Stránka 114 z 122

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 11. Apr 2023 19:23
od Mawerick81
Lenze Devil tu ma na mysli R2

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 12. Apr 2023 05:08
od Mawerick81

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 12. Apr 2023 07:32
od devil
tym to si akoze chcel povedat co ? ani si netrafil co som mal na mysli ale robis mi hovorcu ?? :lol:

Devil ta cesta BB do Katowic ma 100 semaforov veľa NA ide na Žory a potom na Tešín ale keď dostávajú Katowice BB pôjdu tade
co sa babe chcelo to sa babe snilo. z B-B mozu ist oboma smerni aj teraz aj potom. preferencie pre skalite zlepsi to co je na juh od B-B a tam chyba uz len jeden usek.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 12. Apr 2023 12:14
od metelesku.blesku
Ale tušíš také niečo, že tú diaľnicu nestavajú len pre lokálku medzi B-B a Čadcou, že?

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 12. Apr 2023 13:21
od Azir78
Skoda ze poliaci posledny usek S1 Osviecim - Imielin 12 km zacnu stavat az buduce leto :(

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 12. Apr 2023 13:29
od devil
ja si myslim ze je stavaju najma pre spojenie B-B s katowicami kde su 40k intenzity. potom na tesin kde mali presne 8.525 aut na hranici a skalite malo 1.939 aut.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 13. Apr 2023 16:48
od aquila
toto sa sice uz vedelo, tie cisla su tiez mozno nie uplne idealne, ale je to dost studena sprcha .. uvidime, ze ci to niekoho nakopne aspon k zrealneniu vyvolanych investicii ..

rapidne osekenie ci uz PHS, nezmyselnej estakady, kde moze ist po povrchu, asi nehrozi, ale dalej od KNM snad to prekreslia .. ono je to aj jedno, lebo aj tak do 2030 tam nezakopne niekto s nicim

viewtopic.php?f=35&t=26524

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 13. Apr 2023 19:57
od Xisco
Ja už tieto rozprávky (stretnutie) o D3 poznám, stále tí istí ľudia tam sedia, všetko známe veci, tí istí zahraniční hostia, eurofondy, rok 2030, nedá sa to atď ...

Smutné je, že vieme povedať, že do 2030 to nestihneme ... To je naozaj smutné.

Čo všetko stihnú (veľké stavby, nové projety, nové nielen ďialnice, ale náročnejšie prepojenia) za 6-7 rokov postaviť okolité štáty si ani neviem predstaviť ...

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 13. Apr 2023 20:01
od Xisco
Trošku OT, ale v princípe tiež D3:

Teraz som pozeral časozberné video v zahraniči - výmena mosta za 4dni!!

My taký podobný most (hlavný vstup do mesta napr. !!!, kolóny, prenosný semafór, ..) robíme 2 roky.

Prečo napr. nie sú vyrobené celé mosty už hotové, však máme na to Prefu? Nové dialničné mosty sa robia už z prefabrikátov, ale rekonštrukciu robíme v oražnovej miešačke z OBI 2 roky ...

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 13. Apr 2023 21:11
od Mawerick81
Ako by sa kradlo keby vsetko islo tak rychlo?

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 13. Apr 2023 21:14
od Jano1
Azir78 napísal:Skoda ze poliaci posledny usek S1 Osviecim - Imielin 12 km zacnu stavat az buduce leto :(


Ak tak S1 Kosztowy II - Bieruń. Na ten podpisali zmluvu ako na posledny usek S1 4. júla 2022 a dokonceny ma byt 4. októbra 2025 a dlzku ma 10 km.
https://s1-myslowice-bielsko.pl/

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 13. Apr 2023 21:34
od jarino
aquila napísal:toto sa sice uz vedelo, tie cisla su tiez mozno nie uplne idealne, ale je to dost studena sprcha .. uvidime, ze ci to niekoho nakopne aspon k zrealneniu vyvolanych investicii ..

rapidne osekenie ci uz PHS, nezmyselnej estakady, kde moze ist po povrchu, asi nehrozi, ale dalej od KNM snad to prekreslia .. ono je to aj jedno, lebo aj tak do 2030 tam nezakopne niekto s nicim

viewtopic.php?f=35&t=26524

Podľa mňa Brodno - KNM pôjde do výstavby do 4 rokov. Zvyšok tak ružovo nevidím.

Mňa tieto kysucké plátky nikdy nesklamú. Vždy je to záruka dobrých hlášok.
Starosta Radole má zdravý rozum.
Ale majú pravdu, že presun dopravy na D3 bol divne stanovený. Oni v podstate zistili, koľko áut prechádzalo českou D1 a D2 z Poľska do Bratislavy cez Břeclav. Boli to nejaké stovky áut a tieto vraj prejdú na D3. Podivuhodné...
Na druhú stranu tá B/C vychádza tak hrozne, že tam možno vôbec nič nepomôže.

