D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Žilina (križovatka s D1) – Kysucké Nové Mesto – Čadca – Skalité, štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod milan_KM » 03. Dec 2021 17:39

Územné rezervy pre vodnú cestu boli zrušené. Takže na to sa vyhovárať nedá.
To je naozaj prekvapivé, že hluková štúdia v tak husto zastavanej oblasti dopadla zle. Duplom ak máš o 50m vedľa 8 poschodové paneláky. Ale riešenia poznáme.. most ako jeden dilatačný celok (napr estakáda cez Hričovskú priehradu), tichý asfalt a podobne.
D3 trpí konskými riešeniami, ale v tomto prípade za ušetrených pár 100m mostu budeme zbytočne komplikovať ľuďom život a natvrdo prehradíme už aj tak extrémne stiesnené územie. Ale na Slovensku sa rozumné urbanistické riešenia nenosia. Je to strašne jednoduché od mapy laicky narvať trasu do nejakého priestoru na hulváta. Ale samozrejme keď píšeš svoje názory, iste si odborník vzdelaný v danej problematike a minimálne poznáš mieste pomery.

Veľmi dobre vieš, že za vysokými nákladmi nie je v drvivej väčšine prípadov technické riešenie. Ale neschopnosť úradníkov, zdĺhavé procesy a korupčné prostredie. V Česku keď už sa stavia, tak nie je problem spolu s diaľnicou sfúknuť aj obchvat obce na IIke či IIIke ..len u nás je všetko problém.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod milan_KM » 03. Dec 2021 17:44

Privádzač sa mal hlavne stavať spolu s diaľnicou, takže ani vetva na ZA ani svetlá tam jednoducho neboli potrebné. Ale áno typický slovenský prístup. Vezmeme projekt s určitými východzími predpokladmi a drbneme ho úplne niekam inam, a potom sa strašne čudujeme prečo to nefunguje.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod Miro » 03. Dec 2021 18:11

aquila napísal:problem je, ze povodne tam ziadny semafor byt nemal .. takze asi tak .. ale tak chcu megalomanske riesenie budu mat horsie , aleob ziadne. halvne ze sa tlacili o 100 mio predrazeny D3 strazov - brodno, ktory nikto nepotreboval a teraz by na to EU ani nedala peniaze


Takže ten semafor tam bude za trest?
Miro
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 12. Jún 2005 19:47

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Miro » 03. Dec 2021 18:14

A kam by si tú trasu narval ty?
Miro
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 12. Jún 2005 19:47

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod milan_KM » 03. Dec 2021 18:17

Presne tak ako je momentálne navrhnutá. Len s architektonicky zaujímavým riešením mosta, keďže to bude dominanta údolia.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod Mawerick81 » 03. Dec 2021 20:21

milan_KM napísal:Privádzač sa mal hlavne stavať spolu s diaľnicou, takže ani vetva na ZA ani svetlá tam jednoducho neboli potrebné. Ale áno typický slovenský prístup. Vezmeme projekt s určitými východzími predpokladmi a drbneme ho úplne niekam inam, a potom sa strašne čudujeme prečo to nefunguje.


Ale priama vetva na ZA tam nieje
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod Miro » 03. Dec 2021 20:48

Milan mal zrejme na mysli, že na ZA by sa prednostne jazdilo po diaľnici, takže na I/11 by tá vetva nebola potrebná.
Miro
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 12. Jún 2005 19:47

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod Mawerick81 » 03. Dec 2021 21:42

TO je sice pekne, ale vieme co sa momentalne deje na D3, takze to bude este na dlho,, realne si myslim, ze privadzac nic nevyriesi, bez useku D3 okolo privadzaca to bude nanic
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod IceFox » 03. Dec 2021 21:50

Takže niečo na čo Slovensko nemá. To budeme potom na tú D3 čakať dlho.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod IceFox » 03. Dec 2021 21:55

Jednoducho ďalší príklad do zbierky "nothingburger" rozhodnutí pri stavbách DC/RC.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod milan_KM » 03. Dec 2021 22:14

