D3 všeobecne

Žilina (križovatka s D1) – Kysucké Nové Mesto – Čadca – Skalité, štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Myslíte, že je potrebné v súčasnom stave preprojektovať nepostavené úseky D3 na nižší parameter?

Nie, malo by sa to stavať tak, ako je to naprojektované, prípadne s malými zmenami projektov
130
76%
Áno, na parameter C22,5
28
16%
V tomto koridore netreba stavať nič, situácia si s výnimkou Svrčinovca nevyžaduje riešenie
13
8%
 
Celkový počet hlasov : 171

Odoslaťod JG » 11. Apr 2005 15:51

devil napísal:Co je ale ta tranzitna doprava :?: Kamiony alebo aj auta ktore maju inu spz ako je okres v ktorom jazdia :?: Nakladiaky tvoria nanajvys 40%. na E-ckach.

Obchadzky boli myslene tak ze je lepsie vedena mimo obyvanych uzemiach ako cesta cez Oravu.


Tych 2,39% nevylucujem ak sa uvazuje s 2 km tunelom v plnom profile a nadvazujucimi estakadami s dlzkou skoro 2 km. Treba urcit IRR pre Brodno - KNM.

Tranzitna doprava v slovenskych pomeroch znamena, ze vozidlo ide desiatky km. Ja by som povazoval za nas tranzit (na nasom malom Slovensku) dopravu nad 30-40 km. V europskom meradle je tranzit az niekde nad 100 km.

Cesta I/11 je lepsia ako cesta cez Oravu, na druhej strane I/12 je podstatne horsia ako cesta na Orave.

Nasa odpoved po povoleni prejazdu kamionov po S-69 a 69 bude ako doposial (uz dorucena polska ziadost zvysit limit na 7,5t, podobne ziadost o otvorenie noveho hranicneho priechodu Zwardon) - neda sa.
Co sa robi preto, aby sa to zmenilo? Takmer nic. Stavenisko pri hranici je opustene.
JG
diskutujúci
 
Príspevky: 164
Obrázky: 1
Založený: 10. Mar 2005 12:47

Odoslaťod aquila » 11. Apr 2005 15:52

devil napísal:E77 je koridor iba od ZV na juh (TINA). Kamiony to ale nezaujima, a na trase pomaly pracuju aj poliaci, aj madari, len my nie.

to ja viem :) preto som tiez hovoril, ze mozno by bolo lepsie sa sustredit na E77 a nie triesit sily (kusok v D3 kusok na E77 v konecnom dosledku vela nevyriesi)
devil napísal:Lenze z par drobnosti sa neda tak nabalit :arrow: Nie nahodou je to takto rozkuskovane. Ako sa divam na tu mapku ten cely velkolepy usek D3 je obdobou akehosi vonkajsieho obluku R4/R2 Kosic, alebo casti 0-teho BA. O ktorych sa tak skoro neuvazuje.
To uz potom rovno treba vyhlasit ZA za hlavne mesto SR :)

heh, to zase nie. ide o to ze ten vnutorny okruh ziliny bol tam plus minus odjakziva. si to nejako dokazali ustriehnut.
resp kedy sa tak debilne planovalo ze hlavne tahy isli stredom mesta a tranzitna doprava zahlcuje aj lokalnu .. preto su teraz nutne vlastne obhcvaty cez kazde mesto, ci uz NR, TT, BB, KE, PO ...

co sa obluku tyka, hold vyslo to tak.. je to mozno jedno s tych lepsich rieseni na slovensku po dopravnej stranke (v teoretickej rovine), ze to je tak nejako vyspekulovane.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod aquila » 11. Apr 2005 16:06

hm nasiel som ze prave usek brodno - KNM ma tych 2,39%

vid tu

http://www.mia.sk/DE_TL/Stav/DT_200102/17_02_04.htm

aj ked to pisal mesik nezda sa mi ta dlzka 8,2km usek za 4,6mld skk.

ale na druhej strane ak by tam boli estakady a tunel tak asi tazko vyjde 1km za 560 mil/skk. takze teraz ako by povedal babo rad :)

inak aka tam je intenzita na tom useku ? mne sa zda nieco nad 10.000 aut/24 hod. nejako mi nesedi to IRR, tak vam poviem.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod devil » 11. Apr 2005 16:17

Ono pozor, intenzita je 14 000 HP-ZA, Strazov, a 10 000 od ZA hore ale drviva vacsina premavky ide do a zo ZA, teda aut ktore chcu skutocne ist mimo ZA zdaleka nie je 10 000. A s tym ratali pri posudzovani IRR.

