D3 Svrčinovec - Skalité

Žilina (križovatka s D1) – Kysucké Nové Mesto – Čadca – Skalité, štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod devil » 28. Dec 2008 11:23

Rozdíl je, myslím, zřetelný.


podla toho aka dlha je trasa, usek svrcinovec-hranica ma 15 km, 60-kou to trva 15 min. 90-kou 10 min. v kontexte prip. alternativy k E77 su vsetky tie uvahy o presmerovani uplny nezmysel. v kontexte presmerovania zo svrcinovca ma zmysel sa bavit o nakladiakoch, prave vylucenie kamionov z I/12 je ista vyhoda pre osobaky popri nevyhode sposobenej jej parametrami.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Thomas » 28. Dec 2008 13:08

jistě, je to o tom, kolik km se postaví, ale to je tak i při dálnicích ...

Nejde jen o tento úsek, ale i jeho polskou návaznost, atd. Poláci by si taky mohli říct, že část svého úseku nechají být, když na Slovensku bude a z tohoto úseku se stane onen pověstný trychtýř (lievik).

U E77 je rozdíl o to výraznější, že silnice silnice nejsou nic moc.
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod devil » 28. Dec 2008 14:09

Nejde jen o tento úsek, ale i jeho polskou návaznost, atd. Poláci by si taky mohli říct, že část svého úseku nechají být, když na Slovensku bude a z tohoto úseku se stane onen pověstný trychtýř (lievik).


tomuto som celkom neporozumel.

U E77 je rozdíl o to výraznější, že silnice silnice nejsou nic moc.


E77 nema blizku alternativu prakticky na ziadnej jej casti.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Thomas » 28. Dec 2008 15:25

ad 2) to není podstatné, zlepšení stejně musí přijít po částech a ne naráz, ale na druhou stranu příprava na R3 sever není zas tak nedaleko

ad 1) reagoval jsem na trochu mimo, nějak jsem nepostřehl, že srovnáváš Skalité a Trstenou a o tom jsem se bavit nechtěl. Dnes jsem mimo už podruhé, asi Vánoce ...
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod devil » 28. Dec 2008 16:38

ad 1) reagoval jsem na trochu mimo, nějak jsem nepostřehl, že srovnáváš Skalité a Trstenou a o tom jsem se bavit nechtěl. Dnes jsem mimo už podruhé, asi Vánoce ...


keby len ja...si necital celu temu, hned na prvej strane je stara znama hlaska z ssc Po dobudovaní tohoto úseku sa predpokladá presmerovanie tranzitnej dopravy sever - juh z hraničného prechodu v Trstenej na Kysuce. :lol: takymito nezmyslami sa odovodnuje kratka cesta kde chodi 2.000 aut, stoji 5-10 mld. a akurat tak skrati cestu pre nakladiaky o par km. za menej sa daju vyriesit realne problemy na tranzitnych tahoch ako npr. obchvaty oravskych dedin, alebo obchvaty na ZV-KE alebo tunel soroska.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Lionheart » 30. Jún 2009 10:33

Zaujímavé:

"V súčasnosti sa uskutočňuje analýza projektu D3 Svrčinovec – Skalité, ktorého ekonomické a technologické parametre vyvolávajú negatívne odozvy u analytikov JASPERS a EK. Po preskúmaní medzinárodných aspektov bude o ďalšej výstavbe uvedeného úseku rozhodnuté definitívne."

http://www.rokovanie.sk/appl/material.n ... Zdroj.html
Lionheart
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 67
Založený: 10. Dec 2007 13:24
Bydlisko: Milky way

Odoslaťod i15 » 30. Jún 2009 16:02

ktorého ekonomické a technologické parametre vyvolávajú negatívne odozvy u analytikov JASPERS a EK.


... vdakabohu za EU
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod qantas » 30. Jún 2009 21:09

i15 napísal:
ktorého ekonomické a technologické parametre vyvolávajú negatívne odozvy u analytikov JASPERS a EK.


... vdakabohu za EU
nechapem preco chvala bohu ? nechces aby sa stavalo ??
qantas
diskutujúci
 
Príspevky: 198
Založený: 23. Feb 2008 23:08

Odoslaťod Dialniciar » 01. Júl 2009 08:33

qantas: i15 je človek, ktorý nechce aby sa stavala D3 v takých rozmeroch, v akých sa stavať má ...
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod qantas » 01. Júl 2009 11:42

Dialniciar napísal:qantas: i15 je človek, ktorý nechce aby sa stavala D3 v takých rozmeroch, v akých sa stavať má ...
a ake su to parametre ???
qantas
diskutujúci
 
Príspevky: 198
Založený: 23. Feb 2008 23:08

Odoslaťod sergej » 01. Júl 2009 11:46

D24,5/80
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

Odoslaťod devil » 01. Júl 2009 12:53

EK vadia "technologické a ekonomicke parametre". cize im vadi nizka navratnost a to "presmerovanie dopravy" zrejme nezozrali. a druha vec je cele vedenie useku cez kopce hlava-nehlava, z 12 km viac ako 1/2 su mosty a tunely cize to povazuju za extremny zasah do prirody a take veci nemaju radi.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Dialniciar » 01. Júl 2009 14:19

Logika EK nulová ...
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod i15 » 01. Júl 2009 15:45

sergej napísal:D24,5/80


za tymto parametrom sa vsak skryvaju 70 metrove estakady a 2 tunely
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod Dialniciar » 01. Júl 2009 15:47

i15 napísal:
sergej napísal:D24,5/80


za tymto parametrom sa vsak skryvaju 70 metrove estakady a 2 tunely
to je na hornaté prostredie vcelku normálna vec, však to nie je Podunajská nížina :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod qantas » 01. Júl 2009 20:29

