Stránka 1 z 16

D2 Bratislava, Lamačská cesta - Staré grunty

OdoslaťOdoslané: 17. Feb 2005 22:55
od Diaľničiar
Stavebný úsek diaľnice D2 Bratislava, Lamačská cesta – Staré grunty vyplní posledný chý­bajúci úsek na ťahu diaľnice D2 z Českej republiky cez Bratislavu do Maďarskej republiky – súčasť európskeho koridoru TINA č. IV.
Doteraz bol tento chýbajúci úsek diaľnice nahradzovaný Lamačskou cestou a Mlynskou doli­nou, ktoré sú jedny z najviac dopravne zaťažených komunikácií mesta.
Diaľnica D2 bude v dĺžke 1,430 km, čo je cca. polovica chýbajúceho úseku, vedená v tuneli Sitina. Súčasťou stavby sú preložky Lamačskej cesty, Harmincovej ulice, Mlynskej doliny a prepojenie ulíc Dúbravská a Polianky.
Po uvedení do premávky dôjde k deleniu tranzitnej (diaľničnej) a mestskej dopravy. Zrýchli sa prechod tranzitnej dopravy cez mesto. Križovatky D2 s Lamačskou (Harmincovou) a Mlynskou dolinou umožnia väčšie využívanie diaľnice aj pre mestskú dopravu. Dopravné zaťaženie križovatky Patrónka sa zníži o cca. 40 %.
To všetko bude mať vplyv na zlepšenie viacerých parametrov životného prostredia.

Stavba sa člení na 216 stavebných objektov. Z toho sú 2 diaľničné, 12 cestných, 10 most­ných, 3 úpravy tokov, 16 stavebných a 15 technologických na tuneli, 39 potrubných sietí, 43 silnoprúdových a 34 slaboprúdových sietí, 1 nový vstup do ZOO. Dominantným objektom stavby je tunel Sitina.
Pretože diaľnica D2 bude prechádzať cez súčasný vstup do ZOO, je súčasťou stavby tiež nový vstup do ZOO od ulice Staré grunty. Nový vstup do ZOO bude pozostávať z parkovacích plôch a prístupov a z nového vstupného objektu. V priestore parkoviska a prístupov k vstupnému objektu je vedená preložka Vydrice tak, že oživí tento priestor.

Tunel Sitina
Tunel budú tvoriť dve samostatné tunelové rúry, každá s dvoma jazdnými pruhmi. Bude vy­bavený modernou technológiou, ktorá bude riadiť celý chod tunela: vetranie, osvetlenie, do­pravu a v prípade kolíznych a nehodových situácií aj jeho uzavretie. Riadenie bude automa­tické aj manuálne z centrálneho a podružných dispečingov. Okrem toho bude tunel vybavený na havarijné situácie (výklenky SOS, požiarny vodovod, únikové chodby).
Tunel bude budovaný Novou rakúskou tunelovacou metódou.
Na ochranu okolitých objektov a obyvateľov pred účinkami trhacích prác sa bude ako zá­kladná súčasť prác vykonávať seizmický monitoring. Vykoná sa ešte pred samotnými trha­cími prácami a bude sa robiť aj súbežne s nimi.
Výstavba tunela bude z hľadiska geologického náročná, pretože cca 1/3 razenej časti pre­chádza cez porušené zóny a tunel má pomerne malé krytie.

Vplyv stavby na životné prostredie.
Úsek D2 bol v plnom rozsahu posúdený podľa zákona č. 127/94 Z.z. Boli komplexne hodno­tené tri varianty, a to povrchový (vedený popri železnici , cez Patrónku ústiaci do Mlynskej doliny) a dva tunelové, z ktorých bol jednoznačne všetkými zainteresovanými, vrátane verej­nosti odporučený variant „J“ s kratším tunelom.
Vplyvy stavby na životné prostredie sa najlepšie poznajú v porovnaní so stavom, keby sa stavba nevybudovala, tzv. nulový variant.
V prípade nevybudovania stavby nebude už po roku 2003 dotknutá cestná sieť vyhovovať kapacitným nárokom (pri zníženej rýchlosti na 30 km/h).
Súčasťou stavby sú ochranné opatrenia na najexponovanejších miestach. Sú to protihlukové steny pozdĺž ZOO a výjazdu tunela v Mlynskej doline, odkanalizovanie vôd z povrchu vozov­ky, vegetačné úpravy.

