Stránka 12 z 12

Re: D2 Malacky - Bratislava, Lamačská cesta

OdoslaťOdoslané: 16. Okt 2017 22:08
od Vlados
to čo je za "nápad"? rovným dielom by sme mali ísť po Senec... Blatné... Trnavu :oops:

Re: D2 Malacky - Bratislava, Lamačská cesta

OdoslaťOdoslané: 17. Okt 2017 20:35
od peterle
Ľudia zo satelitov od Lamača po Stupavu, splácajú hypotéky za typizovaný domček, nemajú zbytočných 50 € ročne na známku, pochopte situáciu :D

Re: D2 Malacky - Bratislava, Lamačská cesta

OdoslaťOdoslané: 17. Okt 2017 20:41
od Vlados
a ročne minú o 100 € viac na PHM ;)

Re: D2 Malacky - Bratislava, Lamačská cesta

OdoslaťOdoslané: 17. Okt 2017 20:56
od i15
Je všeobecne známe, že v Záhorskej Bystrici a okolí bývajú sociálne znevýhodnení občania, takže plne podporujem zrušenie spoplatnenia D2

Re: D2 Malacky - Bratislava, Lamačská cesta

OdoslaťOdoslané: 17. Okt 2017 21:02
od Vlados
zartuješ? :shock:

Re: D2 Malacky - Bratislava, Lamačská cesta

OdoslaťOdoslané: 18. Okt 2017 07:21
od aquila
jemna ironia :)

Re: D2 Malacky - Bratislava, Lamačská cesta

OdoslaťOdoslané: 18. Okt 2017 09:14
od richie
i15 napísal:Je všeobecne známe, že v Záhorskej Bystrici a okolí bývajú sociálne znevýhodnení občania, takže plne podporujem zrušenie spoplatnenia D2

:shock: :lol: skoda, ze tu nie je nejaky ekvivalent "páčika" (ala like) - ale tu som si nevedel odpustit reakciu - pobavil
/koniec OT

Re: D2 Malacky - Bratislava, Lamačská cesta

OdoslaťOdoslané: 18. Okt 2017 11:15
od Maxx787
socialne znevyhodneni ludia nejazdia autom lebo nan nemaju. ja osobne som za to aby sa spoplatnila cela D/R siet v 2+2 bez vinimky. bud mas 50€ rocne na D/R alebo nemas a tak nemas co jazdit autom vobec ale mas mat elektricenku, ta je totiz lacnejsia ako udrzba auta s jeho pouzivanim.

Re: D2 Malacky - Bratislava, Lamačská cesta

OdoslaťOdoslané: 18. Okt 2017 12:23
od aquila
presn, skor za velku figelovu chybu beriem,ze konecne niekto neprelomil ten kruh ze v intravilane je dialnica zadarmo .. to je blbost .. ani vo viedni to nemaju ..

takto ideme presne opacnym stylom, podporujeme IAD namiesto podpory VHD a MHD ..

Re: D2 Malacky - Bratislava, Lamačská cesta

OdoslaťOdoslané: 18. Okt 2017 14:21
od pristy27
aquila napísal:presn, skor za velku figelovu chybu beriem,ze konecne niekto neprelomil ten kruh ze v intravilane je dialnica zadarmo .. to je blbost .. ani vo viedni to nemaju ..

takto ideme presne opacnym stylom, podporujeme IAD namiesto podpory VHD a MHD ..


Uz sme to tu riesili X krat na fore. Ty tu uvadzas Vieden ako priklad ale je kopec dalsich miest (vacsinou so zavedenym klasickym mytom) kde intravilany zase spoplatnene nie su (Francuzko, Taliansko, Chorvatsko
To co uvadzal v tom clanku Drahovsky ma logiku, posunut spoplatnenie na hranicu vonkajsieho obchvatu. Taktiez sa vacsinou kazde rano v celom tomto useku aj tak stoji, co mi nepride uplne ako nadradena cestna siet.
Na druhu stranu stoji sa aj na D1 kazde rano a vacsinou je to tam este horsie, takze spravne by bolo asi definovat kde ten intravilan konci a nie ho potom posuvat. Lebo to potom budu ludia chciet posuvat vsade az k ich zjazdu...

Spoplatnenie intravilanu by asi uskodilo hlavne Bratislave a doprave v nej, nakolko 2 zo 4 cestnych mostov su sucasne aj dialnicne a vyuziva ich aj mestska doprava.
V kazdom pripade dialnicnu znamku mam, takze by mi to mohlo byt jedno, ale ako som pisal, myslim si ze minimalne v Bratislave by to prinieslo iba problemy.

Re: D2 Malacky - Bratislava, Lamačská cesta

OdoslaťOdoslané: 18. Okt 2017 14:30
od aquila
ako sam pises, prud aut to nezmeni. a tych 50 euro je nic, tam je to ciste len o politike.

posuvanie bezplatnych usekov je blbost, lebo takto to zvyhodnuje len IAD a ano tvridm to tu na dialnice.info .

