D3 - S69 Slovensko-Poľsko

Žilina (križovatka s D1) – Kysucké Nové Mesto – Čadca – Skalité, štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod kaviarista » 20. Júl 2005 19:52

ci 4 km alebo 14 , furt je to mizeria. az od 40 km vyssie mozme hovorit o nejakom normalnom stavebnom ruchu
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod Alexander Velky » 21. Júl 2005 16:54

Ja si myslím, že stačí ročne na Slovensku otvárať 30 km diaľnic na D1, D3 a R1 a cca. 5-10 km na ostatných miestach vrátane BA.

Obchvaty by som však do toho nerátal, takže na R2 by sa malo stavať aj naďalej, pretože tam tie obchvaty treba. :lol:
Obrázok používateľa
Alexander Velky
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 655
Obrázky: 1
Založený: 28. Jún 2005 17:31

Odoslaťod devil » 22. Júl 2005 16:21

Ja si myslím, že stačí ročne na Slovensku otvárať 30 km diaľnic na D1, D3 a R1 a cca. 5-10 km na ostatných miestach vrátane BA.

Obchvaty by som však do toho nerátal, takže na R2 by sa malo stavať aj naďalej, pretože tam tie obchvaty treba.


toto je zaujimave, ma to svoju logiku.

Faktom je ze oficialne D v 1/2 profile neexistuju, namiesto nich su 1/2 RC a tak sa uvadzaju aj 1/2 pr. na D1 a D3, pricom normy pre D (npr. 1/2mer zakrut) splnat zrejme musia....D alebo RC je vsak cesta oznacena prislusnou dopravnou znackou, a ked nie je (a vascsinou nie je) tak patri ku cestam I. triedy. Nejazdi sa na nich 130 km/h (da sa, len aby to jastrab neuvidel :wink: ). Takze tato kategoria je tak trochu zbytocna. Teoreticky stat moze otvorit npr. 30 km/rok, a npr. 15 km moze byt 1/2 profil. Samozrejme na to reklamnu hodnotu pre politikov a pod., rovnako ako privadzac kamuflovany ako RC...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod aquila » 22. Júl 2005 20:25

devil, praveze D3 co je aj taky kusok postaveny nesplana temer ziadnu normu na D, ci uz polomer zakrut, krajnice ... a aj od ZA - strazov je to v profile 24,5 a skor R ako D ;) aj podla povodnych projektov, ktore sa planuju zosekat :)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod kaviarista » 22. Júl 2005 22:43

aj D1 ma na niektorych usekoch parametre R. napriklad od Braniska po Fricovce. Tam sa neda ist ani tych 150 . tam su este horsie klopenia a polomery zakrut ako pri Liptovskej Mare
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod devil » 23. Júl 2005 07:43

neviem posudit ci splna ci nie, predpokladam vsak ze ked to raz budu dorabat na plny profil tak predsa nebudu prerabat aj tu prvu polovicu.

D 24,5 je inac tiez D podla normy. ziadny polovicny profil (nehovorim len o D3, ale vseobecne) vsak "echt" dialnicou ani Rc nie je a mal by sa skor pouzivat termin 2pruhova cesta v trase Rc/D (alebo nieco pod.), aby sa verejnost nezavadzala.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Branco » 27. Júl 2005 10:16

Na stránke projekčnej firmy Distler-Šupa som našiel túto fotku (názov hovorí o moste v Skalitom):

Obrázok

Logicky by malo ísť o úsek za hranicou, resp. je to súčasť nášho slávneho 250m úseku?
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

nove fotky na WWW.HIGHWAYS.SK

Odoslaťod bystrik » 29. Júl 2005 22:14

Usek budu coskoro otvarat, druhy most na slovenskej strane je uz hotovy.

Obrázok

A je hotova aj pripojka na I/12


http://www.highways.sk/highways/img/Skalite13/Skalite54.jpg


zdroj: www.highways.sk
Naposledy upravil bystrik dňa 31. Júl 2005 20:13, celkovo upravené 2 krát.
Obrázok používateľa
bystrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 582
Obrázky: 38
Založený: 03. Feb 2005 21:40

Odoslaťod expwy » 30. Júl 2005 10:39

Práve sa pripomienkuje projekt dopravného značenia a vydáva sa žiadosť o jeho určenie. Úsek by mal byť otvorený na prelome augusta a septembra. Presný dátum bohužiaľ neviem. Ale ne-/otváranie tohto úseku je pre Slovensko medzinárodná blamáž.
30/2020 & VL 6 & TP 117/118 - systémový prístup k pravidlám cestnej premávky a DZ
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Odoslaťod Branco » 30. Júl 2005 13:21

MH, máš úplnu pravdu, medzinárodná blamáž je to už teraz a zvyšuje sa s každým dňom odkladu z našej strany.

