Stránka 1 z 7

D3 Oščadnica – Čadca, Bukov

OdoslaťOdoslané: 19. Feb 2005 00:47
od Diaľničiar
Diaľničný úsek D3 Oščadnica - Čadca má dĺžku 3,44 km. V prevádzke je v polovičnom profile od 29.októbra 2004. Nahradil preťaženú cestu I/11 prechádzajúcu Oščadnicou a Čadcou-Horelicou. Ročná priemerná denná intenzita na tomto úseku dosahovala v roku 2000 až 11666 vozidiel za 24 hodín. Výstavba začala v apríli 1996. Do konca roku 1998 stavbári úsek takmer dokončili. V roku 1999 vláda SR rozhodla o odsunutí termínu dokončenia tejto rozostavanej stavby. Na tomto úseku je 7 mostov s celkovou dĺžkou 540 m a oporné múry majú dĺžku 1300 m. Sú tam protihlukové steny v celkovej dĺžke 900 m.

Na úsek Oščadnica - Čadca nadväzuje úsek Čadca obchvat, I.etapa. Úsek má dĺžku 1,39 km. V prevádzke je v polovičnom profile od 29.októbra 2004. Nahradil cestu I/11 vedúcu cez Čadcu. Na tomto úseku sú dva mosty s dĺžkou 130 a 435 metrov. Súčasťou úseku je aj tunel Horelica s dĺžkou 605 metrov. V polovici apríla 1998 začali prvé práce na obchvate v predportálovej časti tunela v dĺžke 180 metrov. Čadca obchvat, II.etapa má dĺžku 1,4 km. Z toho v trase dialnice D3 je dokončený úsek dĺžky 160 metrov. Súčasťou úseku je aj výstavba privádzača do Čadce s dĺžkou 620 metrov a rekonštrukcia cesty I/11 v dĺžke 390 metrov. Výstavba sa začala v októbri 2000. V prevádzke je v polovičnom profile od 29.októbra 2004.

Novovybudovaná cesta v trase diaľnice D3 má dĺžku 4,8 km. Novovybudovaná cesta (diaľnica a privádzač) s dĺžkou 5,4 km nahradila cestu I/11 v dĺžke 5,9 km. Celková dĺžka novej trasy vrátane rekonštrukcie cesty I/11 (600m) dosahuje 6,0 km. Tieto úseky uviedli do prevádzky 29.októbra 2004.

Tento materiál bol získaný zo stránky http://www.highways.sk

OdoslaťOdoslané: 24. Jún 2005 16:43
od Dialniciar
Musím povedať, že tento úsek skutočne pomohol. :lol:

Súhlas

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2005 17:06
od Alexander Velky
Dy napísal:Musím povedať, že tento úsek skutočne pomohol. :lol:


Môžem potvrdiť, ale mohol byť dlhší, toto je ako "vzorka". :lol:

OdoslaťOdoslané: 03. Aug 2005 20:15
od Miro
V inej časti tohto fóra sa píše, že obchvat Čadce je označený ako cesta pre motorové vozidlá, je teda spoplatnený?

OdoslaťOdoslané: 03. Aug 2005 23:14
od Antimander
Miro napísal:V inej časti tohto fóra sa píše, že obchvat Čadce je označený ako cesta pre motorové vozidlá, je teda spoplatnený?


Cesta pre motorové vozidlá snáď vylučuje to, že cesta je zdarma? :roll:

Aj R1 TT-NR je takouto cestou a nevšimol som si, že by to bolo tak.

Avšak nechcem súdiť D3, neviem teraz presne.

Moj nazor na tento obchvat

OdoslaťOdoslané: 15. Okt 2005 16:22
od Adaios
Toto bola velmi dolezita stavba na useku D3, pretoze je to obchvat okolo najvacsieho mesta na D3 a zaroven je sucastou obchvatu aj tunel. Pekny, moderny tunel Horelica.

Ja mam vsak malu poznamku: Tento obchvat mal byt podla mna na 100% postaveny na plny profil a mal byt dlhsi, aspon 10 km, aby to bola skutocne najdolezitejsia stavba na D3 a dal by sa tym zaroven jasny signal Poliakom, ze SR mysli vystavbu D3 vazne. :wink:

OdoslaťOdoslané: 15. Okt 2005 17:12
od aquila
faktom je ze sa to malo potiahnut dalej lebo takto sa cele mesto neobchadza aj ked ten tunel vela vyriesil. mno v tomto si nemyslim, ze bolo nutne stavat na plny profil. bolo by to fajn, ale SR na to fakt nemala peniaze. radsej ako plny profil ho mohli potiahnut dalej a urobit kompletny obchvat cadce v polprofile ...

OdoslaťOdoslané: 15. Okt 2005 17:28
od Adaios
aquila napísal:..., ale SR na to fakt nemala peniaze. radsej ako plny profil ho mohli potiahnut dalej a urobit kompletny obchvat cadce v polprofile ...


aquila,

ziadny stat nema dost penazi na infrastrukturu v takom rozsahu, aby boli vsetci hned spokojni, ale toto je otazka priorit.