Dalsi roblem je ze sa nezadefinuju BUS pruhy, lebo IAD lobby a ludia by vyskocili zo sedacky. vid aj to, ze uz niekolky rok za sebou boli obcanmi dane prednostne BUS pruhy v participacnom rozpocte, a nepreinvestovalo sa ani euro.

KDI to by default tiez zamieta, pricom je tiez chore, ze nejaki fizli maju rozhodovat nad mestskou politikou MHD vs IAD vs chodci vs cyklo.

vsak ked urobili BUS pruh na stefanikovej, kde uz davno mal byt, tak bolo div nie dalsie povstanie, detto BUS pruh na sancovej, legionarskej, gagarinke, lamacskej a tak dalej ..

Re: D2 Malacky - Bratislava, Lamačská cesta

OdoslaťOdoslané: 18. Okt 2017 15:00
od pristy27
Nesuhlasim ze 50 Euro je nic ale tak dostanes za to nejake sluzby/vyhody ktore sa daju vyuzivat cely rok.

Tak len pre tvoju info, pri testovani toho bus pruhu na Stefanikovej stali auta v Petrzalke az po stanicu, takze tu sa urcite nezhodneme....
V principe sa tym umelo vytvorila zapcha ktora sa zrusenim tohto prudu velmi rychlo v dalsich dnoch stratila.
Ze ich vytvarat treba suhlasim ale nie na ukor tych pre IAD. Pokial sa cesta rozsiri a vytvori sa novy samostatny prud pre MHD, nemam s tym najmensi problem.
To iste plati pre malovanie cesticiek pre cyklistov premalovanim jedneho prudu aut... To su uplne nezmyselne riesenia, ktore naozaj nicomu neprospeju iba vytvaraniu zapch.
Ano je tu nastolena taka demagogia, ze ludi treba demotivovat pri pouzivani auta aby to bolo pre neho nezmyselne ho pouzivat. Co tak skor pouzit pozitivnu motivaciu? Nie dodatocne mu zdanit a znechutit cestovanie autom, ale skor zlepsit dostupnost, kvalitu a organizaciu verejnej dopravy. Vobec sa na uzemi mesta nevyuziva vlakova doprava aj ked sa o tom sniva uz roky. Vlaky z petrzalky cez Pristavny most nechodia uz roky. Pritom primestke vlaky ako S-Bahn v nemecku ci Rakusku jazdiace az cez centrum mesta vedia poriesit vela problemov a vyhnu sa vsetkym zapcham. Stacilo by postavit par zastavok a nasadit niekolko jednotiek vlakov v ramci integrovaneho systemu. Ale aj tu ako pri vsetkych zaujimavych rieseniach ostava vsetko iba na papieri.

Re: D2 Malacky - Bratislava, Lamačská cesta

OdoslaťOdoslané: 18. Okt 2017 15:36
od tr3mp
pristy27 napísal:Ty tu uvadzas Vieden ako priklad ale je kopec dalsich miest (vacsinou so zavedenym klasickym mytom) kde intravilany zase spoplatnene nie su (Francuzko, Taliansko, Chorvatsko

To podľa mňa súvisí najmä s tým, že mýtnica predstavuje zdržanie, ktoré je akceptovateľné pri diaľkovej doprave a budovať ich práve na miestach, kde sú najväčšie intenztity by úplne ochromilo použiteľnosť diaľnice. Reálne by to bolo pri elektronickom mýte. Akurát tam by sa možno ukázalo, že najviac využívajú diaľnice práve tí, čo za ne neplatia. :D

pristy27 napísal:V kazdom pripade dialnicnu znamku mam, takze by mi to mohlo byt jedno, ale ako som pisal, myslim si ze minimalne v Bratislave by to prinieslo iba problemy.


Ja mám tento rok známky dve, na dvoch autách. No pritom diaľnice používam len príležitostne, nie na každodenné dochádzanie do práce. Paradoxne kopa tých, čo túto cestu využíva dennodenne, má problém za to zaplatiť. To nie je len hocijaká mestská cesta, ale koridor, ktorý umožňuje rýchlo prejsť cez mesto. Ak by sa ľudia mali motať po bežných cestách, tak by cesta zo Záhorskej napr. do Avionu nebola autom taká výhodná. Takže nespoplatnenie diaľnic v meste je priama podpora IAD na dochádzanie v meste.

pristy27 napísal:Tak len pre tvoju info, pri testovani toho bus pruhu na Stefanikovej stali auta v Petrzalke az po stanicu, takze tu sa urcite nezhodneme....