Inak na stránke http://www.distler-suppa.sk/mosty.php je vyfotený spomínaný most, tentokrát z iného uhla.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Hefaistion » 31. Júl 2005 19:27

Branco napísal:MH, máš úplnu pravdu, medzinárodná blamáž je to už teraz a zvyšuje sa s každým dňom odkladu z našej strany.


Branco,

ešte to nie je "medzinárodná blamáž". Všetky úseky v SR sú sledované aj EÚ a tie, ktoré sú aj stavané priamo z jej peňazí, sú aj kontrolované.

V rámci D3 a R5 však je SR suverénnym štátom a stále považuje za veľkú krivdu to, že tu je len vedľajší, nie hlavný koridor. A podľa toho aj stavia. Okrem toho SR už aj zdôvodňuje svoje tempo výstavby práve pre zrýchlenú a nutnú výstavbu na D1. A hneď za významom D1 nasleduje aj D3.

Iste, všetko čo píšem, sú len "omrvinky", ale sú presne tak isto mierené ako keď Rakúsko stavalo diaľnicu smerom na SR, aj keď reálne nestavalo a tiež si odôvodňovalo, pre neho typickým dôvodom - ŽP.

Je to smutné, že SR nedokáže postaviť nejaký 250 m most, ale to je o politike štátu, ktorá v r. 1998 zastavila ako jediná krajina diaľničnú výstavbu a až v r. 2001 SR prišla s novým projektom diaľničnej výstavby, kde sa uviedli 2 priority - D1 v ZA v r. 2006 a D1 BA-KE v r. 2010. To ostatné ako R1 v BB v r. 2012-13 či R4 KE-Milhosť v r. 2006 (teraz v r. 2008) má podobný vývoj ako aj D3 či R5, ...
Hefaistion
diskutujúci
 
Príspevky: 98
Obrázky: 2
Založený: 23. Júl 2005 18:06

Odoslaťod bystrik » 31. Júl 2005 20:15

Branco napísal:Inak na stránke http://www.distler-suppa.sk/mosty.php je vyfotený spomínaný most, tentokrát z iného uhla.


Branco, most ktory mas na mysli je jeden z mostov na useku st. hranica s Polskom - Skalite, ktory vsak nie je dovodom neuvedenia useku do prevadzky. Ja som uviedol odkaz na most - lavku - cez dialnicu.
Obrázok používateľa
bystrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 582
Obrázky: 38
Založený: 03. Feb 2005 21:40

Odoslaťod bystrik » 31. Júl 2005 20:19

Hefaistion napísal:

Je to smutné, že SR nedokáže postaviť nejaký 250 m most ...


Hefaistion, most ktory spomina Branco nie je dovodom neuvedenia useku do prevazdky. 250 metrov ma usek D3 spolu s spojnicou na cestu I/12, ktory umozni sprevadzkovanie polskej rychlocesty aj na slovenskej strane.
Obrázok používateľa
bystrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 582
Obrázky: 38
Založený: 03. Feb 2005 21:40

Odoslaťod Hefaistion » 31. Júl 2005 20:22

bystrik napísal:
Hefaistion napísal:

Je to smutné, že SR nedokáže postaviť nejaký 250 m most ...


Hefaistion, most ktory spomina Branco nie je dovodom neuvedenia useku do prevazdky. 250 metrov ma usek D3 spolu s spojnicou na cestu I/12, ktory umozni sprevadzkovanie polskej rychlocesty aj na slovenskej strane.


Bystrik,

ja som však nič konkrétne ohľadom daných mostov nespomínal. Z mojej strany to bola reakcia len na 1. časť príspevku od Branca, aby som uviedol na správnu mieru aktuálnu situáciu s "blamážou".
Hefaistion
diskutujúci
 
Príspevky: 98
Obrázky: 2
Založený: 23. Júl 2005 18:06

Odoslaťod Branco » 01. Aug 2005 19:20

Hefaistion napísal:
Branco,

ešte to nie je "medzinárodná blamáž". Všetky úseky v SR sú sledované aj EÚ a tie, ktoré sú aj stavané priamo z jej peňazí, sú aj kontrolované.

