D3 všeobecne

Žilina (križovatka s D1) – Kysucké Nové Mesto – Čadca – Skalité, štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Myslíte, že je potrebné v súčasnom stave preprojektovať nepostavené úseky D3 na nižší parameter?

Nie, malo by sa to stavať tak, ako je to naprojektované, prípadne s malými zmenami projektov
132
76%
Áno, na parameter C22,5
28
16%
V tomto koridore netreba stavať nič, situácia si s výnimkou Svrčinovca nevyžaduje riešenie
13
8%
 
Celkový počet hlasov : 173

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod devil » 14. Okt 2019 08:53

v opacnom smere stale 10 minut.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod metelesku.blesku » 14. Okt 2019 09:00

V opačnom smere 36 minút. Čo myslíš, je tam tá doprava, alebo tam nie je?

Šaca - Budimír = 20 minút (26 km) oboma smermi teraz.

Čo myslíš, kde to je horšie?
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Jano1 » 14. Okt 2019 09:01

devil napísal:momentalne trva prejazd CA asi 10 minut. kamiony este stale nemozu jazdit ?


Ty mas uplne zarucene informacie, jaj pardon zarucene vymysly.
14.10.19 9:45:
I/11 Svrcinovec-Cadca 6.3km 35 min
Kosice Budimir - Saca 25.0 km 20 min
I/11 Svrcinovec-KM 27.1 km 1h2m

https://dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=241&image_id=43016
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod devil » 14. Okt 2019 09:16

teda skume si podla vypoctu od Jano1 v teme D1 spocitat cenu na km a jedno vozidlo na intenzitu 15.000 aut v CA.

239 milióna eur. 5.7km, 42 mil.eur/km, intenzita 15tisic v/24h, t.j. 2800 eur/vozidlo/km. pre porovnanie top usek D1 ds-turany 703eur/voz/km cize ovela vyhodnejsi. ale npr. kritizovany KE-milhost vypocital Jano1 na 1673 E/vozidlo cize stale vyhodnejsie.

cenu za obchvat KE este nepozname, pocitajme s cenou 12 mil/km (priemer ceny bud-bid a ponuky na saca-olsany II.) a pocitajme s intenzitou iba 5.000 aut. to je asi 2400 eur na vozidlo. pri intenzite 10.000 je to 1200 eur na vozidlo. cize obchvat KE bude s najvacsou pravdepodobnostou vyhodnejsia stavba ako obchvat CA a ak sa neupusti od megalomanie zrejme velmi podobne ako CA budu vychadzat aj useky brodno-KM-oscadnica.

pokracujme na R2 krivan-mytna-tomasovce vratane drahej estakady. celkova cena 16mil. za km ak prejde najlacnejsia ponuka, pocitajme s intenzitou 7.500 ktoru nasi priatelia z kysuc tak radi vytahuju....2133 eur/vozidlo...stale o nieco lepsie ako CA.

...a teraz cakam vylevy ako zase prekrucam :lol:

I/11 Svrcinovec-KM 27.1 km 1h2m

CA-svrcinovec cize smerom na hranica 6,6 km za 10 min. takze kolona je v jednom smere.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Mawerick81 » 14. Okt 2019 09:24

vzdy rano je kolona smerom na CA,, poobede opacne.. co teraz s tym?

Takze podla tvojich vypoctov cadcania a kysucania mozu za to, ze pred 700 rokmi cca vzniklo na blbom a drahom uzemi na vystavbu mesto,, takisto mozu za to, ze tade ide cesta na CZ a PL,, takze vysledok je ten, ze kedze to tu je drahsie na vystavbu, za co samozrejme mozu kysucania, tak to tu treba zrovnat zo zemou, alebo co navrhujes?
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 762
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod metelesku.blesku » 14. Okt 2019 11:14

