Steve napísal:Průměrná zatíženost cest na budoucí D3 je větší než na Oravě mezi Žilinou a Čadcou. To je ovšem meziměstská doprava. Takovou intenzitu má i B.B-Zvolen popr. Kosice-Prešov, to přece není argument pro cestu evropského významu. O tom,že R3 bude taky nesmírně drahá nepochybuji
Fajn potom aj na Orave je len medzimestska doprava, pretoze hranicny priechod Svrcinovec je viac zatazeny nez priechod Trstena. Cesta moze mat europsky vyznam az potom co bude mat parametre aspon cesty I.triedy. Cesta Zilina - Cadca - Svrcinovec nepochybne europsky vyznam ma, ale ak cestu III.triedy iba na papieri preklasifikujeme na cestu I.triedy, jednosmerne useky a dalsie obmedzenia tam zostanu.
Pocet tunelov zavisi od navrhu. Usek Svrcinovec - Skalite vlada M.Dzurindu prehodnotila a rozhodla sa pre najnarocnejsi mozny variant. Tunely s dlzkou 900 m a 450 m sa v europskom meradle hodnotia ako kratke tunely. Keby bola ochota dohodnut sa s obcou Oscadnica, tak by tam nebol tunel alebo jeden tunel asi 500m. Existuju aj beztunelove varianty useku Svrcinovec - Skalite. Ja tvrdim, ze snahou bolo zablokovat vystavbu velkorysym riesenim.
Lepsie si pozrite co vsetko sa na vasej D47(buducej D1) planuje mimo vlastnej dialnice.
Dvojrurovy tunel 1088m a 1077m
Mimourovnove krizovatky:
1.délka větví celkem 6 419 m
2.délka větví celkem 2 213 m
3.délka větví celkem 1 227 m
4.délka větví celkem 2 4767 m
5.délka větví a rondelů celkem 12 500 m
6. délka větví celkem 3 243 m
7. délka větví celkem 1 439 m
8. délka větví celkem 880 m
Prelozky ciest
1.délka 4 600 m
2.délka 5 676 m
3.délka 6 339 m
4.délka 18 911,4 m
5.délka 5 400 m
6.délka 2 790 m
7. délka 1 315 m
8. délka 4 313 m
Přivaděč Bělotín
délka 2 354 m
Asi si myslite, ze to bude za 2 koruny.
Kedze na sever od Brodna treba dobudovat maximalne 20 km dialnice v polovicnom profile s dvomi kratkymi tunelmi a maximalne 5 km v plnom profile s celkovo 5 mimourovnovymi krizovatkami, bude to oproti cene D47 uplny bagatel na urovni menej nez 20% ceny za D47. A auta budu prechadzat cca 450 m cez jednu obec, ktorej obchvat by iste nevysiel viac ako dalsich 500-700 mil.Sk.