V rámci D3 a R5 však je SR suverénnym štátom a stále považuje za veľkú krivdu to, že tu je len vedľajší, nie hlavný koridor. A podľa toho aj stavia. Okrem toho SR už aj zdôvodňuje svoje tempo výstavby práve pre zrýchlenú a nutnú výstavbu na D1. A hneď za významom D1 nasleduje aj D3.

Iste, všetko čo píšem, sú len "omrvinky", ale sú presne tak isto mierené ako keď Rakúsko stavalo diaľnicu smerom na SR, aj keď reálne nestavalo a tiež si odôvodňovalo, pre neho typickým dôvodom - ŽP.

Je to smutné, že SR nedokáže postaviť nejaký 250 m most, ale to je o politike štátu, ktorá v r. 1998 zastavila ako jediná krajina diaľničnú výstavbu a až v r. 2001 SR prišla s novým projektom diaľničnej výstavby, kde sa uviedli 2 priority - D1 v ZA v r. 2006 a D1 BA-KE v r. 2010. To ostatné ako R1 v BB v r. 2012-13 či R4 KE-Milhosť v r. 2006 (teraz v r. 2008) má podobný vývoj ako aj D3 či R5, ...


Hefaiston,

krivdu ohľadom hlavného, či vedľajšieho koridoru si predsa nemôžeme kompenzovať zdržiavaním /zámerným, či nezámerným/ odovzdania 250m úseku. Z poľskej strany sa stavia a to nepomerne väčším tempom, ako na našej.

Inak tí Rakúšania predsa len niečo postavili - obchvat Kittsee, ktorý sa bude z dvojprúdu prestavovať na štvorprúd. Štvorprúd už bude diaľnica.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod aquila » 02. Aug 2005 12:40

hm ak som to dobre vycital tak len tento rok poliaci zakontrahovali skoro 10km na trase S-69 ...

http://www.nowedrogi.pl/index.php?optio ... Itemid=112

je to fakt smutne ze na slovenskej strane sa nic nedeje ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod johhan » 02. Aug 2005 14:50

aquila napísal:hm ak som to dobre vycital tak len tento rok poliaci zakontrahovali skoro 10km na trase S-69 ...

http://www.nowedrogi.pl/index.php?optio ... Itemid=112

je to fakt smutne ze na slovenskej strane sa nic nedeje ..


Ja tak strašne nemám rád keď mám pravdu :roll:
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod Antimander » 02. Aug 2005 17:25

Alexander Velky napísal:Ja si myslím, že stačí ročne na Slovensku otvárať 30 km diaľnic na D1, D3 a R1 a cca. 5-10 km na ostatných miestach vrátane BA.

Obchvaty by som však do toho nerátal, takže na R2 by sa malo stavať aj naďalej, pretože tam tie obchvaty treba. :lol:


Toto je veľmi kvalitná myšlienka a dá sa s ňou aj stotožniť, pretože v podstate na RK R2 je skutočne treba len obchvaty a tie stačia aj na 1/2 profil a v istých medziach by ani nemuseli mať parameter RK, čím by sa stavalo obchvatov viac a aj rýchlejšie.

Okrem iného boli aj zámery, že RK R2 nebude RK, ale len 4-pruhovou cestou, čo nakoniec ale neprešlo.
Obrázok používateľa
Antimander
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 425
Obrázky: 5
Založený: 02. Aug 2005 13:46

No

Odoslaťod rbarat » 02. Aug 2005 18:43

Ja si myslím, že keď už niečo staviame, tak by sme nemali šetriť za každú cenu a stavať R-ku ako R-ku a nie len ako nejakú cestu 1. triedy.
Ono sa tá krátkozrakosť môže za pár rokov vrátiť.
Aj na úseku Mierová-Senecká sa šetrilo a navrhlo sa to ako dvojpruhová D-čka. V čase návrhu to stačilo, ale v čase realizácie už bolo jasné, že by to skôr mala byť diaľnica 3+3.
Ak sa na južnej R-ke pokročí vo výstavbe, prirodzene tam stúne počet vozidiel a ukáže sa, že R-ka je potrebná.
rbarat
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 471
Obrázky: 3
Založený: 10. Jún 2005 12:15
Bydlisko: Ba