Do 12-tej sa nám to skrátilo na 35 min prejazd Svrčinovec - CA a 57 min Svrč - KNM (pričom medzitým to pred 11.00 vystúpalo aj na 40min a 1.05 hod) a stále sú to dve kolóny (CA aj KNM)
Tak ja teda neviem takto z hlavy posúdiť, ale mne státie v kolóne podstatnú časť dňa príde viac problematické, ako len obyčajné zvýšenie komfortu jazdy na I/16.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod IceFox » 14. Okt 2019 11:21

Teraz trvá 8 km, 36 minút. Ale ohýbame fakty ako sa dá...
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: Brno

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod devil » 14. Okt 2019 13:35

momentalne smer svrcinovec 12 minut, smer CA 33 minut.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Jonathan » 14. Okt 2019 15:14

Tak pokracujme v dennom prehlade :-)
Svrcinovec-Krasno - 12km usek.
Smer ZA 42minut, krasnych 17km/h
smer CZ/PL 20minut, 36km/h
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 646
Obrázky: 32
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod metelesku.blesku » 14. Okt 2019 15:25

NO vidíš devil, po hodine to už je zase na 45 min zo Svrčinovca a od Žiliny to narástlo na 20 min.

Zato v KE za rovnaký čas (20 min.) sa stále dá prejisť celým mestom zo severu na juh aj naopak (26 km). A to po celý deň bez zmeny a napriek tomu tam idú stavať obchvat a nikto do toho nepindá, ako ty do D3.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod milan_KM » 14. Okt 2019 17:49

Ale veď to je úplne jedno čo mu rozprávate, človek čo pokrytecky chce tunely čo vyslovene nemusia byť, len preto lebo mu vedú do garáže, nepristane na žiaden argument...jedine, že sa postaví ku garáži...
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod devil » 14. Okt 2019 18:25

NO vidíš devil, po hodine to už je zase na 45 min zo Svrčinovca a od Žiliny to narástlo na 20 min.

mne islo len o to dokazat ze nie je kolona v oboch smeroch po cely cas od rana do vecera.

Ale veď to je úplne jedno čo mu rozprávate, človek čo pokrytecky chce tunely čo vyslovene nemusia byť, len preto lebo mu vedú do garáže, nepristane na žiaden argument...jedine, že sa postaví ku garáži...

ja mam vela garazi od ceskej hranice aj po ukrajinsku, od madarskej az po polsko. zato ty mas len v ZA a okolitych lazoch.

Tak ja teda neviem takto z hlavy posúdiť, ale mne státie v kolóne podstatnú časť dňa príde viac problematické, ako len obyčajné zvýšenie komfortu jazdy na I/16.

to je tvoj nazor na ktory mas pravo. ja si myslim nieco ine.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod metelesku.blesku » 14. Okt 2019 19:41

mne islo len o to dokazat ze nie je kolona v oboch smeroch po cely cas od rana do vecera.

A popri tom sme ti dokázali, že v jednom smere je od rána do večera a v oboch v poobedňajších hodinách. Skús vymenovať, kde inde na Slovensku je takáto dopravná situácia?
Inak, odkedy je non-stop obojsmerná kolóna jedinou podmienkou výstavby D/RC? Ja som bol v tom, že je to najmä spájanie vzdialených cieľov, niečo ako napr. Ostrava/Katowice - Žilina/Nitra a pod. a zároveň vylúčenie tranzitnej dopravy z intravilánu miest, obcí a preťažených ciest.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Jano1 » 14. Okt 2019 19:45

devil napísal:teda skume si podla vypoctu od Jano1 v teme D1 spocitat cenu na km a jedno vozidlo na intenzitu 15.000 aut v CA.

239 milióna eur. 5.7km, 42 mil.eur/km, intenzita 15tisic v/24h, t.j. 2800 eur/vozidlo/km. pre porovnanie top usek D1 ds-turany 703eur/voz/km cize ovela vyhodnejsi. ale npr. kritizovany KE-milhost vypocital Jano1 na 1673 E/vozidlo cize stale vyhodnejsie.

