Stránka 45 z 50

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 28. Aug 2022 18:58
od Xisco
milan_KM napísal:Na Kysuciach síce bývajú jedni z najnevzdelanejších a najjednoduchejších ľudí, ale vždy ma dokáže udiviť ako celoslovenská vzorka na tomto fóre sústavne dokazuje, že nemá na viac. :roll:


V ktorom kúte SR bývajú tí najmúdrejší? Daj nech sa zasmejem :)

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 25. Sep 2022 18:57
od Xisco
Stavia sa most cez železničnú trať
Vozia návažku od budúceho kružového objazdu smerom ku Kysuci
Prevápnili celú trasu

Konečne je na stavbe čulý stavebný ruch.

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 04. Nov 2022 13:29
od EmBe
Video privádzača od Popradskej Okružnej:
https://www.youtube.com/watch?v=h4TZAgpSl38

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 04. Nov 2022 14:14
od Miro
Diaľničný privádzač k neexistujúcej diaľnici :-/

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 05. Nov 2022 09:49
od Xisco
@Miro

NDS a Ministerstvo to tak volajú. Je to prakticky tretí vstup do mesta. Všetci vieme, že D3 tu tak skoro nepôjde, je to také zalepenie očí Kysučanom.

Čo sa týka stavby, jar a leto slabé tempo, teraz na jeseň sa rozbehli. Dalo sa urobiť za tento rok aj viac. Musíme vydržať do konca 2023.

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 05. Nov 2022 11:11
od badger-FB
Je to skôr len prístup pre najväčšiu fabriku v regióne. :) Predovšetkým im by to malo pomôcť znížiť časové straty pri nákladnom zásobování. Kým tam tá D3 bude.. samozrejme, pomôže to aj tým čo tam za tou prácou cestujú. Iný zmysel to nemalo. Ak sa to dalo postaviť, tak je dobre, že to vyňali z diaľnice. Lebo sú iné regióny, napríklad Spiš?, kde sa na privádzač čaká roky.. a nič. Mať oboje naraz a na Slovensku? :lol: To je asi také logické ako chcieť uzol D1xD4.
Vitajte na Slovensku.

Re: O. T.: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 05. Nov 2022 13:37
od Jano1
KN.SK napísal:Stred Slovenska je dosť hornatý s mnohými chránenými územiami, možno by bolo lepšie si ho nesprzniť čmudiacou ŤNAD.


Kym sa to u nas postavi, bude vacsina vozidiel bezemisnych, vratane nakladnej dopravy.

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 05. Nov 2022 13:50
od Jano1
Co sa tyka privadzaca, po jeho uvedeni do prevadzky, odlahci sa krizovatka I/11 Radola a moze sa upravit casovanie na semaforoch viac v prospech hlavnej cesty a tym zvysit priepustnost krizovatky. Ale predovsetkym sa vyluci nakladna doprava smerujuca do/z juznej priemyselnej zony z mesta. Predpokladam, ze zrusia aj docasne mosty vo Vrani za ktore plati NDS,VUC a Zilina za prenajom nemale peniaze uz od roku 2017.
"ŽSK spoločne s mestom Žilina zafinancuje na 3,5 roka prenájom vo výške takmer 590.000 eur a NDS 347.000 eur. Čo sa týka čiastky 590.000 eur, 80 percent bude financovať ŽSK a 20 percent mesto Žilina,"
https://www.teraz.sk/regiony/zilinski-poslanci-schvalili-predlzenie-p/289343-clanok.html

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 05. Nov 2022 14:35
od Miro
A pribudnú semafory na vyústení privádzača na cestu I/11. Som zvedavý, aké časovanie bude tam.

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 06. Nov 2022 13:14
od Jano1
Miro napísal:A pribudnú semafory na vyústení privádzača na cestu I/11. Som zvedavý, aké časovanie bude tam.


Aj rozlozenie zatazenia na 2 krizovatky na I/11 pomoze. Samozrejmostou by malo byt dynamicke riadenie krizovatky pomocou senzorov alebo kamier, ale projekt som nevidel a neviem ci sme natolko vyspela krajina, aby to bolo samozrejmostou.

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 06. Nov 2022 19:39
od 110mat110
Uzasne by bolo mat privadzac pre smer Zilina >> KNM a KNM >> Cacda a krizovatku v Radoli pre opacne smery Cadca >> KNM a KNM >> Zilina. Tym by sa minimalizovali lave odbocenia. Ale to zial nebude.

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 06. Nov 2022 23:13
od Pacho
stačilo vybudovať pokračovanie D3 z Brodna po tento privádzač cca 3km, hoc aj 1/2 profile veľa veci by sa poriešilo, okrem iného aj to ľavé odbočovanie , kde by od KNM, bolo odbočovanie na privádzač ako hlavná cesta. ALKe to máme asi slabo plateného ministra, aby trocha pohol rozumom

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 06. Nov 2022 23:14
od aquila
tu je problem ten, ze sa pocitalo, ze tneto privadzac bude zaroven s dialnicou a tak je aj dimenzovany/stavany .. je skoda, ze tam neurobili aj rampy aj od CA na KNM, resp z KNM smer zilina.

to je proste taky klasicky problem, ala ked sa urobilo ukoncenie dialnici v sverepci .. nezmyselne. tu sa mohli urobit rampy, cim by sa eliminovala nutnost CSS a zaroven by sa pri radoli zakazali lave odbocenia a zmizne bodova zavada..

v principe tam vzniknu dokonca 4 pruhy na starej ceste .. takze miesta je tam ozaj dost, len bohuzial ten most bol aj nedobre projektovany na toto ...

