade pouzivate ked sa vam hodi. Cela trasa ma skor velky regionalny vyznam.


Nuz, kto nevie cim su Katowice, nech si otvori obycajny skolsky atlas a pozrie si hospodarsko-priemyselnu mapu Polska.
Pre admina:
vidim, ze niektorym tu svieti pod nickom "expert fora, guru fora".
Bolo by lepsie hodnotit podla kvality prispevkov, a nie kvantity.
Nespajajte si to prosim zrovna s devilom, ale k niektorym sa hodi skor "blbec fora", ci "debil fora".
igi64
nováčik
 
Príspevky: 2
Založený: 09. Feb 2005 21:43

Odoslaťod devil » 14. Apr 2005 14:43

Nuz, kto nevie cim su Katowice, nech si otvori obycajny skolsky atlas a pozrie si hospodarsko-priemyselnu mapu Polska.


Dobre mate pravdu Katowice su v Polsku dolezite. Ale potom musim polozit uz raz odignorovanu otazku. Preco nie je priorita dialnica od Senice na Vieden, alebo od NR priamo na severozapad MR :?:

Druha vec, preco chodi od Krakova vacsia premavka ako od Katowic (kedze premavka zo Svrcinova je viac SR-CR ako SR-PR) :?:
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod aquila » 14. Apr 2005 15:07

devil napísal:Dobre mate pravdu Katowice su v Polsku dolezite. Ale potom musim polozit uz raz odignorovanu otazku. Preco nie je priorita dialnica od Senice na Vieden, alebo od NR priamo na severozapad MR :?:

SE je medzi dvomi dialnicami a ma kvalitnu cestu prvej triedy (medzi SE a TT je to ozaj siroka cesta aj na 3 pruhy), s dvomi problematickymi bodmi a to je biela hora a samotna senica. premavka je inak na tomto useku docela pohoda. a na dialnici si za 20 minut zo SE .. za 45 min v pohode BA - SE :) plus minus predpisovo ..

z NR sa na "severozapad" dostanes v pohode po R1 a dalej po D1 :)
devil napísal:Druha vec, preco chodi od Krakova vacsia premavka ako od Katowic (kedze premavka zo Svrcinova je viac SR-CR ako SR-PR) :?:

vid priechody a ich priepustnost a celkovo cesty .. tiez smerom cadca - PL su na tom vazne katastrofalne
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Polsko-Katowice

Odoslaťod aquila » 14. Apr 2005 15:12

igi64 napísal:Pre admina:
vidim, ze niektorym tu svieti pod nickom "expert fora, guru fora".
Bolo by lepsie hodnotit podla kvality prispevkov, a nie kvantity.
Nespajajte si to prosim zrovna s devilom, ale k niektorym sa hodi skor "blbec fora", ci "debil fora".


aj ked trosicku OT:

zase az tak to netreba prehanat :) je dobre mat nazory z kazdej strany, trosku si zaflamovat, faktom je ze to je lepsie ako by sme tu sterilne vsetci zastavali jeden a ten isty nazor, jednak aj diskusia by upadala etc ..

co sa tyka rankov tak viac tu
http://dialnice.info/viewtopic.php?p=1413#1413

ak su nejake lepsie navrhy na ranking, som ich ochotny zmenit :) ale nic lepsieho ma zatial nenapadlo :)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod devil » 14. Apr 2005 15:29

Nie aquila, nemyslel som zo SE na TT a pod. ale zo Senice priamo na Vieden, bez obchadzky na BA. Tak isto ako SE aj CA by bola bez D3 medzi dvoma dialnicami. Preto som si tento priklad vybral :)

A nie NR na severozapad, ale na severozapad MR, Gyor a pod....

vid priechody a ich priepustnost a celkovo cesty .. tiez smerom cadca - PL su na tom vazne katastrofalne


Opat nedorozumenie, Trstena a Svrcinovec su cca rovnako zatazene prechody, pritom Trstena prevadza len tranzit z PR, tak Svrcinovej s PR aj CR. Logicky ale potom by mal byt Svrcinovec ovela, mozno az 2x zatazenejsi. Nie je.