Grapa: „Ak už táto diaľnica nevychádza, tak už nestavajme nikde. Podľa CBA by pri týchto modeloch vyšla diaľnica možno niekde na rovine, kde nie je potrebná. Takéto modely treba zmeniť, prípadne doplniť, aby odrážali situáciu aj pri preprave tovarov,"

Povedal by som, že pán primátor dokáže v rámci súvetia vypustiť myšlienky, ktoré sa vzájomne vylučujú.
Lebo ak niekde CBA vyjde, tak rozhodne by som netvrdil, že daná stavbe je nepotrebná.
A že niekde CBA nevychádza, hoci cesta je potrebná? Tak možno by bolo dobré sa zamyslieť nad rozsahom projektu...

Predstavitelia miest a obcí dotknutí výstavbou D3, zástupcovia žilinskej župy aj odborníci z oblasti dopravy spochybňujú správnosť vstupných údajov, ktoré boli použité pre vypracovanie štúdie, za ktorú Národná diaľničná spoločnosť zaplatila viac ako 380-tisíc eur.
Upozornili aj na intenzitu dopravy uvedenú v štúdii. Všetky úseky cesty I/11 okrem tunela Horelica majú priemernú ročnú intenzitu dopravy pod desaťtisíc vozidiel denne, čo nekorešponduje so súčasným stavom.

Tomuto moc nerozumiem. Na ceste I/11 sú intenzity od 26 000 do 12 000. To je určite viac ako 10 tisíc...
Druhá možnosť je že podľa nich v dopravnom modeli po ukončení výstavby D3 nie sú na I/11 intenzity vyššie ako 10 tisíc resp. vyššie ako teraz? Tak ale načo potom D3, keď by to na I/11 bolo ešte viac nahovno...

Ďalej podotkol, že tento diaľničný koridor je jediný cez Karpaty.

Argument ako hrom...

„Chybou zhotoviteľa aj ministerstva je, že sa na túto cestu pozerajú ako na diaľnicu do lesa. To, že na koniec nám ostal ťažší úsek, musíme brať ako vážnu investíciu do spojnice medzi severom a juhom. Slovensko, Poľsko aj Česko už investovali miliardy do tohto prepojenia, a v prípade, že to Slovensko nestihne, príde o peniaze a diaľnica tu už nikdy nevyrastie,“

Katastrofický scenár načrtnutý.
Podľa mňa chybou je že poniektorí diaľnicu vnímajú ako jedinečnú príležitosť cucať štátny rozpočet na investície v svojej doline, ktoré s diaľnicou až tak veľa spoločného nemajú.
Každý vidí to svoje...

„Slovenská strana konštatuje, že nedôjde po dobudovaní úsekov rýchlostných ciest v susedných štátoch k nárastu dopravy, Poliaci a Česi avizujú nárast v tisíckach vozidiel za 24 hodín. To v tejto dobe vrhá negatívne svetlo na potrebu diaľnice D3 a my musíme urýchlene zreálniť tieto dáta, aby sme sa vedeli pripraviť na tento nápor. Posudzovanie variant v tejto časovej tiesni už nie je na mieste,“ uzavrel Fabšík.

Áno, preto potrebujeme čo najnafúknutejšie projekty.
A čo si to kto dovoľuje posudzovať varianty a ešte ich aj hodnotiť. Nehoráznosť :lol:

„Už máme dosť informačných platforiem, diskusií, štúdií realizovateľnosti. Chceme, aby sa na slovenskej strane začalo na budúci rok stavať,“ reagoval po stretnutí predseda Sekcie dopravy Slovenskej obchodnej a priemyselnej komory Ján Mišura.

A ja chcem právo prvej noci.
A bolo by to oveľa reálnejšie než výstavba D3 v budúcom roku.

Mawerick81 napísal:Polprofil úplne postačuje, že
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 8787968300

Polprofil hlavne nemá význam...
Mať polprofil a vedľa neho cestu 1. triedy je nezmysel.
V tomto prípade Brodno - KNM plný profil bez debaty. KNM - Oščadnica z dlhodobého hľadiska stavať polprofil nemá význam.
Nebavíme sa, či má/nemá D3 byť postavená, ale o rozsahu týchto projektov. Estakády, paralelná cesta 1. triedy, úpravy Kysuce a pod. To predražuje potrebnú D3 a robí z nej akože "nepotrebnú" diaľnicu, čo nie je pravda.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 13. Apr 2023 21:40
od Mawerick81
vyjadrim sa k poslednej casti,, povodne bol tunelovy variant,, zamietlo sa,, teraz je estakada,, nepaci sa.. a tieto navrhy nerobia starostova obci ani obcania,,

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 14. Apr 2023 07:14
od Xisco
Dobre, tak keď silou mocou tú D3 nechcú, tak čo ideme robiť? Ktoré ďalšie nové úseky ideme reálne začať stavať tento a budúci rok?

Či nič? Všetko nám tú stačí? Čo je teraz v pláne aj reálne, nielen na papieri???

Strečno 10 rokov starý projekt, Ivachnová 10 rokov starý projekt, R3 2 roky (síce 0 bodov), R2 už finišuje Mýtna, D1XD4 zbabraný projekt.
Možno tak R2 pri KE je novinka, síce ltt.