cenu za obchvat KE este nepozname, pocitajme s cenou 12 mil/km (priemer ceny bud-bid a ponuky na saca-olsany II.) a pocitajme s intenzitou iba 5.000 aut. to je asi 2400 eur na vozidlo. pri intenzite 10.000 je to 1200 eur na vozidlo. cize obchvat KE bude s najvacsou pravdepodobnostou vyhodnejsia stavba ako obchvat CA a ak sa neupusti od megalomanie zrejme velmi podobne ako CA budu vychadzat aj useky brodno-KM-oscadnica.

pokracujme na R2 krivan-mytna-tomasovce vratane drahej estakady. celkova cena 16mil. za km ak prejde najlacnejsia ponuka, pocitajme s intenzitou 7.500 ktoru nasi priatelia z kysuc tak radi vytahuju....2133 eur/vozidlo...stale o nieco lepsie ako CA.


Pri beznych usekoch mas beznu usporu 0.5 minuty na 1km a preto nema zasadny vyznam medzi takymi usekmi to rozlisovat, ale v pripade CA, je tato hodnota podstatne vyssia, naopak v pripade celeho obchvatu KE vyrazne nizsia a to ma vplyv na navratnost.

Na D3 Bukov - Svrcinovec v prvych rokoch bude podstatne menej ako 15 tisic, vplyv na to bude mat, ze sa zvyraznia kolony v Radoli. A obchvat KE, aby mal priemer 10 tisic na to si bude musiet este velmi vela rokov pockat, presnejsie povedane desatroci pockat.

Ja som nikdy nepochyboval o tom, ze vacsina zmluvnych cien na useky D3 su predrazene, ale co je podstatne horsie, je ze useky D3 su projektovane tak aby stali co najviac, v mnohych pripadoch aj trasovanie je urobene tak, aby bola stavba co najdrahsia. Viem o tom, ale mimo zrusenia tunela v Radoli sa nic nezlepsilo a zjavne ani nie je snaha to projektovat uspornejsie, tym nemyslim, ze nemaju byt dodrzane dialnicne parametre, ale na mnohych miestach sa to dalo urobit vyrazne lacnejsie, ale ministerskym uradnikom a NDS to zjavne takto vyhovuje.

Teraz sa stavia docasny most na I/11 v Cadci ponad zeleznicu, keby sa najprv spustil aspon polprofil D3 Podzavoz - Svrcinovec s privadzacom Cadca pre tranzit a vsetku nakladnu dopravu a prelozka cesty popri D3 Cadecka-Bukov, kadial by mohli jazdit osobne auta z/do Cadecky, tak nasledne mozu most na I/11 zavriet a netreba stavat docasny most na I/11. Zriadenie a zrusenie docasneho mosta stoji skoro milion Eur a k tomu by boli mensie vyluky na zeleznici, ktore stoja dalsi milion Eur.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod devil » 14. Okt 2019 20:23

Pri beznych usekoch mas beznu usporu 0.5 minuty na 1km a preto nema zasadny vyznam medzi takymi usekmi to rozlisovat, ale v pripade CA, je tato hodnota podstatne vyssia, naopak v pripade celeho obchvatu KE vyrazne nizsia a to ma vplyv na navratnost.

takze ani cena ani prepocet ceny na premavku ale zase nieco uplne ine. ale opakujem, pre mna nie je vysoky spolocensky prinos podpora jazdy rano do prace do susednej obce alebo susedneho okresu. ani vozenie deti do skoly a pod. a to su zvacsa pripady pretazenych ciest pri vacsich mestach.

Inak, odkedy je non-stop obojsmerná kolóna jedinou podmienkou výstavby D/RC? Ja som bol v tom, že je to najmä spájanie vzdialených cieľov, niečo ako napr. Ostrava/Katowice - Žilina/Nitra a pod. a zároveň vylúčenie tranzitnej dopravy z intravilánu miest, obcí a preťažených ciest.

nie je podmienkou. ale aj keby sa cakalo 2 hodiny v oboch smeroch od rana do vecera nie je dovod aby sa v tendri prekrocila maximalna suma a minister to podpisal. mozno len preto aby nanho nekricali ze politik mostu-hid brzdi D3. lebo keby ju naozaj brzdil tak to nepodpise aj keby cele kysuce denne blokovali I/11. s obchatom KE sa ale pocitalo uz za predchadzajucej vlady.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod nevo83 » 14. Okt 2019 20:37