Pre výstavbu sú navrhnuté také postupy, aby vznik nepriaznivých účinkov bol čo možno najmenší.
Pred výstavbou sa vykonával monitoring (zisťovanie) jestvujúceho zaťaženia životného prostredia, merali sa hladiny hluku a imisií, hygienické limity sú prekročené. Merania budú pokračovať počas výstavby, rozšírené o ďalšie parametre súvisiace s razením tunela (seiz­micita, odpadové vody zo staveniska, geologické práce, a pod).

dĺžka úseku : 3,00 km, kategória D 26,5/100/80

stavba už začala v r. 2003
spojazdnenie diaľnice: 2007

Stavba bola hodnotená ako efektívna, financovaná je z pôžičky japonskej banky JBIC a štátneho rozpočtu.
Zhotoviteľom stavby je Tai Sei, Corporation – Skanska DS a.s.

Tento materiál pochádza zo stránky Slovenskej správy ciest: www.ssc.sk/user/view_page.php?page_id=425

pomoc, to snad nie

OdoslaťOdoslané: 19. Feb 2005 18:57
od romanca
pracujem v mlynskej doline...to fakt budem musiet este prechadzat tym staveniskom na patronke az do roku 2008??? :x este mam otazku, kto rozhoduje o dopravnom znaceni pocas tejto stavby? ide mi o to, ze momentalne su v smere z mlynskej doliny na krizovatku patronka znacene dva pruhy, pricom do laveho maju kamiony zakazany pristup. v praxi to znamena, ze v pravom sa vytvori dlhy rad kamionov. ten pravy ale zaroven umoznuje aj prechod krizovatkou rovno v smere na kramare. ja casto prechadzam rovno na kramare a to znamena alebo cakat zbytocne dlho v rade kamionov alebo ist v lavom pruhu a tesne pred krizovatkou sa zaradit pred nejaky kamion. uz som tam videl par buraciek sposobenych tym, ze vodic osobaku zle odhadol rychlost kamionu ked sa pred neho ryl. podla mna je tam dost siroka cesta na tri subezne pruhy, dva odbocovacie dolava a jeden rovno ako je to napriklad na racianskej nakrizovatke pri zvaraku smere od race. urcite by to slo, lebo v smere od krizovatky patronka by stacil aj jeden pruh, da sa tam alebo odbocit od prahy alebo prist rovno od kramarov, co je vzdy len jeden pruh..tak by som rad dal tento navrh zodpovednej osobe.

Re: D2 Bratislava, Lamačská cesta - Staré grunty

OdoslaťOdoslané: 07. Mar 2005 14:07
od puff dady
Diaľničiar napísal:...stavba sa člení na 216 stavebných objektov. Z toho sú 2 diaľničné, 12 cestných, 10 most­ných, 3 úpravy tokov, 16 stavebných a 15 technologických na tuneli, 39 potrubných sietí, 43 silnoprúdových a 34 slaboprúdových sietí, 1 nový vstup do ZOO. Dominantným objektom stavby je tunel Sitina...


Snazil som sa z tejto spravy najst informaciu (aj ked mi jasne ze to bolo pisane vseobecne), ze ci tam bude v tomto useku aj myslene aj na cyklistov. Kedysi (pred vystavbou) viedla cez Mlynsku dolinu smerom na Patronku aj cyklisticka trasa. Nebolo by od veci, keby sa na tuto "malickost" myslelo.
Zatial som nepocul ziadne informacie o tom, ze by sa s takouto variantou ratalo, a to bola jedna z mala pristupovych miest na Zeleznu studienku (ak clovek nechcel ist autom).
Takisto by sa mohlo na to mysliet aj pri rekonstrukcii krizovatky Patronka, ktora sa bude rekonstruovat tento rok v lete.

Re: D2 Bratislava, Lamačská cesta - Staré grunty

OdoslaťOdoslané: 07. Mar 2005 14:55
od aquila
Diaľničiar napísal:Takisto by sa mohlo na to mysliet aj pri rekonstrukcii krizovatky Patronka, ktora sa bude rekonstruovat tento rok v lete.

tak to si teda toto leto neviem na patronke predstavit. podla mna mohli ten rok s opravou pockat, ked budu dokoncene sitiny. lebo uz teraz je to na patronke katastrofalne. ale bohuzial smerom na malacky sa vlastne z BA inak ani neda dostat.

