Stránka 103 z 122

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 23. Nov 2020 16:14
od Vlados
Ak by sme stavali 1/7 z toho čo Poliaci, tak nebolo by potrebné na sústrediť len na dĺžku úsekov.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 23. Nov 2020 17:39
od milan_KM
Parametre cesty sú v podstate tým posledným problémom, ktorý ma vplyv na výstavbu. Aj keď samozrejme tu je najdiskutovanejší, lebo doň rozumie každý internetový projektant. Skutočný problém je v neschopnom manažmente, chaotickom riadení a absencí priorít a na to nadvazujúcej stálej schémy financovania. Bez tohoto je úplne jedno aký profil kde staviame, lebo sa stavia len to čo je pripravené.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 24. Nov 2020 02:23
od metelesku.blesku
Asi je jasné, že v tejto fáze výstavby už bude mať prioritu dostavba chýbajúcich úsekov, potom Horelice a až časovo niekde ďaleko-ďaleko za ňou rozšírenie Svrčinovca. Len je naozaj smutné, že ešte aj v roku 2013 sa akákoľvek koncepčnosť a súvsťažnosť nadväzujúcich úsekov nebrala do úvahy a vznikol z toho taký, s prepáčením, bazmek - plnoprofilová križovatka ústiaca do polprofilového, blbých 420 metrov dlhého, tunela. Hlavne keď za tunelom je v pohode terén na plynulý a nekolízny presun do jedného profilu.

Bohužiaľ, takýto paškvil tu teraz bude musieť byť trpený minimálne ďalších 20+ rokov, lebo aj keď by sa začala napĺňať kapacita polprofilu rýchlejšie, ako sú predpoklady (nehrajme sa na to, že tých 2000 tam ostane naveky), tak zas nikto na to nebude chcieť dať peniaze, vďaka obstarávaniam z minulosti, kedy ceny lietali od buka do Bukova a tým pádom aj v ľuďoch ostala zakorenená predstava, že tie ustrelené 30 a viac miliónové sumy za km sú normál.
Aj tak do dokončenia chýbajúcich úsekov D3 a dobehnutia iných infraštruktúrnych dlhov po celom Slovensku nemá zmysel rozmýšľať o rozširovaní polprofilu zo Svrčinovca.

...i keď menšia investičná akcia spočívajúca v splnohodnotnení D3 aspoň po tú budúcu vyťaženú križovatku predĺžením plného profilu o cca. 0,8 - 1km smer Skalité by potešila :)

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 24. Nov 2020 13:20
od devil
kubiky betonu a kubiky zeminy navyse idu do ceny. to je obycajna logika a netreba mat na to VS. D3 je nazorny priklad ale samozrejme nie jediny.

cesty a zeleznice nie su priorita. minister moze mat schemy a vizie ake len chce financovanie z fondov nestaci. neexistuje ze to vsetko co stavaju v polsku uz dlhe roky je len fondov. to musi byt aj tucny balik z rozpoctu.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 24. Nov 2020 22:25
od metelesku.blesku
Ale veď to je samozrejmé. Poliaci, Maďari aj Česi dávajú na infraštruktúru kvantá peňazí z rozpočtu. Len u nás sa rozhodli, že stavať sa bude len EU fondov, aby tú časť, čo by mali dať z rozpočtu na infraštruktúru, mohli rozflákať inde. Hlavne, aby to "inde" bolo čo najzbytočnejšie, najmenej prácne, nenáročné na materiálové výdavky a drahé. Hlavne, že sa peniaze "rozpustili v systéme" a výsledok pre občana je nula celá nula celá nula nula. Dnes ostáva len dúfať, že aspoň nejaké prachy ešte zachránia a snívať, či aspoň niečo sem tam niekde nové zosmolia.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 25. Nov 2020 01:40
od cableguy
pomohol by spolocny statny fond pre rozvoj infrastruktury celkovo ako je tomu napr u susedov v Cechach, tomu je MD nakloneny tak uvidime ci to zavedu..

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 25. Nov 2020 12:35
od expwy
Štátny fond tu už bol, je to nezmysel. Nič sa tým nevyrieši, iba ďalšia zbytočná inštitúcia resp. úrad.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 23. Dec 2020 11:17
od maher
pri Milowke sa už tunel razí, hotový ma byť v 2023, tak dúfam že aj slováci pohnú z D3, inak ten tunel razia slováci
https://www.youtube.com/watch?v=olenVm4hSDE

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 12. Feb 2021 21:53
od MuelMI
BTW Kadial sa chodilo pred postavenim sucasnej I/11 cca. začiatkom 90-tych rokov? Chodilo sa po sucasnych trojkach? Aká tam vtedy bola dopravna situacia?

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 12. Feb 2021 22:33
od Peter_CA
Pokiaľ myslíš preložku v Krásne, tak tá bola postavená už v prvej polovici 80. rokov. Predtým sa jazdilo po súčasnej III/2017 cez centrum a Blažkov.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 12. Feb 2021 22:49
od metelesku.blesku
Ktorý úsek myslíš? Lebo od cca. začiatku 90-tych rokov okrem polprofilu Oščadnica-CA Bukov a teraz otvoreného obchvatu CA je všetko po starom. Ešte v samotnej Žiline - Budatíne bol rozšírený výjazd z mesta na 4 pruhy.