Jano1 budem sa opakovat ak R4 KE nema privadzac z /do USS tak cisla su znacne klamlive, SOUDRUZI z NDS aj tu spravili pri projektovani chybu a privadzac nechavavaju dobudovat ,,AZ teraz pri R2,, i ked mam dost zly pocit ci sa stihne dobudovat
- nevraviac ze po dokonceni M30 a PO II. pocet len a len stupne, kedze pre kamiony bude ovela pohodlnejsia chodit takto ako ist z PO na Hriadky resp Sl.Nove Mesto..
Cize dovolim si tvrdit ze ,,nerentabilne to urcite nebude,,

neviem ale stale mam pocit akoby ste ,,VY D3-kari,, :) zastavali nazor, ze najprv sa musi len D3 poriesit a az tak moze dosjt na ine casti SVK..
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Mawerick81 » 14. Okt 2019 21:23

devil napísal:
s obchatom KE sa ale pocitalo uz za predchadzajucej vlady.


s D3 sa pocita od roku 1996 (neviem presne)..
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 762
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Jano1 » 14. Okt 2019 21:27

devil napísal:takze ani cena ani prepocet ceny na premavku ale zase nieco uplne ine.

To nie je nieco uplne ine. Nie si tu novy, aby si nevedel, ako sa pocita vynosovost. Na to aby som ukazal, ze juzna R4 nie je taka vyhodna ako sa moze zdat, stacilo porovnat ceny a intenzity. Len ty si zacal vymyslat, ze treba porovnavat s usekom ktory je "osamely", tak som uviedol dalsi priklad, kde zase stacilo zobrat zjednoduseny pripad. A samozrejme teraz ides omielat, ze cena a intenzita su vsetky parametre, ktore maju vplyv na vynosovost. V skutocnosti by juzna R4 dopadla este omnoho horsie, ked by sa to spocitalo komplexne. Napr. celkova uspora casu na D1 Sverepec-Vrtizer je uplne ina nez je na juznej R4 pre vsetky vozidla na ovplyvnenej trase, ci predlzenie trasy na R4, aj ked otvorenim useku v Madarsku sa to zlepsilo, stale ide o predlzenie dlzky trasy v priemere o vyse 1 km a velmi malu usporu casu.

devil napísal: s obchatom KE sa ale pocitalo uz za predchadzajucej vlady.

Zato sprevadzkovanie CA - Svrcinovec - Skalite - hranica bolo v Novom projekte vystavby dialnic naplanovane na rok 2005 a D3 Brodno - KM -CA bolo naplanovane na rok 2009.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod devil » 15. Okt 2019 09:10

s D3 sa pocita od roku 1996 (neviem presne)..

nie je to to iste KE obchvat bol zaradeny ako jediny projekt ERDF v programovom obdobi od 2014. cize este za jednofarebnej vlady smeru. R4-M30 je medzinarodna TOP priorita v plnom profile.

Zato sprevadzkovanie CA - Svrcinovec - Skalite - hranica bolo v Novom projekte vystavby dialnic naplanovane na rok 2005 a D3 Brodno - KM -CA bolo naplanovane na rok 2009.

ano vieme, to bol ten schizofrenicky co konstatoval nerealnost vystavby...a navrhoval pokracovat v nej dalej. :lol:

A samozrejme teraz ides omielat, ze cena a intenzita su vsetky parametre, ktore maju vplyv na vynosovost.

najdolezitejsie. dokonca cenu povazujem za uplne najdolezitejsiu. ten prepocet na auta co si urobil vyzeral dobre len na TOP usekoch D1. je to velmi zaujimave a dokazuje nevynosnost D3 a tazkych usekov D1.

vynosne je poprve to co sa priamo zaplati a to nebude prakticky nic na Sk ani visnove ani CA, ani RK ani KM a mohli by sme pokracovat. v CA skoncia velke kolony ale myto od 10k, alebo 15k alebo ani 20k aut denne by nestacilo na naklady 40 mil/km + udrzba a opravy. a nejakych 40-50k aut asi nie je realne ani v buducnosti.

