D3 Svrčinovec - Skalité

Žilina (križovatka s D1) – Kysucké Nové Mesto – Čadca – Skalité, štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod JaNY » 19. Júl 2010 01:01

Celkom zabavna otazka. Skuzme si zatypovat. Ja hovorim ze pri spravnej konstelacii hviezd to dokoncia v r. 2018. Vysoko polozeny polprofil je ako cesta 1 triedy, takze znesie 20 000-30 000 mot. vozidiel. Teraz je tam kolko,5000 asi? Povedzme ze po dokonceni by bol narast kamionov hlavne z Polska podstatne vecsi ako teraz. Z tejto ekonomickej krizi sa ta skoro nedostaneme. Takze nejaky hospodarsky boom do r. 2018 nepride. Takze ja typujem: polprofil by postacil do r. 2030.

rempo, ponahlaj sa s tym fotenim toho useku lebo zakratko to bude nejaka Garden highway.
Obrázok používateľa
JaNY
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 37
Založený: 18. Jan 2010 02:41

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod rempo » 19. Júl 2010 13:39

Garden highway vystižne :D, tento tyžden dufam že to stihnem pofotit ,inak do Polska je už suvisla S69 až do Milowky je tam pekny viadukt hold poliaci nekecaju ale makaju
História a súčasnosť výstavby diaľničnej siete na Slovensku na stránke http://www.historiadialnic.sk/
Obrázok používateľa
rempo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 746
Obrázky: 2319
Založený: 22. Feb 2010 00:25

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod Dialniciar » 24. Júl 2010 17:41

Cesta I. triedy "znesie" 12 tis. áut, čokoľvek nad tým už znamená tvorenie špičiek. Takže 20-30 tis. na 1+1 by som nepokladal za "výhru". Ja osobne ale nepredpokladám, že ak by sa aj tento úsek do 2018 dostaval, že by ním do 2025 jazdilo viac ako 10 tis. áut za 24h.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod rudino73 » 27. Júl 2010 11:08

Bohuzial, v kopcovitom zatackovitom profile cesty aky tu dominuje, bez existencie pomocneho 3 pruhu co i len na 1 km cesty, pri prevladajucej tazkej kamionovej doprave sa spicka ci zla prejazdnost cesty tvori pri ovela nizsich intenzitach. Takze jazda 30 km za 60tkou iducim kamionom je tu bezna realita....
rudino73
diskutujúci
 
Príspevky: 55
Obrázky: 0
Založený: 21. Apr 2010 15:17

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod dusans » 28. Júl 2010 10:41

rempo napísal:Garden highway vystižne :D, tento tyžden dufam že to stihnem pofotit ,inak do Polska je už suvisla S69 až do Milowky je tam pekny viadukt hold poliaci nekecaju ale makaju


Tiež som tadiaľ išiel cez víkend a ten viadukt je fakt vydarený.
dusans
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 370
Obrázky: 17
Založený: 18. Jún 2009 12:05
Bydlisko: KNM

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod rempo » 25. Aug 2010 18:44

prieskumnu štolnu som konečne našiel zopar foto je v albume,vstup je samozrejme zabetonovany
História a súčasnosť výstavby diaľničnej siete na Slovensku na stránke http://www.historiadialnic.sk/
Obrázok používateľa
rempo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 746
Obrázky: 2319
Založený: 22. Feb 2010 00:25

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod JaNY » 25. Aug 2010 19:56

Dobre fotky rembo. A ta pekna Honda, to je zrejme ten raziaci stroj s ktorim si vyrazil k tunelu Polana?
Obrázok používateľa
JaNY
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 37
Založený: 18. Jan 2010 02:41

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod rempo » 27. Aug 2010 10:25

presne tak nedalo mi to neodfotit to spoločne.Inak rempo nie rembo :)
História a súčasnosť výstavby diaľničnej siete na Slovensku na stránke http://www.historiadialnic.sk/
Obrázok používateľa
rempo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 746
Obrázky: 2319
Založený: 22. Feb 2010 00:25

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod 1mmortal2 » 03. Okt 2010 11:47

Neviete preco tento usek nejde uz do vystavby, ved je v podstate najepsie pripraveny zo vsetkych a urcite potrebnesi nez Strazov-Brodno. Sice ide o drahy usek ale v 2011 sa toho asi aj tak moc nestihne rozostavat. Naviac by dostal zmysel aj usek Skalite-PL, takze by v podstrate otvarali 15km naraz.
1mmortal2
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 447
Obrázky: 37
Založený: 28. Dec 2007 18:34
Bydlisko: Trencin

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod Milos » 03. Okt 2010 11:51

Najprv musí ísť do výstavby úsek Čadca-Bukov - Svrčinovec, tam sú najväčšie problémy na celej trase budúcej D3+R5
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 422
Založený: 15. Feb 2005 16:20

