krompacik napísal:Klesne na polovicu...teraz je premávka obojsmerná...potom bude jednosmerná...čiže pôjde novou rúrou len polovica aút...preto si mylím že počítaju iba s cca 8000/24h.
Až tak neklesne.
Rok 2016: 15 608 vozidiel/24hodín
Rok 2022: 17 210 vozidiel/24 hodín
Dopravný model rok 2030 bez projektu: 16 300 vozidiel/24 hodín
Dopravný model rok 2030 s projektom: 14 610 vozidiel/24 hodín
Dopravný model rok 2030 komplet súvislá D3: 16 190 vozidiel/24 hodín
Dopravný model rok 2050 bez projektu: 17 760 vozidiel/24 hodín
Dopravný model rok 2050 s projektom: 16 150 vozidiel/24 hodín
Dopravný model rok 2050 komplet súvislá D3: 17 030 vozidiel/24 hodín
Otázne je, koľko tranzitu z/do Poľska by prešlo na D3. To je otázka, na ktorú nikto nedal odpoveď, lebo nie sú z Poľska dáta.
No ničomu to aj tak nepomôže, dobudovanie polprofilu má dosť malé prínosy (spotreba PHM, hluk a skleníkové plyny sú vyššie než bez projektu).
Inak povedané, intenzity by museli byť cca 60 tisíc vozidiel/24 hodín alebo pokles investičných nákladov o cca 75%.
Do prílohy som priložil cenu verejnej práce.
Odhadované stavebné náklady 150 mil. eur aj s rezervou na vyvolané investície.
Z toho 50 miliónov oporné a zárubné múry, PHS-ky 10 miliónov, tunel aj s technológiami cca 20 miliónov, mosty cca 25 miliónov, teleso diaľnice 13 mil. eur.