Stránka 3 z 7

Re: D3 Oščadnica – Čadca, Bukov

OdoslaťOdoslané: 01. Mar 2017 22:54
od sergej
BoroZA napísal:Kiežby si mal pravdu s reálnosťou druhej rúry tunela Horelica, vidím to ale blede, keďže NDSka už predbežné termíny realizácií D3 predstavila...

A ty si ich ocividne necital. Podla aktualneho planu ide Horelica do vystavby ako prva z nerozostavanych usekov D3 s terminom ukoncenia 2023.

Re: D3 Oščadnica – Čadca, Bukov

OdoslaťOdoslané: 02. Mar 2017 16:02
od Jano1
BoroZA napísal:Osobne si myslím, že výsledky sčítania dopravy z roku 2015 sú už násobne prekonané. Stačí, keď si porovnám cestovanie cez tento úsek v roku 2015 a teraz. Niet jediného dňa, kedy by nebol tunel priebežne uzatváraný, keďže nezvláda nával nákladnej dopravy, najmä v smere ZA-CA. A čo bude ešte po dokončení D3 Čadca,Bukov - Svrčinovec, to si radšej ani nechcem predstaviť.

Ale neprehanaj, nasobne urcite nie. Na druhej strane scitanie treba brat s rezervou, pretoze uzatvaranie tunela (resp. celeho useku), ktore sa deje uz roky a samozrejme, ze sa zhustuje, malo negativny vplyv na scitanu hodnotu, pretoze vozidla usekom nepustili a boli odklonene - ASD ich tak samozrejme nezapocital.
Otvorenim CA,Bukov - Svrcinovec sa situacia zlepsi, pretoze prejazd bude plynuly, aj ked ZA->CA mozno iba priemer 70 km/h na polprofile kvoli stupaniu a ocakavanemu obmedzeniu 40 km/h na severnom konci tunela.

Re: D3 Oščadnica – Čadca, Bukov

OdoslaťOdoslané: 02. Mar 2017 16:30
od Jano1
Este doplnim
scitanie 2010 -> scitanie 2015 :
I/11: 5615->7066 narast 1452 v./24h, 25,8%
I/11A: 14759->15053 narast 294 v./24h, 1,9%
Jednoducho ich do tunela nepustili, keby tam bola kapacita v tuneli tak su narasty pre dane dva useky presne opacne, teda v tuneli cez 16 tisic a na I/11 pod 6 tisic. A este je tam dalsi faktor v prospech I/11, tam je v obci 70 km/h, kym na I/11A je len 60 km/h v celej dlzke, co je motivacia ist mimo tunela.

Re: D3 Oščadnica – Čadca, Bukov

OdoslaťOdoslané: 02. Mar 2017 20:37
od BoroZA
sergej napísal:A ty si ich ocividne necital. Podla aktualneho planu ide Horelica do vystavby ako prva z nerozostavanych usekov D3 s terminom ukoncenia 2023.


Čítal a preto som taký skeptický - takmer sedem rokov je neúnosne dlhé čakanie (ktoré ani nie je definitívne určité). Nie som stavbár ani tunelár, ale predpokladám, že ak sú technické štúdie/právne podklady pripravené, možno aj do konca roku 2017 by sa mohol tento kratučký tunel začať raziť (ak by bola vôľa & peniaze), a odhadom si myslím, že celý úsek by sa dal za 2,5 roka postaviť, takže rok 2023 mi pripadá ako príliš vzdialený a neurčitý termín, kvôli ktorému bude zmarených ešte veľa životov na súčasnom polprofile.

Jano1, presne o tom stále píšem, "stará" cesta cez Horelicu je vyťažená viac ako kedysi, a predpokladám, že po dokončení mosta Horelica sa doprava ešte výraznejšie presunie z D3 na I/11. Kto by sa chcel teperiť šesťdesiatkou a stáť v kolóne pred tunelom, keď môže prefrčať sedemdesiatkou cez stred obývanej zóny? To vo výsledku ukazuje nevyhovujúci súčasný stav, t.j., že D3 v polprofile sa nemusí stavať vôbec, keďže polprofil dlhodobo nič nerieši. ;)

Re: D3 Oščadnica – Čadca, Bukov

OdoslaťOdoslané: 02. Mar 2017 20:58
od Yoggy52
Napisal som kratku basnicku, snad sa ti bude pacit BoroZA :) Pod poslednym riadkom si predstav niektore useky D3, ktore su uz vo vystavbe...