Dialniciar napísal:
i15 napísal:
sergej napísal:D24,5/80


za tymto parametrom sa vsak skryvaju 70 metrove estakady a 2 tunely
to je na hornaté prostredie vcelku normálna vec, však to nie je Podunajská nížina :wink:
tiez si myslim
qantas
diskutujúci
 
Príspevky: 198
Založený: 23. Feb 2008 23:08

Odoslaťod perets » 03. Júl 2009 08:51

sice nepoznam tento teren ale pokial to vedie cez priecne udolia tak su 3 moznosti, 1. estakady to je pravdepodobne v plane teraz 2. tunely premna dost hlupe a predrazene a 3. pekne kopirovat teren co tiez nepovazujem za stastne riasenie kedze niekto tu spominal 70 metrove estakady asi myslel vysku a este je tu moznost mohutnych zarezov ale to uz radsej tunel a predpokladam ze ta D(RC) nevedie mimo hlavneho udolia len tak asi su tam dediny
perets
diskutujúci
 
Príspevky: 174
Založený: 26. Feb 2009 08:20

Odoslaťod aquila » 03. Júl 2009 09:22

a preco by sa nemohol kopirovat teren ?

treba si pozriet rakuske rychlostne komunikacie .. a to je rakusku bohatsia krajina .. ake su tam stupania u nas casto nejsu ani na cestach druhej triedy ...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod devil » 03. Júl 2009 09:42

to je asi ten problem EU tahat tuto cestu takymto sposobom - estakady a nie je to bez zarezov...EU odklepla hocico co staty navrhli do koridorov zato jednotlive projekty posudzuje dokladne.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Vlados » 03. Júl 2009 10:52

problém EU je že veci priamo neriadi, nezohľadňuje iba tranzitné požiadavky EU a intenzity na daných úsekoch, nepoužívajú sa porovnateľné riešenia pre porovnateľné terény, aby vybudovala potrebnú európsku nadradenú infraštruktúru. Na druhej strane by niektoré štáty boli ochudobnené keby D išla v susednom štáte a zo značnej časti by ju financovala EU.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Odoslaťod devil » 04. Júl 2009 07:37

toto som nepochopil, "porovnateľné riešenia pre porovnateľné terény" ani preco by boli staty ochudobnené.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Vlados » 04. Júl 2009 22:49

v podobne hornatom teréne s porovnateľnými intenzitami bude mať cesta takmer identické limity, napr. stúpanie 4° a max. rýchlosť 80km/h.
a k tomu "ochudobneniu" - financované by boli iba koridory Ex0 a Ex5 takže potom by EU neprispela napr. na R1 ani R2 lebo paralelne vedie E60 v Maďarsku a naopak by nám prispela na D1 a D3 (E75) ale nie čechom na E462 (D1).
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Odoslaťod devil » 05. Júl 2009 07:39

to zeby bola obmedzená rychlost a pod. znamena zeby nemali brate do uvahy ekologické kriteria, ktorých vaha praveze rastie ? skor maju trasu urcit tak aby znamenala co najmensi zasah do krajiny alebo sa na to uplne vykaslat, EU to formulovala ako "negativna odozva technologických parametrov".

k tym koridorom, tento konktretny usek vobec nie E trasa, na rozdiel npr. od E462 ale hlavne ked nema navratnost resp. je "negativna odozva ekonomickych parametrov", co znamena ze samotna EU pochybuje o jej potrebnosti z hladiska "medzinarodných aspektov".

a aby sme nezabudli poslanie EU fondov je prispiet na koridory a nie ich kompletne postavit pre staty a zaroven prispiet aj na dalsie cesty mimo TEN.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Vlados » 05. Júl 2009 17:26

Prečo ak je obmedzená rýchlosť nie sú brané ekologické kritéria? veď najvačšiu eko. záťaž robia kamióny a tie rýchlejšie ako 90km/h nemožu. Čím menšie sú požiavavky, tým je menší zásah do krajiny.

Pokiaľ by hlavné E ťahy budovala EU, nestalo by sa že E75 nebude súvislá diaľnica. Je otázne či trasa cez Skalité bude využívaná, ešte má ďaleko od dostavania na SK a PL strane, aj keď takmer celá D3 nie je pre vnútroštátnu dopravu prioritou min. na 10 rokov.
Ekonomická efektivita viacerých usekov je zlá, ale v globále sú ucelené úseky diaľníc efektívne, ak by neboli nestavali by sme ich.

EU fondy majú iné určenie, no možno europska dialničná spoločnosť by bola efektívnejšia a relatívne rýchlo by vybudovala európsku nadradenú infraštruktúru, ktorú by si jednotlivé štáty dopĺňali o svoje lokálne D a RC.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Odoslaťod devil » 05. Júl 2009 17:44

o obmedzenej rychlosti si sam pisal ako dosledku uplatnenia ekologickych kriterii. to neznamena ze v tomto konkretnom pripade sa to tym da vyriesit. jednoducho cely usek ide hore na kopcoch a nie v nejakej doline. skor nastala otazka naco je tento usek, ktory ani nebude vytazeny ked E75 ide tak blizko, ved sme v EU a nepotrebujeme kazdych 20 km paralelne dialnice. taka E58 o ktorej si pisal je od madarskej dialnice tak 80 az 160 km. toto zrejme EU vytyka.

pokial by hlavne tahy budovala EU tiez by si stanovila celoeuropske priority a to nase tahy dopadli katastrofalne.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 7 hostí.

cron