A npr. aj Vrtizer-HP ma vyssie IRR ako HP-ZA. Kedze cim blizsie k mestu tym viac do mesta smerujucich aut. A na par km do mesta staci stara cesta, netreba dialnice a netreba platit :arrow:

npr. pre D1 Budimir-Kosicke Olsany je ocakavana intenzita 3 670 v./24 h. a to pri Budimire je na 4 pruhovke nejakych 10 000 ak sa nemylim. Myslim ze je to dost obdobne.

JG, cesta 69 je prejazdna pre kamiony lebo sa urobil ten kusok pri hranici :?: A co macacie jazyky a podobne zle useky :?: szare -milovka sa len stavia, nie :?: to ak by u nas bolo hotovych onych 200 m a vyrieseny nejaky ten serafinsky nadjazd...Ono ta nosnost polsykch neopravenych usekov tiez nie nic moc, alebo sa mylim :?:
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod devil » 11. Apr 2005 16:36

Ak by som mal odhadnut IRR separovane (teda len pre Brodno-KNM) tak by som ho mozno prirovnal ku ZV-Krivan, teda okolo 11% pre 2010. Ak by tam mali byt nejake nadjazdy, vacsi most navyse tak mozno o 2-3 % menej. Ale to je len moj odhad.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod aquila » 11. Apr 2005 16:45

devil napísal:Ak by som mal odhadnut IRR separovane (teda len pre Brodno-KNM) tak by som ho mozno prirovnal ku ZV-Krivan, teda okolo 11% pre 2010. Ak by tam mali byt nejake nadjazdy, vacsi most navyse tak mozno o 2-3 % menej. Ale to je len moj odhad.


tiez by som to tak zhruba videl. ale co schvalujem ze sa skracuju mosty, mierne polomery, zvysuju stupania, menej estakad etc. a ako bolo spomenute, je tam len jedno krizovanie so zeleznicou a riekou kysucou. ziadne estakady nic (na useku brodno - KNM).

na zaciatok by bolo mozne dobre kvalitnu cestu brodno KNM na styl ako bol ochvat zarnovice. potom napojenie na cadcu. dalej len zrekonstruovanie na cestu prvej triedy, via netreba.

inak ak si dobre pamatam tak stvrprudovka v ramci R2 by mala ist prave po krivan. dalej sa to neoplati kvoli IRR. ale to je uz do inej temy...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod devil » 11. Apr 2005 16:59

Ako kde, na R2 obchvat Tornala je 14%, lebo naklady su 100-150 mil/km, Ozdany 9,69% asi sa bral ohlad na krkahaje. Figu neviem, ale tam to asi nie je dostatocne.

Usek ozdany-figa s nakladmi okolo 70 mil/km (rekonstrukcia) podla mna je urcite nad 10% aj pri nizkej intenzite (dajme tomu z dnesnych (r. 2000) 5 000 na 7 000-8 000 pre 2010). Lesnú cesta Krivan - Lovinobana by som tazko odhadol. Snad v 1/2 profile s vyuzitim cesty 50, s tym ze by sa islo na hranu moznosti normy pre RC zakruty a pod. Soroska si pocka lebo MZP zatrhlo povrchovy variant, ale to nevadi lebo iny zly usek tam uz nie je. :)

Dokonca coraz castejsie mam pocit ze pre RC sa lepsie argumentuje ako pre klasicku D s tvrdymi normami :)
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Pár info z polskej strany.

