Stránka 102 z 103

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 04. Mar 2022 12:00
od 110mat110
Zial, ja som stavbarinu nestudoval a teda vies dat polopatisticku odpoved, ci ma nejaky zmysel medzi tunelom a krizovatkou PO-juh 100km/h jednym smerom a 130km/h druhym smerom?

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 04. Mar 2022 13:41
od ondrejko_t
mozno preto, ze kym z jednej strany je obyvana oblast - Haniska a z druhej priemyselna oblast. ale to tiez len hadam. teda ak plati ze 130tka je smer na zapad a 100vka na vychod (teda skor juh).

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 05. Mar 2022 09:34
od 110mat110
100 je na zapad od krizovatky juh cez tunel az po krizovatku vychod. Naopak je 100 od krizovatky vychod po koniec tunela. Od konca tunela dalej je 130km/h

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 05. Mar 2022 16:53
od jozfab
Tu by mali byt aktualne obmedzene rychlosti:
https://ismcs.cdb.sk/portal/mapviewer/? ... 31,5425610

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 05. Mar 2022 17:43
od metelesku.blesku
ondrejko_t napísal:mozno preto, ze kym z jednej strany je obyvana oblast - Haniska a z druhej priemyselna oblast.

Toto nedáva absolútne zmysel, lebo pruh bližšie k Haniske má 130km/h a pruh bližšie k priemyselnej oblasti má 100km/h.

jozfab napísal:Tu by mali byt aktualne obmedzene rychlosti:
https://ismcs.cdb.sk/portal/mapviewer/? ... 31,5425610

Podľa tej mapy je v tuneli 130km/h. Moc akurátna teda asi nebude.

tomenmen napísal:To že je tam 100km/h bolo zohľadnené nie len v návrhu diaľnice ale aj pri akustickom posúdení. Je veľmi pravdepodobné, že pri výpočtoch akustických posudkov bolo zistené, že nie je možné dosiahnuť požadovanú hlukovú záťaž v posudzovaných zónach stavebnými úpravami diaľnice v plnej miere, preto došlo k iným opatreniam, teda napríklad k zníženiu MPR.

Nuž a toto tvoje vyjadrenie je v absolútnom rozpore s tým, čo sa mometnálne deje na diaľniciach v Bratislave.
Inak, Petrovany, Drienovská Nová Ves aj časť Kendíc je bližšie pri diaľnici ako Haniska. Viem, že je to stará diaľnica, no už uplynulo dosť času na to, aby bolo zadosťučinené hlukovým normám a znížili tam rýchlosť na 100km/h, keďže tam žiadne PHS nie sú.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 05. Mar 2022 19:30
od jozfab
Skus citat mapu poriadne. Je tam 100-ka.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 05. Mar 2022 20:57
od 110mat110
110mat110 napísal:100 je na zapad od krizovatky juh cez tunel az po krizovatku vychod. Naopak je 100 od krizovatky vychod po koniec tunela. Od konca tunela dalej je 130km/h



az teraz som si vsimol vlastnu chybu. Samozrejme, nie krizovatka vychod, ale zapad.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 05. Mar 2022 22:03
od Vlados
jozfab napísal:Skus citat mapu poriadne. Je tam 100-ka.[/quote:1g5dh6heja tiež vidím v tej mape v oboch rúrach 130.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 06. Mar 2022 01:53
od KN.SK
Tie mapky treba brať s veľkou rezervou! Pozri rýchlosti na Novom moste (Komárno), tam je deväťdesiatka, ale v skutočnosti je tam päťdesiatka. Aj pred kruháčom I/64_I/63 je postupne znižovaná MPR.
Ľa:
45788 H: "začiatok MPR 50".
46086 SK: "koniec MPR 50";
Postupné znižovanie MPR: max. 70 na I/64 45377 po "konci MPR 50" na moste, potom opäť MPR 50 a pred kruháčom je MPR 30 45259 a nie "mapkových MPR 90" na celom našom úseku (most až po OK I/64_I/63. :wink:
O. T.: V Maďarsku na príjazde k mostu od kruháča a i od mosta 45735 ku kruháču je "MPR 50"... ,
Za kruháčom k mostu a detailnejší "pohľad". 1733