Čo teda ideme nové začať stavať tento a budúci rok???

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 14. Apr 2023 07:28
od devil
Ale majú pravdu, že presun dopravy na D3 bol divne stanovený. Oni v podstate zistili, koľko áut prechádzalo českou D1 a D2 z Poľska do Bratislavy cez Břeclav. Boli to nejaké stovky áut a tieto vraj prejdú na D3. Podivuhodné...
neuveritelne :shock: horsie nez som si myslel, toto je pomaly na kriminal...obvinenie z podvodu.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 14. Apr 2023 07:33
od devil
vyjadrim sa k poslednej casti,, povodne bol tunelovy variant,, zamietlo sa,, teraz je estakada,, nepaci sa.. a tieto navrhy nerobia starostova obci ani obcania,,
preco mas stale problem so serioznou debatou ? pri krivani bude 6 km estakad a napriek tomu to bude podstatne lacnejsie ako D3. tak asi nieco nie je v poriadku....

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 15. Apr 2023 13:49
od metelesku.blesku
Mawerick81 napísal:vyjadrim sa k poslednej casti,, povodne bol tunelovy variant,, zamietlo sa,, teraz je estakada,, nepaci sa.. a tieto navrhy nerobia starostova obci ani obcania,,

Návrhy síce nerobia starostovia obcí ani občania, ale pripomienkujú a namietajú kde čo. A aby sa projekt mohol niekam pohnúť, tak buď niečo do projektov zapracujú, alebo sa na obciach zaštorcujú a projekt zakape.

Tunel bola sprostosť, ale estakáda je dôsledok požiadavky radole na zachovanie najkratšej trasy medzi radoľou a KNM pre osobné autá, t.j. zachovanie mosta pri lidli. Ak by sa rozlúčili s mostom a zvykli si autami chodiť do KNM cez privádzač a Povinu (pozor, peším a cyklistom by prechod do KNM ostal zachovaný v podobe lacnej lávky), tak je diaľnica položená na zemi a nevymýšľajú sa mega obrovské estakády za 150mil. Eur.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 16. Apr 2023 15:13
od milan_KM
Obávam sa, žeby to nebolo také jednoduché lebo povrchovo by jednoducho neprešiel hluk. Áno diaľnica sa dá zakryť otázka je aké náklady by malo zakrytie. Podľa mňa by sme si moc nepomohli.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 16. Apr 2023 21:50
od pohodak
cize pri dialnici po povrchu neprejde hluk, rozmyslam ako potom funguje pohronska R1 alebo nebodaj D1 einsteinova a podobne veci :roll:

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 17. Apr 2023 08:27
od Dendik
Takto to dopadne, ked sa roky kradne, a ten čo kradol tak po rokoch vymyslí zábavku s názvom "šetrenie".
Samozrejme ide o šetrenie na nesprávnych miestach. Takže z extrému do extrému. Pretože tentokrát sa nepostaví nič zmyslupné
a fondy môžu opäť prepadnúť. Devil má pravdu. Stačilo začať pripravovať VSETKY useky na rovine, lacne a rýchle na postavenie,
a zúžitkovať všetky fondy aby ani fiľer neprepadol.. Je dosť možné že by sa od KE po LC postavilo do 10 rokov všetko ako fullprofil.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 17. Apr 2023 08:29
od Dendik
Xisco napísal:Čo teda ideme nové začať stavať tento a budúci rok???


Žeby prioritu D1 ?
od KE na východ po UA? (spádova oblast pol mil. ludí, hladová dolina s nezamestnanostou od 12%)

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 17. Apr 2023 08:52
od Azir78
Dolezite aby zacali cim skor stavat aspon ten prvy usek ZA Brodno - KNM co uz odklepol UHP uz vcera bolo neskoro!!!

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 17. Apr 2023 11:27
od milan_KM
pohodak napísal:cize pri dialnici po povrchu neprejde hluk, rozmyslam ako potom funguje pohronska R1 alebo nebodaj D1 einsteinova a podobne veci :roll:


Možno preto, lebo od trasy D sú závratných 100m, výškové paneláky so sídliskom a na druhej strane dedina. Model šírenia hluku je diametrálne odlišný od toho, ak je D v nejakej výškovej úrovni. Sem tam treba zistiť miestnu situáciu, potom sa tváriť múdro.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 17. Apr 2023 14:53
od pohodak
cize chces vazne s kamennou tvarou tvrdit ze D1 medzi avionom a koncom einsteinovej pripadne R1 v hliniku nad hronom alebo hronskej breznici nema problem s hlukom, ale D3 by ho mala? :lol:

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 17. Apr 2023 17:17
od mike007
Netreba sa hneď hejtovať. Medzi uvedenými stavbami ubehlo nejaké obdobie, a tie stavby sa s vysokou pravdepodobnosťou stavali za iných legislatívnych rámcov. Netreba za tým hľadať žiaden konšpiratívny dôvod.