48516

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 06. Nov 2022 23:21
od Pacho
netvrdím, že by sa to ľavé odbočenie nedalo spraviť, ale je to tam dosť úzke medzi kysucou a I 11.

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 06. Nov 2022 23:25
od Pacho
netvrdím, že by sa to ľavé odbočenie nedalo spraviť, ale je to tam dosť úzke medzi kysucou a cestou vid video cca 2´

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 06. Nov 2022 23:31
od aquila
tak moznosti je tam viac, ale placu je tam dost, len to sa teraz neda vobec zmenit, najma z dovodu ako je samotny most nad kysucou navrhnuty/stavany. ako ten privadzac urcite masivne odlahci samotnu krizovatku v radoli,

len skoda, ze aspon tu rampu KNM => zilina neurobili. smer CA => KNM t.j. zo severu by sa vzdy dala vyriesit, ze auta odbocia v radoli a bolo by po probleme temer uplne.

som ale zvedavy, ze ci po sprejazdneni privadzaca mesto da obmedzenie pre nakladne auta

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 08. Nov 2022 11:02
od jackdaws
Jano1 napísal:Co sa tyka privadzaca, po jeho uvedeni do prevadzky, odlahci sa krizovatka I/11 Radola a moze sa upravit casovanie na semaforoch viac v prospech hlavnej cesty a tym zvysit priepustnost krizovatky. Ale predovsetkym sa vyluci nakladna doprava smerujuca do/z juznej priemyselnej zony z mesta. Predpokladam, ze zrusia aj docasne mosty vo Vrani za ktore plati NDS,VUC a Zilina za prenajom nemale peniaze uz od roku 2017.
"ŽSK spoločne s mestom Žilina zafinancuje na 3,5 roka prenájom vo výške takmer 590.000 eur a NDS 347.000 eur. Čo sa týka čiastky 590.000 eur, 80 percent bude financovať ŽSK a 20 percent mesto Žilina,"
https://www.teraz.sk/regiony/zilinski-poslanci-schvalili-predlzenie-p/289343-clanok.html


mas staru informaciu, minulý rok bola dlhsia prerabka mostov - docasny most Vranie
teraz je uz v majetku mesta resp VUC ... neplati sa uz za prenajom

https://www.zilinskyvecernik.sk/clanok/ ... bri/11523/

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 08. Nov 2022 12:01
od metelesku.blesku
V článku je napísané, že už je 100% vo vlastníctve NDS, ktorá ho opravovala, aj z dôvodu predĺženia dočasnosti na neurčito (do dostavby tohto úseku D3).
Tú prenajatú časť (polovicu mosta) vrátili Metrostavu.

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 11. Dec 2022 12:36
od Mayllo
Miro napísal:A pribudnú semafory na vyústení privádzača na cestu I/11. Som zvedavý, aké časovanie bude tam.



Kde tam na vizualizácií vidíš semafory?

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 11. Dec 2022 14:36
od Mawerick81

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 05. Feb 2023 12:31
od Xisco
Privádaž 2/23:

Už vidno ďalší pokrok:

Most cez potok pri Schaffler hotový.
Vozia zeminu po celom úseku
Piliere už stoja cez železnicu, už sa tam rysuje most ponad.
Križovatka s I/11 robia odvoz zeminy pod lesom
Tiež už stoja piliere pri rieke Kysuca.

Ale pravdu povediac, roboty ešte vyše hlavy, na otvorenie 12/23 pri našom slovenskom tempe, asi skôr nie. Uvidíme, bodaj by.

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2023 21:47
od badger-FB

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 06. Mar 2023 15:01
od jarino
Bude veselo...
NDS zverejnila Štúdiu realizovateľnosti pre tento úsek. Na základe výsledkov Štúdie realizovateľnosti projekt nie je spoločensky návratný. B/C je 0,97.
B/C privádzača KNM je 2.

Podiel nákladnej dopravy v koridore D3 sa pohybuje na úrovni cca 18-24 %. Podiel tranzitnej nákladnej dopravy v koridore D3 z celkovej nákladnej dopravy predstavuje v priemere cca 80%.

Faktor budúceho spoplatnenia (realistický vs. optimistický) cestnej infraštruktúry v koridore D3 môže ovplyvniť výsledné zaťaženie cestnej siete v rozpätí od 15 – 40 % v závislosti od očakávanej ochoty zakúpiť si elektronickú diaľničnú známku. Ako ďalší významný faktor sa v tomto prípade ukazuje nepriaznivá prognóza demografie a s tým súvisiaca zmena v mobilitnom správaní sa obyvateľstva.

Odkaz: https://ndsas.sk:8443/D3%20%C5%BDilina% ... 0Mesto.zip

48691
48692
48693
48694
48695
48696
48697
48698

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 06. Mar 2023 15:46
od aquila
to zas bude v alejich nablito ;) ehm teda v kysuckych krcmach ...

co uz.. a ochota tie projekty zrealnit nebude ziadna .. ja opakujem, este budu radi aj za povrchovy variant ... tym duplom, ked uz cesi oficialne zrusili kanal O-D-L , snad aj u nas to konecne oficialne zrusia

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 06. Mar 2023 17:31
od Mawerick81
to aquila,, ale on povrchovy variant je uz aj teraz,, ci estakada je nieco ine?