Re: D2 Bratislava, Lamačská cesta - Staré grunty

OdoslaťOdoslané: 08. Mar 2005 16:02
od Diaľničiar
puff dady napísal:
Diaľničiar napísal:...stavba sa člení na 216 stavebných objektov. Z toho sú 2 diaľničné, 12 cestných, 10 most­ných, 3 úpravy tokov, 16 stavebných a 15 technologických na tuneli, 39 potrubných sietí, 43 silnoprúdových a 34 slaboprúdových sietí, 1 nový vstup do ZOO. Dominantným objektom stavby je tunel Sitina...


Snazil som sa z tejto spravy najst informaciu (aj ked mi jasne ze to bolo pisane vseobecne), ze ci tam bude v tomto useku aj myslene aj na cyklistov. Kedysi (pred vystavbou) viedla cez Mlynsku dolinu smerom na Patronku aj cyklisticka trasa. Nebolo by od veci, keby sa na tuto "malickost" myslelo.
Zatial som nepocul ziadne informacie o tom, ze by sa s takouto variantou ratalo, a to bola jedna z mala pristupovych miest na Zeleznu studienku (ak clovek nechcel ist autom).
Takisto by sa mohlo na to mysliet aj pri rekonstrukcii krizovatky Patronka, ktora sa bude rekonstruovat tento rok v lete.


Neviem o tom, že by sa plánovalo niečo pre cyklistov (tiež som počul, že sa to bude rekonštruovať toto leto), takéto niečo moc nesledujem, ... zistím ti (aj ostatným) to do 1 mesiaca, komplexné informácie, len teraz odchádzam na dlhú prac. cestu. 8)

OdoslaťOdoslané: 10. Mar 2005 17:25
od aquila
podla povodnej spravy SSC by mal byt tento usek hotovy az lete 2007. ak by sa to stihlo do konca 2006, by bolo super.

http://dialnice.info/viewtopic.php?t=354

Dátumy.

OdoslaťOdoslané: 11. Mar 2005 08:37
od Scotty
aquila napísal:podla povodnej spravy SSC by mal byt tento usek hotovy az lete 2007. ak by sa to stihlo do konca 2006, by bolo super.

http://dialnice.info/viewtopic.php?t=354


Ak by aj bol tunel Sitina hotový v r. 2006, tak s najväčšou pravdepodobnosťou nebude otvorená diaľnica, ktorá k nemu povedie. Aj keby sa to toižto všetko stihlo postaviť skôr, tak sa tento úsek neotvorí. Je to z úplne jednoduchého dôvodu: Každá stavba má svoj rozpočet a štát peniaze dopredu nedá. 8)

Re: Dátumy.

OdoslaťOdoslané: 11. Mar 2005 08:51
od JG
Scotty napísal:Ak by aj bol tunel Sitina hotový v r. 2006, tak s najväčšou pravdepodobnosťou nebude otvorená diaľnica, ktorá k nemu povedie. Aj keby sa to toižto všetko stihlo postaviť skôr, tak sa tento úsek neotvorí. Je to z úplne jednoduchého dôvodu: Každá stavba má svoj rozpočet a štát peniaze dopredu nedá. 8)


Kedze ide 82% penazi z uveru a nie zo statneho rozpoctu tak stat toho moc davat nemusi. A kedze sa blizia volby, tak sa par sto milionov iste najde.

Re: Dátumy.

