Stránka 47 z 50

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

OdoslaťOdoslané: 15. Dec 2019 23:07
od Jano1
Ani len nema historicky dokaz, ze by Skanska nieco nezvladla, ale Visnove by podla devila zarucene nezvladla za ponuknutu cenu.

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

OdoslaťOdoslané: 15. Dec 2019 23:56
od mareks96
Čiže keď sa vysutazi cena zásadne nižšia ako odhad tak je to nereálne a keď o trosku vyssia tak to je neobjektívne predraženie...

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

OdoslaťOdoslané: 16. Dec 2019 16:05
od Jano1
^^^Presne si popisal devilovo zmyslanie.

Tiez je otazka, ci ked sa robila expertiza na D3 CA-Svrcinovec zaratali 10% rezervu, zaratali ostatne objekty mimo dialnice, ktore tam do tendra strcili a priamo s dialnicou nesuvisia?

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

OdoslaťOdoslané: 16. Dec 2019 17:34
od devil
aj taliani zvladali spustu stavieb, maju predlhe referencie a toto akosi nezvladli. aspon za tuto cenu urcite nie. ale ako som spominal co sa postavilo uz je a kludne nech sa prihlasi skanska a nech da extra nizku ponuku na dokoncenie. ked ich takto ospevujete urcite to nebude ziadny problem. :wink:

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

OdoslaťOdoslané: 16. Dec 2019 19:27
od mareks96
Zaujímavé ale že aj doprastav si veril že to do tej ceny dá...

Isteze zvládli ale nie s tretotrednym manažmentom ktorý poslali sem, a že v Poľsku a česku bol podobný scenár len dokazuje že to nie je výmysel...

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

OdoslaťOdoslané: 16. Dec 2019 20:06
od IceFox
Hej zvládli. Rovnako ako v Česku a Poľsku. Jaj, ups...

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

OdoslaťOdoslané: 16. Dec 2019 21:42
od Yoggy52
Hej ved sa staci pozriet na ceny akcii :D Salni na 15 rocnych minimach a Skanska na alltime maximach :D

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

OdoslaťOdoslané: 17. Dec 2019 09:45
od Vlados
taliani mali dodať len referencie. oni vedia raziť len tunelovacím strojom a tam je cena úplne inde. devil sa za každú cenu snaží znechuť diskusiu na tomto fóre. nehľadí že píše nezmysly, ani to že píše mimo témy. páni a pritom si hovorí moderátor!

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

OdoslaťOdoslané: 17. Dec 2019 09:54
od devil
svoje osobne utoky si odpust. klames, trepes nezmysly a ked ti na to moderator pride tak osocujes. daj si pohov a vyjadruj sa k tomu comu rozumies. aspon nebudes stracat cas pisanim bludov a nam ho usetris tiez. tolko rada od moderatora.

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

OdoslaťOdoslané: 17. Dec 2019 10:03
od Vlados
neviem kto tu celý čas klame a zavádza. ukáž intenzity z 1995 a všetci uvidíme ako zavádzaš. potom prosím odstúp.
ak by si nemal imunitu mám ťa dávno na blackliste.

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

OdoslaťOdoslané: 17. Dec 2019 10:27
od devil
uz davno som ich ukazal. a nevyhovaraj sa na blacklist, kludne ma ignoruj.

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

OdoslaťOdoslané: 17. Dec 2019 11:10
od Vlados
prosím ukáž kde si ich ukázal. nedá sa, lebo mi ich tu zobrazuje.

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

OdoslaťOdoslané: 18. Dec 2019 14:15
od jarino
Jarda napísal:Když se to soutěžilo, tak ta cena byla na tehdejší dobu dost vysoká, ale kdyby se tehdy tendr zrušil, tak by se opakoval po všeobecném zvýšení cen stavebních prací, takže stavba by nebyla levnější, ale stavěla by se později.

Trafil si. Tender bol vyhlásený 13.5.2015. Podpis Zmluvy 25.11.2016. Za klávesnicou sa veľmi ľahko vypisuje o rušení tendra, pričom by to možno viedlo k rovnakej cene, ešte dlhšiemu vyhodnocovaniu VO a prepadnutiu peňazí.
Objasnenie dôvodu prepadu peňazí by si žiadalo, keby si diskutéri naštudovali fungovanie fondu CEF.
INEA vypíše výzvu s danými podmienkami a rozpočtom. Jednotlivé krajiny prihlasujú projekty z ktorých INEA navrhne niektoré z nich vybrať. Preto nie je možné vyhlasovať, že peniaze sa dajú na iný projekt. Teda dajú, lenže nemusia na slovenský projekt. Ide o to, že časť peňazí z Kohézneho fondu určená pre nové členské krajiny bola presunutá do CEF-u a prvé tri výzvy daná čiastka bola viazaná pre každého nového člena zvlášť - tzv. národná obálka. Ak za prvé tri výzvy Slovensko nepodalo dostatočne dobré projekty, o tieto peniaze už sa mohla uchádzať hociktorá krajina z EÚ.
Bolo by asi zaujímavé zistiť do budúcnosti, ako bolo Slovensko úspešné v prípade fondu CEF. Jednak či vôbec úspešné projekty pokryli tzv. národnú obálku a koľko peňazí ešte prepadne vďaka naťahovaniu niektorých tendrov.