Ak by boli peniaze

Ak by boli peniaze, tak D1 uz davno mame.
Ak by boli peniaze, tak D3 uz davno mame.
Ak by boli peniaze, tak D4 uz davno mame.
Ak by boli peniaze, tak R1 uz davno mame.
Ak by boli peniaze, tak R2 uz davno mame.
Ak by boli peniaze, tak R3 uz davno mame.
Ak by boli peniaze, tak R4 uz davno mame.
Ak by boli peniaze, tak R5 uz davno mame.
Ak by boli peniaze, tak R6 uz davno mame.
Ak by boli peniaze, tak R7 uz davno mame.
Ale my peniaze nemame a aj tak staviame len to, na co nemame.

Yoggy52

Re: D3 Oščadnica – Čadca, Bukov

OdoslaťOdoslané: 02. Mar 2017 23:20
od Maxx787
teraz si sa krasne chytil do vlastnej pasce, "ak by boli peniaze" si uplne protireci s tvojou vetou "treba to stavat za kazdu cenu," ano stavalo sa za kazdu cenu a tak dnes nemame peniaze ani na ZA-KNM ani na horelicu, ani na nic ine lebo sa prave 10-20 rokov rozmyslalo tak ako si hovoril pri CA bukov Svr. :-D :-D budeme radi ak si konecne po dekade zvolime normalnu vladu, a ta najde 150-200 milionov rocne na infrastrukturne projekty vratane vystavby a komplexnych rekonstrukcii ciest I. tr.
a potom sa bude kukat hlavne na to aby sa nieco kriticke opravilo, alebo vyriesilo ci uz aby sa odklonila doprava od nejakeho mesta, alebo aby sa znizil pocet nehod s nasledkami na minimum. pamätaj na moje slova v roku 2020.

Re: D3 Oščadnica – Čadca, Bukov

OdoslaťOdoslané: 03. Mar 2017 11:08
od Viktorius
Ja by som vyrazne zoskrtal vydavky na obranu a presunul na dialnice. Az vtedy by naskocila ekonomika. Bez toho to nepojde, a tam su dostatocne prostriedky.

Re: D3 Oščadnica – Čadca, Bukov

OdoslaťOdoslané: 03. Mar 2017 18:39
od Maxx787
vydavky na obranu nemozes zoskrtat kedze sme sa zaviazali mat vydavky na obranu 2% hdp, takze musime pomaly pridavat aj do obrany, ja to vidim skor v ruseni nezmyselnych socialnych balickoch, setreni na statnych uradnikoch a to hlavne na ich pocte, a potom v zluceni SSC a NDS, tak by sa dali zohnat prachy, a ked sa konsoliduje rozpocet na vyrovnany tak v ramci rozpoctu pridavat cestam, a potom tie peniaze efektivne vyuzivat postavenim rebricka priorit pomocou value for money ale nie tak hocijako, matematicky vycislit uz existujucu pripravu a prinosy nedostatky ako peniaze. a zostavit rebricek co stavat ako prve, druhe, tretie...a nie ako pri PO ze chcu uz vysutazenu dialnicu robit s nou rosadu...
(ale bol by zo mna dobry minister nie? :-D :-D )

Re: D3 Oščadnica – Čadca, Bukov

OdoslaťOdoslané: 04. Mar 2017 11:27
od devil
vydavky na obranu budu musiet min. drzat tam kde su, aj tak neplnime kriteria NATO, nastiastie ich neplni skoro nikto ani nemecko. prostriedkov na dialnice je dost len treba stavat lacnejsie, navysit treba prostriedky na cesty, prip. si pozicat mensiu sumu /urcite nie 5-7 mld./ a medzi cesty zaradit aj useky v poloprofiloch.