OdoslaťOdoslané: 11. Mar 2005 09:46
od aquila
JG napísal:
Scotty napísal:Ak by aj bol tunel Sitina hotový v r. 2006, tak s najväčšou pravdepodobnosťou nebude otvorená diaľnica, ktorá k nemu povedie. Aj keby sa to toižto všetko stihlo postaviť skôr, tak sa tento úsek neotvorí. Je to z úplne jednoduchého dôvodu: Každá stavba má svoj rozpočet a štát peniaze dopredu nedá. 8)


Kedze ide 82% penazi z uveru a nie zo statneho rozpoctu tak stat toho moc davat nemusi. A kedze sa blizia volby, tak sa par sto milionov iste najde.


to je fakt, mozno budu z vrchu tlacit na to aby sa otvorila aspon jedna rura (pre otvorenie) vid ako teraz uz prerazali uz raz prerazeny tunel

OdoslaťOdoslané: 12. Mar 2005 13:58
od Manik

OdoslaťOdoslané: 03. Máj 2005 14:36
od aquila
tak uz su prerazene obe rury ...

co myslite, ako to bude s otvorenim ? podla mna budu tlacit na to aby sa minimalne jedna rura otvorila uz pred volbami. je to v BA a celkovo taketo stavby sa casto neotvaraju ...

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=482

OdoslaťOdoslané: 27. Máj 2005 22:38
od aquila
pridam odkaz na podrobnu ortofotomapu

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=276

NOVÉ OBRÁZKY NA HIGHWAYS.SK

OdoslaťOdoslané: 02. Jún 2005 22:35
od bystrik

OdoslaťOdoslané: 08. Jún 2005 08:52
od Caesar
Podľa mojich informácií sa momentálne rieši ďalšie financovanie tejto stavby, keďže odhadovaný rozpočet stavby bude prekročený kvôli nedostatočnej geologickej štúdii. 8)

pripájacie pruhy

OdoslaťOdoslané: 15. Jún 2005 09:42
od Jonathan
Všimol som si jednu vec, keď som bol v prezentačcnej miestnosti.

Ide o to, že po dokončení stavby nebude možné odbočiť tesne pred tunelom z Mlynskej doliny na Patrónku a opačne. Teda bude sa dať, ale bude potrebné použiť sučasné zjazdy. Ak teda idem z Petržalky na Patrónku tak budem musieť z D odbočiť ešte na moste. Opačným smerom sa budem môcť pripojiť až za nadjazdom na Starých gruntoch. Trochu je to vidieť aj na ortofomape, ale nie moc dobre.

Môj názor je, že je to veľka škoda a zbytočne sa bude komplikovať doprava na nadjazde na Starých gruntoch

OdoslaťOdoslané: 15. Jún 2005 09:55
od aquila
to som si aj ja vsimol, ale podla mna sa inak nedalo kvoli priestoru pre dalsiu krizovatku pred tunelom/patrinkou.

kazdopadne na starych gruntoch by sa mali prehodnotit ci sa tam nedaju semafory, lebo to bude docela zabijak

OdoslaťOdoslané: 15. Jún 2005 10:21
od mel
aquila napísal:to som si aj ja vsimol, ale podla mna sa inak nedalo kvoli priestoru pre dalsiu krizovatku pred tunelom/patrinkou.

kazdopadne na starych gruntoch by sa mali prehodnotit ci sa tam nedaju semafory, lebo to bude docela zabijak


neviem, ci tam bude zjazd smerom z tunela na karlovku a centrum, ak ano, semafor by mohol tvorit zapchy pri zjazde (teda vyjazde)... mozno by nebolo odveci urobit vyjazd na centrum z dialnice az za mostom pri STV ...

OdoslaťOdoslané: 15. Jún 2005 10:35
od Jonathan
aquila napísal:to som si aj ja vsimol, ale podla mna sa inak nedalo kvoli priestoru pre dalsiu krizovatku pred tunelom/patrinkou.

kazdopadne na starych gruntoch by sa mali prehodnotit ci sa tam nedaju semafory, lebo to bude docela zabijak


Co sa tyka smeru na Patronku tak tam je to uzke, navyse cestny dvojpruh (najblizsie pri kopci) pojde na nasype, ale opacnym smerom je to na rovnakej urovni dost dlhy cas. Prakticky hned za tunelom zacina odbocovaci pruh do mesta, ktory asi v polovici spolocneho useku konci a dalej nepokracuje. pritom by to mohol byt spolocny "zipsovaci" pruh. Spolocny usek je asi 500m dlhy, takze nieco by sa tam urcite dalo, keby sa chcelo.