Mne z toho jednoznacne vyplyva ze usek cez Skalite je prilis dopredu nadhodnocovany a ze po dobudovani nebude mat az taky vyznam ako tu vsetci horlivo tvrdia.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod aquila » 14. Apr 2005 15:35

ale devil no, zase netreba ist do extremu :) ide o to ze normalne napojenie do polska by sme potrebovali jak na D3 tak aj na R3...

mozno podcenujes to aku traffic v konecnom dosledku vygeneruje zavod KIA .. pre info moze to byt k momentalnemu stavu od 1000 do 3000 kaminov za 24 hod navyse ... co uznas je docela dost ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod devil » 14. Apr 2005 15:42

Ale ved preco extrem, su to identicke zalezitosti 8) , okrem PR mame aj inych susedov alebo nie? 8)

Odvolavat sa na firmu nech je akakolvek nie je spravne, do hocijakeho mesta pride firma ak jej na vlade povedia ze tam bude niekedy dialnica a moze ju urychlit. Toto ale nie je standartny postup a zapricinuje len zmatkovanie.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod kaviarista » 14. Apr 2005 16:32

steve, aby si bol v obraze: diskutujes tu so zilincanmi, ktorym prehnany lokalpatriotizmus zatemnuje mozgy. Logicke argumenty budu schopni prijat , az ked budu mat dialnicu zo ziliny do terchovej a dialnicny tunel priamkou do turzovky. Potom snad budu ochotni pripustit, ze aj na vychod od Martina ziju nejaki obyvatelia, co prispievaju do spolocneho mesca.

Mal som viackrat pozvanych obch. partnerov z SK v Bielsko-Bialej ( aj Bratislavcanov ) a stale chodili radsej cez Tesin ako cez Skalite.

aquila, 1000 kamionov denne navysenie intenzit vdaka KIA v smere na Zywiec. To srandujes, vsak?
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod aquila » 14. Apr 2005 16:44

kaviarista napísal:steve, aby si bol v obraze: diskutujes tu so zilincanmi, ktorym prehnany lokalpatriotizmus zatemnuje mozgy. Logicke argumenty budu schopni prijat , az ked budu mat dialnicu zo ziliny do terchovej a dialnicny tunel priamkou do turzovky. Potom snad budu ochotni pripustit, ze aj na vychod od Martina ziju nejaki obyvatelia, co prispievaju do spolocneho mesca.

ale no, takto sa moze povedat aj prehnanom lokalpatriotizme stredoslovakov :) ak si si nevsimol nikto tu nechce stavat D3 v parametroch D3, len proste aby sa z toho urobilo na zaciatok dobra cesta prvej triedy, podobne ako s R3

kaviarista napísal:Mal som viackrat pozvanych obch. partnerov z SK v Bielsko-Bialej ( aj Bratislavcanov ) a stale chodili radsej cez Tesin ako cez Skalite.

je to logicke :) kto by chodil cez skalite a tie cesty tadial? :) ale ked bude S69 v akom takom dobrom stave a tak isto D3 .. tak ver tomu ze si nebudu nadchadzat, ak sa v ZA mozu hned napojit na dialnicu :)
kaviarista napísal:aquila, 1000 kamionov denne navysenie intenzit vdaka KIA v smere na Zywiec. To srandujes, vsak?

kde som to napisal ?:) ja som len napisal ze KIA ako taka vygeneruje traffic od 1000 do 3000 kamionov. a cast z toho pojde z/do polska. a ver tomu ze tiez im bude milsie ist cez D3 ako cez R3 ...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod kaviarista » 14. Apr 2005 17:18

kde som to napisal ? ja som len napisal ze KIA ako taka vygeneruje traffic od 1000 do 3000 kamionov. a cast z toho pojde z/do polska. a ver tomu ze tiez im bude milsie ist cez D3 ako cez R3 ...