Re: D3 Oščadnica – Čadca, Bukov

OdoslaťOdoslané: 18. Okt 2017 10:49
od aquila
takye polprofil stal 3,7 miliardy korun, dostavba druheho profilu na tomto 6 km bude stat aspon dalsich 115 mio euro (kedze kazdy jeden usek D3 bol predrezeny nad odhad, neocakavam ani v tomto pripade iny pristup)

cize cena atakaje dalsi usek D3, ktory je suverenne najdrahsi .. pritom druhy profil je uplne zbytocny. staci zrusit MUK cadca bukov.. a bula by oddelena lokalka a tranzit..

viewtopic.php?f=35&t=22893&p=200676#p200676

Re: D3 Oščadnica – Čadca, Bukov

OdoslaťOdoslané: 18. Okt 2017 10:54
od Lorenc
Asi to robia obzvlast kvalitne. :-D

Re: D3 Oščadnica – Čadca, Bukov

OdoslaťOdoslané: 18. Okt 2017 11:03
od Jonathan
Netreba rusit Cadcu Bukov. Po dostavani D3 po Svrcinovec, druhy profil Horelice nebude potrebny. Za tie peniaze radsej postavit obchvat Kysuckeho noveho mesta a ten spojit s uz postavenym polprofilom za Kysuckym Lieskovcom. Tym bude D3 hotova a pripadne rozsirovanie na plny profil sa moze riesit aj ciastkovymi zadaniami.

Re: D3 Oščadnica – Čadca, Bukov

OdoslaťOdoslané: 18. Okt 2017 11:13
od aquila
ale toto nikto z papalasov nepripusti

Re: D3 Oščadnica – Čadca, Bukov

OdoslaťOdoslané: 18. Okt 2017 11:47
od IceFox
aquila napísal: pritom druhy profil je uplne zbytocny.

Jediné čo bolo treba bol obchvat Čadce a MUK do KNM. Inak sa nemuselo stavať nič viac z tejto rýchlostnej cesty s názvom D3

Re: D3 Oščadnica – Čadca, Bukov

OdoslaťOdoslané: 18. Okt 2017 20:48
od BoroZA
aquila napísal:takye polprofil stal 3,7 miliardy korun, dostavba druheho profilu na tomto 6 km bude stat aspon dalsich 115 mio euro (kedze kazdy jeden usek D3 bol predrezeny nad odhad, neocakavam ani v tomto pripade iny pristup)

cize cena atakaje dalsi usek D3, ktory je suverenne najdrahsi .. pritom druhy profil je uplne zbytocny. staci zrusit MUK cadca bukov.. a bula by oddelena lokalka a tranzit..

viewtopic.php?f=35&t=22893&p=200676#p200676


Treba pozorne čítať v článku: "...ílovce s geologickými poruchami..." Preto tá cena, či sa to niekomu páči alebo nie. :wink:

Re: D3 Oščadnica – Čadca, Bukov

OdoslaťOdoslané: 18. Okt 2017 21:28
od i15
Jonathan napísal:Po dostavani D3 po Svrcinovec, druhy profil Horelice nebude potrebny.


to akým zázrakom?

Poloprofil s intenzitou dopravy 15000 vozidiel a vysokým podielom kamiónov nepotrebuje rozšíriť na 2+2, ale cesta na Senec s 13000 vozidlami a zanedbateľným podielom kamiónov áno?

Re: D3 Oščadnica – Čadca, Bukov

OdoslaťOdoslané: 18. Okt 2017 21:31
od Vlados
Cesta na Senec po rozšírení nemá problém mať zo dňa na deň aj 20-25000 a tom splasne potreba kolektorov popri D1.

Re: D3 Oščadnica – Čadca, Bukov

OdoslaťOdoslané: 18. Okt 2017 21:51
od ANDi
Asi tak.

Re: D3 Oščadnica – Čadca, Bukov

OdoslaťOdoslané: 18. Okt 2017 21:57
od i15
Vlados napísal:Cesta na Senec po rozšírení nemá problém mať zo dňa na deň aj 20-25000 a tom splasne potreba kolektorov popri D1.


a prečo tadiaľ dnes nejazdí aspoň 15000 vozidiel, keď je to "v pohode premávka" na 1+1?

Re: D3 Oščadnica – Čadca, Bukov

OdoslaťOdoslané: 19. Okt 2017 08:52
od Jonathan
i15 napísal:
Jonathan napísal:Po dostavani D3 po Svrcinovec, druhy profil Horelice nebude potrebny.


to akým zázrakom?

Poloprofil s intenzitou dopravy 15000 vozidiel a vysokým podielom kamiónov nepotrebuje rozšíriť na 2+2, ale cesta na Senec s 13000 vozidlami a zanedbateľným podielom kamiónov áno?

