aquila napísal:v podstate uz to ze je MUK svrcinovec, podom hned podzavoz, podom MUK cadca bukov, potom planovana oscadnica a potom este krasno* je uplne chore
Takže znova táto pesnička...
Keď ty znova, tak aj ja znova:
1. MUK Svrčinovec - nevyhnutná kvôli postupnej výstavbe D3, vari by si chcel ukončiť D3 Svrčinovec - Skalité v poli?
Druhá dôležitá vec je odbočka na ČR, pričom táto trasa je využívaná dopravou možno aj v pomere 80:20 ku trase na Poľsko...
2. MUK Podzávoz - vyslovene ide len o prístup k priemyselnému parku, aby kamióny nejazdili cez semafóry, železničné priecestie a obytnú zónu. Keďže najkolabujúcejším úsekom ciest v Čadci je práve úsek medzi semafórmi a železničným priecestím, je logické, že tento úsek sa musel definitívne odbremeniť od dopravy. Skôr by som uvítal dostavbu MUK Bukov na plný profil, ale budiš, súdruhovia rozhodli, že toto riešenie je vraj efektívnejšie, tak nech sú spokojní.
3. MUK Bukov - ako tu už odznelo, už stojí takmer 15 rokov, nepovažoval by som za vhodné ju zbúrať (toto riešenie by asi neprešlo cez Value for money, či?
). Navyše, táto MUK slúži prioritne pre tisíce denne tranzitujúcich (áno, za tranzit považujem aj 50-kilometrové dochádzanie napríklad z Turzovky do Žiliny) OA z Horných Kysúc v smere KNM a ZA, o jej využití tu je zbytočné polemizovať.
4. MUK Oščadnica - jedine v tomto bode s tebou súhlasím, táto MUK je úplne zbytočná... Stačila by plnohodnotná MUK Krásno nad Kysucou, pričom priestor pre odpočívadlo a SSÚD sa mohol vytvoriť na inom mieste D3, napr. pred MUK Svrčinovec, alebo pri MUK Krásno nad Kysucou. Dúfajme, že pri dostavbe úseku D3 KNM - Oščadnica sa úplne vypustí MUK Oščadnica.
5. MUK Krásno nad Kysucou - pre prístup tranzitu OA v smere na Oravu nevyhnutná, taktiež bude dlho slúžiť ako koncový bod obchádzok pri uzávierkách tunela Horelica. Dôležitá je i blízkosť priemyselného parku v Krásne nad Kysucou, preto o význame tejto MUK nie je dôvod pochybovať.
Z hľadiska napojenia infraštruktúry by teda úplne stačili MUK Krásno - MUK Bukov plnohodnotná - MUK Svrčinovec na celom cca 10-km úseku D3. Nevidím však žiaden dôvod pri existencií
3 MUK v PB na cca 10-km úseku D1 a
9 MUK v BA na cca 15-km úseku D1, aby bola D3 o MUK ukrátená len preto, aby sa ušetrili nejaké peniaze na výstavbu zbytočnej R2 či R7.