D3 všeobecne

Žilina (križovatka s D1) – Kysucké Nové Mesto – Čadca – Skalité, štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Myslíte, že je potrebné v súčasnom stave preprojektovať nepostavené úseky D3 na nižší parameter?

Nie, malo by sa to stavať tak, ako je to naprojektované, prípadne s malými zmenami projektov
130
76%
Áno, na parameter C22,5
28
16%
V tomto koridore netreba stavať nič, situácia si s výnimkou Svrčinovca nevyžaduje riešenie
13
8%
 
Celkový počet hlasov : 171

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Vlados » 06. Júl 2022 10:35

máš pravdu veľký tunel ako Soroška nebude bez problémov. s Čebraťou nebol žiadny problém, problémom boli len úseky tesne pred a tesne za. minimálne o niektorých sa vedelo už pred 20 rokmi ale politici stopli aktivity, ktorými by sa mohli podrobne identifikovať a navrhnúť správne riešenia.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod devil » 06. Júl 2022 13:54

aj na soroske sa daju navrhnut navrhnut riesenia problemov. aj cebrat je problem a je mi jedno ci je to priamo v tunely alebo par metrov za nim a je mi tiez jedno odkedy sa o tom vedelo, usek hubova-ivachnova je problematicky tak ci tak lebo tie riesenia prakticky znamenaju naliate dalsich milionov/desiatok milionov. ...Za peníze v Praze dům

a este k tomu ze Najdrahšie sú projekty, ktoré NDS pripravuje bez rozmyslu a akýchkoľvek opodstatnení :wink: to tiez nemusi byt pravda lebo tie projekty sa nedostavaju do pokrocilej fazy tak potom neviem co je na nich drahe. najdrahsia cast pripravy je vykup pozemkov a nie nejake studie. a uhp sa sice moze vykrutit z projektov ktore spustali pred 2016 ale odvtedy sme tu mali drahy obchvat CA drahe obchvaty PO a vsetko nakoniec prechadza pritom uz mame aj udaje ze intenzity su nic moc...
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod metelesku.blesku » 06. Júl 2022 15:32

vladik67 napísal:
metelesku.blesku napísal:
vladik67 napísal:aj pôsobenia UHP už 16 rokov dáva sebareflexiu


Toto presne vystihuje, že vôbec nečítaš, čo tu druhý píšu, resp. nevnímaš pri čítaní text a len váľaš písmenká, aby si sa posťažoval.
ÚHP vzniklo 1.6.2016. Napísal som to presne 3 príspevky pred tým tvojim.



Škoda, že ty si si neprečítal Jarina a jeho príspevok tesne nad mojím a tak ti ho zvýrazním.
od jarino » 05. Júl 2022 02:20
"Vlados napísal:
Nemyslím si, že ÚHP treba zrušiť."

To sú iba sny niektorých našich spoludiskutérov.
UHP prežilo ak dobre počítam 4 vlády a 4 ministrov financií, pričom im pribudli ďalšie kompetencie.
Koniec-koncov vždy sa lepšie hádže škrtanie projektov na úradníkov MF SR, ako by to mal politik brať na svoje triko.


Prepáč, takže asi ty nevnímaš text pri čítaní. A po druhé, kto má teraz pravdu? Ty alebo Jarino?


Áno, ďakujem. Mám ju aj ja aj Jarino. Len ty tu pravdu nemáš.
Tak ti to rozmením na drobné, ako mladému človekovi, dobre? Lebo dospelý by si posledných 6 rokov pamätal, akoby to bolo včera.

Vznik UHP - 01.06.2016
1. vláda Fico a 1. min. financií Kažimír (2016-2018)
2. vláda Pellegrini a 2. min. financií Kamenický (2018-2020)
3. vláda Matovič a 3. min. financií Heger (2020-2021)
4. vláda Heger a 4. min. financií Matovič (2021- ......)

