Stránka 5 z 105

hmm

OdoslaťOdoslané: 01. Aug 2007 19:54
od rbarat
Jurislav napísal:Prečo by jeden pruh musel ísť vedľa druhého :?: :?: :?:


No ja neviem, myslíš si, že by to bolo možné, aby boli od seba nejako veľmi vzdialené? To som ešte nikde nevidel a navyše to možno ani nedovo+uje norma na stavbu diaľnic, nie?

Re: hmm

OdoslaťOdoslané: 01. Aug 2007 19:58
od rbarat
rbarat napísal:
Jurislav napísal:Prečo by jeden pruh musel ísť vedľa druhého :?: :?: :?:


No ja neviem, myslíš si, že by to bolo možné, aby boli od seba nejako veľmi vzdialené? To som ešte nikde nevidel a navyše to možno ani nedovo+uje norma na stavbu diaľnic, nie?


Teda čo ja viem, diaľnica musí spĺňať isté minimálne parametre, čo sa týka polomerov zákrut a stúpania. Návrhová rýchlosť je 130 km/h a tomu sa podriaďujú práve najviac tie zákruty a v druhom slede tie stúpania. Ak nemôžeš dodržať percento max. stúpania zaradíš tretí pruh pre pomalé vozidlá. Ak nemôžeš dodržať polomer zákruty, môžeš ísť na nižšiu návrhovú rýchlosť, ale menej ako 100 km/h to myslím nemôže byť, inak to nie je diaľnica. Z toho vyplýva záver, že cik-cak pomedzi domy to isto ísť nemôže, lebo nedodržíš tie oblúky zákrut.

OdoslaťOdoslané: 01. Aug 2007 20:05
od Jurislav
Nemyslel som kľučky pomedzi domy, ale myslím, že by to ani nevadilo, keby boli od seba tie pruhy. V ČR na R1 je (alebo skôr bude) tunel kde jeden trojpruh ide nad druhým trojpruhom.

OdoslaťOdoslané: 01. Aug 2007 20:06
od aquila
rbarat: no to nei je problem ak nebudu tie pruhy vyslovene pri sebe.. uz som viac krat videl dialnicu, kde miestami boli od seba jazdne smery niekolko stoviek metrov

hmm

OdoslaťOdoslané: 01. Aug 2007 20:20
od rbarat
aquila napísal:rbarat: no to nei je problem ak nebudu tie pruhy vyslovene pri sebe.. uz som viac krat videl dialnicu, kde miestami boli od seba jazdne smery niekolko stoviek metrov

Ď. tak toto som naozj ešte nevidel, ale verím...

OdoslaťOdoslané: 01. Aug 2007 20:31
od Bager3
Niesom si isty ale ak si dobre pamatam tak uplne nezavysle su vedenia smerou na dialnici medzi ULMom a Stuttgartom

aspon kedysi to tak bolo uz som tade roky nesiel tak neviem ci to neprerobili

OdoslaťOdoslané: 02. Aug 2007 07:12
od tr3mp
Oba smery vedené ďalej od seba sú aj na rakúskej A2.

OdoslaťOdoslané: 02. Aug 2007 08:04
od Andrej
tr3mp napísal:Oba smery vedené ďalej od seba sú aj na rakúskej A2.

jj, smery su tam vzdialene v 1 mieste aj viac ako 1 km. Okrem toho je to uplne bezne napr. v Taliansku, kde je hornaty teren s roztrusenym osidlenim

OdoslaťOdoslané: 02. Aug 2007 08:39
od aquila
aj na rakuskej A4, ktora vlastne zacina na roznych brehoch dunajskeho kanala a az po par km sa spaja do "subeznych" pruhov ..

a A2 je v tomto v rakusku prebornik ;)

OdoslaťOdoslané: 02. Aug 2007 13:02
od Branco
Pár pekných záberov z tunela Poľana je na stránke Ing. Petra Makáska: :arrow:

http://makasek.ic.cz/foto_index.php?galid=11


Napríklad:

Obrázok

OdoslaťOdoslané: 07. Aug 2007 20:47
od Branco
V trase úseku momentálne prebieha podrobný inžiniersko geologický prieskum, bude prebiehať až do októbra 2007: :arrow:

http://www.obeccierne.sk/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=41&Itemid=189

OdoslaťOdoslané: 14. Sep 2007 21:40
od Branco
Je to potvrdené, prieskumná štôlňa tunela Poľana účel, t.j. prieskum, splnila, momentálne sa spracováva projekt pre obe rúry tunela: :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=7937

OdoslaťOdoslané: 14. Sep 2007 22:31
od fh
Tak to je dobrá správa pre celú D3. Dúfam, že sa nebude váhať.

OdoslaťOdoslané: 14. Sep 2007 22:46
od sergej
Super správa. Zaujímavé, že na tomto úseku sú 2 tunely, ale hovorí sa v podstate len o Poľane (aj keď teda v tom článku sa spomína aj existencia druhého).
Ako to teda je s tunelom Svrčinovec? O ňom sú nejaké info? Dúfam, že takisto pôjde na plný profil (môj osobný názor je, že žiadny diaľničný tunel by sme už na polprofil stavať nemali).

