Stránka 5 z 105
hmm
Odoslané:
01. Aug 2007 19:54
od rbarat
No ja neviem, myslíš si, že by to bolo možné, aby boli od seba nejako veľmi vzdialené? To som ešte nikde nevidel a navyše to možno ani nedovo+uje norma na stavbu diaľnic, nie?
Re: hmm
Odoslané:
01. Aug 2007 19:58
od rbarat
rbarat napísal:No ja neviem, myslíš si, že by to bolo možné, aby boli od seba nejako veľmi vzdialené? To som ešte nikde nevidel a navyše to možno ani nedovo+uje norma na stavbu diaľnic, nie?
Teda čo ja viem, diaľnica musí spĺňať isté minimálne parametre, čo sa týka polomerov zákrut a stúpania. Návrhová rýchlosť je 130 km/h a tomu sa podriaďujú práve najviac tie zákruty a v druhom slede tie stúpania. Ak nemôžeš dodržať percento max. stúpania zaradíš tretí pruh pre pomalé vozidlá. Ak nemôžeš dodržať polomer zákruty, môžeš ísť na nižšiu návrhovú rýchlosť, ale menej ako 100 km/h to myslím nemôže byť, inak to nie je diaľnica. Z toho vyplýva záver, že cik-cak pomedzi domy to isto ísť nemôže, lebo nedodržíš tie oblúky zákrut.
Odoslané:
01. Aug 2007 20:05
od Jurislav
Nemyslel som kľučky pomedzi domy, ale myslím, že by to ani nevadilo, keby boli od seba tie pruhy. V ČR na R1 je (alebo skôr bude) tunel kde jeden trojpruh ide nad druhým trojpruhom.
Odoslané:
01. Aug 2007 20:06
od aquila
rbarat: no to nei je problem ak nebudu tie pruhy vyslovene pri sebe.. uz som viac krat videl dialnicu, kde miestami boli od seba jazdne smery niekolko stoviek metrov
hmm
Odoslané:
01. Aug 2007 20:20
od rbarat
aquila napísal:rbarat: no to nei je problem ak nebudu tie pruhy vyslovene pri sebe.. uz som viac krat videl dialnicu, kde miestami boli od seba jazdne smery niekolko stoviek metrov
Ď. tak toto som naozj ešte nevidel, ale verím...
Odoslané:
01. Aug 2007 20:31
od Bager3
Niesom si isty ale ak si dobre pamatam tak uplne nezavysle su vedenia smerou na dialnici medzi ULMom a Stuttgartom
aspon kedysi to tak bolo uz som tade roky nesiel tak neviem ci to neprerobili
Odoslané:
02. Aug 2007 07:12
od tr3mp
Oba smery vedené ďalej od seba sú aj na rakúskej A2.
Odoslané:
02. Aug 2007 08:04
od Andrej
tr3mp napísal:Oba smery vedené ďalej od seba sú aj na rakúskej A2.
jj, smery su tam vzdialene v 1 mieste aj viac ako 1 km. Okrem toho je to uplne bezne napr. v Taliansku, kde je hornaty teren s roztrusenym osidlenim
Odoslané:
02. Aug 2007 08:39
od aquila
aj na rakuskej A4, ktora vlastne zacina na roznych brehoch dunajskeho kanala a az po par km sa spaja do "subeznych" pruhov ..
a A2 je v tomto v rakusku prebornik
Odoslané:
02. Aug 2007 13:02
od Branco
Pár pekných záberov z tunela Poľana je na stránke Ing. Petra Makáska:
http://makasek.ic.cz/foto_index.php?galid=11
Napríklad:
Odoslané:
07. Aug 2007 20:47
od Branco
V trase úseku momentálne prebieha podrobný inžiniersko geologický prieskum, bude prebiehať až do októbra 2007:
http://www.obeccierne.sk/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=41&Itemid=189
Odoslané:
14. Sep 2007 21:40
od Branco
Je to potvrdené, prieskumná štôlňa tunela Poľana účel, t.j. prieskum, splnila, momentálne sa spracováva projekt pre obe rúry tunela:
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=7937
Odoslané:
14. Sep 2007 22:31
od fh
Tak to je dobrá správa pre celú D3. Dúfam, že sa nebude váhať.
Odoslané:
14. Sep 2007 22:46
od sergej
Super správa. Zaujímavé, že na tomto úseku sú 2 tunely, ale hovorí sa v podstate len o Poľane (aj keď teda v tom článku sa spomína aj existencia druhého).
Ako to teda je s tunelom Svrčinovec? O ňom sú nejaké info? Dúfam, že takisto pôjde na plný profil (môj osobný názor je, že žiadny diaľničný tunel by sme už na polprofil stavať nemali).