Či ty nebodaj žiješ v svete, kde 1. vláda = 4 roky automaticky? V našej samostatnej histórii sme také mali len 4 z 11 (1x Mečiar, 1x Dzurinda a 2x Fico).
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod badger-FB » 06. Júl 2022 22:00

Zo 4 vlád máme faktické 2. A tá 1. nebrala rozhodnutia UHP moc v potaz na rozdiel od týchto posledných zostáv. Ak sa má ignorovať, tak sa môžu aj zrušiť. A nie iba oni. Je to zbytočný medzičlánok. Keby sme mali 90% diaľničnej siete a chýba nám peniaz na zvyšných 10%, dá sa pochopiť nejaká takáto úradnícka bašta. Keďže nám chýba polovica siete a je jasné, že celé úseky na ťahoch, tak táto inštitúcia nemá význam. Stačí mať len plán a toho sa držať aj bez ich zbytočných analýz prínosov a neprínosov. Nech si idú pracovať do súkromnej sféry, budú viac prínosní pre štát než tým čo robia, lebo oni sa evidentne nerozumejú tomu čo sami hovoria. Často je výsledkom ich práce úspora vo forme, niečo nepostaviť a vysúťažiť to neskôr. Z daní všetkých takéto výcucy ... :D
badger-FB
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 23
Založený: 27. Dec 2021 23:31

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod cepheus » 07. Júl 2022 04:21

asi tak 100% max suhlas ohladom uhp ,badger vystihol absolutnu podstatu.
cepheus
diskutujúci
 
Príspevky: 163
Obrázky: 7
Založený: 30. Dec 2021 23:31

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod metelesku.blesku » 07. Júl 2022 07:29

badger-FB napísal:Keby sme mali 90% diaľničnej siete a chýba nám peniaz na zvyšných 10%, dá sa pochopiť nejaká takáto úradnícka bašta. Keďže nám chýba polovica siete a je jasné, že celé úseky na ťahoch, tak táto inštitúcia nemá význam. Stačí mať len plán a toho sa držať


Príčina a následok.
Príčina je, že napriek veľkolepým plánom nemáme doteraz tých 90% diaľničnej siete a potácame sa niekde okolo tej polovice z dôvodu nedodržiavania toho plánu (skákanie z projektu do projektu) a nafukovania cien (potom chýbajú peniaze inde - napr. na cestách I. triedy, keď už nie na D/R)

Následkom bol, o.i. aj vznik ÚHP. Netvrdím, že všetky ich rozhodnutia sú najlepšie na svete, no prispievajú nemalou mierou k uprataniu tých plánov do realizovateľnejšej podoby (harmonogram výstavby je viac ich prácou ako prácou MinDop), osekávajú stupidity na zvyšku D3, či zbytočné ťahanie R1 až niekde do poľa za Sl. Ľupču, optimalizovali plán modernizácie I/64 tak, že sa bude dať financovať (zúženie zbytočnej C11,5 na C9,5 + osekali jednotkové ceny) a iné. Majú aj debilné rozhodnutia, zväčša v žel. doprave (napr. LM-Palúdza), no nepovažoval by som ich kvôli tomu za úplne zbytočný článok. Zbytočný budú práve vtedy, keď sa "vedúckovia" budú držať plánov a nebudú tropiť sprostosti s vymýšľaním nových plánov každé 4 roky.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod devil » 07. Júl 2022 13:02

skakanie nie je pricina, pricina je ze siet je predimenzovana, v istych krajoch ide dialnica do kazdej vacsej doliny ale nikde nevidim navrhy na skrtanie siete. a druha pricina su vysoke naklady D1/D3. cize uhp riesi individualne tentktory projekt (aj tam budeme s pribudajucimi ich stanoviskami vidiet ci meraju jednotnym metrom alebo nie....) a ziadne velke upratovanie, to este skor ineko ma vacsi nadhlad nad vecami aj ked tam je tiez niekolko nezrovnalosti.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Vlados » 07. Júl 2022 14:33

sieť je predimenzovaná, niekde aj diaľnice do každej doliny, vysoké náklady lebo luxusné riešenia. UHP tu nie je aby prerobila koncepciu mindop (ako celku NDS+SSC), veď koridor môže byť na papieri rezervovaný pre rok 2100 ak sa vtedy ukáže že bude opodstatnený. doteraz nikto kompetentný neukázal do 2025 bude toto, do 2030 toto, do 2040 toto... a stým že ak to by nebolo možné tak dáva na klát svoju vlastnú hlavu. už aj Doležal pochopil, čo sme niektorí vedeli než sa ujal funkcie, že mu nikto ďalšie peniaze nedá a to vtedy peniazmi nerozhadzoval ten čo s nimi nevie narábať.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod devil » 07. Júl 2022 15:21