Rozprávky o tom ako Slovensko na niečo nemá sa používajú len na ospravedlnenie toho, že sa nestavia. Je krajne zaujímavé ako sa peniaze vždy zázračne nájdu na nezmysly typu rozšírenie D1xD3. Už x krát sa tu popísalo ako nevieme vyčerpať ani finančnú kapacitu, ktorú vieme ročne naliať do priebežnej výstavby. Samozrejme, ak potom naraz rozostaviame 250 km, tak peniaze niesu (nerealne). Opäť uvediem príklad z ČR, kde sa investuje nie štýlom vymeníme obrus na ceste a cesta je zrekonštruovaná. Ale úseky prechádzajú komplexnou prestavbou so zlepšením parametrov atd. Opäť prečo v ČR sa problém rieši komplexne a u nás počujeme len o tom ako na niečo nemáme peniaze, a potom nalejeme 360mil € do očividne kartelového úseku... a platíme 100 mil korekcie, prípadne komplet celý úsek.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod KN.SK » 03. Dec 2021 23:24

Milan_ napísal:Btw počas odstávky mostov, a teda za čistého využitia kapacity luxusnej C 11,5 siahali kolóny takmer do centra Žiliny. Videl si už niečo také na južnom Slovensku?
Áno, nevidieť také niečo na Juhu, tu sa jazdí ešte konskými povozmi, rebriniakmi, pár krát za uhorský rok. :|
4752547524475304752947528475274637746376
Poliaci a iní cudzozemci z Eurázie, ale i rebriniaky vozatajov so žilinskými tabuľkami (tých je asi najviac z Hornej Zeme jazdiacich skrz Dolniaky), nelevitujú ponad Malú Fatru i Strážovské vrchy a ani ponad Váh hen priamo za Dunaj...

Kopýtkami a jaseňovými kolami so železnými obručami vyjazdené koľaje do poľných ciest:
47053 :lol: 47036, či :cry: 1702
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3839
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod aquila » 04. Dec 2021 00:00

tu mostestakadu definuju tie nezmyslene PHSky, realne bude vyska hrany PHSiek an urovni vysky tych 8 poschovovych panelakov .. plus ako bonus, v podstate seriozne zatieni cast radole zapadne slnko ... to je vyhra jak hovado. a to len rpeto aby mohli autickami ist o par metrov kratsie do lidlu

tu to mas pekne aj s vizoskou, aku "dominantu" odpudivu si tam kysucania presadili..

37989

37990

Územné rezervy pre vodnú cestu boli zrušené. Takže na to sa vyhovárať nedá.


neboli, s smerovom plane stale su a aj projekt dialnice ich respektuje.

nad kysuvou mali byt kratke premostenia, vsak je to stale len vacsi potok preboha. ake architektonicke dielo tam chces ?

ale mozno kvoli prepadnutej EIA sa dockame a prekreslia aj nezmyselnu estkadu a bude to normalny povrchovy variant a prepoje radola KNM sa zrusi. to je cele. alebo budu cakat tak do roku 2035 az 2040.

realne do 2030 nebude z useku brodnom - KNM postavene nic okrem toho zbabraneho privadzaca, ktory viac problemov sposobi ako vyriesi
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Mawerick81 » 04. Dec 2021 08:17

ok,, tak toto ma zaujima,, cize Aquila, ,ty by si zrusil most v Radoli do KNM? Pretoze podla toho co pises mi to tak pride
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod milan_KM » 04. Dec 2021 12:25

aquila napísal:tu mostestakadu definuju tie nezmyslene PHSky, realne bude vyska hrany PHSiek an urovni vysky tych 8 poschovovych panelakov .. plus ako bonus, v podstate seriozne zatieni cast radole zapadne slnko ... to je vyhra jak hovado. a to len rpeto aby mohli autickami ist o par metrov kratsie do lidlu

tu to mas pekne aj s vizoskou, aku "dominantu" odpudivu si tam kysucania presadili..


No to snáď nemyslíš vážne sa odvolávať na takúto ehm "vizualizáciu". Na druhej strane pri slovenskom "nemampeniaze" a "nedasa" to dopadne presne takto. Opakujem všetko sa dá. Len treba zodpovedne viesť prípravu a plánovať. Napríklad výrub z Považského Chlmca sa mohol využiť na násypy na tomto úseku. Teraz budeme za ťažké prachy nakupovať materiál bohvieodkiaľ. A toto sú tie veci čo predražujú cenu diela. Nie to či budem mať 500 m most, 500m nasyp a 500 m most alebo 1500 m most.

