Stránka 3 z 16

OdoslaťOdoslané: 01. Okt 2005 10:13
od devil
Mozno do septembra spojazdnia jednu ruru, lebo je tu evidentne velke svrbenie noznic a pasok :lol: Na to mohli mysliet uz aj skor.

OdoslaťOdoslané: 01. Okt 2005 11:02
od aquila
ale mne sa to nezda s tou jednou rurou, tam by to potom nevyhovovalo po bezpecnostnej stranke, lebo by bolo treba mat nasadene UPLNE ine vetranie a podla mna sa pod to nikto nepodpise ked to pojde len podla projektu... a bola by to aj blbost zbytocne vyhadzovat peniaze na extra vetranie jedneho tubusu .. je to predsa len dlhy tunel ..

ale uspech je aj to ze sa nebude predlzovat zbytocne vystavba

OdoslaťOdoslané: 01. Okt 2005 16:46
od Antimander
Neviem ako sa bude postupovať, ale mali by sa správne otvoriť obe rúry o niekoľko mesiacov skôr. :wink:

OdoslaťOdoslané: 06. Okt 2005 16:30
od Adaios
Je to zaujimave sledovat.

Na Slovensku maju ludia velky strach z toho, ze 1 km dialnice moze stat aj viac ako 1 mld. SKK, ... a je to bezne len v horskych podmienkach, ... no a je to bezne aj v hlavnom meste.

Totiz treba si uvedomit, ze vasa 1 mld. SKK uz nema taku hodnotu ako napr. v r. 2000. SR mala inflaciu za 8 rokov, 50%, ... pokles zivotnej urovne, ... u vas je draho, drahsie nez v Grecku, drahsie nez v Nemecku, drahsie nez v Rakusku. ... v stavebnictve. A je jedno, ci staviate na nizinach alebo v horskom prostredi. Vzdy budete na tom horsie, ... :roll:

A:

Drahy zivot - mozno mierne lacnejsi nez v Grecku, Nemecku, ... ale platy su na tom tak, ze malo zarobite. Takze vysledok je chudoba. Takmer europske ceny, ale platy su ako niekde v tretom svete.

Takze ak 1 km stoji 1 mld. SKK, tak potom za 16 mld. SKK sa da postavit za rok 16 km. ... Tento rok to je 17 mld. SKK, ale otvori sa 14 km ... je tam nejaka udrzba a oprava. :wink:

OdoslaťOdoslané: 06. Okt 2005 16:42
od B;
Adoas napísal:Takze ak 1 km stoji 1 mld. SKK, tak potom za 16 mld. SKK sa da postavit za rok 16 km. ... Tento rok to je 17 mld. SKK, ale otvori sa 14 km ... je tam nejaka udrzba a oprava. :wink:


Je to sice off topic tu, ale kolko km by sa malo otvorit, ked 1km stoji 500 mil?!

OdoslaťOdoslané: 06. Okt 2005 16:48
od Adaios
B; napísal:
Adoas napísal:Takze ak 1 km stoji 1 mld. SKK, tak potom za 16 mld. SKK sa da postavit za rok 16 km. ... Tento rok to je 17 mld. SKK, ale otvori sa 14 km ... je tam nejaka udrzba a oprava. :wink:


Je to sice off topic tu, ale kolko km by sa malo otvorit, ked 1km stoji 500 mil?!


Viem, kam ty mieris.

Ale to je zakladna cena dialnic - a az po zaratani vsetkych nakladov je to suma vyssia ako 1 mld. SKK. Ono da sa to aj umelo znizit, ale to nema vyznam.

Samozrejme ak 1 km stoji 0,5 mld. SKK, tak za 17 mld. SKK by sa malo otvorit 34 km dialnic, .. ale zasa sa to da zmenit - vlada moze dokazat, ze sa viac penazi minulo na vyssiu rozostavanost a ze dalsi rok a este ten dalsi rok sa to zasa zmeni, otvori sa 20 km dialnic za 1km=1mld. SKK pri rozpocte 18 mld. SKK, dva roky po sebe atd.