lenze oni presne takto posudzuju kazdy projekt zvlast, a uvadzaju sa aj predpokladane intenzity v 2040. tak preco sa neda posudit rovno cely tah ? dokonca takto je to horsie lebo posudzuju kazdy usek zvlast ako horsku chatu a je otazne ako dokazu zohladnit vplyv inych usekov.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod badger-FB » 07. Júl 2022 17:13

metelesku.blesku napísal:Príčina a následok.
Príčina je, že napriek veľkolepým plánom nemáme doteraz tých 90% diaľničnej siete a potácame sa niekde okolo tej polovice z dôvodu nedodržiavania toho plánu (skákanie z projektu do projektu) a nafukovania cien (potom chýbajú peniaze inde - napr. na cestách I. triedy, keď už nie na D/R)

Následkom bol, o.i. aj vznik ÚHP. Netvrdím, že všetky ich rozhodnutia sú najlepšie na svete, no prispievajú nemalou mierou k uprataniu tých plánov do realizovateľnejšej podoby (harmonogram výstavby je viac ich prácou ako prácou MinDop), osekávajú stupidity na zvyšku D3, či zbytočné ťahanie R1 až niekde do poľa za Sl. Ľupču, optimalizovali plán modernizácie I/64 tak, že sa bude dať financovať (zúženie zbytočnej C11,5 na C9,5 + osekali jednotkové ceny) a iné. Majú aj debilné rozhodnutia, zväčša v žel. doprave (napr. LM-Palúdza), no nepovažoval by som ich kvôli tomu za úplne zbytočný článok. Zbytočný budú práve vtedy, keď sa "vedúckovia" budú držať plánov a nebudú tropiť sprostosti s vymýšľaním nových plánov každé 4 roky.
Zle se osekávajú "stupidity" v ťažkom teréne, kde jediná možnosť je ťahať piliermi alebo tunelmi. Takže buď nalepíš na svahy aka D3 pred ZA alebo na R2 v Krivání alebo nad Px etc. alebo ťaháš tunelmi, ktoré nám nejdú lebo DPS, ktorý robí čo vládze cez schému projekcie až štátne sekcie na min., aby neišli. Tam potom jedine oseknúť úplne, ale politici rozhodli kadiaľ pôjde TEN-T. A ďalší politici to nezmenili. UHP rozhodol, že pôjde od Svrčinovca pol profil? Lebo to bola možno zbytočná luxusná časť v plnom pre tú dopravnú intenzitu. Ale ak nerozhodol ani toto, tak čo tam robia?
A je fakt, že nemáme 90% diaľničnej siete. Viem ako si to myslel, no povedzme že plán 1800 je nereálny, zbytočný. Chorváti čo je väčšie územie majú tých diaľnic dosť a menej než náš plán a moc im nechýba. Maďari ich majú približne toľko. Rakúsko má za celú existenciu 2400? My máme mať 1800. My na to nemáme HDP. Jednoducho my nemôžeme mať v prevádzke takúto "sieť". A ani nemáme. Ale mohli sme mať hotovú aj celú D1 ... to že nemáme ale nezachráni už UHP. Veď to je systematické chybovanie a problémy, ktoré se opakujú. A presahujú úplne jeden úrad, takže UHP môže maximálne povedať "toto nie". Hmmm, ale teraz ani nemusí vzhľadom na stav papierov pre výstavbu. A že nemáme stále D1 je aj o tom, že sa nevie stavať, keď už sa stavia. Kto kázal Dzurindovi stopnúť úseky na D1 a kto to káže dnes Hegerovi ale sú to oni, kto to tam dostávajú. Ale ano, robia sa chyby. Keby sa nerobili, nemuseli sme vracať za košický obchvat.
R1 nemá zmysel cez Donovaly, to je jasné. A ani tam nikdy nebude. Ale nebude ani tak skoro R3 cez Turiec. To sú scestné predstavy. Tam vôbec nebude nič čo má 4 pruhy v tomto priestore. Je tak zbytočné to modelovať cez štát. Turiec dostal prestavbu panelky a obchvat H. Štubne, to pomohlo dosť kto cestuje od BA na MT, dá sa to elegantne poriešiť celé Strečno obísť inokade po úplne inej alternatívnej trase, písal som o tom inde. A to musí stačiť. Jasné, hodil by sa tunel na Šturci a v okolí, ale sú tu iné tunely, ktoré budú mať prednosť. My nemáme ako krajina zdroje na tunely aj cez B. Horu, Šturec aj Donovaly aj ďalší niekde ešte po Rožňavu v smere na Poprad, lebo toto sú severo južné trasy, ktoré sme poriešili v dvoch líniách cez Považie a v osi R4. A tam aj ide Via Baltica, Rail Baltica, tam aj bude končiť bariéra pred medveďom z východu. Nejaké prázdne tunely S-J uprostred štátu sú zbytočné sľuby aj na prípravách, aj to niečo stojí. Bolo by to všetko pekné, ale s prepáčením my budeme mať problém aj udržiavať tie tunely, ktoré sa plánujú na D1 až D4. Zbytočná aj Figeľova R9 aj Ficova R8, lebo to riešia obchvaty. Takto nebudú ani rýchlocesty a nie sú ani obchvaty.
V kategoriách ciest, hoci viem, čo znamenajú, nepoznám cenové rozdiely na kilometer. Akože keď to bude o pol metra užšie koľko to bude stáť? Také prehľady podľa mňa ani neexistujú. Má ich niekto za doterajšiu výstavbu od 1993 po dnes aj s infláciou?
S tým nafukovaním cien ... o tom je ale súťaž. Cena môže byť nafúknutá, ale VO by malo zabezpečiť, že niekto cenu znormalizuje aj bez UHP. Je ale na štáte čo potom vyberie. :wink: Ja to neviem posúdiť na doprave, viem to posúdiť v iných položkách, a tam sú tiež odhady nadsadené ale podľa katalogových cien a v skutočnosti vyjdú o 30% nadole. Ale tie % získa víťaz na servisovaní a dodatočných pozáručných službách, ak ide napríklad o stroje/zbrane. (teraz nemám na mysli veľké stroje; tam do toho vstupujú off sety a iné vyjadrenia hodnoty a prínosu pre štát).
Skôr som svedkom situácií, v ktorých si niekto myslí ako zníži štátny odhad a potom sa stane to, že nikto sa do neho nevojde. Štát má ale vždy možnosť zopakovať súťaž. Neviem ako to je s dopravou či potom musí zopakovať alebo nie. V obranných veciach sa potom postupuje tak, že nevyhnutné veci sa obstarajú oslovením, zbytok sa rieši "znovu". (to zase často s oblečením sa deje a keďže máme zásoby aké máme tak súťaž na bežný spotrebný tovar sa rieši 2 roky a pomaly aby si človek nosil z domu).

