Stránka 13 z 16

OdoslaťOdoslané: 15. Mar 2007 10:36
od tr3mp
aquila napísal:zrejme to casom dopadne ako s dolnozemskou ze tam daju zatarasy, lebo 300m je naozaj malo ...


Trošku neskôr, ale dovolím si reagovať na príspevok z Pi 15. Dec 2006 a oponovať. 300 metrov na preplet ciest Dúbravka - Sitiny a D2 - Patrónka nie je málo. Spomínaná Dolnozemská - Bosákova je dlhá cca 120 - 130 metrov čo je 2,5 krát menej. Neviem presne, koľko je norma, ale bežné štvorlístkové križovatky (Einstenova - Panónska, D1 x R1 pri Trnave) majú takýto preplet dlhý len okolo 200 metrov a žiadna Bosákova - Dolnozemská tam nevzniká (a intenzity na nich tiež nie sú najmenšie).

OdoslaťOdoslané: 15. Mar 2007 11:29
od Čumil
tr3mp napísal:
aquila napísal:zrejme to casom dopadne ako s dolnozemskou ze tam daju zatarasy, lebo 300m je naozaj malo ...


ale bežné štvorlístkové križovatky (Einstenova - Panónska, D1 x R1 pri Trnave) majú takýto preplet dlhý len okolo 200 metrov


D1xR1 pri TT by som nepouzival ako vzor. Chodim tadial skoro kazdodenne a vzdy si vydychnem, ked vidim, ze som na nej sam, resp. je tam okrem mna 1-2 auta. To je typicka situacia, aspon v casoch ked sa tam motam ja (18.00-20.00). Keby tam bolo viacej aut, tak by to bol celkom slusny adrenalin, takato krizovatka moze podla mna fungovat len v nizkych intenzitach. Alebo tam musia byt vodici, ktori cez nu jazdia casto.

OdoslaťOdoslané: 15. Mar 2007 11:35
od Dialniciar
Križovatka D1xR1 (pri Trnave, to je jasné, inde nemá byť kde zatiaľ) už dnes absolútne nevyhovuje normám a parametrom, jednotlivé vetvy nevyhovujú a stav križovatky už nie je dobrý ani po technickej stránke. Križovatka potrebuje nutnú prestavbu a opravy. Len na to chýba 0,5 mld. SKK.

OdoslaťOdoslané: 15. Mar 2007 14:57
od tr3mp
Dialniciar napísal:Križovatka D1xR1 (pri Trnave, to je jasné, inde nemá byť kde zatiaľ) už dnes absolútne nevyhovuje normám a parametrom, jednotlivé vetvy nevyhovujú a stav križovatky už nie je dobrý ani po technickej stránke. Križovatka potrebuje nutnú prestavbu a opravy. Len na to chýba 0,5 mld. SKK.


A čo teda hovorí technická norma? Prípadne aká je optimálna dĺžka (nehľadiac na normu) takéhoto úseku na bezpečné preradenie na mestskej komunikácii s povolenou rýchlosťou 60 km/h? Prípadne na mestskej diaľnici pri max. rýchlosti 80 km/h?

K tej D1 x R1 pri Trnave, samozrejme, že neexistuje iná križovatka D1 a R1. Tak ako sa povie napr. "malebná dedinka Plavecké Podhradie v Malých Karpatoch", nikto sa nebude pozastavovať nad tým, že neexistuje iné Plavecké Podhradie ako to v Malých Karpatoch a táto informácia je redundatná. Môj prívlastok k D1 x R1 bol takéhoto charakteru. Je to jednoducho bežný spôsob vyjadrovania. :)

OdoslaťOdoslané: 15. Mar 2007 17:14
od Ike
aj tak je ten zajzd nelogicky... bud ho mali tahat radsej cez polianky a nech sa pokojne pripoji tesne pred tunelom... Alebo ho nemali davat vobec...

1) Ta dialnica je urcena hlavne pre medzinarodnu dopravu
2) To je velky problem ist z Dubravky na ulicu Janka Alexyho a tam sa pripojit
3) Keby to tam nebolo, tak to nikomu nechyba... teraz ked to tam je, bude sa to zneuzivat...
4) krizovatky na privadzacoch su stale dokazom ze stavba dialnic je u nas v plienkach (vid tie pseudozaradovacie pruhy a dva nadjazdy na ceste do Vajnor)

OdoslaťOdoslané: 15. Mar 2007 18:52
od aquila
Tiez mam ten... Ci uz sa pozrem na lamacsku - stare grunt alebo nebodaj na apollo...

v podstate aj krizovatky ala kosicka - mileticova su nie zrovna najlepsie poriesene. Co uz ale hlavne sa snad nebude uz posuvat tento uz Xty termin otvorenia sitin...

OdoslaťOdoslané: 15. Mar 2007 18:54
od aquila
P.s. Snad enem dodam, ze je obrovska skoda, ze sa nerobi aj krizovatka saratovska, rozsirenie harmincovej a rozsirenie lamacskej po janka alexyho. Potom by tato stavba este o to viac odlahcila zapad vstup do ba...