Zavedenie bus pruhu bolo dvojfázové. V prvej fáze bol bus pruh len na Štefánikovej (tento návrh bol prepočítaný a zdôvodnený). Zápchy na Panónskej ceste v tomto momente nevznikali, MHD sa zrýchlila.
Až v druhom kroku vtedajší hlavný dopravný inžinier bez nejakých prepočtov spravil bus pruh aj na Moste SNP a Staromestskej (kde bol kontraproduktívny). Vtedy vznikli obrovské zápchy. Ťažko povedať, čo ho k tomu viedlo, ale účinok bol dokonalý. Kompromitácia bus pruhov, aj v tvojich očiach. To, že prvá etapa - Štefánikova - fungovala ok, si už málokto spomenie.

Re: D2 Malacky - Bratislava, Lamačská cesta

OdoslaťOdoslané: 26. Jún 2018 07:16
od korfo27
prebiehajuca vymena DZ na useku gallery/album.php?album_id=122

Re: D2 Malacky - Bratislava, Lamačská cesta

OdoslaťOdoslané: 25. Sep 2020 16:20
od cPalo
Podľa jedného developera sa má stavať diaľničný zjazd pri Stupave (tzv Stupava-sever)
https://www.habanky.sk/severny-zjazd/
https://www.youtube.com/watch?v=yJmrTJyk4oE&feature=emb_logo
To si môže hocikto postaviť diaľničný zjazd?
Čo je pravda na tom že NDS to schválila?
Dá sa k tomu dopátrať aj na stránkach NDS? (ja som nič nenašiel)

Len ma zaujíma, či to je reálne mať na diaľnici zjazd každých 4,2km https://www.google.sk/maps/dir/48.2495044,17.0127975/48.2867794,17.0101429/@48.2672689,17.0192679,4835m/data=!3m1!1e3!4m2!4m1!3e0?hl=sk len pre pekné oči developera

Re: D2 Malacky - Bratislava, Lamačská cesta

OdoslaťOdoslané: 29. Sep 2020 12:47
od tr3mp
Tá križovatka je v územnom pláne Stupavy http://www.uzemneplany.sk/upn/stupava/u ... a-m-1-5000, developer s tým zrejme nič nemá. Okrem toho, že to využíva ako argument na zlepšenie predaja (v zmysle "len 5 minút do Bratislavy").

Re: D2 Malacky - Bratislava, Lamačská cesta

OdoslaťOdoslané: 30. Sep 2020 07:09
od Peterman
MUK Stupava-Sever je celkom logikckým vyústením silnej urbanizácie SZ okolia Bratislavy. Počet obyvateľov tohto mikroregiónu neustále narastá a samotná cesta I/2 to v špičkách už nezvláda. Postavením tejto MUK sa obyvatelia ľahšie dostanú na diaľnicu a pohodlnejšie, bezpečnejšie a plynulejšie do BA. Aj poloha je dobrá, je v polovici vzdialenosti medzi existujúcimi MUK Stupava a MUK Lozorno. Od každej je vzdialená cca 5km.

Re: D2 Malacky - Bratislava, Lamačská cesta

OdoslaťOdoslané: 11. Okt 2020 17:13
od cPalo
tr3mp napísal:Tá križovatka je v územnom pláne Stupavy http://www.uzemneplany.sk/upn/stupava/u ... a-m-1-5000, developer s tým zrejme nič nemá. Okrem toho, že to využíva ako argument na zlepšenie predaja (v zmysle "len 5 minút do Bratislavy").

Developer píše na svojej stránke (link som priložil už aj skôr):
https://www.habanky.sk stačí trošku zrolovať.
Investor
Prichádzame TRANSPARENTNE a KOREKTNE.

Stupave ponúkame diaľničný zjazd, ktorý vytvorí obchvat mesta a výrazne odľahčí dopravné zápchy na Hlavnej ulici.

Zároveň budeme mesto priebežne podporovať finančnými príspevkami, ktoré môže zastupiteľstvo použiť, tam kde to Stupava potrebuje najviac.
(vybudovanie kruhových objazdov v meste, výstavbu školských zariadení atď.)

Takže buď klame, alebo to chce stavať.
Otázka znela, môže stavať? Ak by aj tvoja teória bola správna, môže mesto stavať diaľničný privádzač?
Peterman napísal:MUK Stupava-Sever je celkom logikckým vyústením silnej urbanizácie SZ okolia Bratislavy. Počet obyvateľov tohto mikroregiónu neustále narastá a samotná cesta I/2 to v špičkách už nezvláda. Postavením tejto MUK sa obyvatelia ľahšie dostanú na diaľnicu a pohodlnejšie, bezpečnejšie a plynulejšie do BA. Aj poloha je dobrá, je v polovici vzdialenosti medzi existujúcimi MUK Stupava a MUK Lozorno. Od každej je vzdialená cca 5km.

Logické to je, ALE:
1. môže si to postaviť hoc-kto? (žiadna súťaž, projekt atď)
2. môže byť na D mimo obcí každých ani nie 5km diaľničný zjazd? A naplánuje si to len-tak nejaký developer?
3. je to aspoň schválené NDS ako píšu na svojej stránke?
https://www.habanky.sk/severny-zjazd/