Stránka 12 z 17

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 15. Jan 2019 11:59
od Vlados
v Branisku budú vždy nižšie intenzity ako v Korbeľke

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 15. Jan 2019 13:29
od ondrejko_t
Kvík napísal:Aké riskovať Strečno? Myslíš, že Korbeľka bude otvorená skôr, ako Višňové? Pokiaľ ide o monumentálne oneskorenia, Dúhe celkom verím, ale na toto snáď ani oni nemajú.

hej, pochopil si ma celkom spravne. ja som velky optimista, ale to som bol aj ked som stravil v ZA 10 rokov a vzdy som dufal, ze sa cez vysnove prejdem. aktualne som mimo za 5 rokov a max posun za ten cely cas je, ze uz mame cez kopec dve diery :)

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 15. Jan 2019 13:34
od Vlados
okolo Žiliny je tých dier až 8 :) a teraz meraj tlak doktorovi :lol:

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 24. Jan 2019 00:19
od Tomas PO
i15 napísal:Škoda, že sa počas úpravy MÚK Beharovce nepostavil aj druhý profil mosta pri motoreste Varga a za ním miernejšie zbiehanie pruhov so zachovaním 100 km/h. Ťahať druhý profil až po jednorúrový tunel nemá zmysel, prínos by bol minimálny. Od Érseka nečakám, že by s Braniskom pohol, ale verím, že nasledujúca vláda sa rozhýbe. Branisko je strašiak a každý si myslí, že rozšírenie bude veľmi drahé. V skutočnosti sú odhadované náklady 200-250 mil € , čo je porovnateľné s úsekom Budimír Bidovce a len zlomok nákladov na úseky, ako Turany Hubová, alebo rozšírenie BA-TT

absurdna je najma 60ka v smere LE --> PO, kde ides vozidlom len v priamom smere. paradoxne, pri opacny smer PO --> LE menis pruhy a je tam 80ka.

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 24. Jan 2019 23:38
od babar
Zatial to vyzera tak ze ked konecne dokoncia vsetky useky okolo ZA a RK tak bude mat D1 unikat v podobe jednej rury pod Braniskom :-)
Jasne ze doriesit vsetky tie useky chvilu potrva ale nemam pocit ze s Braniskom niekto vobec nieco robi ci planuje robit v dohladnej dobe, opravte ma ak sa mylim.

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 25. Jan 2019 08:28
od pedro
V súčasnosti prebieha preverenie potreby zabezpečenia nového Rozsahu hodnotenia EIA na stavbu pred spustením súťaže na aktualizáciu DUR, DSP, DP pre Beharovce - Branisko - II. profil.

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 25. Jan 2019 20:25
od Yoggy52
Jedna rura ale staci. :wink: Predtym nez bude potrebna druha rura sa daju robit rozne opatrenia, ktore tu potrebu druhej rury posunu este dalej do buducnosti a peniaze vieme vyuzit inde na TEN-T...

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 26. Jan 2019 03:50
od frostbite
ale prd staci, jedna rura uz davno nestaci.. minimalne priprava na tender useku uz mala davno pokrocit a byt aspon na konci.. cim skor si to ersek uvedomi tym lepsie

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 28. Jan 2019 09:00
od ondrejko_t
jedna rura staci teoreticky kapacitne, ked ratas, ze tam nie su kolony.
problem je v tom, ze tato rura nebola nikdy definovana ani dizajnovana ako jednorurovy tunel, co v preklade znamena castejsie odstavky, znizovanie zivotnosti technologie aj tunela samotneho.
ale to asi nestaci ako argument, ked nestaci ani to, ze uz davno bola prekrocena kapacita, pri ktorej sa malo zacat stavat a kde nic, ti nic :)

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 28. Jan 2019 09:16
od Vlados
Arpi na to nemá čas, rieši Sorošku, maďarské označenie obcí a staníc...

