Zober to z hľadiska globálnej ceny:
Výstavba D znamená cena pozemkov plus cena stavby D
Výstavba RC znamená cena pozemkov plus cena stavby RC
Prestavba RC na D znamená cena výstavby RC plus cena likvidácie RC plus cena výstavby D plus náklady na upravenie výškových a smerových parametrov na požiadavky D
Teda žiadna lacná sranda to nebude
Johhan, najskor otazka, ak by sa teoreticky namiesto niektorych (vseobecne) usekov D26,5 a D24,5 ci uz v plnom alebo 1/2 p. stavala RC 22,5 (plny alebo 1/2) tak komu by to vadilo
Druha vec je ze aj ked by sa muselo platit za prestavbu, nevadilo by to kedze (dufajme) dovtedy budeme na takej ekonomickej urovni ze to nebude problem. Co sa tomto neda pochopit....
JG, teoreticky by o IRR mal povedat viac Dopravoprojekt, zrejme sa to dosadilo do vzorca. Udaje vsak pochadzali od toho kto pozna cenu a predpoveda buducu intenzitu.
Len taky maly priklad, v studii R2 (ZV-L.bana) su uvedene predpokladane intenzity na 2010 aj 2020 a tusim aj po 2020...Najzaujimavejsie je to ze kym medzi 2000-2010 sa da narast intenzity charakterizovat cislom 1,5-1,6 tak medzi 2010-2020 len 1,1-1,2. Cim to je Dalej pri vacsich mestach ma ostavat az 35% premavky na starej ceste, dalej je to okolo 20%
Na 2005 "predpoved" nie je, v kazdom pripade ceny D su podla spravy SSC 2004 tak enormne, ze nizke IRR az takym prekvapenim nie je.
A jednoznacne su cenovo podhodnotene useky s tunelmi, jednoducho nerobi sa poriadny geologicky prieskum.