Ale nakoniec ide o vysledok - obyvatelia danej krajiny sami najlepsie vidia vysledok. :wink:

OdoslaťOdoslané: 08. Nov 2005 20:03
od expwy
Celá vozovka tohto úseku by mala byť betónová. Uvidíme ako to bude naozaj. Bol by to prvý úsek na Slovensku s týmto druhom vozovky. Samozrejme ak nerátam tunely :D

OdoslaťOdoslané: 08. Nov 2005 20:19
od Adaios
MH napísal:Celá vozovka tohto úseku by mala byť betónová. Uvidíme ako to bude naozaj. Bol by to prvý úsek na Slovensku s týmto druhom vozovky. Samozrejme ak nerátam tunely :D


Hlavne sa uvidi, akej sa kvality sa bude stavat na Slovensku CB kryt vozovka. :wink:

OdoslaťOdoslané: 08. Nov 2005 22:21
od aquila
tak toto je dobra sprava, a ako povedal adoas, tiez som zvedavy na kvalitu :)

OdoslaťOdoslané: 09. Nov 2005 16:50
od Adaios
aquila napísal:tak toto je dobra sprava, a ako povedal adoas, tiez som zvedavy na kvalitu :)


Aj ked Skanska ma dobru technologiu CB krytu vo svete. Ale zalezi od mnohych faktorov. Aj AB kryt sa da postavit roznymi sposobmi aj od tej istej firmy. :wink:

Krizovatka Saratovska

OdoslaťOdoslané: 30. Nov 2005 09:44
od Nevedko
Kedysi v auguste sa v teme Tunel Sitina diskutovalo o tom, ze sucastou vystavby useku D2 Lamacska-Stare Grunty ma byt aj stavba krizovatky Saratovska. Podla clanku v Pravde (http://dennik.pravda.sk/sk_dennik.asp?r=Bbratislavao&c=bratislavao_1_6) si napokon tuto krizovatku ma postavit mesto za svoje. Ako dovod su v clanku uvedene "poziadavky financujucej banky". Ako mam tomu rozumiet? To naozaj banka povedala "na tuto krizovatku vam peniaze nedame"? Skor by som si vedel predstavit, ze NDS chcela zoskrtat rozpocet, tak z projektu vylucila stavbu, ktora sa nenachadza priamo na dialnici. Pozna niekto podrobnosti?

Re: Krizovatka Saratovska

OdoslaťOdoslané: 30. Nov 2005 20:48
od Adaios
Nevedko napísal:Kedysi v auguste sa v teme Tunel Sitina diskutovalo o tom, ze sucastou vystavby useku D2 Lamacska-Stare Grunty ma byt aj stavba krizovatky Saratovska. Podla clanku v Pravde (http://dennik.pravda.sk/sk_dennik.asp?r=Bbratislavao&c=bratislavao_1_6) si napokon tuto krizovatku ma postavit mesto za svoje. Ako dovod su v clanku uvedene "poziadavky financujucej banky". Ako mam tomu rozumiet? To naozaj banka povedala "na tuto krizovatku vam peniaze nedame"? Skor by som si vedel predstavit, ze NDS chcela zoskrtat rozpocet, tak z projektu vylucila stavbu, ktora sa nenachadza priamo na dialnici. Pozna niekto podrobnosti?


Nepoznam konkretne suvislosti k tomuto problemu, ale je to az prilis podobne uz 1-2 predchadzajucim problemom v meste BA, kde tieto stavby, ktore su podmienkou pre otvorenie vzdy hlavneho useku sa nakoniec realizuju neskor a prave sa to nikdy neda nejako overit ze z akeho dovodu.

Ale je to zrejme jasne ze sa teraz setri, lebo sa stavba predrazila a dost vyrazne a ja som si tiez stale nezistil, kto to predrazenie vo vyske 1 mld. SKK bude doplacat - ci stat alebo dana banka z Japonska. :roll:

Nove foto

OdoslaťOdoslané: 12. Dec 2005 14:40
od B;
Nejake nove foto z tunela a okolia som pridal do
http://www.dialnice.info/album_cat.php?cat_id=79

Tu je foto modelu severneho portalu a okolia.
Autorom modelu vdaka.
http://www.dialnice.info/album_cat.php?cat_id=64

Foto bolo robene na dni otvorenych dveri 3.12.2005.

