Stránka 15 z 17

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 24. Apr 2020 15:41
od DrX
Ziadna panika. Tipujem, ze tak, ako na polprofiloch R2 a D3, aj tu plati, ze kedze sa planuje dorobit smerovo rozdeleny druhy profil niekedy v buducnosti, podla odseku §4 ods. 4 (Etapové budovanie diaľnic v polovičnom profile je prípustné) je toto OK.

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 25. Apr 2020 03:58
od masterplan
kedze priorita noveho minstra je urychlena dostavba D1 a D3 ocakavam ze v skorom case dojde aj k zacatiu dostavby aj na tomto useku teda druhy pas pri Beharovciach+dokoncenie tunela

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 25. Apr 2020 08:38
od expwy
Na toto fakt peniaze nebudú, sú dôležitejšie úseky ako dostavba Braniska, pokial vydrží vozovka a nebude v havarijnom stave. Branisko sa bude riešiť ako posledné na trase ZA - PO.

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 25. Apr 2020 08:54
od Hank
Vlados napísal:Nakoľko úsek nespĺňa predpisy na diaľnicu, nie je to smerovorozdelená kominikácia, tak nemôže byť označený ako diaľnica. Úsek by mohol byť bez označenia, kde by bolo vhodné dať zákaz vjazdu traktorom, vstupu chodcom a pod. alebo môže byť označený ako cesta pre motorové vozidlá, kde už žiadne dodatkové tabule nie sú potrebné. Ak je potrebné zvýšiť alebo znížiť rýchlosť tak to poriešia značky.


Prisne vzate, mas samozrejme pravdu. Branisko je vsak priamy usek, bez akejkolvek krizovatky, pred nim a za nim plynule nadvazuje plnoprofilova dialnica, takze v podstate by sa nic nestalo, keby tam nebolo "nic". Cize ziadne ukoncenie dialnice alebo zaciatok cesty pre motorove vozidla ci zakazy vjazdu pre traktory/chodcov, atd. Nemaju byt pre koho tie zakazy.
Vystrazna znacka o obojsmernej premavke a obmedzenia rychlosti (oboje tam tak ci tak je) by aj postacovali.

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 25. Apr 2020 12:16
od Loe
Na tomto úseku nie je potrebná žiadna zmena značenia, keďže takmer celý úsek polovičného profilu je podchytený miestnou úpravou najvhej dovolenej rýchlosti, ktorá je v každom takom mieste nižšia, než všeobecná najvyššia dovolená rýchlosť bez miestnej úpravy. Miestna úprava na tomto úseku by si ale zaslúžila úpravu a to už celé roky, mám na mysli striedanie 80 a 60 v smere PO->PP za tunelom, a to v oboch smeroch premávky.

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 26. Apr 2020 05:54
od 110mat110
Ta 60tka je tam kvoli prepadnutemu mostu. Je to krasne vidiet aky je tam hup.

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 26. Apr 2020 08:37
od cPalo
expwy napísal:Na toto fakt peniaze nebudú, sú dôležitejšie úseky ako dostavba Braniska, pokial vydrží vozovka a nebude v havarijnom stave. Branisko sa bude riešiť ako posledné na trase ZA - PO.


podľa mňa, by mali začať stavať skôr, matematicky :
Havarijný stav - čas na výstavbu
lebo tá rúra bude potrebovať trošku dlhší čas na celkovú rekonštrukciu

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 26. Apr 2020 08:50
od Loe
110mat110 napísal:Ta 60tka je tam kvoli prepadnutemu mostu. Je to krasne vidiet aky je tam hup.


Poznám jednu štátnu organizáciu, ktorej neoficiálnym motoom je "Vysvetliť sa dá všetko" :)

Pokiaľ ide o túto dočasnú značku už pomerne trvalého charakteru, bolo by na mieste ten krásny hup konečne opraviť, to isté platí aj o havarijnom stave mostu pri Liptovskom Hrádku. V každom prípade mám na mysli 60 pri MÚK Behárovce, kde zrejme vysvetlenie spočíva v tom, že premávka je prevedená do polovičného profilu. Napriek tomu si trúfam tvrdiť, že tá 60 je úplne zbytočná a na mieste by pokojne mohla byť 80.

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 26. Apr 2020 09:11
od devil
lebo tá rúra bude potrebovať trošku dlhší čas na celkovú rekonštrukciu
obchadzka existuje.

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 26. Apr 2020 11:27
od Vlados
to myslíš vážne?

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 26. Apr 2020 14:40
od devil
ze ci existuje obchadzka ? podla teba neexistuje ?

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 26. Apr 2020 14:58
od Vlados
obchádzková trasa na dobu celkovej rekonštrukciu tunela nie je. trasa by sa tak po mesiaci používania skutočne rozpadla. do horského priechodu od doby otvorenia tunela išla takmer nula. naproti tomu Sorošku každých X rokov dosť ako tak opravujú.

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 26. Apr 2020 15:07
od devil
do horského priechodu od doby otvorenia tunela išla takmer nula.
to je smutne. soroska sa velkoplosne opravovala v 2012. pamatam si ako som tam stal v kolone. tak snad by nebol problem vyasfaltovat branisko.

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 26. Apr 2020 15:19
od cPalo
devil napísal:
lebo tá rúra bude potrebovať trošku dlhší čas na celkovú rekonštrukciu
obchadzka existuje.