Odoslaťod johhan » 12. Apr 2005 00:40

Zdravím Vás páni :-)

Poliaci majú naplánované spojenie zo Slovenskom 3 RC a to S-69, S-7 a S-19. Za poslené 2 týždne sa situácia v Poľsku vykrištalizovala asi týmto spôsobom: Poliaci sa rozhodli bojkotovať akékoľvek spojenie zo SR cestou typu RC kým nebude dostavaná S-69 a D3 s tým že S-7 bude dostavaná po Rabku a tam skončí a prípadné dostavanie po št. hranicu SR sa plánuje okolo 2020-30 a po dokončení S-19 z RZESZOWa po hranicu na Dukle.

Dôvodom prečo idu tlačiť na S-69 je že prepojenie žilinska a katovicka generuje u nich cca 10 000 pracovných miest a ďalší dôvod je že češi bojkotujú R11 z Tešína po hranicu SR. Tak isto sa A1 z Ostravy do Katovic odsuva - predbežne.
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod aquila » 12. Apr 2005 00:54

ak by to bolo ozaj pravda s A1 tak by to bolo vcelku dobra sprava pre slovensko. faktom vsak zostava, ze ked bude KIA v ziline, je pre poliakov vyhodnejsie dokoncit S69 v cim lepsich parametroch a tlacit na D3, lebo potom sa otvara cesta pre polskych dodavatelov.

ale co by mali so spojenia s ostravskom, kde sice to je o kusok lepsie ako na kysuciach, ale nie je tam perspektiva, kedze tam neni co by poliaci dodavali mimo krowiek & co (rozumej potravinarske produkty)

hm dava to zmysel. no snad sa nasi s D3 (jedno ci to uz bude v parametroch Rka alebo tak) rozhybu..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod JG » 12. Apr 2005 08:02

devil napísal:JG, cesta 69 je prejazdna pre kamiony lebo sa urobil ten kusok pri hranici :?: A co macacie jazyky a podobne zle useky :?: szare -milovka sa len stavia, nie :?: to ak by u nas bolo hotovych onych 200 m a vyrieseny nejaky ten serafinsky nadjazd...Ono ta nosnost polsykch neopravenych usekov tiez nie nic moc, alebo sa mylim :?:


Nie Devil, Poliaci ziadali o zvysenie limitu pre hranicny priechod na 7,5 t a to este po starej ceste 69 a S-69 Laliky. Dokoncenie S-69 Milowka-Szare planuju dokoncit na buduci rok, cim sa obide problemovy most s nosnostou do 15 t ako aj vsetky useky s macacimi hlavami. Teda nasledne (zrejme koncom roku 2006) mozu po 69 a S-69 prechadzat kamiony. A co bude v tom case nove na slovenskej strane v oblasti kde nemozu kamiony? Nic. Teda pardon, mozno 150m D3.

Co sa tyka ZA,Strazov - Brodno, zrejme nikto v tejto diskusii este nepodporil tento usek, takze to povazujem za vybavene. Usek Brodno - KNM,juh som popisal a mapka je na webe. Ked sa stavat v tomto desatroci nebude svet sa nezruti, ale kamiony v KNM a krizovatka Radola budu velmi vazny problem. Odhadujem, ze na to netreba viac ako 1,5 mld.Sk pri sucasnych cenach pre plny profil.

Johhan a Aquila, nechcem vam brat iluzie. Poliaci sa sice na S-69 rozbehli a tento rok zrejme zacnu budovat dalsie dva useky, ale vzhladom na postoj SR (nezacat ziadny usek skor ako 2007) aj po skusenostiach s 200m v Skalitom odhadujem, ze 2007 skoncia a nic dalsie nezacnu. Investovat do cesty na ktoru nadvazuje sirsia lesna cesta sa neoplati.

V polskej tlaci je mnozstvo clankov o tom, ze postavili novu rychlostnu cestu k hranici a colnicu a za hranicnou ciarou je len blato a opustene stavenisko. Vzdy ked som tam bol, boli tam nejaky Poliaci a fotili nase blato. V Polsku sa rozputala kampan proti postoju SR aj vdaka prispevku v STV, ktory cituju a samozrejme reaguju rozhorcene na ohovaranie, ktore bolo v STV odvysielane. Nasa STV sa ani len neospravedlnila. Ked dostanu pokutu od Rady pre vysielanie a retransmisiu, zase si to odskacu len koncesionari a nie autori prispevku, ktory na tom dobre zarobili a chichocu sa poza bucky.