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod 1mmortal2 » 03. Okt 2010 11:55

A nevies ze preco je to tak? kvoli MUK? Pride mi to dost zlvastne podelelene potom tieto useky, ved aby mal vyznam usek Skalite-PL sa musi v podstate najskor postavit Cadsa-Svrcinovec :) trocha divne nie? :?
1mmortal2
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 447
Obrázky: 37
Založený: 28. Dec 2007 18:34
Bydlisko: Trencin

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod Milos » 03. Okt 2010 12:01

Teoreticky by sa nemusel najskôr postaviť úsek Čadca - Svrčinovec, len tie problémy v Čadci by v tom prípade mohli časom narásť až tak, že doprava by viac kolabovala než fungovala
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 422
Založený: 15. Feb 2005 16:20

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod stanog » 26. Okt 2010 12:38

Na stránke NDS majú plánované otvorenie v tomto roku :P :P
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

Odoslaťod mirec » 31. Mar 2011 14:08

Ak sa podarí vybudovať D3 v úseku Svrčinovec - Skalité bude to istý unikát na Slovensku, pretože nahradí cestu, ktorá bola ešte pred pár rokmi tak zo slovenskej aj poľskej strany len cestou druhej triedy. Nič proti D3, ale no tomto úseku by plne postačovala RC, neviem aké sú tam intenzity možno by v súčasnosti postačoval polprofil, ak sa nemýlim ten je už na časti úseku vybudovaný.
mirec
diskutujúci
 
Príspevky: 163
Obrázky: 17
Založený: 25. Jan 2011 14:38

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod mel » 11. Apr 2011 10:49

mirec, D3 sa stavia v parametroch polprofilu RC ... cize vlastne mas pravdu. Ono sa to D3 len honosne vola :)
mel
Obrázok používateľa
mel
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 07. Feb 2005 12:41

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod devil » 11. Apr 2011 11:07

ale tu nejde o profil ale o to ze cca polovica toho poloprofilu je vedena po mostoch a tuneloch. na dialnici pri LE to je 1/4 a na RC do 10%.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod Andrej » 11. Apr 2011 12:26

To nezmenis ani preklasifikovanim na R kvôli narocnosti terenu. Cele Kysuce su prakticky uzke doliny s pomerne hustym osidlenim a vedenie kapacitnej komunikacie je mozne len v sirsej doline samotnej rieky Kysuca, inak len nad intravilanom obci. Takisto Oscadnicky variant by viedol rovnako mostami/kratkymi tunelmi nad Oscadnicou, lacnejsi je preto, ze je o nieco kratsi.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod mirkobb » 11. Apr 2011 12:38

mel napísal:mirec, D3 sa stavia v parametroch polprofilu RC ... cize vlastne mas pravdu. Ono sa to D3 len honosne vola :)


Ono viacerí vrátane Teba sa to tu snažia bagatelizovať s poukazovaním že sa jedná iba o polprofil v parametroch R, ale nie je to tak celkom pravda. Sklonové pomery sú naprojektované ako pre diaľnicu, smerové oblúky takisto, a veľa ďaľších aspektov, z čoho potom vyšlo také množstvo mostov a estakád na tak vysokých pilieroch výšky až 50-60 m ako nikde inde na Slovensku nie + 2 tunely k tomu, čiže tento úsek sa dá pokladať jednoznačne megalomansky naprojektovaný, čo ale vôbec nezodpovedá adekvátne dôležitosti a potrebnosti tohto úseku pre slovenskú diaľničnú sieť! :roll:
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod aquila » 11. Apr 2011 12:47

vzhladom k tomu, ze sa tento usek tak skoro asi fakt nezacne, vobec by nezaskodilo jeho kompletne prehodnotenie ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod Andrej » 11. Apr 2011 12:51

mirkobb, este raz si precitaj predosly prispevok. Kapacitnu komunikaciu v tomto prostredi nenavrhnes bez mostov a tunelov.

Inac, uz 15 rokov pocuvame doslova nenavistne nazory proti D3, hoci okrem 5 km pri ZA a 5 km 1/2 profilu sa stale nic nepostavilo, a najblizsie 2 roky sa stavat ani nezacne.

aquila, ak sa nemylim, v Svrcinovci sa ma tento rok kompletne obnovit povrch cesty I/12. Ak ho nasledne otvoria pre kamiony, vystavby tohto useku sa zrejme nedockame ani v dalsom volebnom obdobi.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod mirkobb » 11. Apr 2011 13:00

Andrej napísal:To nezmenis ani preklasifikovanim na R kvôli narocnosti terenu. Cele Kysuce su prakticky uzke doliny s pomerne hustym osidlenim a vedenie kapacitnej komunikacie je mozne len v sirsej doline samotnej rieky Kysuca, inak len nad intravilanom obci. Takisto Oscadnicky variant by viedol rovnako mostami/kratkymi tunelmi nad Oscadnicou, lacnejsi je preto, ze je o nieco kratsi.