Ja by som napriklad radsej nestaval jeden usek na D1 a presunul by som peniaze na D3. Ktorykolvek usek na D1. Tam je to jedno, ci je tam o 10 km viac alebo menej, ale na D3 to jedno nie je kvoli Poliakom a CR.

A keby to bolo na 1/2 profil tak bez problemov by tam uz dnes bolo 10 km. :wink:

OdoslaťOdoslané: 24. Dec 2005 16:26
od Miro
Priatelia, vie mi niekto povedať, či je obchvat Čadce spoplatnený? Chystám sa totiž v najbližších dňoch ísť zo ZA do OV, tak či budem potrebovať nálepku?

Na stránkach MDPT som sa k zoznamu spoplatnených úsekov nedopátral :oops:

Inak želám šťastné a veselé :idea:

OdoslaťOdoslané: 24. Dec 2005 17:37
od Lermik
Miro napísal:Priatelia, vie mi niekto povedať, či je obchvat Čadce spoplatnený? Chystám sa totiž v najbližších dňoch ísť zo ZA do OV, tak či budem potrebovať nálepku?

Na stránkach MDPT som sa k zoznamu spoplatnených úsekov nedopátral :oops:

Inak želám šťastné a veselé :idea:


podle stránek NDS vypadá, že je úsek zdarma.

OdoslaťOdoslané: 24. Dec 2005 21:36
od Adaios
Lermik napísal:
Miro napísal:Priatelia, vie mi niekto povedať, či je obchvat Čadce spoplatnený? Chystám sa totiž v najbližších dňoch ísť zo ZA do OV, tak či budem potrebovať nálepku?

Na stránkach MDPT som sa k zoznamu spoplatnených úsekov nedopátral :oops:

Inak želám šťastné a veselé :idea:


podle stránek NDS vypadá, že je úsek zdarma.


Podla mojich info je D3 - obchvat okolo Cadce na 1/2 profil s usekom cez tunel Horelica zadarmo pre vsetky kategorie aut. Ale na 100% to nepotvrdim. Odporucam kontaktovat: http://www.ndsas.sk/index/index.php?ids=170 a tu by si sa mal dozvediet info na 100%. :wink:

OdoslaťOdoslané: 26. Dec 2005 07:19
od Miro
Podľa mapky na http://www.ndsas.sk/index/index.php?ids=3&lang=sk obchvat Čadce spoplatnený nie je.

Práve sa chystám vyraziť, tak sa presvedčím na vlastné oči 8)

OdoslaťOdoslané: 31. Dec 2005 19:38
od Miro
Tak som v pondelok aj v utorok cez ten tunel išiel a nie je to tam ani označené ako cesta pre motorové vozidlá, ako sa tu svojho času spomínalo. Takže je to cesta 1. triedy.

V pondelok na tabuliach svietilo obmedzenie rýchlosti na 60 km/h, čo sa mi zdalo dosť málo vzhľadom na parametre tejto cesty, pričom bolo sucho.

V utorok som tade išiel v hustom snežení, na ceste bola vrstva čerstvého snehu a svietili tam značky "Poľadovica" a obmedzenie na 40 km/h, čo hodnotím kladne. Je vidieť, že tam tie svetelné tabule nie sú na parádu a používajú sa, keď treba.

Ozaj, všetko najlepšie do nového roka všetkým, ktorým záleží na tom, aby doprava čo najlepšie slúžila ľuďom :P

OdoslaťOdoslané: 03. Jan 2006 20:41
od Adaios
Miro napísal:Tak som v pondelok aj v utorok cez ten tunel išiel a nie je to tam ani označené ako cesta pre motorové vozidlá, ako sa tu svojho času spomínalo. Takže je to cesta 1. triedy.


To je mozne ze tam takato tabula nie je zrejme vzhladom na absenciu paralelnej cestnej komunikacie, ... ale tento usek je sucastou D3. Teda je to dialnica postavena na 1/2 profil. A nie som si isty, ale je dost pravdepodobne, ze vseobecne aj na Slovensku plati ze dialnica na 1/2 profil je zadarmo. :wink:

... moje informácie ...

OdoslaťOdoslané: 22. Dec 2006 12:05
od Dialniciar
V r. 2011-2013 sa navrhuje dostavať na plný profil.

OdoslaťOdoslané: 26. Júl 2008 12:53
od aquila
tak rysuje sa tu necakany usek a to dokoncenie obchvatu cadce .. a neni az take drahe ..

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=10621

len nechapem co na 1,3 km chcu robit do roku 2011 ?!?

OdoslaťOdoslané: 26. Júl 2008 14:00
od LubosG
V hore uvedenej linke na ten článok o obchavate CA sa nespomína, že obchvat je súčasťou diaľnice D3, ale asi to tak bude, nie? A keďže obchvat je asi plánovaný na 1+1, tak aj diaľnica D3 pôjde až po Svrčinovec asi len v polprofile. Ak by to tak bolo, plnohodnotnú diaľnicu by sme mali len po KNM a odtiaľ až k hraniciam CZ a PL, resp. MÚK Svrčinovec by bola diaľnica v polprofile? Toto riešenie by ma nepotešilo, som jednoznačne za plný profil až po Svrčinovec.