Len kratko k Tornali. Povodna cena za stavebnu cast bola 130 mil.Sk/km za polovicny profil, ale nezmestia sa ani do 150 mil.Sk/km.
JG
diskutujúci
 
Príspevky: 164
Obrázky: 1
Založený: 10. Mar 2005 12:47

Odoslaťod devil » 12. Apr 2005 08:04

Nic v zlom, ale vies kolko ma region Ostravy obyvatelov :?: Tipujem ako cely ZA kraj dokopy. Osobne by som sa neodvazil povedat ze kvoli KII bude ZA region atraktivnejsi. Ostrava (D47) sa skor odsuva kvoli RC na Tesin
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod devil » 12. Apr 2005 08:21

Ono mne sa polsky sposob stavania celkom pozdáva, robit najskor tie casti kde je to najviac nevyhnutne a podla toho kolko je penazi.

Nasi by urcite zacali tunelom a stavali by suvisle bez ohladu na to kde je to nevyhnutne a kde nie. Poliaci ratali asi s tym, ze meciarove sluby su financne realne, a dzurindovci urobili VAZNU chybu, ze po 98 sa nedohodli s poliakmi a nezrealnili stavbu na Skalite, aby aj "ovca bola cela aj vlk napapany". Macejko sluboval D3 tusim do 2004. Poliaci si idu svojim nie rychlym ale plynulym tempom (prirovnal by som to k madarom na M30).

U nas sa stavia -presne ako vravieval Feroslav- na principe vsetko alebo vobec nic. :roll:

Este k S7: u nas sa tiez neplanuje ani prakticky ani verbalne okrem 1-2 obchvatov na Orave nic . Tym padom dole od Rabky nema zmysel robit nic. Ale aj usek po Rabku znamena ze tento usek zrejme ostane hlavnym polsko-slovenkym prechodom.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod JG » 12. Apr 2005 09:03

devil napísal:Este k S7: u nas sa tiez neplanuje ani prakticky ani verbalne okrem 1-2 obchvatov na Orave nic .


Tak skusim:
1. R3 Oravský Podzámok – obchvat
2. R3 Trstená obchvat
3. R3 Horná Štubňa obchvat
http://www.rokovanie.sk/appl/material.n ... Zdroj.html

4. Podbiel obchvat bol pripraveny, ale pre nesuhlas obce sa odklada.
http://www.ssc.sk/user/view_page.php?page_id=385

U nas je 1-2 ine ako 4. Ale iny kraj iny mrav.

Okrem toho este R3 Dolný Kubín - Oravský Podzámok so zaciatkom vystavby 2007.
podla Návrh Rozvojového programu priorít verejných prác na roky 2005 až 2007 (schválený vládou Slovenskej republiky dňa 18. augusta 2004)

Takze si dovolim tvrdit, ze ked nie verbalne, tak urcite pisomne vlada schvalila 5 usekov na R3.
JG
diskutujúci
 
Príspevky: 164
Obrázky: 1
Založený: 10. Mar 2005 12:47

Odoslaťod devil » 12. Apr 2005 11:40

OK, asi som sa zle vyjadril, Podzamok sa vraj zacal robit a Trstena je na zozname pre EU fondy, o Podbiele skoda hovorit a H. Stubna a D. Kubin, jto su useky ktore patria do kategorie vecne slubovanych. Mozeme polemizovat, ale ja tomu materialu (rozvojovy program...) neprikladam vaznost, dobry je len preto lebo su v nich napisane predpokladane ceny usekov, nic viac. Je to nieco ako neslavny a velkolepy "novy projekt"....A o dlzke tych stavieb ani nehovorim...

Takze podla mna to viac ako 1-2 a v pripade priaznivej konstelacie planet 3 nebude.