Andrej napísal:mirkobb, este raz si precitaj predosly prispevok. Kapacitnu komunikaciu v tomto prostredi nenavrhnes bez mostov a tunelov.


Áno, to je síce pravda, že kysucké kopanice sú také členité ako popisuješ, ale vyvstáva otázka, či vôbec bolo a je pre Slovensko potrebné viesť vôbec takými lazmi diaľnicu..? O zmysle a aj efektívnosti takého riešenia v porovnaní s výslednou cenou vynaloženou na takéto megalomanské stavby kde ani nie sú vôbec potrebné silne pochybujem, podľa mňa naprojektovanie cesty diaľničného typu do tejto časti Slovenska medzi Svrčinovcom a Skalitým, taktiež následným presadením aby to bol medzinárodny koridor v európskych dokumentoch, z čoho vyplynulo postupné preklasfikovávanie pôvodne bezvýznamnej cesty III. triedy na cestu II. triedy a následne až I. triedy a teraz by sme tam chceli mať dokonca diaľnicu, veď je to celé doslovne absurdné! Toto celé úsilie vtedajšej dopravnej politiky Slovenska (asi pod taktovkou žilinských dopravných plánovačov a žilinskej lobby) bolo chybným krokom, vrátane uzavretia medzištátnej zmluvy s Poľskom o vytvorení takého nadštandardného cestného spojenia medzi oboma štátmi v tomto priestore.
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod mirkobb » 11. Apr 2011 13:21

aquila napísal:vzhladom k tomu, ze sa tento usek tak skoro asi fakt nezacne, vobec by nezaskodilo jeho kompletne prehodnotenie ..


Presne tak, s týmto súhlasím aj ja. Zmeniť to aspoň v tom zmysle, že síce vzhľadom na to, že sa tam už investovalo do toho krátkeho úseku od hraníc ktorý už stojí, tak by bolo škoda ho nevyužiť a nepokračovať momentálne v súčasnej situácii na budovaní úseku až po Svrčinovec (zaväzuje nás k tomu aj medzištátna zmluva s Poľskom), ale celé to preklasifikovať na R-ku a následne preprojektovať na mäkkšie parametre čo sa týka sklonových pomerom (medzičasom sa tento parameter pre R-ky zmenil a pripúšta väčšie sklony), takisto polomerov oblúkov a to aj za cenu zmeny trasovania v tom údolí od toho už existujúceho úseku. Určite by sa tam miesto našlo trebárs aj za cenu vedenia takej cesty bližšie k obydliam, alebo trebárs aj za cenu niekoľko pár výkupov domov nevhodne stojacich v takej novej trase tejto cesty. Slovensko si nemôže dovoliť kvôli nejakým pár kysuckým chalupám stavať také magalomansky drahé cesty ked tie cesty ani svojim významom tomu nezodpovedajú!
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod Andrej » 11. Apr 2011 13:22

Uz je to tak nadefinovane, znacna cast postavena a zmena by nas stala daleko viac ako dokoncenie. Ci bolo najlepsim krokom viest koridor prave tadialto a nie cez CR uz necham na dopravnych planovacov. Osobne si myslim, ze cez Tesin by to bolo vyhodnejsie, kvôli obsluhe uzemia aj lahsiemu terenu.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod Andrej » 11. Apr 2011 13:26

Udolny variant bol tiez posudzovany, avsak cenovo vychadzal rovnako. Tunel Polana by sa musel stavat aj na RC vzhladom na smerove parametre. To uz radsej opät posudit Oscadnicky variant.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod devil » 11. Apr 2011 15:21

cena je zalezitost toho kolko a ake stavebne objekty sa naplanuju. R-ka pri NR ma 7% mostov ale na pahorkatine to staci a cesta nebude (prilis) kopirovat teren, tuto to vsak nestacilo tak sa davali vsade mosty. dalsi usek to dokumentuje:

http://www.dialnice.szm.com/highways/Skalite.html

otazka je ale preco by tato cesta nemohla kopirovat teren. ocakava tam snad niekto brutalne intenzity ?

myslim ze po rekonstrukcii cesty to pre kamiony neotvoria. takto to tam mozu este dlho konzervovat inac by boli asi velke protesty kvoli prechadzajucim kamionom. sucasny stav - obchadzka - vlastne ani nie je problem, na Sk hraniciach su daleko dlhsie "biele miesta" pre kamiony.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 12 hostí.

cron