V každom prípade či bude alebo nebude D3 včas, záleží momentálne iba od postupu dokumentácií, nie od peňazí. Lebo je možnosť čerpať na D3 z viacerých zdrojov. :wink: Všetky sú ale podmienené tým procesom. Slovko včas je 2030. Ten sen, že to bude v 2026 bolo ďalšie seno pre národ. Pretože práve D3 má úsek, ktorý sa staval rekordne dlho ... UHP tu nič extra nevymyslí, lebo všetko vymyslené bolo, prakticky D3 ani nebude riadna diaľnica, už to je 1. opatrenie ako znížiť cenu. Ale tá sa zase zdivhla spolu s tým ako sme v EÚ a musíme všade cpať protihlukové steny. To nie sú lacné opatrenia. To už bolo účinnejšie a lacnejšie vymeniť ľuďom okná. Toto, čo sa dialo kedysi, čo sa všetko postavilo spolu s diaľnicami ako vyvolané investície, to sa už nedeje, takže na toto by bol ten UHP dobrý, že štadióny sa fakt dotovať nebudú. Ale dnes to nemá opodstatnenie. Oni nemajú jednoducho kapacitu na to aby porozumeli tomu čo je intenzita. Kecajú o prínosoch, ale tam, kde my máme AADT na mnohých úsekoch ciest I. triedy, sa v zahraničí stavia rýchlostná cesta. A fakt da to nemôže hodnotiť spôsobom, že nepostavme tam stredisko údržby. Skôr potom, choďte sa niekto pozrieť na niektoré tie SSÚD, čo za kolosálne stavby to je. Prečo? O dosť skromnejšie sa to dá postaviť aj prevádzkovať. Také garáže a prístrešky a predimenzované dielne máme asi len my. Pred takým Bôrikom to je rozmer ako obchodné centrum. Musí sa tam svietiť, kosiť, kúriť ... šetriť na prevádzke, nie na tom, že vôbec nepostavím. O tom ma nikto nepresvedčí. To je vyslovene dnes nástroj financmajstra ako NEstavať. Tomu odpovedajú aj tie eurofondy, ktoré táto vláda takto nastavila. A možno posledné veľké fondy na väčšie spolufinancovanie. Nech UHP rieši, kde nebudú nadjazdy pomaly pre každú poľnačku a družstvo. Toto nech riešia, ale toto oni neriešia, jednotlivé SO na trase nejak detailne. Ani neriešia prekládky vedení a tým by sa tiež mohol niekto zaoberať. Ani neriešia aké sú normy pre kanalizáciu a prečo a kde a aké súčasti má. A ako to je naozaj luxusne navrhnuté. Koľko tých SO a dielcov ani neplní funkciu, iba sú na okrasu. Príde doba a musia sa vymeniť alebo urobiť revíziu, lebo raz tam sú. Toto stojí zbytočné peniaze každým rokom. Toto by mali riešiť na tých ďalších úsekoch. Keď už teda chce ekonóm šetriť. Inak nešetríme nič, len mrháme časom motoristov stojacich v kolónach, kamióny to isté, plytváme palivom a znečisťujeme vzduch. Všetko presne naopak než sa po nás chce.
badger-FB
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 23
Založený: 27. Dec 2021 23:31

