Stránka 40 z 51

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 05. Dec 2021 21:43
od Pacho
ďalší dopravný "expert" , čo za klávesnicou vyrieši všetko :-) ............ a svište balili čkoládu do alobalu. a 1500 NA si ďalej veselo jazdia cez centrum, teda úžasný nápad.

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 05. Dec 2021 22:20
od Mawerick81
to netvrdim,, ale jazdim z prace v KNM na Zilinu,, a stojim v KNM lev preto, lebo za mostom je na svetelnej miesto pre odbocenie rovno a dolava asi na 2 auta,, tretie uz zablokuje pruh na Zilinu, a aj ked na ZA nieje semafor, tak sa neda odbocit,, co pomoze privadzac? Odbremeni z centra kamiony, na druhej strane bufeme cakat v kolone nie v centre ale na privadzaci,, lebo semafor

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 06. Dec 2021 10:16
od aquila
problem slovenskeho myslenia je, ze chcu si narvat tu dopravu cez centrum.

keby v KNM rozmyslali, tak idu presne naopak a ako prvi v rade podporuju zrusenie mostu cez kysucu pre IAD. cim by efektivne vylucili dopravu z mesta. samozrejme ako tradeoff za privadzac KNM. vjazd do KNM by bol aj zo severu aj z juhu a zaroven povodny most mohli premenit na cyklo/chodcov a prepojenie do Radole este keby chceli so sirkou pre sanitky.

mali by original obchvat cesty prvej triedy aj dialnicny. sen pre kazde mesto.

ale na slovensku je stale komunisticky zakorenene, ze musime natahat dopravu do centra...

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 06. Dec 2021 11:07
od Mawerick81
lenze to by sa muselo zacat premyslat,, tu sa kazdy napad skonci sak sa ide robit D3, tak naco robit ciastkove riesenia..

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 06. Dec 2021 11:48
od milan_KM
A namiesto rovnomerného rozloženia dopravy na čo najviac vstupov, tú istú dopravu vytlačíme na iné ulice, kde sa bude kumulovať úplne rovnako. Namiesto riešenia problému, sme ho hodili na krk susedom. Aké slovenské.

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 06. Dec 2021 12:16
od devil
vsak privadzac je vstup navyse. do ZA sa odboci v radoli doprava a naspat cez privadzac. KM-ZA bez semaforu.

btw ked bude dialnica tak ti co kvoli kolonam nechodili autami uz budu chodit autami a v meste bude este viac aut. stale dookola nechapete ze dialnica generuje dalsiu premavku.

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 06. Dec 2021 12:38
od aquila
preboha akym susedom ? to ze zopar ludi z radole by muselo prejst AUTOM o par metrov navyse ? pesi/cyklo by mali paradoxne radovo luxusnejsie bezkolizne krizovanie cesty prvej triedy aj dialnice. kde je v tom prehadzovanie problemov susedom ?

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 06. Dec 2021 14:20
od Peterman
aquila napísal:problem slovenskeho myslenia je, ze chcu si narvat tu dopravu cez centrum.

keby v KNM rozmyslali, tak idu presne naopak a ako prvi v rade podporuju zrusenie mostu cez kysucu pre IAD. cim by efektivne vylucili dopravu z mesta. samozrejme ako tradeoff za privadzac KNM. vjazd do KNM by bol aj zo severu aj z juhu a zaroven povodny most mohli premenit na cyklo/chodcov a prepojenie do Radole este keby chceli so sirkou pre sanitky.

mali by original obchvat cesty prvej triedy aj dialnicny. sen pre kazde mesto.

ale na slovensku je stale komunisticky zakorenene, ze musime natahat dopravu do centra...


Veľmi dobre napísané. A dobré riešenie. Vždy to je v takomto prípade o zdravom “sedliackom” rozume a kompromisoch.

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 06. Dec 2021 15:08
od mapman
aquila napísal:preboha akym susedom ? to ze zopar ludi z radole by muselo prejst AUTOM o par metrov navyse ? pesi/cyklo by mali paradoxne radovo luxusnejsie bezkolizne krizovanie cesty prvej triedy aj dialnice. kde je v tom prehadzovanie problemov susedom ?


Rušiť staré existujúce cesty nie je v modernom urbanisme žiaduce riešenie. Vždy je treba urobiť maximum pre zachovanie existujúcich dopravných vazieb a novú stavbu začleniť čo najlepšie do prostredia.

Tu sa pritom ponúka celkom jednoduché riešenie:
47648

Diaľnicu postaviť na teréne, v miesto priechodu zastaveným územím zakryť (hĺbený tunel) a cestné prepojenie so svetele riadenou križovatkou vytvoriť o niečo ďalej nad diaľnicou tak, aby k nemu cesty mohli cca 4% stúpaním dostúpať zo všetkých strán. Pešie a cyklo prepojenie sa dá vyriešiť v pôvodnom bode, hĺbený tunel sa dá urbanisticky začleniť (porásť zeleňou, využiť strechu na ďalšie účely atp.). Ostatne alpské krajiny sú plné podobných riešení...

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 06. Dec 2021 15:51
od aquila
tunel tam uz navrhovany bol, ale bol drahy, problematicky a vyradeny.v podstate na natlak JASPERS

47649

takze take jednoduche riesenie to nie je ...