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 06. Mar 2022 05:35
od jozfab
Ale toto nie je automapa. Konkretne miesto si treba priblizit, kliknut na znacku a potom sa zobrazi popis, co je na znacke naozaj, nie len na obrazku.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 06. Mar 2022 07:36
od jozfab
Aj v Komarne na Novom moste je spravne uvedena 50-ka. S touto mapou treba pracovat, nie sa iba pozerat. Neviem tu pridat obrazok.
gallery/image_page.php?album_id=54&image_id=47837

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 06. Mar 2022 10:41
od Kvík
Nerozumiem, čo tu riešite, tá mapa jednoznačne tvrdí nezmysly. Podľa nej je celý tunel Prešov 130, rovnako dokonca aj Branisko. Či kliknem na značku alebo nie, je úplne irelevantné.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 06. Mar 2022 16:57
od jozfab
Keby si mal co i len najmensiu snahu naucit sa ovladat tuto mapu, tak zistis, ze v tuneloch pri PO je stovka. Mapu mate prekliknutu na max. povolene rychlosti. Tie na SK su 50 - 90 - 130. Tomu sa hovori vseobecna uprava v cestnej premavke. Ak si mapu prekliknete na zvysle dopr. znacky, zistite, ze existuje aj miestna uprava. Na tejto mape najdes kazdu kameru sledujucu premavku, kazdu dopr. znacku a zariadenie. Ale tazko s vami, ked sa nechcete ucit a staci vam iba slepe pozeranie na nakreslene cisla. Sam som prekvapeny tym, co vsetko dokazal "statny" web vtesnat do jednej mapy.

Toto je D1 smer Juh - Zapad a je tam stovka:
gallery/image_page.php?album_id=54&image_id=47838

To, ze na mape su uvedene len same 80-ky znamena len tolko, ze vyobrazenie dopr. znaciek presne kopiruje ich vzor z vyhlasky 9/2009. Tak ako aj vsetky dopr. znacky v tejto mape.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 06. Mar 2022 22:51
od Kvík
OK, je to ešte výrazne horšie, než som si myslel. Toto spĺňa snáď všetky možné poučky a návody, ako sa vizualizácia dát v žiadnom prípade NEMÁ robiť. Skutočné údaje sú pochované tak hlboko, že aj keď sa tam nejak nakoniec dá doklikať, je to vlastne jedno.

O. T: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 07. Mar 2022 14:09
od KN.SK
jozfab napísal:Keby si mal co i len najmensiu snahu naucit sa ovladat tuto mapu,
Mapa má byť zrozumiteľnou a jasnou bez nejakého klikania hore-dole, či iného dolovania "správných informácií". Trafiť sa na mobile je nie najľahšie. Toto je ešte horšie ako poškrabkať sa ľavou rukou pod pravým uchom, a ešte k tomu aj to ponad hlavu. Takmer kódovačka ENYGMA. 1734

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 08. Mar 2022 06:53
od Čavo
Ak sa nemýlim, tak toto nie je turistická ani navigačná mapa. Je to technická mapa so špecifickým zameraním a rôznymi vrstvami. Že si zrovna ako prednastavenú nevybrali vrstvu so značkami, môže byť nepríjemné, ale majú asi na to svoj dôvod. (Napr. tá vrstva pribudla až neskôr a nechceli rozbiť aplikácie, ktoré sa spoliehajú na pôvodné zobrazenie, ale to len špekulujem.)