Ale to len na okraj, ten prispevok bol povodne o niecom inom, a nechcem zbytocne odbocovat :wink:

A skuste neopravovat kazdu stylisticku chybu a zamerat sa na kontext prispevkov inak diskusiu sam tlacite na uroven proti ktorej ste mali vazne vyhrady. :arrow:
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod JG » 12. Apr 2005 14:13

devil napísal:A skuste neopravovat kazdu stylisticku chybu a zamerat sa na kontext prispevkov inak diskusiu sam tlacite na uroven proti ktorej ste mali vazne vyhrady. :arrow:


Ak tu niekto tlaci diskusiu na hodne nizku uroven tak ste to vy. Ja tvrdim, ze vlada schvalila najmenej 5 usekov na R3 a teda je nezmysel napisat, ze sa okrem 1-2 obchvatov neplanuje nic.

Ked Vam napisem fakty ako reakciu na vase prispevky, tak zrazu to prestane byt dolezite alebo som udajne nerozumel textu.

Zaujimal by ma nazor inych co si predstavia pod vyjadrenim:
"Este k S7: u nas sa tiez neplanuje ani prakticky ani verbalne okrem 1-2 obchvatov na Orave nic ."

Ked ja tomu udajne nerozumiem a ja som ten blby, len Devil vie co sa planuje a neplanuje.
JG
diskutujúci
 
Príspevky: 164
Obrázky: 1
Založený: 10. Mar 2005 12:47

Odoslaťod devil » 12. Apr 2005 14:48

Ano, vlada odsuhlasila tento material. Rozvojovy plan priorit je ale indikativny zoznam projektov ak ste si nevsimli. Ale zbytocne je sa hadat ved uvidime za par rokov....

Prepacte ale ked dookola pisete o nejakych 200 metroch a kilometrovej polskej stvorpruhovke tak uz to zacina byt dost trapne. Snad ked sa sprejazdni ten malicky usek prinesie to nieco :?: Moj nazor uz poznate D3 v takomto prevedeni v slusnej krajine nemoze prejst. Nema to taky logisticky vyznam v pomere k jej cene nebude dost vytazena navyse ma silnu konkurenciu u cechov, ktora ma ovela lepsie predpoklady, dalej riesi len male uzemie SR a doprava zdaleka nema charakter na zaklade ktoreho by bola pravom zaradena do TEN. A prilis nadhodnocujete Katowicky region. Osobne nemam nic proti Polsku ani Poliakom ale stat s najhorsou ekonomikou v EU nie je zrovna dovod na taketo priority.

Nevyzera to ale na to, ze sa to ciastocne prehodnoti, cize uvahy o umyselnom predrazovani su tazko popieratelne. A teda ludia maju plne pravo rypat do toho. Ako aj veta novinaov ze na polskej strane sa nicim takym nepocita je mozne vysvetlit, ze S69 nie je ziadna dialnica.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod JG » 12. Apr 2005 15:29

devil napísal:Nevyzera to ale na to, ze sa to ciastocne prehodnoti, cize uvahy o umyselnom predrazovani su tazko popieratelne. A teda ludia maju plne pravo rypat do toho. Ako aj veta novinaov ze na polskej strane sa nicim takym nepocita je mozne vysvetlit, ze S69 nie je ziadna dialnica.


Takze zacitujem z najnovsieho vytvoru Richarda Filipka v SME [8. 4. 2005]
http://www.sme.sk/clanok.asp?cl=2002898

"Diaľnica do poľa. Z minulosti je niekoľko rozostavaných úsekov diaľnic, ktoré sa končia v poli, napríklad diaľnica k hraničnému priechodu s Poľskom Skalité - Zwardoň. "

Velmi podobny text odznel v STV 16.2.2005.

Veta v eTrende 20.1.2005:
http://www.etrend.sk/generate_page.php?page_id=43829
"V oficiálnej poľskej predstave budeme hľadať napojenie Skalité – Zwardoň zbytočne."

Fajn ludia mozu rypat do coho chcu, ale nemaju beztrestne pravo klamat. Neviete rozoznat rozdiel medzi kritikou a klamstvom? Mam tomu vo vasom ponimani rozumiet tak, ze pole je vlastne 4 pruhova rychlostna cesta? Asi hovorime uplne inym jazykom.
JG
diskutujúci
 
Príspevky: 164
Obrázky: 1
Založený: 10. Mar 2005 12:47

Odoslaťod devil » 12. Apr 2005 15:50

Fajn ludia mozu rypat do coho chcu, ale nemaju beztrestne pravo klamat. Neviete rozoznat rozdiel medzi kritikou a klamstvom?