OdoslaťOdoslané: 23. Jún 2005 20:00
od Dialniciar
Už aj tu vzniká sekera od štátu a zatne sa hlboko, ak sa nebude riešiť nedostatočná geologická štúdia. Nedostatok finančných prostriedkov a jeho riešenia:

1. Prerušenie stavby, to si však nikto nedovolí, pretože stavba je realizovaná nie BA, ale NDS, a.s.

2. Vzatie si úveru, najlepšie od danej japonskej banky. Toto riešenie sa zvažuje.

3. Krytie zo št. rozpočtu, avšak s touto možnosťou nesúhlasí "financmajster", ktorý na BA vyslovene "kašle".

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2005 10:11
od Caesar
Dy napísal:Už aj tu vzniká sekera od štátu a zatne sa hlboko, ak sa nebude riešiť nedostatočná geologická štúdia. Nedostatok finančných prostriedkov a jeho riešenia:

1. Prerušenie stavby, to si však nikto nedovolí, pretože stavba je realizovaná nie BA, ale NDS, a.s.

2. Vzatie si úveru, najlepšie od danej japonskej banky. Toto riešenie sa zvažuje.

3. Krytie zo št. rozpočtu, avšak s touto možnosťou nesúhlasí "financmajster", ktorý na BA vyslovene "kašle".


Vzhľadom na to, že sa stále bez problémov stavia a nikde sa o tom verejne nepíše, aj keď pred dosť dlhou dobou sa prezentovalo, že už sa 90% peňazí z celkovej sumy preinvestovalo, tak sú len tri možnosti toho, čo sa teraz deje:

1. Stavebné konzorcium má ešte dostatok peňazí.
2. Stavebné konzorcium v snahe udržať sa na slovenskom stavebnom trhu čo najdlhšie stavia už zo svojich kapitálových rezerzv a stavbu neodovzdá, kým štát potrebnú sumu nevyrovná.
3. NDS, a.s. už finančne vyriešilo danú situáciu.

Veľmi ťažko sa mi to hodnotí, pretože nemám presnejšie informácie a je to len "moja logika". 8)

Geologický prieskum

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2005 16:57
od Alexander Velky
Je zaujímavé, že všade sa plytvá na rôznych štúdiách, ale keď sa má raz niečo spraviť poriadne, tak vtedy sa šetrí.

Ale som rád inak, že sa všetko zatiaľ stavia bez problémov. Tunel Sitina veľmi pomôže mestu BA. Už mal stáť ako všetko na Slovensku, čo sa práve stavia. :lol:

OdoslaťOdoslané: 17. Júl 2005 12:48
od aquila
AV to mas pravdu :)

podla http://dialnice.info/viewtopic.php?t=994

to fakt vyzera ze aspon taka pol miliarda navyse bude nutna doplatit => zlozite geo.podmienkym nutne lepsie vystuze tunela :D

OdoslaťOdoslané: 17. Júl 2005 13:19
od Caesar
aquila napísal:AV to mas pravdu :)

podla http://dialnice.info/viewtopic.php?t=994

to fakt vyzera ze aspon taka pol miliarda navyse bude nutna doplatit => zlozite geo.podmienkym nutne lepsie vystuze tunela :D


Neviem, či sa to chápe v tomto zmysle, keďže vlastne NDS 500 mil. SKK ušetrila, tak sa to nebude považovať za doplatok. 8)

OdoslaťOdoslané: 17. Júl 2005 14:52
od Alexander Velky
Caesar napísal:Neviem, či sa to chápe v tomto zmysle, keďže vlastne NDS 500 mil. SKK ušetrila, tak sa to nebude považovať za doplatok. 8)


Dôležité je, že sa to dostavia plynule.

A aj tak ma stále zaráža jedna informácia, že v niektorej oblasti už sa na tuneli preinvestovalo 90% plánovaných financií, to by zaujímalo, ktorá oblasť to bola, teda, ktorá to je, lebo mám v tom nejaký chaos v týchto informáciách. :lol:

OdoslaťOdoslané: 12. Aug 2005 09:43
od aquila
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1249

tak aspon tu to vyzera naoko dobre co sa financii tyka .. len ma trosku zaskocila tato formulacia

"a dokončiť by ho mali na budúci rok alebo v roku 2007"

co si pod tym clovek moze predstavit ? ci klasicke hadzanie terminov zbrucha ? inak ako to vyzera s tym "planom" otvorit aspon jednu ruru pred volbami ? :lol: