Stránka 8 z 105
Odoslané:
05. Júl 2009 20:01
od vladi87
Vlados napísal:... veď najvačšiu eko. záťaž robia kamióny ...
Na to si ako prišiel?
Odoslané:
05. Júl 2009 20:33
od Vlados
vladi87 napísal:Vlados napísal:... veď najvačšiu eko. záťaž robia kamióny ...
Na to si ako prišiel?
vyššia hmotnosť -> vyššia spotreba vozidla
Odoslané:
06. Júl 2009 07:27
od vladi87
Vlados napísal:vladi87 napísal:Vlados napísal:... veď najvačšiu eko. záťaž robia kamióny ...
Na to si ako prišiel?
vyššia hmotnosť -> vyššia spotreba vozidla
Tak to si poňal veľmi jednoducho. Ja som čakal nejaké štatistiky..
S tou hmotnosťou a spotrebou to nie je až taká priama úmera. Osobné auto s hmotnosťou 1,5 tony má spotrebu 5-8 l, podľa paliva. Nákladné auto s prívesom plne naložené - 40 ton, dosahuje spotrebu okolo 35 l/100 km. To znamená, že spálením 1 litra nafty odvezie okolo 1150 kg, kdežto osobné len okolo 200 kg. Kamionov je menej ako osobných áut, tak neviem, ako je to s nakoniec s podielom na eko záťaži..Ale ak má niekto štatistiku, sem s ňou, ja som zatiaľ nenašiel.
Odoslané:
23. Okt 2009 10:30
od aquila
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=12606
ze by konecne nieco rozumneho aj od EU ? a zoficialnenei stavu, ze je to aj tak len Rka ?
mohli by celu D3 urobit radsej R5 t.j. komplet v RC parametroch ..
Odoslané:
23. Okt 2009 10:54
od expwy
Veď D3 bude v parametroch RC postavená - D24,5. Všetky nové RC sa už plánujú v parametri R24,5, od R22,5 sa už upustilo.
Odoslané:
23. Okt 2009 11:15
od devil
R24,5 a D24,5 je to iste
, tak preco sa to neoznacuje R
Odoslané:
23. Okt 2009 16:19
od LubosG
aquila napísal:http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=12606
ze by konecne nieco rozumneho aj od EU ? a zoficialnenei stavu, ze je to aj tak len Rka ?
mohli by celu D3 urobit radsej R5 t.j. komplet v RC parametroch ..
Či to bude D3 alebo R5, je snáď jedno, no dúfam, že to bude stavané od ZA aspoň po MÚK Svrčinovec v plnom profile, pretože tá premávka je tam už dosť vysoká, kamiónov tam jazdí pomerne dosť.
Odoslané:
23. Okt 2009 16:25
od i15
Cela D3 by sa mala preprojektovat na R-ku s vyuzitim cesty 1. triedy, dalo by sa takto usetrit kopec penazi a vystavba by sa nemusela oddialovat.
Odoslané:
23. Okt 2009 18:39
od aquila
presne ... voobec nic by sa nedialo, keby sa aj D3 stavala systemom ako R1 okolo zarnovice ...
Odoslané:
23. Okt 2009 18:55
od dusans
lubos napísal:aquila napísal:http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=12606
ze by konecne nieco rozumneho aj od EU ? a zoficialnenei stavu, ze je to aj tak len Rka ?
mohli by celu D3 urobit radsej R5 t.j. komplet v RC parametroch ..
Či to bude D3 alebo R5, je snáď jedno, no dúfam, že to bude stavané od ZA aspoň po MÚK Svrčinovec v plnom profile, pretože tá premávka je tam už dosť vysoká, kamiónov tam jazdí pomerne dosť.
To s tou premávkou môžem len potvrdiť a to, či to bude D3 alebo R5 je tiež jedno. Počul som, že sa bude využívať časť existujúcej cesty 1. triedy od Kysuckého Lieskovca po Oščadnicu ktorá je napojená na úsek Očšadnica - Čadca.
Odoslané:
24. Okt 2009 09:20
od Andrej
Ano, od Lieskovca az po Cadcu je sucasna 1/11 budovana v parametroch 11,5/80, cize v polprofile R. Stacili by dokonca drobne upravy na to, aby sa to dalo oznacit ako R. Dokonca je tu na rozdiel od R1 takmer v celom useku paralelna komunikacia. Myslim, ze v dnesnej situacii by bolo teda najlepsie najprv dokoncit obchvat Cadce a potiahnut az po hranice s CR + spominane upravy. Plny profil zatial v okoli KNM.