hodnota celkovej casovej uspory pre vozidla na trase a okoli sa neda vycislit, to je doplnujuci parameter, tak isto ako sa neda vycislit efekt pre rozvoj regionov. pre rozvoj regionov sa zohladni nejaky pocet obyvatalov kt. bude napojeny na dialnicu a pre usporu casu sa urcuje cez hodnotu za peniaze nejaka min. hodnota uspory, co zabrani tomu aby sa pri kvalitnej, priepustnej ceste stavala dialnica. to moze byt 1/4-1/3 casu, cize namiesto 60-70 km/h rychlost 90-100 km/h.

zaklad je ten tvoj vypocet cena/intenzita/km a potom uspora, cize obchvat CA je potrebny ale podpisat zmluvu na cenu ktora prekracuje max. cenu je nenormalne. toto keby sa stalo na R2 tak min. by ministra defenestrovali.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod metelesku.blesku » 15. Okt 2019 10:20

Základ je ten, že všetky ťažšie úseky sa rozhodli zneužiť istí štátni úradníci, v spolupráci s niektorými veľkými neefektívne fungujúcimi stavebnými firmami, na prekrytie či už svojej neschopnosti alebo za účelom získania neoprávnených príjmov v obrovských objemoch a tak sa nám stalo, že akékoľvek snahy o zníženie ceny výstavby boli a sú tvrdo potláčané (vylučovanie najnižších ponúk renomovaných firiem, mediálna masáž o nemožnosti stavať lacnejšie, pretláčnie zbytočne megalomanských riešení, nevyužívanie žltého fidicu a pod.) a výsledkom sú skreslené, siahodlhé a úplne irelevantné dohadovačky o výhodnosti toho, či onoho úseku, zatiaľ čo výstavba zatiaľ viac stojí, ako fachčí a tá výstavba čo ide, častokrát zbytočne odčerpáva istý obnos peňazí, ktorý by sa dal použiť, či už na ďalšie úseky, alebo na inú kategóriu ciest, či inú formu dopravy (napr. železnice).

Ale za toto fakt nemôžu Kysučania (Vážny bol bystričan, Počiatek bol feťák, Choma bol hornopovažan a Stromček totálny mamlas, ktorý ani nevie kde Kysuce sú).
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Mawerick81 » 15. Okt 2019 10:29

Stale nevieme presne vycislit, kolko komionov obchadza trasu buducej D3. TU sa urcite pocita z narastom ked raz bude dokoncena cela. Zato obchvat KE (byt urcite tiez dolezity) viacej penazi z myta oproti tranzitnej D3 neprida..
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 762
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod devil » 15. Okt 2019 12:35

toto su spekulacie, pravda je dialnice su nas "svate", su zaradene medzi hl. koridory a planuju sa velkolepo. aj na povazi sa to tak robilo (staci sa previezt npr. ladce-sverepec) aj inde. most-tunel-most. nie je to specialita D3.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Mawerick81 » 15. Okt 2019 14:32

Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 762
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Miro » 15. Okt 2019 14:40

Ale tak úsek D3 Čadca - Svrčinovec sa stavia myslím bez nejakých výrazných problémov. Kedy má byť sprejazdnený?
Miro
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 12. Jún 2005 19:47

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Peter_CA » 15. Okt 2019 16:04

Oficiálne 12/2020. Ale haló vzniklo preto, že si podali žiadosť o predĺženie SP z 12/2019 rovno na 3/2021. To pôsobí na niektorých ako červená vlajka na býka, pretože všetci papaláši stále tvrdia, že sa bude otvárať včas.
http://www.mestocadca.sk/uradne-oznamy/ ... 73490.html
LKV reduce travel time by Slovakia
Der Güterverkehr verkürzt die Reisezeit der Slowakei
Peter_CA
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 817
Obrázky: 47
Založený: 12. Jún 2017 12:40

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 20 hostí.