Prosim o pochopenie nakolko som amater aj v oblasti fotenia aj stavebnictva :lol:
B;

OdoslaťOdoslané: 13. Dec 2005 19:33
od Adaios
Tento usek bude podla mna otvoreny naraz a na plny profil v r. 2007. :wink:

OdoslaťOdoslané: 01. Feb 2006 00:13
od Adaios
Výkyv devízových kurzov zapríčinil, že na dostavbu tunela Sitina chýbajú peniaze. SR by mohla usetrit, ale stavebna firma by musela zaplatit o 1 mld. SKK viac zo svojich penazi a ked sa zmluva nezmeni, hrozi sud. Tunel by ale mal byt bez problemov dokonceny. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2726

OdoslaťOdoslané: 01. Feb 2006 09:29
od Lubo
ak v zmluve nie je zakotvena zmena cien pri pohybe kurzu, nevidim dovod sudit sa. existuju aj take veci ako je hedging. Slovenske firmy hop bezne vyuzivaju. Pri uzatvarani zmluvy bolo jasne ze koruna bude posilovat, to je podla mna len lajdackost zo strany stav. firmy.

OdoslaťOdoslané: 01. Feb 2006 15:09
od Adaios
Nikde nie je uvedene ze by firma nemala ani ciastocne pokryte taketo mozne naklady ako je pohyb danej meny/kurzu.

Firma nema ziadny problem usek dostavat a to je pre SR dolezite. :wink:

OdoslaťOdoslané: 02. Feb 2006 08:32
od Lubo
Skus sa vyjadrit jasnejsie, v clanku sa pise ze chyba 700 mil. na dostavbu, ze ju taisei zaplatit nechce a ze sa mozno bude sudit. Z toho vyplyva, ze zmluvne pohyb kurzu nie je osetreny.
Naznacujes, ze sa firma zahedgovala u tretej strany? Tym padom akoze chce dvakrat zarobit? Chce si to cez sudy uplatnit od statu, pricom realne jej ta strata nevznikla lebo pouzila hedging?
Ze tunel dostavaju, je podla mna ich zmluvna povinnost, nie problém. :wink:

OdoslaťOdoslané: 02. Feb 2006 12:41
od Dialniciar
Lubo,

ale veď, firma Taisei v konzorcii so Skanskou sa vyjadrila, že neočakávala takéto výrazné zhodnotenie SKK voči JPY (japonský jen, neviem či to má takúto skratku), pretože táto stavba je financovaná cez japonské finančné inštitúcie. Preto to stavia japonský Taisei + Skanska, ktorá toto potrebovala v rámci európsko-obchodných aktivít ako silnú spoluprácu oboch firiem a Skanska to má v rámci SR ako veľmi silný impulz, lebo tu začína podnikať.

Nastal takýto problém, zatiaľ sa sťažuje len Taisei, teda nie celé konzorcium a v tomto prípade zatiaľ nemá žiadnu právomoc NDS, a.s., ale len MF SR.

Taisei dostavia tento úsek aj z vlastných zdrojov v prípade že by to bolo potrebné vplyvom pohybu kurzov - to z hľadiska právneho nebude riskovať, že by to nedostavala a bude mať "čisté karty". Či to bude 700 mil. SKK alebo 1 mld. SKK, to už je otázne.

Ešte je stále nedoriešená časť nákladov na geologických problémoch v hodnote cca. 1 mld. SKK, ktorú už NDS, a.s. uznalo pre nedostatočnú geologickú štúdiu. A nikde nie je uvedená táto cena ešte stále ani oficiálne a zrazu prichádza teraz kurzový rozdiel.

Firma Taisei dostavia úsek, ale požaduje aby sa upravila pôvodná zmena a aby SR doplatila rozdiel alebo aby si vzala ďalší úver cez danú japonskú inštitúciu. A ak to SR odmietne, tak Taisei sa vyhráža súdom.