Kedysi tu bolo písané k veci, že ušetriť sa dalo rozdelením stavby, s čím sa aj uvažovalo, no k tomu nedošlo. Samozrejme neboli by lacnejšie stavebné práce, ale veci tiež patriace k projektu.

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

OdoslaťOdoslané: 18. Dec 2019 14:29
od Vlados
a preto že by sme mohli o tie peniaze prísť tak musíme ísť v ústrety kradnutiu??? to čo si napísal je ako malá obhajoba podpory neefektívneho nakladania s verejnými prostriedkami fondov vo všeobecnosti.

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

OdoslaťOdoslané: 18. Dec 2019 14:52
od jarino
Žiadna malá obhajoba ale triezvy pohľad na vec. Kde je garancia, že zrazu by tí istí uchádzači išli s cenou o 40 miliónov dole? To by asi veľmi ťažko vysvetlili.
Mne sa tá cena tiež nepáči, ale bolo jasné že sa to podpíše a tak to aj bolo.
Čo sa týka neefektívneho nakladania, pozrel by som sa na vedľajší úsek, kde tá cena zdá sa stále narastá.

Inak v roku 2014 NDS predložila projekt taktiež v celej hodnote (199 miliónov), ale bol neúspešný. Vraj pre rozpočtové obmedzenia, zrejme z core TEN-T diaľnic boli z iných krajín predložené lepšie projekty a rozpočet na diaľnice išiel na ne.

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

OdoslaťOdoslané: 18. Dec 2019 16:00
od devil
vytvoril sa precedens....

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

OdoslaťOdoslané: 18. Dec 2019 17:20
od Jano1
Ja si stale myslim, ze expertiza nepocitala s 10% rezervou, ktora sa vynimocne malo cerpa a ci boli v expertize dalsie prihodene veci do tendra sa tiez neda dopatrat.

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

OdoslaťOdoslané: 18. Dec 2019 18:43
od jarino

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

OdoslaťOdoslané: 18. Dec 2019 22:33
od Jano1
^^^ Vdaka za link.

Ten most na I/11 tam je, rezerva vyjadrena ako 8-12%, nie su tam vyluky na zeleznici, ale hlavne je to z roku 2007 a zrejme odhadovana cena 6 165 984 tis.Sk v cenovej urovni I.stvrtroku 2007(v inej casti ako III.stvrtrok 2006) vydelena 30.126, teda 204,67 mil.E. Pritom je v tom aj vykup pozemkov a vynatie pody(5.7mil.E), priprava verejnej prace a vyvolane investicie.

Socioekonomicka navratnost 7,97 roka a IRR 12,41%.

Medializovany odhad bol 197 mil.E., teda zhruba cena bez vykupov pozemkov a vynatia pody v cenovej urovni 2006 alebo 2007. Zrejme tam este nepatri priprava verejnej prace co je cca 6 mil.E.

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

OdoslaťOdoslané: 19. Dec 2019 07:31
od milan_KM
IRR až 12,4? Máme niekde vyššie alebo podobné?

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

OdoslaťOdoslané: 19. Dec 2019 16:18
od Jarda
Předpokládal bych, že na úseku Brodno - KNM bude IRR ještě vyšší.

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

OdoslaťOdoslané: 20. Dec 2019 09:06
od jarino
Nebola vyššia. V prípade Brodno - KNM bola IRR 5,8%, čo v danom období nebolo bohviečo.
Úseky Svrčinovec - Skalité, Strážov - Brodno aj KNM - Oščadnica boli v čase tvorby štátnej expertízy (aspoň 10 rokov dozadu) hodnotené ako nerentabilné.

Strážov - Brodno sa odporúčalo stavať ako polprofil, po roku 2015 a s takými úpravami, aby boli vyššie intenzity. Úsek by bol rentabilný pri intenzite 12 tisíc vozidiel. V marci 2018 tam bolo 5800 vozidiel, čo nie je až tak zlé (ale ani dobré...), nakoľko sa také intenzity očakávali až okolo roku 2030.Aj KNM - Oščadnica sa odporúčalo stavať neskôr.

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

OdoslaťOdoslané: 20. Dec 2019 09:29
od milan_KM
No a tu môžeme krásne vidieť ako slávna vláda okradla celé SK keďže Kysuciac nepomohla ale postavila vyslovene nerentabilné úseky s vysokým podozrením na kartelové dohody. Ašte raz tú o Kysučanoch čo o všetkom rozhodujú.

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

OdoslaťOdoslané: 29. Dec 2019 06:15
od Pacho

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

OdoslaťOdoslané: 29. Dec 2019 23:24
od Driver