Trasa I/11 od 19. storočia (najstaršia mapa nájdená z r. 1889) do polovice 80. rokov 20. st.: https://sk.mapy.cz/s/menamobufo Napríklad rok 1889 v KNM: https://www.staremapy.sk/?zoom=14&lat=49.298632959589966&lng=18.785565183773503&map=VM3
koniec je pred kedysi hlavným priecestím. Dnes je už zatarasené. Trasa pokračovala po ul. Andreja Hlinku, Nám. Slobody na druhú stranu Kysuce k železnici po trase, kde je I/11 doteraz.

Trasa I/11 od polovice 80. rokov 20.st do r. 2004 (musel som ju rozdeliť do dvoch odkazov): https://sk.mapy.cz/s/jufukuvuhu a https://sk.mapy.cz/s/cenojufagu

Od toho mosta cez Kysucu v Čadci až po hranicu s CZ je cesta rovnaká od nepamäti.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 12. Feb 2021 22:59
od Peter_CA
Inak preložka v Čadci (Horelický most) bola postavená niekedy koncom 60. rokov.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 12. Feb 2021 23:13
od metelesku.blesku
Chcel som ešte opraviť svoj príspevok, ale už sa nedalo:
Okrem toho, čo napísal Peter_CA ešte na druhej strane Kysuce popri železnici išla cesta pôvodne po ul. Slovanská cesta. S výstavbou novej železnično-autobusovej stanice sa trasa premiestnila na Jesenského. A až od mostu v Podzávoze je I/11 bez zmeny.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 14. Feb 2021 11:50
od MuelMI
Vďaka za odpovede. Ešte by ma zaujímalo, kedy sa rozširoval na 2+2 usek ZA-Brodno a prečo sa vtedy 2+2 nepotiahlo tých cca. 5km do KnM?

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 14. Feb 2021 15:01
od metelesku.blesku
Koniec 70 - začiatok 80tych rokov. Lebo to rozšírenie bolo lacné. Jediná drahšia časť na celej stavbe bol most nad cestou v MÚK Brodno a kúsok oporného/ochranného múru na konci rozšírenia v styku s Kysucou.
Výjazd zo ZA bol tiež len 1+1 a pokračovanie za Brodnom by si vyžadovalo prestavbu mosta nad traťou, viac ochranných múrov/posun koryta rieky. Ale to je len dohad z toho ako to za totáča fungovalo. S výnimkou D1 sa pri cestných stavbách stavali hlavne jednoduchšie úseky.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 14. Feb 2021 15:19
od Peter_CA
Križovatka s II/507 sa tiež prerábala až okolo roku 2000. Dovtedy tam bola styková križovatka, kde sa I/11 lámala v pravom uhle a bolo to 1+1, ak sa dobre pamätám.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 14. Feb 2021 19:57
od milan_KM
Stavalo sa to súbežne s Ľavobrežnou.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 14. Feb 2021 21:28
od Mawerick81
Peter_CA napísal:Križovatka s II/507 sa tiež prerábala až okolo roku 2000. Dovtedy tam bola styková križovatka, kde sa I/11 lámala v pravom uhle a bolo to 1+1, ak sa dobre pamätám.


povodny stav bol iny,, jazdilo sa v 1+1 obojsmerne ako to vyzera teraz.. potom prisli na napad na tu T krizovatku s II/507,, ale to tiez nebolo ok,, pretoze par aut nedobrzdilo a skoncilo pod najazdom..

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2021 20:33
od bonik-r
MuelMI napísal:Vďaka za odpovede. Ešte by ma zaujímalo, kedy sa rozširoval na 2+2 usek ZA-Brodno a prečo sa vtedy 2+2 nepotiahlo tých cca. 5km do KnM?

Na vyske nam hovorili, ze to dalej nepotiahli preto, pretoze zel. trat bola strategickou tratou varsavskej zmluvy a pri vystavbe boli potrebne vyluky a tie nepovolili.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 12. Mar 2021 17:48
od Mawerick81

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 12. Mar 2021 21:52
od Vlados
Úplný začiatok článku "Diaľnica D3 prinesie rozvoj pre región,". Ako keby išlo o zaostalý kút Slovenska...

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 12. Mar 2021 22:16
od RDVN
Alebo toto "v Krásne sa v poslednom období rýchlo rozvíja i priemysel, pre ktorý je dobudovanie diaľnice D3 existenčne potrebná."
Takže doteraz tomu priemyslu nechýbala diaľnica, že tam prišiel? Ale v MI povie rovno investor, že nema zabezpečenú infraštruktúru, tak nemôže prísť, tu už nie je existenčne potrebná. Pričom môžme povedať, že pre nich je Žilina také centrum ako Michalovce pre Zemplín len s tým rozdielom, že tam si ťahajú diaľnicu kade tade a tu ani kilometer diaľnic a elektrifikaciu pre neschopnosť tiež oddiaľuju...

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 12. Mar 2021 22:33
od cPalo
Vlados napísal:Úplný začiatok článku "Diaľnica D3 prinesie rozvoj pre región,". Ako keby išlo o zaostalý kút Slovenska...

Pokiaľ to napíše "Moje Kysuce", tak si myslím, že je to v poriadku. Ale chápem, čo si tým chcel povedať. ;)

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 12. Mar 2021 23:22
od IceFox
Celý článok je taký, že "poďme sa tváriť, že I/11 nie je v parametroch polprofilu diaľnice".

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 13. Mar 2021 03:51
od JaNY
Mne to pripada ze kysucania ruzmyslaju opacne. Predsa ten polprofil D3 ktory uz tam je roky a na ten ucel bol postaveny, nech konecne naplni svoj ucel. A nova trasa I/11 moze viest v meksich parametroch kdesi poblisku.