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 28. Jan 2019 09:30
od ondrejko_t
a vlaky ZV-Sahy, ci Moldava n.B. - Ke

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 28. Jan 2019 10:40
od devil
Arpi na to nemá čas, rieši Sorošku, maďarské označenie obcí a staníc...


este nam teda vysvetli ze soroska je aj cez kopec lepsia ako jedna rura pod braniskom. inac sa riesi megapruser megatunela visnove, predtym megapruser cebrat. a este aj spustil D3 s cenou vyssou ako bola expertiza. a este sa riesi ako vyhodit najlacnejsiu ponuku na tvrdosin, plny profil pri PO.

ale to asi nestaci ako argument, ked nestaci ani to, ze uz davno bola prekrocena kapacita, pri ktorej sa malo zacat stavat a kde nic, ti nic :)


kapacita je 20.000 aut denne. to je nielen argument ale zaroven aj fakt. aj keby tam bolo 25.000 tak auta prejdu. nemas za co.

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 28. Jan 2019 10:48
od Vlados
musím reagovať :) konečne si to nazval správne. Soroška je kopec. tak skoro nehrozí, že bude súvislá R2 (ani polprofilová) takže nech dokončia súvislú D1 aby tranzit nechodil po I/16. to že D1 Čadca aj D1 Prešov boli predražené o tom sa nemusíme baviť. Žiaľ aj Pr1bina bola a tá ďaleko viac.

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 28. Jan 2019 11:17
od devil
zato branisko s tunelom uz ani kopec nie je ale vysokokapacitna cesta pre 20k+ aut.

kamiony si idu svojou predpisanou cestou ktora je pre nich najlacnejsia, ziadna suvisla D1 ich nebude motivovat chodit blizsie naokolo aby prerobili. osobne auta ktore chcu mat komfort dialnice chodia mozu ist vrchom aj cez donovaly a maju na cca, 85% trasy BA-KE dialnicu. alebo mozu ist cez madarsko. a predsa sa chodi po I/16...a ziadne infantilne presmerovania dopravy sa nekonaju. bude celkom "sranda" ked M30 s tretinovymi alebo strvtinovymi intenzitami bude hotova skor ako visnove a cebrat. mal by si zacat radit madarom a poliakom lebo evidentne nezvladaju vystavbu dialnic !! stavaju stovky km s intenzitami pri akych na Sk "stacia" vyasfaltovane stare hradske.

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 28. Jan 2019 11:30
od pohodak
- musim suhlasit s devilom, branisko ma cas ostat tak ako je s jednou rurou dalsich 10 rokov (a presne pre to iste staci aj soroska na jednu ruru)
- musim (opat a zas pri tejto teme) nesuhlasit s devilom, problem s cebratou NIE JE v tuneli, ale mimo neho
- visnove je pruser nie kvoli tunelu, ale kvoli vylucovaniu ponuk a prihodeniu zakazky nasim ludom

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 28. Jan 2019 11:48
od devil
OK, mas pravdu megapruser pri cebrati. vieme o com sa bavime. ale bol to pruser a riesil sa. a povodna cena isla hore. to ze visnove by skanska zvladla a ze este menej penazi je vec nazoru. mozno ano a mozno nie. a kopa dalsich veci sa riesi. zato Vladosa stale mata R1 a soroska. a potom turany-hubova v plnom profile aby uz bolo kompletne blizsie naokolo.

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 28. Jan 2019 11:56
od Vlados
toľko koľko sa uleje na km Pr1biny sa zatiaľ nepodarilo na žiadnom úseku (D1, D2, D3, D4, R1, R2, R3, R4, R6, R7).

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 28. Jan 2019 12:18
od pohodak
- tu nejde ani tak o nazor, ale ked ideme cisto podla historickych skusenosti tak skanska by tu stavbu zvladla v termine, za menej penazi asi nie, tiez by tam bolo navysenie ale nestalo by to viac ako "zakladna cena" s ktorou tender "vyhrala" duha...a opat cisto podla historickych skusenosti s projektami, ktore stavala duha, sa podobny scenar dal ocakavat
- ano pribina je suverenne najvacsi tunel v historii slovenskej dialnicnej vystavby, ale to nema nic spolocne s tym, ze soroska (a hocico ine z pripravovanych usekov na R2) jednoducho ma prednost pred druhou rurou braniska