OdoslaťOdoslané: 19. Mar 2007 14:35
od Ike
Aquila >no to by urcite malo vacsie vyuzitie...


Este by ma zaujimalo... Tie elektromechanicke tabule, co tam vesali predvcerom. Predpokladam ze su trojuholnikove a zobrazuju tri udaje - nic, presmerovanie mimo tunel, a normalny stav. Tak preco tam uz nie je nastavene to presmerovanie mimo tunel, ale je tam nic?

OdoslaťOdoslané: 22. Mar 2007 21:04
od Majkl
Tak na ľavom páse je už takmer na celom úseku od Lamačskej po most pred tunelom položený CB povrch. V podstate to bolo hotové za pár dní. :!: Tým finišérom to ide jak po masle. :wink:

OdoslaťOdoslané: 23. Mar 2007 10:52
od ELZ
Pred tunelom Františka bude originálna vozovka odolná proti tvoreniu koľají

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=41353#41353

OdoslaťOdoslané: 23. Mar 2007 11:56
od expwy
Ten názov tunel Františka mi tak derie uši..... Nechápem na čo ho redaktori v Bratislavských novinách nepomenúvajú oficiálnym naázvom Sitina, ale stále nejakým pseudonázvom po primátorovej manželke - je to des. Podľa mňa tým len mýlia verejnosť.

OdoslaťOdoslané: 02. Apr 2007 13:30
od B;
V nedelu 1.4.2007 takmer na prave poludnie sa montovali nove smerove tabule nad cestou v Mlynskej doline.
Takisto na oprave mosta Lafranconi sa pracovalo aj cez vikend.
Premenlive DZ do tunela Sitina je online, ukazuje ale stale zakaz vjazdu :evil: :lol:

OdoslaťOdoslané: 02. Apr 2007 22:19
od expwy
B; napísal:Premenlive DZ do tunela Sitina je online, ukazuje ale stale zakaz vjazdu :evil: :lol:

Premenlive je len pocasie, znacenie je premenne :wink:

OdoslaťOdoslané: 04. Apr 2007 12:50
od Ike
MEGAHANBA pre slovenske dialnice!!!!!

Ako iste viete, na dialnici D2 je prvych par kilometrov obmedzena premavka tak, ze jazdi sa defacto v odstavnom pruhu a predbiehaci pruh je v skutocnosti pravy pruh.... Predbiehaci je dost uzky a preto ked clovek predbieha kamion, tak su to centimetre od smerovacich dosiek a centimetre od kamionu...

no a teraz... pani stavbari sa rozhodli, ze budu opravovat osvetlenie... no do pruhu, ktori zabrali sa auto nezmestilo tak co spravili? NIC... jednoducho a sprosto posunuli tie smerovacie dosk o pol metra do predbiehacieho pruhu... no NIJAK to neoznacili... paradoxne je tense predtym na vysmech tabula 80 kmh...


a teraz co sa mi stalo.... idem si, predbieham kamion... tesnotka nalavo, tesnotka na pravo a predomnou zrazu smerovacia doska... flek... vsetko dobre dopadlo....

isiel som tade druhykrat a schvalne som pozeral ako jeden predbieha kamion... flek... nabral asi 3 smerovacie dosky a dobre ze neskoncil pod kolesami kamionu... inak bolo tam tolko stop od brzdenia...
a robotnici? veselo si robia svoje...

by som im nedal plat za to... :x

OdoslaťOdoslané: 04. Apr 2007 12:58
od Nevedko
Ike napísal:MEGAHANBA pre slovenske dialnice!!!!!

Ako iste viete, na dialnici D2 je prvych par kilometrov obmedzena premavka tak, ze jazdi sa defacto v odstavnom pruhu a predbiehaci pruh je v skutocnosti pravy pruh.... Predbiehaci je dost uzky a preto ked clovek predbieha kamion, tak su to centimetre od smerovacich dosiek a centimetre od kamionu...

no a teraz... pani stavbari sa rozhodli, ze budu opravovat osvetlenie... no do pruhu, ktori zabrali sa auto nezmestilo tak co spravili? NIC... jednoducho a sprosto posunuli tie smerovacie dosk o pol metra do predbiehacieho pruhu... no NIJAK to neoznacili... paradoxne je tense predtym na vysmech tabula 80 kmh...


a teraz co sa mi stalo.... idem si, predbieham kamion... tesnotka nalavo, tesnotka na pravo a predomnou zrazu smerovacia doska... flek... vsetko dobre dopadlo....

isiel som tade druhykrat a schvalne som pozeral ako jeden predbieha kamion... flek... nabral asi 3 smerovacie dosky a dobre ze neskoncil pod kolesami kamionu... inak bolo tam tolko stop od brzdenia...
a robotnici? veselo si robia svoje...

by som im nedal plat za to... :x


a na policiu si uz volal? inak si to odskacu aj dalsi nevinni ludia.

OdoslaťOdoslané: 04. Apr 2007 13:02
od aquila
inak tam je to celkovo teraz o hubu, od lamacskej dalej to bolo minuly tyzden tak, ze vlastne tam bolo aj stare znacenie aj znacky posunute az k betonovym zvodidlam a vytvarali sa tam tri pruhy ... v pravom kamiony a potom este dva dalsie ... no zaujimave situacie tam vznikali ...