Odoslané:
24. Okt 2009 12:35
od LubosG
Pozerám sa do mapy a v okolí KNM vidím že je paralelná komunikácia takmer všade, ku ceste 1/11, ktorej časť (alebo možno celá, neviem) by sa mohla využiť ako jeden polprofil štvorprúdovky. Ak by teda ako paralelná komunikácia mohla byť vyžívaná trasa zo ZA cez obce Vranie, Rudinka, Rudina do KNM. Jediný úsek, kde nevidím paralelnú cestu je medzi KNM a Kys. Lieskovcom, tam by sa asi musela jedna alebo druhá komunikácia dobudovať.
Odoslané:
24. Okt 2009 16:23
od aquila
vsak to .. D3 sa nemusela vobec takto planovat typu tunely a prekladky koryta ... vid rakusko.. tiez nema vsade dialnice a buduju ich kusok dlhsie a nejako ich to nestve ....
len to by sa musel pred X rokmi urobit seriozny audit, nerobit blobosti na D1 typu useky sverepec vrtizer, resp na D3 hricovske podhradie zilina.. a boli by sme uplne niekde inde.. ale skoda reci ..
Odoslané:
24. Okt 2009 16:41
od mauutinko
lubos napísal:Pozerám sa do mapy a v okolí KNM vidím že je paralelná komunikácia takmer všade, ku ceste 1/11, ktorej časť (alebo možno celá, neviem) by sa mohla využiť ako jeden polprofil štvorprúdovky. Ak by teda ako paralelná komunikácia mohla byť vyžívaná trasa zo ZA cez obce Vranie, Rudinka, Rudina do KNM. Jediný úsek, kde nevidím paralelnú cestu je medzi KNM a Kys. Lieskovcom, tam by sa asi musela jedna alebo druhá komunikácia dobudovať.
asi si neni tunajsi??ze?treba si najskor vyskudat cestu cez vranie a potom by si si uz nemohol dovolit napisat to co si napisal!
Odoslané:
24. Okt 2009 17:04
od i15
mauutinko napísal: asi si neni tunajsi??ze?treba si najskor vyskudat cestu cez vranie a potom by si si uz nemohol dovolit napisat to co si napisal!
ked sa niekto chce dostat do Kosic zo smeru RV, alebo PO a nemoze pritom pouzit rychlostnu cestu, ma na vyber len zle a este horsie cesty 3.triedy cez kopce
Odoslané:
24. Okt 2009 17:13
od LubosG
Máš pravdu, nie som tunajší, neviem v akom stave, rozmerovo ap. je tá cesta cez tie obce. Môžeš mi teda povedať prečo by nebola vhodná pre premávku, ktorá by z nejakého dôvodu nešla po diaľnici, RC ale cez paralelnú cestu? Je jasné, že určité úpravy, rekonštrukcie by asi boli nevyhnutné. Alebo je to cesta absolútne nepoužiteľná na takýto účel??
Odoslané:
24. Okt 2009 18:01
od dusans
Niekde som o tej ceste cez Vranie už písal, ale uvediem informácie o nej. Táto cesta je v obci Vranie na asi 100m široká len pre jeden jazdný pruh, cca 4m, okolo sú rodinné domy, takže rozšírenie je komplikované. Navyše časť cesty sa nachádza pod svahom, ktorý sa zosúva. Písali o tom aj v tlači, treba pozrieť monitoring tlače 2009. Pre nákladnú dopravu je tam dokonca zákaz, takisto pre kamióny. Takže vybudovať v podstate novú komunikáciu, čo sa aj plánuje, ale v katastri obce Brodno. A o využití cesty 1. triedy ako polprofilu diaľnice som už písal pri téme ZA Brodno - KNM. Aj sa o tom diskutovalo.
Odoslané:
24. Okt 2009 18:02
od Andrej
mauutinko napísal: asi si neni tunajsi??ze?treba si najskor vyskudat cestu cez vranie a potom by si si uz nemohol dovolit napisat to co si napisal!
Hm, tie cesty poznam len minimalne, ale ked si to porovnam s paralelnou trasou k R1 popri Hrone, tak to tu vyjde stale lepsie. Navyse nikde nie je napisane, ze by sa dana trasa nemohla popri tom upravit.
Btw, kade jazdil tranzit, kym nebola vybudovana sucasna cesta v parametroch 1/2 R (vystavba tusim 1981-84) ?
Odoslané:
24. Okt 2009 18:16
od dusans
Andrej napísal:mauutinko napísal: asi si neni tunajsi??ze?treba si najskor vyskudat cestu cez vranie a potom by si si uz nemohol dovolit napisat to co si napisal!
Hm, tie cesty poznam len minimalne, ale ked si to porovnam s paralelnou trasou k R1 popri Hrone, tak to tu vyjde stale lepsie. Navyse nikde nie je napisane, ze by sa dana trasa nemohla popri tom upravit.
Btw, kade jazdil tranzit, kym nebola vybudovana sucasna cesta v parametroch 1/2 R (vystavba tusim 1981-84) ?