Klamstva neobhajujem. Na druhej strane sa uz dost zavadzalo aky ma koridor cez Zwardon strategicky vyznam a tiez ste sa proti takemuto klamstvu neozvali. Inak suhlasim.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod JG » 12. Apr 2005 16:29

Koridor cez Kysuce strategicky vyznam ma. Neobhajujem projekty, ktore boli na D3 urobene, ale obhajujem trasovanie cez Kysuce. Niet pochyb o tom, ze D3 je najkratsie spojenie do Polska pre kraje BA,TT,TN a cast NR a ZA. Urcite pre viac ako 2 mil. obyvatelov Slovenska, pre najrozvinutejsie oblasti Slovenska, pre hlavne mesto SR. Snazite sa znevazit vyznam Katowic a Bialsko-Bialej, ale tieto regiony patria v Polsku medzi najvyspelejsie. Katowice a Lodz budu najdolezitejsie dialnicne krizovatky v Polsku. D3 splni aj napojenie na Ostravsko, pretoze R68 bude, aj ked zatial ide len o prelozky I/11, ktore maju parametre RC v polovicnom profile.
JG
diskutujúci
 
Príspevky: 164
Obrázky: 1
Založený: 10. Mar 2005 12:47

Odoslaťod aquila » 12. Apr 2005 16:57

problem by som videl hlavne v tych projektoch :-/ ako bolo spominane niekomu setsakramensky vyhovuje, ze su to velmi grandiozne navrhnute projekty. nove trasovanie s lacnejsimi variantami by na projektoch stalo mozno 10 milionov ale dalo by sa usetrit podstatne viac.

kysuce maju docela smolu ze uz nie je nikoho kto by tam tlacil..

napriklad co sa tyka R4 smerom od presova vyssie, myslim ze tam to uz vobec nehori, napriklad oproti krizovatkam secovska, R4 na madarsko, popripade R1 resp R2 ..

ale na druhej strane, je lepsie ked sa stava aspon nieco niekde ...

kazdopadne problem slovenska je len planovanie od vlady po vladu, resp od ministra po ministra.. ziadna komplexnost nic ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod devil » 13. Apr 2005 08:42

JG, nic neznevazujem, ale neviem co znamena ked je nieco najvyspelejsie v Polsku, pretoze Polsko je menej vyspele ako npr. SR. strategicky tah je tah moravsky (Polsko-CR-Rakusko), a to odjakziva. A o "najkratsom prepojeni" by som pomlcal tento argument v zasade pouzivate ked sa vam hodi. Cela trasa ma skor velky regionalny vyznam.

Trasa E77 ma oproti tomu silny tranzitny vyznam, ma vsak slabsie predpoklady v regionalnom prepojeni. Riesenie takehoto problemu je dost tazke.

kazdopadne problem slovenska je len planovanie od vlady po vladu, resp od ministra po ministra.. ziadna komplexnost nic ..


Presne, a mozeme len dufat ze projekty zacate touktorou vladou budu vo vacsej miere opodstatnene ako nie....Terajsia (od 2002) robi len tie na ktore ma $$$. Je mi luto, ale D3 v takomto prevedeni nepatri medzi opodstatnene projekty. A myslim ze tam by sa nenasiel ani sukromny investor, ktory by to dotiahol ako D1.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod aquila » 13. Apr 2005 08:50

devil napísal:JG, nic neznevazujem, ale neviem co znamena ked je nieco najvyspelejsie v Polsku, pretoze Polsko je menej vyspele ako npr. SR. strategicky tah je tah moravsky (Polsko-CR-Rakusko), a to odjakziva. A o "najkratsom prepojeni" by som pomlcal tento argument v zasade pouzivate ked sa vam hodi. Cela trasa ma skor velky regionalny vyznam.

ono praveze aj ked sa to nezda, oba koridory su plus minus vyrovnane, co je fakt z historickych danosti je ZA resp kysuce napojene na ostravsko a potom az do polska, ale momentalne nas toto nemusi zaujimat.
devil napísal:Presne, a mozeme len dufat ze projekty zacate touktorou vladou budu vo vacsej miere opodstatnene ako nie....Terajsia (od 2002) robi len tie na ktore ma $$$. Je mi luto, ale D3 v takomto prevedeni nepatri medzi opodstatnene projekty. A myslim ze tam by sa nenasiel ani sukromny investor, ktory by to dotiahol ako D1.