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 28. Jan 2019 12:44
od Dendik
pohodak napísal:- tu nejde ani tak o nazor, ale ked ideme cisto podla historickych skusenosti tak skanska by tu stavbu zvladla v termine, za menej penazi asi nie, tiez by tam bolo navysenie ale nestalo by to viac ako "zakladna cena" s ktorou tender "vyhrala" duha...a opat cisto podla historickych skusenosti s projektami, ktore stavala duha, sa podobny scenar dal ocakavat
- ano pribina je suverenne najvacsi tunel v historii slovenskej dialnicnej vystavby, ale to nema nic spolocne s tym, ze soroska (a hocico ine z pripravovanych usekov na R2) jednoducho ma prednost pred druhou rurou braniska


Zatial co vy sa tu natahujete, Arpi medzitym chysta pripravu papierov AJ na druhu ruru Braniska, ale AJ na R2 ba AJ na R7 po NZ... Takže tak!

Kto neveri, pozrite si stav pripravy uvedenych usekov na cesty.ineko.sk . Velmi lahko sa da vypocitat ze napr. na R4 budu v roku 2030 postavene
max 2-3 useky a aj to v polprofile. Nechapem ako vobec je mozne ze uvazuju stavat 2+2 od NR po TO... :roll: ale Šarissky Štiavnik 1+1 bravóó :lol:

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 28. Jan 2019 13:01
od devil
toľko koľko sa uleje na km Pr1biny sa zatiaľ nepodarilo na žiadnom úseku (D1, D2, D3, D4, R1, R2, R3, R4, R6, R7).


ak by existoval pomer 60-40 a R1 by postavili skor nemuselo byt PPP. R1 mala mat prednost aj pred povazim malo by to vacsi efekt ci sa to niekomu paci alebo nie.

ak sa nieco ukradlo daj trestne oznamenie. ak ti vadi cena a uroky chod sa stazovat na EBRD a na dalsich 12 komercnych bank ktore to financovali. ak ti vadi ze tentokrat sa vsetci skladaju na cestu na juhu tak si uz nepomozes.

pohodak, my nemame historicke skusenosti so 7,5 km tunelom. nevieme kto je na vine ale vieme ze ceny z figelovych tendrov tu niektori brali ako dokaz ako lacno sa daju postavit narocne useky a pritom ide jeden problem za druhym, technicky, financny...cim narocnejsi usek tym vacsia pravdpepobnost problemu. na zvolen-pstrusa sa diali zaujimave veci ale neskoncilo to takto. lebo islo o jednoduchsiu stavbu. na juhu je historicky najvacsi problem nevola pripravovat aby sa dala odovodnit nevola stavat. tam su experimenty, najskor PPP, teraz multikriterialne hodnotenie. treba vidiet aj pricinu a nielen nasledky.

Zatial co vy sa tu natahujete, Arpi medzitym chysta pripravu papierov AJ na druhu ruru Braniska, ale AJ na R2 ba AJ na R7 po NZ... Takže tak!


ja si pamatam ked davnejsie boli vsetci vo vytrzeni ked zistili ze sa ide sutazit DSP a DP. dnes to uz nic neznamena. zaujimave to zacina byt pri vykupe pozemkov a priprave tendra. a ani to nie zaruka ze sa aj zacne.
na R4 budu v roku 2030 postavene
max 2-3 useky a aj to v polprofile. Nechapem ako vobec je mozne ze uvazuju stavat 2+2 od NR po TO... :roll: ale Šarissky Štiavnik 1+1 bravóó


ved tie 2-3 useky by aj stacili. giraltovce, lipniky a stiavnik. no ale pre PO je prioritny SO PO v 2 tunelmi a v plnom profile za 400-500 mega.

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 28. Jan 2019 15:10
od ondrejko_t
kapacita je 20.000 aut denne. to je nielen argument ale zaroven aj fakt. aj keby tam bolo 25.000 tak auta prejdu. nemas za co.


pocuj, Devil, ja prezijem vsetko, aj nazory ako je D1 severom nepotrebna, aj ze soroska by mala mat 2 rury atd. vec regionu a vlastnych priorit. ale ked uz niekto vyhlasi slovne spojenie Figelove lacne dialnice, tak v tom momente mi je jasne, ze to v hlave nema upratane.
ale to je jedno. toto vlakno nie je o tom.