OdoslaťOdoslané: 14. Sep 2007 23:39
od Andrej
Tak tunel Svrcinovec je pravdepodobne nas najkratsi razeny tunel, mozno preto sa o nom tolko nerozprava.
S tym plnym profilom to bude teda zaujimave, ked sa to bude za kazdym tunelom opät zbiehat do polprofilu :)

OdoslaťOdoslané: 14. Sep 2007 23:42
od Branco
Myslím si, že by to malo byť rovnaké, ako pri Poľane, štvorpruhový tunel. Zatiaľ však nejaké oficiálne správy o projektovaní štvorpruhu neboli, možno ale 4 pruhy sú už naprojektované...

OdoslaťOdoslané: 15. Sep 2007 10:47
od sergej
Andrej napísal:Tak tunel Svrcinovec je pravdepodobne nas najkratsi razeny tunel, mozno preto sa o nom tolko nerozprava.
S tym plnym profilom to bude teda zaujimave, ked sa to bude za kazdym tunelom opät zbiehat do polprofilu :)

Keď sa nad tým zamyslíš, tých tunelov už veľa nie je. D1 je pasé (možno až na Prešov, Dargov? ), tam je to jasné, D4 zatiaľ v nedohľadne. Zostáva teda D3, kde tých tunelov zase toľko nie je (4?, nechce sa mi to teraz pozerať), aby sa nemohli stavať rovno na plný profil. A s nimi samozrejme aj príslušné úseky ;) .

OdoslaťOdoslané: 22. Sep 2007 11:18
od LubosG
Andrej napísal:Tak tunel Svrcinovec je pravdepodobne nas najkratsi razeny tunel, mozno preto sa o nom tolko nerozprava.
S tym plnym profilom to bude teda zaujimave, ked sa to bude za kazdym tunelom opät zbiehat do polprofilu :)

Bude to veľmi zvláštne, prechádzať pred tunelom do štvorpruhu a za tunelom znova dvojpruh. Moc sa mi to nepáči, mohli stavať komplet plnoprofilovú i samotnú diaľnicu, no intenzity sú asi proti. A potom, asi je náročnejšie dostavať "tunelový" štvorpruh ako diaľničný, tak preto. V minulosti to malo byť naopak - diaľnica na plný profil a tunely v polprofile. Nuž, situácia sa na Slovensku mení, možno sa raz dočkáme stavania typu - diaľnica na plný profil, tunel na plný profil :wink: .

OdoslaťOdoslané: 28. Okt 2007 14:52
od Branco
Archeologická lokalita na kopci Valy by mala byť vyriešená, podľa miestnej tlače sa začínajú sa prípravné práce na výstavbe úseku: :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8276

OdoslaťOdoslané: 08. Nov 2007 23:09
od Andrej
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8420 :arrow:

"Úsek bude dlhý 12,1 km s predpokladaným začiatkom výstavby v máji 2009 a predpokladaným ukončením výstavby v máji 2012. "

Na ten zaciatok vystavby som fakt zvedavy :roll:

OdoslaťOdoslané: 08. Nov 2007 23:31
od Branco
Podľa posledných materiálov sa malo začať stavať narok.... Možno malou náplasťou je "Úsek je vedený ako štvorpruh. Na stavbe bude vybudovaných 23 mostných objektov....."

Žeby sa projektovali, resp. neskoršie stavali 4 pruhy?

OdoslaťOdoslané: 08. Nov 2007 23:36
od aquila
ten termin 2012 asi kvoli euro v polsku :lol:

OdoslaťOdoslané: 17. Nov 2007 12:52
od LubosG
Branco napísal:malou náplasťou je "Úsek je vedený ako štvorpruh.


Skoro vždy sa hovorilo o úsekoch od KNM po Skalité len o polovičnom profile a čo sa týka tunelov tie by sa vraj mali stavať zasa na plný profil, takže toto je novinka - snáď pravdivá. Len neviem, či sa ten štvorpruh týka len tohto úseku SVR-SKA alebo sa bude stavať plný profil aj na ostatných úsekovch od KNM. Totiž intenzita dopravy bude asi nižšia na tomto úseku Svrčinovec-Skalité ako to bude po MÚK Svrčinovec, kde veľa kamiónov pôjde smer CZ. Alebo to bude naopak?, nie som si teraz istý. Mimochodom tá R? od MÚK Svrčinovec smerom do CZ má byť stavaná v akom profile?

OdoslaťOdoslané: 15. Júl 2008 13:03
od i15
vizualizacia useku D3 Svrcinovec - Skalite od spolocnosti PRAGOPROJEKT, a.s.:

http://www.youtube.com/watch?v=pChmmPr035Y (1. cast)
http://www.youtube.com/watch?v=LjsXh4uiH1o (2. cast)

OdoslaťOdoslané: 15. Júl 2008 13:29
od aquila
mam to uz na disku aj v originale a v jednom subore, len som to nestihol dat na web.. snad dneska ;)