od Vlados » 05. Júl 2009 17:26
Prečo ak je obmedzená rýchlosť nie sú brané ekologické kritéria? veď najvačšiu eko. záťaž robia kamióny a tie rýchlejšie ako 90km/h nemožu. Čím menšie sú požiavavky, tým je menší zásah do krajiny.
Pokiaľ by hlavné E ťahy budovala EU, nestalo by sa že E75 nebude súvislá diaľnica. Je otázne či trasa cez Skalité bude využívaná, ešte má ďaleko od dostavania na SK a PL strane, aj keď takmer celá D3 nie je pre vnútroštátnu dopravu prioritou min. na 10 rokov.
Ekonomická efektivita viacerých usekov je zlá, ale v globále sú ucelené úseky diaľníc efektívne, ak by neboli nestavali by sme ich.
EU fondy majú iné určenie, no možno europska dialničná spoločnosť by bola efektívnejšia a relatívne rýchlo by vybudovala európsku nadradenú infraštruktúru, ktorú by si jednotlivé štáty dopĺňali o svoje lokálne D a RC.