Odoslané:
14. Sep 2007 23:39
od Andrej
Tak tunel Svrcinovec je pravdepodobne nas najkratsi razeny tunel, mozno preto sa o nom tolko nerozprava.
S tym plnym profilom to bude teda zaujimave, ked sa to bude za kazdym tunelom opät zbiehat do polprofilu
Odoslané:
14. Sep 2007 23:42
od Branco
Myslím si, že by to malo byť rovnaké, ako pri Poľane, štvorpruhový tunel. Zatiaľ však nejaké oficiálne správy o projektovaní štvorpruhu neboli, možno ale 4 pruhy sú už naprojektované...
Odoslané:
15. Sep 2007 10:47
od sergej
Andrej napísal:Tak tunel Svrcinovec je pravdepodobne nas najkratsi razeny tunel, mozno preto sa o nom tolko nerozprava.
S tym plnym profilom to bude teda zaujimave, ked sa to bude za kazdym tunelom opät zbiehat do polprofilu
Keď sa nad tým zamyslíš, tých tunelov už veľa nie je. D1 je pasé (možno až na Prešov, Dargov? ), tam je to jasné, D4 zatiaľ v nedohľadne. Zostáva teda D3, kde tých tunelov zase toľko nie je (4?, nechce sa mi to teraz pozerať), aby sa nemohli stavať rovno na plný profil. A s nimi samozrejme aj príslušné úseky
.
Odoslané:
22. Sep 2007 11:18
od LubosG
Andrej napísal:Tak tunel Svrcinovec je pravdepodobne nas najkratsi razeny tunel, mozno preto sa o nom tolko nerozprava.
S tym plnym profilom to bude teda zaujimave, ked sa to bude za kazdym tunelom opät zbiehat do polprofilu
Bude to veľmi zvláštne, prechádzať pred tunelom do štvorpruhu a za tunelom znova dvojpruh. Moc sa mi to nepáči, mohli stavať komplet plnoprofilovú i samotnú diaľnicu, no intenzity sú asi proti. A potom, asi je náročnejšie dostavať "tunelový" štvorpruh ako diaľničný, tak preto. V minulosti to malo byť naopak - diaľnica na plný profil a tunely v polprofile. Nuž, situácia sa na Slovensku mení, možno sa raz dočkáme stavania typu - diaľnica na plný profil, tunel na plný profil
.
Odoslané:
28. Okt 2007 14:52
od Branco
Archeologická lokalita na kopci Valy by mala byť vyriešená, podľa miestnej tlače sa začínajú sa prípravné práce na výstavbe úseku:
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8276
Odoslané:
08. Nov 2007 23:09
od Andrej
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8420
"Úsek bude dlhý 12,1 km s predpokladaným začiatkom výstavby v máji 2009 a predpokladaným ukončením výstavby v máji 2012. "
Na ten zaciatok vystavby som fakt zvedavy
Odoslané:
08. Nov 2007 23:31
od Branco
Podľa posledných materiálov sa malo začať stavať narok.... Možno malou náplasťou je "Úsek je vedený ako štvorpruh. Na stavbe bude vybudovaných 23 mostných objektov....."
Žeby sa projektovali, resp. neskoršie stavali 4 pruhy?
Odoslané:
08. Nov 2007 23:36
od aquila
ten termin 2012 asi kvoli euro v polsku
Odoslané:
17. Nov 2007 12:52
od LubosG
Branco napísal:malou náplasťou je "Úsek je vedený ako štvorpruh.
Skoro vždy sa hovorilo o úsekoch od KNM po Skalité len o polovičnom profile a čo sa týka tunelov tie by sa vraj mali stavať zasa na plný profil, takže toto je novinka - snáď pravdivá. Len neviem, či sa ten štvorpruh týka len tohto úseku SVR-SKA alebo sa bude stavať plný profil aj na ostatných úsekovch od KNM. Totiž intenzita dopravy bude asi nižšia na tomto úseku Svrčinovec-Skalité ako to bude po MÚK Svrčinovec, kde veľa kamiónov pôjde smer CZ. Alebo to bude naopak?, nie som si teraz istý. Mimochodom tá R? od MÚK Svrčinovec smerom do CZ má byť stavaná v akom profile?
Odoslané:
15. Júl 2008 13:03
od i15
vizualizacia useku D3 Svrcinovec - Skalite od spolocnosti PRAGOPROJEKT, a.s.:
http://www.youtube.com/watch?v=pChmmPr035Y (1. cast)
http://www.youtube.com/watch?v=LjsXh4uiH1o (2. cast)
Odoslané:
15. Júl 2008 13:29
od aquila
mam to uz na disku aj v originale a v jednom subore, len som to nestihol dat na web.. snad dneska