Nič viac a nič menej. Otázkou je že keby sa ten kurz vyvíjal inak, tak by Japonci 1 mld. SKK zarobili a už vidím ako by SR dávala nejakú žalobu alebo že by nám to Japonci vrátili sami. Toto znáša firma tieto náklady a je to chyba len tejto firmy a jej plánovačov (japonské firmy sú známe podrobným plánovaním na 20 rokov dopredu pri 4 scenároch), že zle odhadli silu regióna V4. :lol:

OdoslaťOdoslané: 02. Feb 2006 12:42
od Dialniciar
Ale toto čo som napísal je tak z 60% prečítané z inej správy (smer Adoas pre región V4) a tie rôzne pripomienky tak to je môj názor. :lol:

OdoslaťOdoslané: 02. Feb 2006 13:56
od Lubo
Dy,
plne s Tebou súhlasím, ale Adoas naznačil, že náklady na pohyb kurzu majú kryté. Preto som chcel vedieť kde, lebo v zmluve s NDS nie.

OdoslaťOdoslané: 02. Feb 2006 14:32
od Adaios
Lubo napísal:Dy,
plne s Tebou súhlasím, ale Adoas naznačil, že náklady na pohyb kurzu majú kryté. Preto som chcel vedieť kde, lebo v zmluve s NDS nie.


V suvislosti priamo so SR vobec nijako.

Nie som hovorca firmy Taisei ani ziadnej inej. A neviem kto ako presne ma ktoru zmluvu v kazdom state, kde momentalne stavia.

Nevidim ako problem pre Taisei to ze sa im zvysia naklady na vystavbu, je to silna spolocnost. Na druhu stranu - je to ich pravo pokusit sa dohodnut, ked takato situacia vznikla, ale osobne nevidim do celych zmluv a preto nechcem hodnotit na co ma a na co nema Taisei pravny narok.

Poistenie a krytie "cez tretieho" sa neuplatnuje uplne bezne a pochybujem ze to tak je. Skor bol predpoklad na "prepad" SKK. :wink:

OdoslaťOdoslané: 02. Feb 2006 15:36
od Lubo
Treťou osobou som myslel banku. Ver tomu, že väčšina slovenských exportných podnikov sa voči pohybu kurzu hedguje cez veľké banky. Ak by to nerobili, ich straty by boli obrovské. A banky sú rady, lebo za to inkasujú. :)

Neviem síce kedy sa uzatvárala zmluva s Taisei, ale SKK voči EUR posiluje od roku 1999. Prepad koruny voči EUR by podľa mňa japonská firma nepredpokladala, keď všetky investičné banky odhadovali jej posilňovanie.

Právo pokúsiť sa dohodnúť.... Podľa mňa na to nemajú ani morálne právo, pretože banky takéto služby ponúkajú.

OdoslaťOdoslané: 02. Feb 2006 16:59
od Dialniciar
Lubo napísal:Treťou osobou som myslel banku. Ver tomu, že väčšina slovenských exportných podnikov sa voči pohybu kurzu hedguje cez veľké banky. Ak by to nerobili, ich straty by boli obrovské. A banky sú rady, lebo za to inkasujú. :)

Neviem síce kedy sa uzatvárala zmluva s Taisei, ale SKK voči EUR posiluje od roku 1999. Prepad koruny voči EUR by podľa mňa japonská firma nepredpokladala, keď všetky investičné banky odhadovali jej posilňovanie.

Právo pokúsiť sa dohodnúť.... Podľa mňa na to nemajú ani morálne právo, pretože banky takéto služby ponúkajú.


Podľa mňa ani nešlo o eurá. Pochop konečne kto túto stavbu financuje.

A Taisei hlavne má prepojenie cez inú stavebnú firmu v rámci tohoto a preto teraz "skúša dostať" štát tam kam chce.

Otázka: Prečo sa v BA stavia stále bez väčších problémov? Zainteresovaní vedia, vedia aj ľudia? A stačí to porovnať kľudne aj s D1.

OdoslaťOdoslané: 03. Feb 2006 10:42
od B;
Dy napísal:
Otázka: Prečo sa v BA stavia stále bez väčších problémov? Zainteresovaní vedia, vedia aj ľudia? A stačí to porovnať kľudne aj s D1.

Ja neviem.
Preco?