Edit.
Nehovoriac o fakte, že trasa diaľnice vedie v zátopovom území Kysuce. Kysuca nie je len nejaká nevinná riečka, hlavne na jar dokáže napáchať pekné škody. Postav teleso diaľnice v mieste zátopy a vytopíš mesto. Gratulujem. Len toto pri projektovaní od mapy nezohľadníš.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Pacho » 04. Dec 2021 14:22

ako píšeš, všetko sa dá, to isté platí aj o zátopovom území, Veď považská centrum je celá v zátopovom územi a mesto ešte nevytopilo. :-)
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 119
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod aquila » 04. Dec 2021 15:25

kedy naposledy kysuca zaplavila I/11 pri radoli, ze bola neprejazdna ?
navyse si zober priklad pri Bytci, kde je vozovka dialnice v principe pod hladinou 1000 rocnej vody vahu. ale ano tam je aj hricovsky kanal, nicmenej, ked tam mohli nakreslit tunel, tak ver tomu, ze PHS spojena s protipovodnovou obranou je ten posledny problem.
pozri sa ako ide D1 pri bytci, ako je tam urobeny protipovodnovy murik a to ide dialnica pod mostom nad vahom ..

vyrub z tunela by tu nepomohol. tu davat taketo megalomanske nasypy nie je realisticke. by tam museli byt spevnovacie steny po bokoch. a zase je otazka, ze naco ? kvoli par ludom co chcu ist autom do lidlu ? alebo benzinke pod mostom ?

Mawerick81 napísal:ok,, tak toto ma zaujima,, cize Aquila, ,ty by si zrusil most v Radoli do KNM? Pretoze podla toho co pises mi to tak pride


ano, to som tu pisal od uplneho zaciatku. je to v podstate len pre minidedinku, a minimalna obchadzka autom. pricom peso by to bolo po postaveni mostu pre pesich/cyklistov paradoxne pristupnejsie.

pre auta by mali viac menej dve mimourovnove krizovania na zaciatku a konci KNM. ale ist autom o cca 2km navyse by bolo pre ludi koniec sveta. a to prapovodne mala byt polovicna MUK aj pri Povine ..

pricom mohli mat pri normalnom trasovani uz zopar rokov svoj problem vyrieseny. len chcu vsetko.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Mawerick81 » 04. Dec 2021 21:48

no pytam sa preto, lebo sa zmeni len to, ze kolony v KNM ostanu,, len sa presunu do inej casti mesta.. cize to bude to iste co teraz len v novom sate...
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod devil » 05. Dec 2021 11:17

Nepomôže, bude to mať totiž ten istý efekt ako most vo Vraní, ktorý je opäť v prevádzke. Tých pár kamiónov do priemyselnej oblasti Radoľu výrazne neovplyvní. Zato možnosť dostať sa relatívne pohodlne z mesta, počas striedania zmien a s tým spojené čakanie na semafore vytvorí ďalšiu bodovú závadu na hlavnej trase. Doteraz sa autá kumulovali naraz v celom meste a Radoľa ich postupne dávkovala, takto sa bude na I/11 čakať ako v Radoli tak na Skalke.


tak skusim nejake cisla lebo toto sa mi nezda. posledne ktore poznam z 2015 sa snad prilis nezmenili resp. pomerne pretoze o to tu ide.
I/11 smerom na ZA 19.308 (z toho 15084 OA a 4171 NA),
I/11 smerom na CA 13.886 (9406 OA 4394 NA)
odbocka do KM 12.696 (11165 OA 1472 NA).

tych par NA je skoro 1500 cize pre tretinu NA je KM zdroj/ciel.

nevidim rozdiel ci stojim na semafore nejaky cas alebo polovicu z toho casu na jednom semafore a polovicu na druhom. ale tamkde budu mimourovnove vetvy tak odvedu cast aut a tie uz nebudu stat na ziadnom semafore. co vytvori viac priestoru a krizovatka bude priepustnejsia. preto som narazal na poobednajsiu kolonu od ZA.