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Mawerick81 » 15. Júl 2022 22:20

raz povedia, ze EIA je, teraz nieje,, a ide sa prehodnocovat variant vyuzitia 1/11 a pustenia zvysku cez druhu triedu v Krasne:

https://www.aktuality.sk/clanok/OgupAa2 ... 8ZpvJCFf94
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod metelesku.blesku » 16. Júl 2022 00:03

To bude mať veľa spoločného s UHP, ten variant, keďže pôvodne navrhnutý 6 pruh(2+2+2) je nefinancovateľný.
A bohvie, ako to vôbec bolo s tou platnosťou EIA aj pre tú 6 pruhovú verziu. Tipujem, že bola už prepadnutá.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Mawerick81 » 16. Júl 2022 10:36

mna osobne najviac zaujima ako to chcu riesit v Krasne, kedze aktualne sa jazdi cez historicky most, kde neviem ci aj teraz ale jazdilo sa na semafore pretoze obojsmernu premavku by nevydrzal..
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod metelesku.blesku » 16. Júl 2022 15:14

Nechajme sa prekvapiť štúdiou uskutočniteľnosti.
Možno navrhnú postaviť len súbežný most, možno cestu popri diaľnici hore na kopci. Od nadjazdu do Blažkova po križovatku do Zborova.

Pre Kysučanov je to neprijateľné, dôvodia, že regionálna doprava v úseku medzi Čadcou a Žilinou vysoko prevyšuje kapacitu ciest druhej triedy.

Predpokladám, že práve v tomto sa najviac rozchádzajú predstavy miestneho aktivistu Grapu s JASPERSom.
JASPERS tak nejako predpokladá, že výstavbou diaľnice sa na ňu presunie aj regionálna doprava medzi Čadcou a Žilinou a nie že z Čadce do Žiliny všetci miestni ostanú na neplatenej luxusnej súbežnej ceste (ako si to predstavuje aktivista Jožko).