Napisem to inak. Postavenie obchvatu Kysuckeho noveho mesta bude mat vacsi prinos ako postavenie druheho profilu Horelice.
Sucastne problemy v Horelici su sposobene primarne ombedzenou kapacitou na nasledujucom useku. Preto dostavanim useku po Svrcinovec tento problem bude odstraneny. Naopak problem pri Radoli druhy profil Horelice nijako neriesi.

Re: D3 Oščadnica – Čadca, Bukov

OdoslaťOdoslané: 19. Okt 2017 09:16
od milan_KM
Presne tak, postavením úseku na Svrčinovec bude premávka plynulá a tunel aj keď blízko kapacity bude stále stíhať. Kdežto problém pri KNM treba riešiť čo najskôr. Druhá rúra a úsek KNM-Ošcadnica, môže kludne počkať ďalšie roky, keďže sa odstránie bodové závady a premávka bude plus minus plynulá.
Peniaze na zvysok D3 sa môžu presunúť na R3(ŠR) či R2

Re: D3 Oščadnica – Čadca, Bukov

OdoslaťOdoslané: 19. Okt 2017 09:38
od juancarlos
aquila napísal:takye polprofil stal 3,7 miliardy korun, dostavba druheho profilu na tomto 6 km bude stat aspon dalsich 115 mio euro (kedze kazdy jeden usek D3 bol predrezeny nad odhad, neocakavam ani v tomto pripade iny pristup)

cize cena atakaje dalsi usek D3, ktory je suverenne najdrahsi .. pritom druhy profil je uplne zbytocny. staci zrusit MUK cadca bukov.. a bula by oddelena lokalka a tranzit..

viewtopic.php?f=35&t=22893&p=200676#p200676


Ja navrhujem zrušiť všetky MUK na D1 medzi Ba a Košicami s výnimkou tých kde sa napájajú D-čky a R-ky , oddelí sa lokálka od tranzitu a budze pokuj. A na južnom ťahu na R1 ich ani neprojektovať.

Re: D3 Oščadnica – Čadca, Bukov

OdoslaťOdoslané: 19. Okt 2017 09:44
od aquila
ach jaj, a dochadza ti, ze na tomto kontkretnom useku su planovane 4 MUK ? len ta stvrtkrizovatka s honosnym nazvom MUK cadca bukov stala 1,2 miliardy .. a potom sa stazujete ze su problem v radoli .. no tak druckujte lokalnym papalasom, nech robia MUK do kazdej garaze..

Re: D3 Oščadnica – Čadca, Bukov

OdoslaťOdoslané: 19. Okt 2017 10:06
od Vlados
i15 napísal:
Vlados napísal:Cesta na Senec po rozšírení nemá problém mať zo dňa na deň aj 20-25000 a tom splasne potreba kolektorov popri D1.

a prečo tadiaľ dnes nejazdí aspoň 15000 vozidiel, keď je to "v pohode premávka" na 1+1?

tá cesta má voči ostatným cestám dosť odlišné rozloženie počas dňa. v špičke sa už viac dosiahnúť nedá a v sedle je to tak či tak rýchlejšie po D1 takže tadiaľ chodia len "domáci".

Re: D3 Oščadnica – Čadca, Bukov

OdoslaťOdoslané: 19. Okt 2017 10:46
od juancarlos
aquila napísal:ach jaj, a dochadza ti, ze na tomto kontkretnom useku su planovane 4 MUK ? len ta stvrtkrizovatka s honosnym nazvom MUK cadca bukov stala 1,2 miliardy .. a potom sa stazujete ze su problem v radoli .. no tak druckujte lokalnym papalasom, nech robia MUK do kazdej garaze..


Myslíš si, že len ty máš patent na rozum? Myslíš si že len ty máš právo spochybňovať a navážať sa do všetkého, opakujem všetkého, čo sa na D3 robí, a neustále tu trepať o MUK do každej garáže? Sa čudujem, že s tvojim "objektívnym" odborným rozhľadom nepracuješ (neviem) minimálne na MINDOP a neriadiš celú koncepciu diaľnic. Nie som zástanca D3 za každú cenu, podľa môjho skromného názoru jedna tunelová rúra bude postačovať ešte dosť dlhý čas, ale ty by si mohol tiež troška ubrať nohu z plynu, nemyslíš? Vieš mi podľa normy zadefinovať (ale opakujem podľa normy alebo nejakých iných odporúčacích smerníc, lebo tvoj "objektívny" názor veľa toho nepovie) od koľkých km je doprava lokálka a od koľkých je to tranzit?