No, to zalezi odkial pojde ten, komu ma byt milsie. Ak od Krakowa (pripadne hocikde vychodne od neho), tak urcite po R3. Ak z Katowic, tak bude mat k dispozicii dobru alternativnu cestu cez Tesin. Jedine polske mesto, ktore by to mohlo nadmieru ocenit je Zywiec . A to by uz bol teda luxus, aky by si beztrestne nemohli dovolit ani v Nemecku.

Najlogickejsi postup pre buducnost: Dohodnut sa s Cechmi, nech postavia rychlocestu Tesin-Svrcinovec za pomoci presunu prostriedkov z inych cestnych stavieb niekde na zapade CY, z ktorych SK nema az taky osoh a my za to na par rokov zakonzervujeme Skalite. Na nasej strane postavit rychlocestu ZA-Svrcinovec . Ale este predtym vrhnut sily na dokoncenie D1, R1 , obchvatov na R2 a cast R3 popod Donovaly.
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod aquila » 14. Apr 2005 17:33

kaviarista napísal:No, to zalezi odkial pojde ten, komu ma byt milsie. Ak od Krakowa (pripadne hocikde vychodne od neho), tak urcite po R3. Ak z Katowic, tak bude mat k dispozicii dobru alternativnu cestu cez Tesin. Jedine polske mesto, ktore by to mohlo nadmieru ocenit je Zywiec . A to by uz bol teda luxus, aky by si beztrestne nemohli dovolit ani v Nemecku.

luxus by to nebol a nebolo by to len o meste zyviec, ale o to ze RK z polska na rabku/trstenu tak skoro nebude kym S69 sa realne buduje a ked bude tunel milowka, tak je to dost velky progres oproti slovenskej strane .. skratka ci sa to niekomu paci alebo nie D3 je na hlavnom TINA koridore a EU zaujimaju hlavne TINA koridory, na ktore aj poliaci vo velkom beru $$$
kaviarista napísal:Najlogickejsi postup pre buducnost: Dohodnut sa s Cechmi, nech postavia rychlocestu Tesin-Svrcinovec za pomoci presunu prostriedkov z inych cestnych stavieb niekde na zapade CY, z ktorych SK nema az taky osoh a my za to na par rokov zakonzervujeme Skalite.

silne nevyhodne pre slovensko, jedna cesi by (logicky) na taketo nieco nepristupili, vsak na co ? a navyse ide o konkurenciu. tymto by mal vacsi rozvojovy impulz tesinsky region ako kysuce. navyse ked uz by bola Rka dovedena po cadcu resp CR hranice odtial to je uz kusok do PL, bolo by skoda nevyuzit faktu ze S69 sa tiez pomaly dostavuje ...

kaviarista napísal:Na nasej strane postavit rychlocestu ZA-Svrcinovec . Ale este predtym vrhnut sily na dokoncenie D1, R1 , obchvatov na R2 a cast R3 popod Donovaly.
D1, R1 ako aj obchvaty R2 su dane o tom nie je pochyb.

R3 popod donovaly nepojde, ak je pravda co je napisane v inom fore, tak R3 pojde varianom A2 (co je ze vraj najlacnejsi ale podla mna asi ten neajmenej vhodny :) ale o tom v inej teme ...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Steve » 14. Apr 2005 18:27

kaviarista, já jsem rád, že mi někdo vysvětlí proč se D3 staví. Ale stále je to pořád to samé. Podepsali se koridory, tak se tam musí stavět, abysme dostali peníze z EU. Bude tam KIA, které potřebuje dobré spojení do Polska. Navíc rozvoj Kysuce, což je KNM a CA.
Moje základní argumenty proč ne D3.
1. Na pár kilometrů se spotřebuje neuvěřitelné množství peněz, peníze z EU se mohou použít, nejvíc je možné myslím 75%, zbytek musí zaplatit krajiny samy. To neznamená, že se dostane přesně 75%, nevím jestli se EU řídí přímo IRR, ale na D3 je IRR tak mizerné, že to snad ani na Slovensku nemá obdoby.
2. Západně asi 100 km se mohutně staví česká D47, osobně nevěřím, že by D3 mohla být takhle používaná. Přechod do Polska v Českém Těšíně kolem 20 000 aut intenzita, i kdyby si to s D47 rozpůlily, pořád to je 10 000. Kolik se plánuje na přechodu ve Skalitém?
3. Přirozený tranzit je v Trstené na R3, proč učit řidiče jezdit jinde,když je to pro ně po R3 nejvýhodnější?
Steve
návštevník
 