OdoslaťOdoslané: 26. Júl 2008 14:09
od aquila
to je bohuzial ta typicka slovenska novinarcina .. ale ziadny iny obchvat cadce v plane nie je .. je to len dokoncenie useku oscadnica - cadca, bukov .. len zase na tomto useku vznikne jedna zbytocna MUK .. a to cadca bukov ..

OdoslaťOdoslané: 26. Júl 2008 14:15
od Andrej
To je len obycajne dokoncenie obchvatu Cadce, ktory sa povodne mal otvarat cely. A kedze samotny usek Cadca Bukov-Svrcinovec totiz nezahrna tych 1,3 km, musi to ist ako samostatna stavba.

OdoslaťOdoslané: 26. Júl 2008 15:36
od sergej
"Stavba cesty bude tvoriť obchvat mesta a napojuje sa v km 0,00 na jestvujúci mostný objekt cez rieku Kysucu rušňové depo a trasa je vedená po km 0,35840 - križovatka Kukučínova ulica v súbehu so železničnou traťou číslo 127 Žilina - Čadca a následne sa odkloní na terajšiu cestu I/11, kde sa okružnou križovatkou napojí na túto cestu I. triedy."

OdoslaťOdoslané: 26. Júl 2008 17:16
od Milos
"(...) a vytvorí možnosť obchádzkovej trasy počas údržby, alebo poruchy v tuneli Horelica," uvádza rezort dopravy.


Čo má táto etapa obchvatu spoločné s obchádzkovou trasou v prípade poruchy alebo údržby v tuneli Horelica?? Akú novú možnosť obchádzky tunela vytvorí? Pokiaľ viem, tak sa v súčasnosti tunel v takýchto prípadoch obchádza po I/11 cez m.č. Horelica a to s touto časťou obchvatu nemá nič spoločné

OdoslaťOdoslané: 26. Júl 2008 19:22
od LubosG
Milos napísal:
"(...) a vytvorí možnosť obchádzkovej trasy počas údržby, alebo poruchy v tuneli Horelica," uvádza rezort dopravy.


Čo má táto etapa obchvatu spoločné s obchádzkovou trasou v prípade poruchy alebo údržby v tuneli Horelica?? Akú novú možnosť obchádzky tunela vytvorí? Pokiaľ viem, tak sa v súčasnosti tunel v takýchto prípadoch obchádza po I/11 cez m.č. Horelica a to s touto časťou obchvatu nemá nič spoločné


Ja tiež neviem o akej možnosti obchádzkovej trasy je tam reč. Veď ten obchvat, ak som správne pochopil, bude pokračovaním komunikácie, ktorá ústi z tunela Horelica do centra Čadce, nie?

OdoslaťOdoslané: 26. Júl 2008 19:36
od Milos
Ľuboš Gerža napísal:
Milos napísal:
"(...) a vytvorí možnosť obchádzkovej trasy počas údržby, alebo poruchy v tuneli Horelica," uvádza rezort dopravy.


Čo má táto etapa obchvatu spoločné s obchádzkovou trasou v prípade poruchy alebo údržby v tuneli Horelica?? Akú novú možnosť obchádzky tunela vytvorí? Pokiaľ viem, tak sa v súčasnosti tunel v takýchto prípadoch obchádza po I/11 cez m.č. Horelica a to s touto časťou obchvatu nemá nič spoločné


Ja tiež neviem o akej možnosti obchádzkovej trasy je tam reč. Veď ten obchvat, ak som správne pochopil, bude pokračovaním komunikácie, ktorá ústi z tunela Horelica do centra Čadce, nie?


Ano, preto mám dojem, že ten človek, ktorý sa takto vyjadril, asi nevie, o čom hovorí :roll:

OdoslaťOdoslané: 30. Okt 2008 11:05
od i15
http://www.rokovanie.sk/appl/material.n ... Zdroj.html

a) reálny priebeh projektu

V súčasnosti je spracovaná technická štúdia, ktorej úlohou je preveriť a navrhnúť riešenia dostavby druhého profilu diaľničného úseku, pričom rozhodujúcim objektom je tunel Horelica. Tento úsek diaľnice nie je vo fáze aktívnej prípravy.

Termín predloženia SP na RO podľa rozhodnutia ministra DPT SR č. 42/2008: 30. 4. 2009.

b) priebeh prípravy ŽoNFP

Termín predloženia ŽoNFP na EK podľa rozhodnutia ministra DPT SR č.42/2008: 27. 2. 2009.

OdoslaťOdoslané: 31. Júl 2009 07:29
od vladi87
Nebezpečná jazda kamionistu:

http://www.ndsas.sk/video-tyzdna/?prm3=21