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 06. Dec 2021 16:36
od zvR7
Tunelový variant...pre spestrenie diskusie
https://www.youtube.com/watch?v=Ft7yK8e-dI0

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 06. Dec 2021 16:42
od mapman
aquila napísal:tunel tam uz navrhovany bol, ale bol drahy, problematicky a vyradeny.v podstate na natlak JASPERS

47649

takze take jednoduche riesenie to nie je ...


Tunel pod hladinou Kysuce je technický problém z mnohých stránok. Ja popisujem zakrytie trasy nad úrovňou hladiny rieky. To je úplne iný princip. Navyše to zakrytie je možné urobiť len tam, kde je naozaj treba a zvyšok sa dá ochrániť cez PHS.

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 06. Dec 2021 19:01
od metelesku.blesku
mapman napísal:Tu sa pritom ponúka celkom jednoduché riešenie:
47648

Diaľnicu postaviť na teréne, v miesto priechodu zastaveným územím zakryť (hĺbený tunel) a cestné prepojenie so svetele riadenou križovatkou vytvoriť o niečo ďalej nad diaľnicou tak, aby k nemu cesty mohli cca 4% stúpaním dostúpať zo všetkých strán. Pešie a cyklo prepojenie sa dá vyriešiť v pôvodnom bode, hĺbený tunel sa dá urbanisticky začleniť (porásť zeleňou, využiť strechu na ďalšie účely atp.). Ostatne alpské krajiny sú plné podobných riešení...

Myšlienka zaujímavá, len tá čiara znázorňujúca diaľnicu je asi o polovicu užšia, ako by mala byť diaľnica široká (znázorňuje tak možno polprofil). Je teda otázka, či by priestorové parametre dovolili ponechať cestu I/11, diaľnicu a zároveň aj cestu pre vstup do KNM idúci súbežne medzi diaľnicou a riekou.

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 06. Dec 2021 20:43
od mapman
Z tej vizošky, ktorú postnul aquila, ide vidieť, že áno.

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 06. Dec 2021 23:57
od Mawerick81
devil napísal:vsak privadzac je vstup navyse. do ZA sa odboci v radoli doprava a naspat cez privadzac. KM-ZA bez semaforu.


lenze semafor tam na privadzaci bude tak ci tak

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2021 10:29
od Miro
Ak som to dobre pochopil, tak odbočenie od Žiliny doprava na privádzač má byť bez semafora. Otázka je, či autá čakajúce na semafore pre priamy smer nebudú blokovať aj pravé odbočenie, tak ako je to v Radoli v smere KNM->ZA, kde je to tiež bez semafora, ale čaká sa na tých, ktorí stoja pred semaforom pre smer priamo a doľava.

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2021 11:27
od metelesku.blesku
Otázka je, či autá čakajúce na semafore pre priamy smer nebudú blokovať aj pravé odbočenie

Budú, isteže budú. Od nejakej hustoty premávky to inak nepôjde, aj keby mal interval pre odbočenie z privádzača vľavo do ZA len symbolicky krátke trvanie.

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2021 11:38
od devil
to je len otazka dlzky odbocovacieho pruhu.

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2021 13:48
od Miro
To by ten odbočovací pruh musel začínať pri Brodne.

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2021 18:28
od cPalo
To je sila, 5km pruh, kvôli potenciálnym 4tis obyvateľom. Teraz začínam chápať, ten problém na Kysuciach.

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2021 19:03
od Miro
Ale ale, hádam si nemyslíš, že ten pruh bude nejako extra dlhý. Bude mať štandardnú dĺžku, čiže niekoľko desiatok metrov.

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2021 22:23
od Mawerick81
ok to je do KNM,, ale co z KNM smer Zilina?

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 08. Dec 2021 10:36
od metelesku.blesku
cPalo napísal:To je sila, 5km pruh, kvôli potenciálnym 4tis obyvateľom. Teraz začínam chápať, ten problém na Kysuciach.

Niekto evidentne nepochopil sarkastickú odpoveď na nie príliš podarenú poznámku moderátora.
Avšak zaujímalo by ma, odkiaľ sa vzalo číslo 4 tis. obyvateľov?

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 08. Dec 2021 11:43
od devil
a niekto nevie ci skor nechce pochopit ze ZA-CA az tak neprevlada. zial zase nemame smerove udaje. ale snad aj z tychto udajov je jasne ze KM-ZA je silnejsi prud ako KM-CA. preto treba co najviac eliminovat lave odbocenie do KM a od toho je privadzac.

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 08. Dec 2021 12:17
od Jonathan
Ale vsak nedavno si pisal ze pre tretinu NA je zdroj/ciel KM. A teraz ze CA-ZA neprevlada. Tak ako?

devil napísal:tak skusim nejake cisla lebo toto sa mi nezda. posledne ktore poznam z 2015 sa snad prilis nezmenili resp. pomerne pretoze o to tu ide.
I/11 smerom na ZA 19.308 (z toho 15084 OA a 4171 NA),
I/11 smerom na CA 13.886 (9406 OA 4394 NA)
odbocka do KM 12.696 (11165 OA 1472 NA).

tych par NA je skoro 1500 cize pre tretinu NA je KM zdroj/ciel.