viewtopic.php?p=254047#p254047Zameriam sa len na hlavné mesto. Štát sa zacieli na D1 Prístavný most a D2 - kde ale nepotrebuje skoro nič robiť v najbližšom období. Nultý obchvat sa prenechá súkromnému sektoru. To je základný predpoklad rozvoja 3 osí v hl. meste.
Aby sa odľahčila trasa D2 s novou zástavbou, tak sa predĺži/rozšíri Saratovská/Harmincová:
https://transport.sk/spravy/cestna-dopr ... redlzenie/ , lepší prepoj dvoch území. Nie je to, že by mesto BA nič nerobilo, projekt za 10 mil. eur nie je malý, keď ročné náklady na údržbu ciest v meste má rovnaké náklady v dlhoročnom kontrakte s MBM Group. Štát v dlhodobom horizonte pripravuje expanziu D2 po Stupavu, ale most nad Dunajom sa nerozšíri. Tunel Sitina? Ale malo by to takisto umožniť dokončiť rozvoj územia až v smere Stupavu a zase tak odľahčiť niektoré body záujmu na trase viac do mesta.
Mesto bez funkčnej dopravy ekonomicky bude upadať, preto je aj ochota veľkých subjektov platiť dopravné investície. Začalo sa to autobusovou stanicou, návrhy sú na železničné uzly, medzitým MHD. Akokeby vyvolané náklady k projektom pri nábreží. Ale z mesta sa robí zdravotnícke centrum krajiny, spádová oblasť pre 1,5 mil. ľudí, univerzitno výskumné centrum, takže logicky potrebuje aj cestnú sieť. Každá metropola potrebuje aj cesty. A tu neexistuje stále nosná alternatíva k D1 ani k D2. (tunel Sitina prekračuje kapacitu, stále častejšie nehody paralyzujú celý prúd) a most Lanfranconi, ktorý bol nadimenzovaný na ťažké tanky pre prípad vojny v minulosti má najlepšie obdobie za sebou. Je tiež neustále v opravách.. má len 3 dekády, o dekádu menej než Prístavný. Z hľadiska
kritickej infraštruktúry (KI) je najväčšie negatívum to, že nie je alternatívne vedenie medzi týmito mostami zo severnej časti Slovenska, teda tej, ktorá nie je územne oddelená hranicami a riekou. Pričom tieto mosty nemajú k sebe vlastné alternatívy. D4 to už rieši ku D1 z JV. Čo je priaznivé je, že hlavný cezhraničný prúd sa odohráva práve za Dunajom, či už D4 na A6 alebo D2 na M15, ale mimo najproblematickejšej časti BA. Existujú scenáre pre úpravy cestnej siete medzi D2, D1 a Apollom, keby bol problém s Prístavným mostom, ale malo by to neblahé dopravné dopady na mestskú dopravu, zákl. služby by fungovali.
Mal sa dávnejšie riešiť Prístav, čo je tiež v návrhoch, ale nedokončené.. k tomu vedie ten horný odkaz.
Veľa z organizovania dopravy sa dotýka D2 tak na severe ako aj juhu mesta. Developersky sa podarí vysunúť na sever projekty, ktoré sú dnes viac na juh a tým sa posunie a odľahčí celá os tunelu až mostu a premávka bude udržateľná predovšetkým pre tranzit aj bez rozširovania v mestskej časti, s tým sa počíta v severnej po Stupavu. Už dnes tam sú obchodné centrá, plánované obytné štvrte a rozvoj zdravotníckych služieb v úhrnnej čiastke skoro 1 miliarda eur. Aj keď nemocnica stojí menej než Bory Mall v pôvodnom nacenení.
D2 zohráva strategickú úlohu pre mesto, v konečnom dôsledku obchvatuje D4 a v srdci mesta napája D1. Ďalej napája prakticky dva susedné štáty. A pritom nepretína hlavné mesto tak, že by mu bránilo v rozvoji v srdci a na severe rozvoj umožňuje.
Sem sa navezie aj časť horniny z Karpát. D2 obmedzuje len v tom, že neexistuje priame prepojenie s D4 okolo mesta. Takže práve zo západu preťažuje D1, ale na druhú stranu umožňuje rast mesta severným smerom. Limitujúco k rieke Morava pre chránené územia obmedzuje ťažbu pôvodných zdrojov, ale môže získať práve z Karpát pri realizácii tunelu.
Po D2 cez mesto bude naďalej prechádzať hlavne tranzit, ktorý ale po dobe realizácie tunelu Karpaty bude môcť úsek cez mestskú zónu preskočiť. Tento postup o.i. zabezpečí odľahčenie viacerých tepien, ale prioritne sa to nerobí pre trasu D2, ale pre odľahčenie D1 cez mesto s Prístavným mostom. Paralelne s tým sa dosiahne multi efekt aj pre D2 a z hľadiska kritickej infra. sa zabezpečí v severnej časti mesta prepojenie D2 s D1 tak, že nebude potrebné využívať centrálnu časť D1 pri väčšine ciest za najbližšími obchodmi, keďže aj tie sa rozvíjajú v dvoch hlavných dostupných smeroch zo severu a východu.
Lokalita Devín, Devínska Nová Ves je lukratívna sféra rozvoja, tam sa pripravuje lepšie napojenie v rámci II/505 s D2 .. o tom neskôr. Pôvodný ex vojenský význam samozrejme padol, ak by ste hľadali.