"Nariadenie vlády o minimálnych bezpečnostných požiadavkách pre tunely v cestnej sieti totiž hovorí, že “ak počas projektovania prognóza na 15 rokov ukazuje, že intenzita premávky v tuneli s jednou rúrou bude presahovať 10 000 vozidiel v jednom jazdnom pruhu za deň, v čase prekročenia tejto hodnoty musí byť k dispozícii dvojrúrový tunel s jednosmernou premávkou”.
Na základe analýzy rastu počtu prejazdov v minulých rokoch NDS prognózuje, že v roku 2022 bude prekročený limit na obojsmernú prevádzku v jednorúrovom usporiadaní. V súčasnosti tunel bez problémov premávku obslúži. Avšak, v záujme zachovania bezpečnosti by sa malo najneskôr v roku 2019 začať s výstavbou druhej rúry tunela Branisko."

Takze Tvoj fakt je len potvrdenie toho co sa pise vyssie. auta prejdu aj ked ich bude 30tis. otazka znie ako a za aky cas.

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 28. Jan 2019 15:28
od ondrejko_t
a este na margo predrazeneho braniska, tak predrazenie bolo tusim nieco okolo 1,5mld SKK. tzn. v prepocte kolko? 50mio €? zaratajme aj brutalnu valorizaciu a nech je to na nase pomery trebars 100mio€. to je to co je bezna prax napr. aj teraz so SI + Duha a smeraci s tym bezne kseftuju. tak neviem co je ako a za kolko predrazene (tym tych 1,5mld SKK neobhajujem, ja som proti akemukolvek rozkradaniu).

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 28. Jan 2019 16:06
od devil
10 000 vozidiel v jednom jazdnom pruhu za deň je 20k aut v obojsmernom tunely. podla scitania v 2015 to bolo 10,3 tisic a podla inej info (scitace) to bolo 12,4 tisic v 2016. takych usekov ktore nesplnaju normu na cestu I. na medzinarodnom tahu je xy. enormne stupania, ostre zakruty, nevyhovujuca sirka, nevyhovujuce klopenie, urovnove krizovatky so zel. tratmi. to je s sulade s normami ? ani prognoza nds netreba aby sme konstatovali ze nie.

branisko sa stavalo od roku 1995 alebo 6 to je viac ako 20 rokov. ine ceny aj ine poziadavky. to by si som neporovnaval s 2019.

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 29. Jan 2019 17:42
od Dendik
devil napísal:
ved tie 2-3 useky by aj stacili. giraltovce, lipniky a stiavnik. no ale pre PO je prioritny SO PO v 2 tunelmi a v plnom profile za 400-500 mega.


hm, nepisal si nahodou pred rokom-dvoma ze cely PO bude mat obchvaty za 900-1000 mega? Kvoli tej pomyselnej cene bol taky humbuk...
Teraz pises ze SO bude za 400-500 mega, to je dost velky rozptyl nemyslis? 100melonov len tak vo vzduchu? :D

Ked ratam ze D1tka sa stavia za 350mil, I.etapa SOPO cca 150mil, a druha niekde okolo 260, tak sme na sume 3/4giga... takze realna uspora
rozumnymi sutazami moze byt v pohode 200-250 melonov... :)

a mimochodom, povedz mi ci cesta medzi NR a PD ma mat vacsi vyznam ked ju chcu stavat sko 2+2, ako Via Carpathia - medzinarodny
korridor, ktoru Arpi chce stavat ako 1+1? :roll:
(ale sme uz riadne mimo vlakna)

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 30. Jan 2019 09:35
od ondrejko_t
devil napísal: takych usekov ktore nesplnaju normu na cestu I. na medzinarodnom tahu je xy. enormne stupania, ostre zakruty, nevyhovujuca sirka, nevyhovujuce klopenie, urovnove krizovatky so zel. tratmi. to je s sulade s normami ?


no porovnavat cesty 1. triedy s dialnicnym tunelom je prinajmensom dost zbytocne, ak nie hlupe. ale budis... uz ked to chces takto, tak mi vysvetli, preco na ceste 1. triedy s ostrymi zakrutami ci stupanim mas 90tku a na rovnej ceste pred braniskom je 60tka a v tuneli 80tka. asi su tie normy predsa len trochu ine a bezpecnost je na inom leveli.