Moderátor: Moderátori
devil napísal:momentalne trva prejazd CA asi 10 minut. kamiony este stale nemozu jazdit ?
I/11 Svrcinovec-KM 27.1 km 1h2m
NO vidíš devil, po hodine to už je zase na 45 min zo Svrčinovca a od Žiliny to narástlo na 20 min.
Ale veď to je úplne jedno čo mu rozprávate, človek čo pokrytecky chce tunely čo vyslovene nemusia byť, len preto lebo mu vedú do garáže, nepristane na žiaden argument...jedine, že sa postaví ku garáži...
Tak ja teda neviem takto z hlavy posúdiť, ale mne státie v kolóne podstatnú časť dňa príde viac problematické, ako len obyčajné zvýšenie komfortu jazdy na I/16.
mne islo len o to dokazat ze nie je kolona v oboch smeroch po cely cas od rana do vecera.
devil napísal:teda skume si podla vypoctu od Jano1 v teme D1 spocitat cenu na km a jedno vozidlo na intenzitu 15.000 aut v CA.
239 milióna eur. 5.7km, 42 mil.eur/km, intenzita 15tisic v/24h, t.j. 2800 eur/vozidlo/km. pre porovnanie top usek D1 ds-turany 703eur/voz/km cize ovela vyhodnejsi. ale npr. kritizovany KE-milhost vypocital Jano1 na 1673 E/vozidlo cize stale vyhodnejsie.
cenu za obchvat KE este nepozname, pocitajme s cenou 12 mil/km (priemer ceny bud-bid a ponuky na saca-olsany II.) a pocitajme s intenzitou iba 5.000 aut. to je asi 2400 eur na vozidlo. pri intenzite 10.000 je to 1200 eur na vozidlo. cize obchvat KE bude s najvacsou pravdepodobnostou vyhodnejsia stavba ako obchvat CA a ak sa neupusti od megalomanie zrejme velmi podobne ako CA budu vychadzat aj useky brodno-KM-oscadnica.
pokracujme na R2 krivan-mytna-tomasovce vratane drahej estakady. celkova cena 16mil. za km ak prejde najlacnejsia ponuka, pocitajme s intenzitou 7.500 ktoru nasi priatelia z kysuc tak radi vytahuju....2133 eur/vozidlo...stale o nieco lepsie ako CA.
Pri beznych usekoch mas beznu usporu 0.5 minuty na 1km a preto nema zasadny vyznam medzi takymi usekmi to rozlisovat, ale v pripade CA, je tato hodnota podstatne vyssia, naopak v pripade celeho obchvatu KE vyrazne nizsia a to ma vplyv na navratnost.
Inak, odkedy je non-stop obojsmerná kolóna jedinou podmienkou výstavby D/RC? Ja som bol v tom, že je to najmä spájanie vzdialených cieľov, niečo ako napr. Ostrava/Katowice - Žilina/Nitra a pod. a zároveň vylúčenie tranzitnej dopravy z intravilánu miest, obcí a preťažených ciest.
devil napísal:s obchatom KE sa ale pocitalo uz za predchadzajucej vlady.
devil napísal:takze ani cena ani prepocet ceny na premavku ale zase nieco uplne ine.
devil napísal: s obchatom KE sa ale pocitalo uz za predchadzajucej vlady.
s D3 sa pocita od roku 1996 (neviem presne)..
Zato sprevadzkovanie CA - Svrcinovec - Skalite - hranica bolo v Novom projekte vystavby dialnic naplanovane na rok 2005 a D3 Brodno - KM -CA bolo naplanovane na rok 2009.
A samozrejme teraz ides omielat, ze cena a intenzita su vsetky parametre, ktore maju vplyv na vynosovost.
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 20 hostí.