Príspevky: 48
Založený: 05. Apr 2005 13:26

Odoslaťod aquila » 14. Apr 2005 19:56

Steve napísal:1. Na pár kilometrů se spotřebuje neuvěřitelné množství peněz, peníze z EU se mohou použít, nejvíc je možné myslím 75%, zbytek musí zaplatit krajiny samy. To neznamená, že se dostane přesně 75%, nevím jestli se EU řídí přímo IRR, ale na D3 je IRR tak mizerné, že to snad ani na Slovensku nemá obdoby.

nizke IRR ma len usek ZA, strazov - brodno - KNM, kde by sa mala postavit niekolko kilometrova estakada, mosty cez hricovsku priehradu a tunel pod povazsky chmelec. ale to zatial nie je nutne kedze dialnicne privadzace hricovske podhradie strazov a brodno viac menej obsluzia potrebnu prepravu. useky od brodna vyssie uz maju velmi rozumne IRR (t.j. nad 10%). takze opodostatnenost tu je. to ze sa stavia D47 nemeni nic na tom ze je to stale len B vetva VI koridoru. a preco by sme nemohli vyuzit peniaze EU na tento usek ?:) ako som povedal, D3 ma svoj vyznam, a urcite nema vyznam to vybudovat len po svrciovec .. a potom to potiahnut do CR .. vacsi zmysel vidim v tom to rovno napojit na S69. to ze D3 nebude pouzivana ako D47 este neznamena ze sa nema budovat. skor naopak .. ked nic ine, ked sa nieco vybuduje, aspon moze slovensko dostat cast penazi spat vo forme myta
Steve napísal:2. Západně asi 100 km se mohutně staví česká D47, osobně nevěřím, že by D3 mohla být takhle používaná. Přechod do Polska v Českém Těšíně kolem 20 000 aut intenzita, i kdyby si to s D47 rozpůlily, pořád to je 10 000. Kolik se plánuje na přechodu ve Skalitém?

to ze vytazenost a nutnost D47 na ceskej strane je, o tom nikto nehovori. co sa prechodu skalitom planuje, presne cisla nemam a tak nebudem strielat a ohladne presunu vid nizsie ..
Steve napísal:3. Přirozený tranzit je v Trstené na R3, proč učit řidiče jezdit jinde,když je to pro ně po R3 nejvýhodnější?

prirodzeny tranzit je vzdy tam kde su lepsie cesty, ked budu na skalitom lepsie cesty a raz RK, tak ver tomu ze vodici sa velmi rychlo naucia jazdit tadial (pocita sa s presunom 60-80% dopravy)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Steve » 14. Apr 2005 21:43

D47 necháme být, tam je situace jasná, o to vlastně nejde. Ale podle KURS 2001 v rámci Dopravy a územního rozvoje Slovenska se píše, že Projekt TINA je otvoreny proces, v rámci ktorého je možné dopravné siete štátov TEN a TINA vzájomne optimalizovat.

Z toho vyplývá, že je pouze neochota Slovenské vlády, s koridorem VI.a jakkoli pohybovat, i když to je možné a stále se asi bude preferovat D3 oproti R3. Podotýkám, že mi o blaho občanů Oravy ani tak nejde, spíš mi připadá vhodnější budovat výbornou komunikaci tam, kde jsou na to lidé zvyklý a o rychlejším propojení Varšavy a Budapešťě nemluvě.
Steve
návštevník
 
Príspevky: 48
Založený: 05. Apr 2005 13:26

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 15 hostí.