D3 je mam taky dojem preto stale neprehodnotena, kopu ludom to vyhovuje. je jasne ze tak ako bola navrhnuta povodne, to je nerealizovatelny projekt .. resp IRR niekde medzi 1 a 2 %.

inak ked sme pri tom IRR, vacsina stavieb na R2 maju logicky vyssie IRR lebo sa IRR pocital len na tie polprofili a rekonstrukcie ciest, kym v pripade D3 sa to pocita pri dialnicnom plnom profile ...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

D3

Odoslaťod johhan » 13. Apr 2005 09:06

Vo všeobecnosti je D3 zdržovaná kým nebude postavená KIA aj s dodavateľským parkom, keď to bude dostavané tak sa začne budovať D3 v profile RC a mala by byť aj prehodnotená na RC a predpokladá sa že sa zmení aj trasovanie a výrazne sa zlacní.
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod JG » 13. Apr 2005 10:00

devil napísal:JG, nic neznevazujem, ale neviem co znamena ked je nieco najvyspelejsie v Polsku, pretoze Polsko je menej vyspele ako npr. SR.


Jednym z ukazovatelov vyspelosti krajin v Europe je aj HDP na obyvatela:
Polsko: 4 419 eur
Slovensko: 3 870 eur
http://www.bbc.co.uk/slovak/peoples_eur ... nts.shtml#

Videl som aj mapku pre jednotlive regiony v Polsku, len ju neviem teraz najst. Takze ak niekto viete na nu linku, uvedte ju sem prosim.
JG
diskutujúci
 
Príspevky: 164
Obrázky: 1
Založený: 10. Mar 2005 12:47

Odoslaťod devil » 13. Apr 2005 10:28

ono praveze aj ked sa to nezda, oba koridory su plus minus vyrovnane


Iste :?: Nepoznam cisla, takze sa radsej nevyjadrim, ale je mi to podozrive. Inak cez cisla statistickeho uradu ohladom okresov som si ich poratal ohladom nasej starej temy sever/juh a tiez to vyslo plus/minus vyrovnane. Ak to najdem rozpisem to podla okresov...


inak ked sme pri tom IRR, vacsina stavieb na R2 maju logicky vyssie IRR lebo sa IRR pocital len na tie polprofili a rekonstrukcie ciest, kym v pripade D3 sa to pocita pri dialnicnom plnom profile ...


Ano lebo pri intenzitach pod +/- 10 000 nema zmysel plny profil, a RC sa bezne "vyrabaju" rekonstrukciami. Tusim na R2 sa okrem takych krkahajov ako ozdany a pod, kde jednoducho nie je mozne rekonstruovat a obci, cez ktore RC ist nemoze sa vsade planuje vyuzivat stara cesta. Dokonca ak by neexistoval NP Sl. raj, tak aj na Soroske....

JG, mate pravdu (teda v tomto ukazovateli). Inym ukazovatelom je nezamestnanost a vtom sme 2. a PR je prva...to nie je velmi lichotive (aj ked ten odkaz ma asi starsie data)

Niekde na Sme bola infografika 10 naj-vyspelejsich a -zaostalejsich regionov EU. Poliaci tam mali tusim az 5-6, madari 2 zo severovychodu, SR PO a KE kraj a cesi nijaky. A na SR sa hovori ze ma najvacsie regionalne rozdiely. Logicky to znamena ze medzi polskymi slabymi a vyspelymi regionmi su mensie rozdiely. Ale to je samozrejme iba uvaha.
Naposledy upravil devil dňa 13. Apr 2005 10:33, celkovo upravené 2 krát.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 11 hostí.