Keďže v tom období, kedy prebiehala výstavba som sa len narodil, tak si to nepamätám, ale počul som a je to aj možné, že sa jazdilo cez obec Brodno a cez obec Oškerdu a súčasná cesta 1. triedy je z časti prebudovaná stará cesta. Ak má niekto lepšie informácie, budem rád.
Odoslané:
26. Okt 2009 22:28
od johhan
aquila napísal:presne ... voobec nic by sa nedialo, keby sa aj D3 stavala systemom ako R1 okolo zarnovice ...
to nie je také jednoduché .. na tú trasu existovala už niekoľko rokov stavebná uzávera ešte za komunistov a nebola projektovaná ako teraz ale povrchovo prieťahmi obcí - terajšie tunely dú len daňou na nové normy
.
a D3 od CA je naprojektovaná ako RC .. to že je to dialnica je iba názvom a výnimkou z normy
.
celý problem vznikol zavrhnutím oščadnického variantu D18, keď sa zvolila trasa dlhšia asi o 8 km cez Čadcu
Odoslané:
27. Okt 2009 19:36
od i15
johhan napísal:aquila napísal:presne ... voobec nic by sa nedialo, keby sa aj D3 stavala systemom ako R1 okolo zarnovice ...
to nie je také jednoduché .. na tú trasu existovala už niekoľko rokov stavebná uzávera ešte za komunistov a nebola projektovaná ako teraz ale povrchovo prieťahmi obcí - terajšie tunely dú len daňou na nové normy
tomu celkom nerozumiem, to je _problem_ , ze tu bola stavebna uzavera a ze existovali projekty na povrchove riesenie trasy D3?
Odoslané:
27. Okt 2009 20:09
od aquila
toto je podla mna tiez posledny problem.. vid usek D1 turany - hubova.. ako sa rychlo menili varianty a z povodneho useku su len zarezy do skaly..alebo prerabka D1, bohvie kolky projekt je uz na svete len za ficovej vlady .. nakoniec urobili taky paskvil za tych XY rokov sa to uz X krat mohlo zmenit ..
Odoslané:
27. Okt 2009 21:52
od Andrej
i15 napísal:johhan napísal:to nie je také jednoduché .. na tú trasu existovala už niekoľko rokov stavebná uzávera ešte za komunistov a nebola projektovaná ako teraz ale povrchovo prieťahmi obcí - terajšie tunely dú len daňou na nové normy
tomu celkom nerozumiem, to je _problem_ , ze tu bola stavebna uzavera a ze existovali projekty na povrchove riesenie trasy D3?
Toto by ma tiez zaujimalo. Povodna trasa D3 bola snad uplne ina ako teraz? Myslel som, ze rozne trasovanie je len v okoli Ziliny (Rajecky variant + vychodny obchvat ZA), KNM (tunel) a Oscadnice (Oscadnicky variant).
Keby bola cela D3 (vratane useku ZA-CA) stavana ako R, bolo by to snad jednoduchsie?
Odoslané:
30. Okt 2009 12:06
od johhan
Andrej napísal:i15 napísal:johhan napísal:to nie je také jednoduché .. na tú trasu existovala už niekoľko rokov stavebná uzávera ešte za komunistov a nebola projektovaná ako teraz ale povrchovo prieťahmi obcí - terajšie tunely dú len daňou na nové normy
tomu celkom nerozumiem, to je _problem_ , ze tu bola stavebna uzavera a ze existovali projekty na povrchove riesenie trasy D3?
Toto by ma tiez zaujimalo. Povodna trasa D3 bola snad uplne ina ako teraz? Myslel som, ze rozne trasovanie je len v okoli Ziliny (Rajecky variant + vychodny obchvat ZA), KNM (tunel) a Oscadnice (Oscadnicky variant).
Keby bola cela D3 (vratane useku ZA-CA) stavana ako R, bolo by to snad jednoduchsie?
To že bola uzávera znamenalo že iné vhodné úzeemia sú už zastavané alebo už sa s nimi nepočíta - na postavenie RC ala R1 Žarnovica bo bolo treba viac penazí - paradoxne ako postaviť to v terajších parametroch - tie sú v podstate teraz R-kové .. nakoľko vtedajšie parametre D24,5/120 sú terajšie R 24,5/120 teoreticky stačí iba zmeniť písmeno
Re: D3 Svrčinovec - Skalité
Odoslané:
16. Mar 2010 13:28
od Lionheart
Na stránke NDS ma prekvapilo, že príprava D3 Svrčinovec - Skalité je vo finále. Dokonca ďalej ako úseku Brodno-KNM, ktorá sa mala pôvodne začať stavať už tento rok ... ale tam sú údajte problémy s výkupom pozemkov. Znamená to, že by si teoreticky mohol tento úsek s dvoma tunelmi začať stavať pomerne skoro?