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 08. Mar 2022 08:16
od rado
Chápem že je to technická mapa, ale tiež ma to prvýkrát prekvapilo. Čo sa týka UI/UX tak si myslím, že lepším riešením by bolo - pokiaľ chcem teda dať užívateľovi najavo, že ikonka značky tu predstavuje všeobecne "akúkoľvek značku B31a" a nie "konkrétnu značku B31a s určitou rýchlosťou" - použiť obrázok nezameniteľný s naozastnou značkou. Teda pre značku B31a použiť značku s fiktívnou rýchlosťou 00 alebo XX alebo --. Ale sme tu už poriadne off topic a niekoľko príspevkov by si zaslúžilo presun niekde do témy o mapách :-)

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 08. Mar 2022 08:42
od jozfab
B31a uz neexistuje. Teraz je to 253. Vyhlaska c. 30/2020.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 17. Máj 2022 17:49
od Dendik
...teraz sa da krasne sledovat narast tranzitu ces CSL,Prazsku atd po zatvorení tunela...

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 28. Okt 2022 14:22
od Driver
NDS zverejnila intenzity úseku
Priemerná denná intenzita takmer 12000 voz 15 percent nákladná doprava
Najväčšia zaznamenaná intenzita 26. augusta takmer 20000

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 28. Okt 2022 15:00
od DrX
No nic moc (tu je zdroj https://www.facebook.com/pomoc.na.dialn ... 360158704/ ). Chcel by som vediet, ako UHP tuto aktualne najdrahsiu dokoncenu megalomaniu v historii Slovenskych dialnic ohodnoti, ked im napr vyslo, ze netreba stavat obchvat ZV s podobnymi intenzitami a v ovela lahsom terene (bez megalomanskej krizovatky a dlheho tunela...). Alebo ked vyratali, ze usek R2 s obchvatom Sace je niekde na konci ich tabulky, ked intenzity su aspon taketo ale cena je zlomkom tohto tu...

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 28. Okt 2022 19:40
od apollo
tu je video priamo od MD pri prilezitosti prveho vyrocia otvorenia https://fb.watch/grS9SW-J7o/

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 28. Okt 2022 22:07
od svaco
Driver napísal:NDS zverejnila intenzity úseku
Priemerná denná intenzita takmer 12000 voz 15 percent nákladná doprava
Najväčšia zaznamenaná intenzita 26. augusta takmer 20000

Ked sa dokonci 1. usek R4-SO, intenzity stupnu urcite, o kolko zatial nevieme a ked bude aj 2. cast R4-SO (zatial v nedohladne) tak tie intezitu budu zrejme atakovat 20000, takze asi tak. Stavia sa vyhladovo, inak by sa predsa stavalo len okolo Bratislavy.

Co tak porovnat R-ky okolo Kosic ake su tam intezity, bojim sa ze podobne

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 28. Okt 2022 23:50
od Driver
Áno určite, to si ale nikto neprizná, radšej budú splietať bludy o R2, to že obchvat Prešova používajú aj košičania je asi neuveriteľne, je my na zvracanie z tejto komunity

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 29. Okt 2022 12:21
od devil
Áno určite, to si ale nikto neprizná, radšej budú splietať bludy o R2, to že obchvat Prešova používajú aj košičania je asi neuveriteľne, je my na zvracanie z tejto komunity
mne niekedy tiez ale z malomestiactva a z neobjektivnych porovnavani.

Co tak porovnat R-ky okolo Kosic ake su tam intezity, bojim sa ze podobne
obchvat presova je sucastou suvislej dialnice okolo mesta bez ohladu ze este neexistuje R4. o serioznom obchvate kosic sa mozeme bavit najskor ked bude hotova aspon JVO 2. etapa. budimir-bidovce je vlastne koniec dialnice co vyrazne znizuje dopyt po jazde na dialnici. neexistencia kosickeho obchvatu urcite priniesla par sto aut navyse.

co tak porovnat obchvat suvislej dialnice okolo porovnatelne velkeho mesta....npr. R1 Nitra, zapad - vychod, kde uz pred 7 rokmi boli 18.000 intenzity....dnes vysoko pravdepodobne ze cca dvojnasobok oproti Presov, zapad -juh. :wink:

ale priznam sa ze com cakal pod 10.000 takze to nie je hanba ale zase ani nic extra na drahej tunelovej D26,5.