Keby si písal aj niečo proti Soroške, tak nepoviem ani pol slova. Skús sa prejsť po obchádzke a garantujem ti, že budeš prvý proti Soroške (veď Soroška je len blbý hrboľ na ceste oproti Branisku)

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 26. Apr 2020 15:21
od Vlados
devil napísal:
do horského priechodu od doby otvorenia tunela išla takmer nula.
to je smutne. soroska sa velkoplosne opravovala v 2012. pamatam si ako som tam stal v kolone. tak snad by nebol problem vyasfaltovat branisko.

žiaľ je to problém. ak by sme boli v normálnej krajine, tak by bola ukončená už 2x celoplošná výmena povrchu. popri tom by sa min. riešili aj rozpadnuté krajnice. nerobím si ilúzie...

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 26. Apr 2020 22:47
od Tomas PO
Spat k teme - na Branisku by paradoxne ponechanie znacky cesta pre motorove vozidla vyhovovalo, kedze Branisko by znieslo aj 90ku. Ci sa v protismere zrazis celne v 180ke, alebo 160ke, je jedno. V sucasnosti sa Braniskom jazdi velmi predpisovo, kedze mnoho vodicov si mysli, ze tu funguje usekove meranie MPR. Preto idu tacho 75-80, co je v praxi 67-75. Vsetky svietiace PDZ s MPRkou by sa mohli vypnut a vyriesila by sa aj nezmyselna 60ka za MUK Beharovce. Stacila by tam z 90ky jedna znacka obmedzujuca rychlost na 70.

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 27. Apr 2020 07:31
od 110mat110
Loe napísal:
110mat110 napísal:Ta 60tka je tam kvoli prepadnutemu mostu. Je to krasne vidiet aky je tam hup.


Poznám jednu štátnu organizáciu, ktorej neoficiálnym motoom je "Vysvetliť sa dá všetko" :)

Pokiaľ ide o túto dočasnú značku už pomerne trvalého charakteru, bolo by na mieste ten krásny hup konečne opraviť, to isté platí aj o havarijnom stave mostu pri Liptovskom Hrádku. V každom prípade mám na mysli 60 pri MÚK Behárovce, kde zrejme vysvetlenie spočíva v tom, že premávka je prevedená do polovičného profilu. Napriek tomu si trúfam tvrdiť, že tá 60 je úplne zbytočná a na mieste by pokojne mohla byť 80.


Ah, ano. Na beharovce som zabudol. To ano. Myslim, ze 60 som tam nikdy nesiel.

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 27. Apr 2020 16:08
od metelesku.blesku
Hlavne, že keď ani nebola križovatka Beharovce plne dobudovaná, bola tam v zúžení 80 km/h. https://goo.gl/maps/JYbyLgeBkjrpGcW29

Kedy a prečo nastal ten zlom, že začali všade, ako úplný prizdisráči, dávať do zúžení 60 alebo 40 km/h?

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 27. Apr 2020 23:12
od Tomas PO
keby to bolo aspon s dodatkovou tabulou pre NA..

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 12. Júl 2020 13:57
od Loe
Minister dopravy vyhlásil, že výstavba chýbajúceho profilu, vrátane druhej tunelovej rúry začne najskôr v roku 2025. Úsek nemá územné rozhodnutie, NDS predpokladá dodanie podkladov pre ÚR v druhom štvrťroku 2022. Minister súčasne dodal, že "podľa toho, kde druhý profil tunela Branisko bude, sa bude dať odhadovať, v akom časovom rámci by mohol byť druhý profil dokončený".

Veľmi hmlisto si spomínam, že druhý profil snáď ÚR aj mal, ale už pred x rokmi prepadlo, vie toto niekto potvrdiť prípadne vyvrátiť?

https://www.trend.sk/spravy/vystavba-dr ... position=1

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 12. Júl 2020 22:53
od masterplan
ano to plati, keby sa slo podla stareho systemu pripravy ale ak sa sa prijme novy stavebny zakon a zakon o VO, tak sa moze doba pripravy kludne skratit aj na polovicu a zaciatok vystavby sa kludne moze posunut aj na 2022-23 zavisi vsetko aj od toho ako rychlo sa zakony schvalia, prijmu a implementuju do systemu pripravy na obstaravanie a hlavne vystavbu..

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 30. Júl 2022 21:34
od jarino
Prípravujú sa súťažné podklady na vyhlásenie VO na vypracovanie štúdie realizovateľnosti.

Odhadované investičné náklady: 320 mil. eur

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 30. Júl 2022 23:21
od cepheus
no konecne! druha rura branisko sa nam pohyna, toto trvalo to bol porod!

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 31. Júl 2022 01:50
od cepheus
najvyssi cas aby sa s vystavbou konecne zacalo ,toto nech je mementom!!! https://presov.dnes24.sk/na-ceste-vyhas ... oto-419935?

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 10. Aug 2022 07:42
od ondrejko_t
bez ohľadu na diskusiu o intenzitách a (ne)potrebe druhej rúry, myslím si že za túto nehodu tunel nemôže. Ide o rovinu so zníženou rýchlosťou na 80tku a teda je to bezpečnejší úsek ako 90% ciest. takže ani argument že keby bola druhá rúra, chalan mohol žiť, nemôže uspieť. možno by sa to stalo o pár minút neskôr niekde inde. na "keby" sa nehrá.
samozrejme ale, že škoda mladého života :(