OdoslaťOdoslané: 04. Apr 2007 13:05
od Ike
Pre ilustraciu

http://imageshell.eu/img/9d32c865d64d1f ... debili.jpg

normalne mam chut zavolat na policiu... je to vazne velmi kolizne v 80kmh to uz nie je sranda....

OdoslaťOdoslané: 04. Apr 2007 13:53
od kstano
Dnes som si vsimol (aj ked je to mozno davnejsie), ze pred Sitinou smerom z Mlynskej doliny je dopravna znacka v pravom pruhu (na dokoncovanej dialnici), ktora presmeruvava auta z praveho pruhu do protismernej casti dialnice. Neplanuju to najprv pustit len cez jeden tubus? Alebo je to premenna znacka pre pripad nehody?

OdoslaťOdoslané: 04. Apr 2007 13:56
od kstano
K tej predchadzajucej diskusii: na tom useku uz toho bolo! Minule tam bol zablokovany lavy pruh a cesta zuzena na jeden pruh bez akejkolvek znacky vopred. Len v mieste zuzenia bola znacka, ze sa to zuzuje. Tiez som tam dost neprijemne flekoval vtedy.

OdoslaťOdoslané: 04. Apr 2007 15:53
od B;
Nakoľko oprava mostného záveru bola vykonaná s predstihom, je most Lafranconi od 12:00 hod. dnešného dňa 04.04.2007 (streda) v plnej prevádzke.

Pôvodné termíny čiastočnej uzávierky mosta Lafranconi v smere jazdy: Petržalka - Mlynská dolina

1. etapa: úsek Bratislava, most Lafranconi - pravý jazdný pruh, v termíne od 8,00 hod. dňa 17.03.2007 (sobota) do 18,00 hod. dňa 26.03.2007 (pondelok)

2. etapa: úsek Bratislava, most Lafranconi - ľavý jazdný pruh, v termíne od 8,00 hod. dňa 27.03.2007 (utorok) do 18,00 hod. dňa 05.04.2007 (štvrtok)


Zdroj:
http://www.ndsas.sk/index/index.php?ids=1840&prm3=1914

OdoslaťOdoslané: 04. Apr 2007 20:42
od Majkl
Na úseku D2 od križovatky Lamač smerom na Malacky sa už budujú súvislé betónové zvodidlá pomocou stroja. Nie sú pokládané jednotlivé NJ prefabrikáty, ako to je urobené od Sitiny po Lamač.

Mám pocit, že to bude prvý úsek, robený touto technológiou na slovenskej diaľnici. :wink:

OdoslaťOdoslané: 05. Apr 2007 14:58
od ELZ
Majkl napísal:Na úseku D2 od križovatky Lamač smerom na Malacky sa už budujú súvislé betónové zvodidlá pomocou stroja. Nie sú pokládané jednotlivé NJ prefabrikáty, ako to je urobené od Sitiny po Lamač.

Mám pocit, že to bude prvý úsek, robený touto technológiou na slovenskej diaľnici. :wink:


Co to znamena, ako to vyzera? :-)

OdoslaťOdoslané: 05. Apr 2007 20:38
od Majkl
ELZ napísal:
Majkl napísal:Na úseku D2 od križovatky Lamač smerom na Malacky sa už budujú súvislé betónové zvodidlá pomocou stroja. Nie sú pokládané jednotlivé NJ prefabrikáty, ako to je urobené od Sitiny po Lamač.

Mám pocit, že to bude prvý úsek, robený touto technológiou na slovenskej diaľnici. :wink:


Co to znamena, ako to vyzera? :-)


Betónové zvodidlá sú budované ako celok pomocou špeciálneho stroja, niečo podobné, ako je to tu zobrazené: :arrow:

http://www.gomaco.com/Resources/worldst ... 3-D024.jpg

Je to rozdiel oproti tomu, ako boli betónové zvodidlá u nás robené doposiaľ. t.j. jednotlivé betónové prefabrikáty sú kladené jeden vedľa druhého.

OdoslaťOdoslané: 05. Apr 2007 22:21
od ELZ
Vdaka.

OdoslaťOdoslané: 06. Apr 2007 23:20
od Dialniciar
Majkl napísal:Betónové zvodidlá sú budované ako celok pomocou špeciálneho stroja, niečo podobné, ako je to tu zobrazené: :arrow:

http://www.gomaco.com/Resources/worldst ... 3-D024.jpg

Je to rozdiel oproti tomu, ako boli betónové zvodidlá u nás robené doposiaľ. t.j. jednotlivé betónové prefabrikáty sú kladené jeden vedľa druhého.


Takýchto strojov (celkovo, nielen GOMACO) je už vo svete používaných viac ako 1450 kusov, pričom nemajú viac ako 6 rokov. Najväčších 105 spoločností sveta ich vlastní viac ako 1200. Konkrétne tento na obrázku inak tvorí sústava (ani sa to nezdá) 2 stavebných častí (strojov) a 4 obslužných kusov techniky.