Re: No

Odoslaťod Antimander » 02. Aug 2005 19:05

rbarat napísal:Ja si myslím, že keď už niečo staviame, tak by sme nemali šetriť za každú cenu a stavať R-ku ako R-ku a nie len ako nejakú cestu 1. triedy.
Ono sa tá krátkozrakosť môže za pár rokov vrátiť.
Aj na úseku Mierová-Senecká sa šetrilo a navrhlo sa to ako dvojpruhová D-čka. V čase návrhu to stačilo, ale v čase realizácie už bolo jasné, že by to skôr mala byť diaľnica 3+3.
Ak sa na južnej R-ke pokročí vo výstavbe, prirodzene tam stúne počet vozidiel a ukáže sa, že R-ka je potrebná.


rbarat,

hľadáš útoky tam, kde nie sú. Ja som svoj príspevok napísal jasne, takže tvoja reakcia na neho je zbytočná.

Súhlasím s tebou, nikdy som tu nenapísal nič iné.
Obrázok používateľa
Antimander
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 425
Obrázky: 5
Založený: 02. Aug 2005 13:46

Re: No

Odoslaťod rbarat » 02. Aug 2005 19:24

Však ale ja som na teba neútočil ani som to bnechápal ako útok, tak nechápem Tvoju reakciu. Len som reagoval na to, že niekedy netreba šetriť za každú cenu. Ako príklad som spomenul Mierovú-Seneckú s ktorou naozaj nič nemáš. :-)[/quote]
rbarat
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 471
Obrázky: 3
Založený: 10. Jún 2005 12:15
Bydlisko: Ba

Re: No

Odoslaťod Antimander » 02. Aug 2005 19:44

rbarat napísal:Však ale ja som na teba neútočil ani som to bnechápal ako útok, tak nechápem Tvoju reakciu. Len som reagoval na to, že niekedy netreba šetriť za každú cenu. Ako príklad som spomenul Mierovú-Seneckú s ktorou naozaj nič nemáš. :-)

rbarat,

v poriadku, zle som pochopil význam tvojho príspevku.

Ja som tiež zástanca toho, aby sa stavalo všetko priamo na plný profil. A takisto som aj za to, aby sa niektoré úseky aspoň stavali tak, aby sa dali v budúcnosti bez väčších problémov aj rozšíriť.
Obrázok používateľa
Antimander
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 425
Obrázky: 5
Založený: 02. Aug 2005 13:46

Odoslaťod kaviarista » 05. Aug 2005 15:20

Optimalne by bolo ten viadukt dokoncit aj s riadne naplanovanym privadzacom na I/12. Tato prechodna pripojka k I/12 bude v buducnosti na rit. A taktiez by sa ten viadukt nemusel strazit. (tipujem, ze minimalne 5-6 rokov sa to strazit bude musiet)

Tam, kde sa D3 stavat nezacala, tam ju treba na dlhe roky zakonzervovat. Ale rozostavane useky sa nemaju riesit politicky, je to kratkozrake.

Dzurinda spravil obrovsku chybu, ze povysil politikum nad pragmaticke riesenia.
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod Branco » 05. Aug 2005 16:18

JG pred zopár dňami umiestnil na stránke, okrem iného, aj vizualizáciu obchvatu Bielsko-Bialej: http://www.greatestcities.com/5497pic/726/CP57726.jpg/obw.wsch.jpg
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Re: No

Odoslaťod Caesar » 05. Aug 2005 19:19

rbarat napísal:Ja si myslím, že keď už niečo staviame, tak by sme nemali šetriť za každú cenu a stavať R-ku ako R-ku a nie len ako nejakú cestu 1. triedy.
Ono sa tá krátkozrakosť môže za pár rokov vrátiť.
Aj na úseku Mierová-Senecká sa šetrilo a navrhlo sa to ako dvojpruhová D-čka. V čase návrhu to stačilo, ale v čase realizácie už bolo jasné, že by to skôr mala byť diaľnica 3+3.
Ak sa na južnej R-ke pokročí vo výstavbe, prirodzene tam stúne počet vozidiel a ukáže sa, že R-ka je potrebná.


rbarat,

žiaľ SR nie je bohatý štát. Tu sa stavia len to najpotrebnejšie a nestavia sa so žiadnym výhľadom.

To by sa totiž stavala celá D1 aj s R1 už ako 6-prúdová. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: gorol a 23 hostí.