Btw počas odstávky mostov, a teda za čistého využitia kapacity luxusnej C 11,5 siahali kolóny takmer do centra Žiliny. Videl si už niečo také na južnom Slovensku?

nezorumiem, ked bol odstavka mostov ako mohla byt vyuzita kapacita cesty ??

ale ked sa pytas na jesen sme sa bavili o oprave mosta cez hron na R1 pred budcou, namiesto 2+2 bola 1+1 a v piatky sa cakalo 1-1,5 hod. ale aj pred skoro 10 rokmi som stal na soroske ked sa vymienal asfalt
viewtopic.php?p=134665#p134665
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod Peter_CA » 05. Dec 2021 11:54

devil napísal:nezorumiem, ked bol odstavka mostov ako mohla byt vyuzita kapacita cesty ??

On to myslel naopak: že bola odstavená "odľahčovacia" trasa, ktorú čiastočne využíva miestna osobná doprava a teda celá doprava išla iba po I/11.
LKV reduce travel time by Slovakia
Der Güterverkehr verkürzt die Reisezeit der Slowakei
Peter_CA
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 814
Obrázky: 47
Založený: 12. Jún 2017 12:40

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod Pacho » 05. Dec 2021 11:57

ach jaj KN.sk, nemusíš sa hneď urážať, a byť sarkastický. Nechce sa mi hľadať čísla, čo sa týka intenzít, ale https://www.dialnice.info/gallery/image ... e_id=45277 toto je v celku bežné na strečne a čakáš a čakáš a netušíš, kedy sa kolóna posunie aspoň o pár metrov, podotýka, že to ešte nie je havária. . To isté sa každý deň deje na sever od ZA . To isté, keď ideš z ivachnovej do ružomberka . Ja osobne ďa kujem bohu, keď sa tá kolóna aspoň jemnučko pohybuje. Ono je v celku bežné, keď pred ivachnovou, sa stojí pár km na dialnici. Keď to zoberieš z globálneho hľadiska tak je to iste len malina. V lete som na priechod cez tunel Karawankenpass, čakal 4 hodiny.:-) Ono, u nás je to zasa tak, že keď niekto ide za kamionom, a nemôže ho obehnúť 5km, tak už vykrikuje že treba stavať dialnicu. :-)
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 119
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod devil » 05. Dec 2021 12:35

deje sa to lebo semafor a silny bocny prud. vysoke intenzity mas aj cez ZV ale vdaka MUK spred par rokov sa tam toto nedeje. pritom R2 okolo nie je a dlho ani nebude. ale pri strecne, co je to bezne ? kazdy den alebo druhy den ...asi tazko....ako hovori DrX jedna tiahla zakruta.....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod Mawerick81 » 05. Dec 2021 13:43

Devil: nebavime sa o semaforoch po dobudovani useku Zilina-KNM,, ale kym sa to stane,, pretoze sa aj tento usek odklada na ktovie kedy, a dovtedy budu na 1/11 dva semafory,, uz teraz sa niekedy caka v kolone uz v Ziline,, a ked bude dalsi semafor, tak a to posunie niekde pred Zilinu...
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod aquila » 05. Dec 2021 13:55

Mawerick81 napísal:no pytam sa preto, lebo sa zmeni len to, ze kolony v KNM ostanu,, len sa presunu do inej casti mesta.. cize to bude to iste co teraz len v novom sate...


nepresunulo. ono aj teraz sa dalo urobit to, ze sa zakazu lave odbocenia v radoli a pri MUK a mohli sa oba semafory vypnut. ale to by jaksi nepreslo, lebo chudacikovia z Radole ..

takto sa sice vyriesi aspon zasobovanie Schäffleru, ale to je tak vsetko.

ale tak mali sme tu aj onakvejsie napady ;) vid snaha podkopat Radolu :D

44255

p.s. prispevky zo vseobecneho vlakna som presunul do tohto useku
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod Mawerick81 » 05. Dec 2021 16:49

tak o tomto silne odvaznom rieseni som ani nepocul ani nevidel,, esteze to nepreslo.. inak keby mudre hlavy trochu potrapili mozgy, tak sa nemusel teraz reisit ani privadzac,, stacilo urobit novy most v radoli do KNM, kde by miesto dvoch pruhov boli 3 a ten treti by bol priebezny odbocovaci pruh do Ziiny,, a v KNM by kolony neboli... ziadne a nikdy..
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 9 hostí.