V tomto Jožko asi trošku nepochopil, že vodič si má vybrať medzi diskomfortom pomalej jazdy skrz dlhé dediny, alebo rýchlou jazdou po splatenej diaľnici a chcel by k tomu ešte medzistupeň komfortnej rýchlej jazdy po polodiaľnici zadarmenko.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Jonathan » 18. Júl 2022 12:05

To je presne to, čo som písal už viac-krat.
Dialničný obchvat a zaroveň obchvat 1. triedy nemá ani Trnava, Trenčín, Ilava a všetky mestá na považí. A to sú vačšie mestá s vačšou dopravou ako Krásno.
Minule som išiel cez Belušu po opravenej/preloženej I/61 a nevidel som žiadny problém https://www.google.com/maps/@49.0582724 ... 312!8i6656.
Myslím si, že keby do takéhoto stavu opravili cestu cez Krásno a Blažkov, tak na Kysuciach nebude problém najbližších 100 rokov.
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 626
Obrázky: 31
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod aquila » 18. Júl 2022 12:55

Tak trnava zrovna ma az na maly kusok, ale zase ma skor privadzac k D1 ako dialnicny obchvat, to iste trencin. Alebo sak aj Nitra na tom neni o moc lepsie, alebo presov, ci poprad.

D3 bola vzdy megalomansky navrhnuta. Nechapem stale, ze preco, ale tak nepustilo ich to ani rokmi. Pritom aj tie dvojky su tam docela v pohode. Tam jednoducho sa ma postavit D3 a opravit dvojky, tym to hasne
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Mawerick81 » 18. Júl 2022 15:45

aquila,, ja sa nezastavam riesenia ake ziada Grapa,, ale kedy naposledy si isiel tymi dvojkami? Nikto presne nevie kolko pojde aut po dialnici a kolko po dvojkach. Jedna sa o dokopy 17km usek. TO je z Radole po odbocku na Oscadnicu.. Uvidi sa.. sam som zvedavy na to co prinesu studie
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod devil » 18. Júl 2022 18:55

nikto nevie presne ale priblizne je to jasne, tolko ako po R1 npr. medzi sasovskym podhradim a hronskou breznicou. luxusna D3 skodi sebe resp. svojim vlastnym intenzitam lebo ak ostane siroka rovna I/11 tak ovela vacsia cast aut ostane na nej ako na nejakej dvojke.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod MuelMI » 18. Júl 2022 20:03

O akých dvojkach sa tu vlastne rozpráva? Tie trojky paralelne ku I/11 sa majú precislovat na dvojky?
MuelMI
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 262
Obrázky: 6
Založený: 17. Dec 2019 19:21

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Mawerick81 » 19. Júl 2022 07:51

podla tunajsich najmudrejsich ludi nieje problem,, tie dediny zvladnu podla nich aj 10 000 aut za den..
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Vlados » 19. Júl 2022 08:03

Sám neveríš, že by sa cez ne terigalo 10 000 áut za deň.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Mawerick81 » 19. Júl 2022 08:37

to bol priklad..
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Miro » 19. Júl 2022 08:39

Ak budú môcť Kysučania ušetriť za diaľničnú známku, tak prečo nie?
Miro
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 12. Jún 2005 19:47

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Jonathan » 19. Júl 2022 08:47

Aj Kysučania prídu na to, že sa im to neoplatí.
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 626
Obrázky: 31
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod MuelMI » 19. Júl 2022 14:28

Mawerick81 napísal:podla tunajsich najmudrejsich ludi nieje problem,, tie dediny zvladnu podla nich aj 10 000 aut za den..

A nebola to niekedy pred postavením terajšieho polprofilu okolo Krásna cesta prvej triedy?
Tých 10.000 je taký argument, čo sa dá fakt použiť pre každy plánovaný obchvat, že čo keď ostane 10.000 áut v centre?? Treba ku spoplatnenemu dialnicnemu obchvatu postaviť aj jednotkovy :roll:
Je to tak oficiálne plánované, že keby sa viedla D3 v koridore súčasnej I/11, tak by sa ta trojka prekategorizovala na dvojku? A prečo nie na jednotku, veď D musia mať podľa nejakej STN ako paralelku jednotku?
MuelMI
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 262
Obrázky: 6
Založený: 17. Dec 2019 19:21

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 8 hostí.