D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod Pacho » 29. Okt 2022 15:38

myslím si, že niesú až tak dôležité intenzity, ale hlavne prínos pre mesto, či sa odľahčila doprava?. Ja to neviem posúdiť.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 119
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod mike75 » 29. Okt 2022 16:16

Z dnešného pohľadu sa môže javiť JZO Prešova ako megalománia, ale po dokončení Via Carpathia, u nás R4, to naberie zmysel. Na Slovensku je zvykom iba hasiť problémy, nevieme/nechceme/nemáme na to mať vízie do budúcnosti.
mike75
návštevník
 
Príspevky: 25
Založený: 25. Nov 2015 13:30
Bydlisko: Košice, Štrba

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod devil » 29. Okt 2022 19:18

via carpatia vygeneruje desattisicove intenzity pri PO ze treba npr. taku velku MUK ?
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod jarino » 29. Okt 2022 20:01

Ja si počkám, až na tomto úseku bude tých 35 tisíc vozidiel, ktoré predikoval ten slávny prešovský Masterplan.
gallery/image.php?mode=medium&album_id=67&image_id=44940
12 tisíc je trochu viac ako som očakával.
Na druhú stranu to nie je nič udivujúce.
Dávam do pozornosti prehľad intenzít na D1 za rok 2016: gallery/image_page.php?album_id=67&image_id=37752
Hneď na susednom úseku Chminianska Nová Ves - Prešov, západ boli v tom roku intenzity takmer 15 000.

Čo sa týka megalománie, tak megalomanská je hlavne križovatka Vydumanec. Zvyšok je ok.
Napriek vysokým investičným nákladom má tento úsek z celého PO obchvatu najväčší zmysel.
Neviem prečo zrovna pre tento úsek v pôvodnej štúdii realizovateľnosti z roku 2015 odhadovali najmenšie intenzity. Bohužiaľ prognózy z aktualizovaných štúdií neviem nájsť.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod Vlados » 29. Okt 2022 20:57

jarino napísal:Ja si počkám, až na tomto úseku bude tých 35 tisíc vozidiel, ktoré predikoval ten slávny prešovský Masterplan.

Buď si veľký optimista, ale máš nejaký liek na večný život ;) V tomto druhom prípade prosím o radu cez SS.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod ondrejko_t » 31. Okt 2022 10:40

devil napísal:co tak porovnat obchvat suvislej dialnice okolo porovnatelne velkeho mesta....npr. R1 Nitra, zapad - vychod, kde uz pred 7 rokmi boli 18.000 intenzity....dnes vysoko pravdepodobne ze cca dvojnasobok oproti Presov, zapad -juh. :wink:


NR s PO nemôžeš porovnávať len na základe veľkosti mesta, keďže cez NR ide viac ako polovica cestujúcich východ - stred -> BA a nazad.
PO, resp, PO + KE sú len začiatok / koniec trasy.

Teda takto, štatisticky máš pravdu, lebo podľa Tebou položenej štatistickej otázky to tak naozaj je.
Ale ako povedal G.B. Shaw - existujú tri druhy klamstiev: Malé klamstvo, veľké klamstvo a štatistika.

pre porovnanie trochu OT - čítal som článok, že najlepšia VŠ na SVK je Katolícka uni v RK, lebo má najviac zamestnaných absolventov.
ondrejko_t
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 781
Obrázky: 13
Založený: 29. Jún 2016 07:29

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod devil » 31. Okt 2022 21:59

NR s PO nemôžeš porovnávať len na základe veľkosti mesta, keďže cez NR ide viac ako polovica cestujúcich východ - stred -> BA a nazad. PO, resp, PO + KE sú len začiatok / koniec trasy.
tymto si akurat nepriamo priznal ze na vychode nebudu intenzity ako na zapade. kazdopadne za PO/KE je este hromada obyvatelov takze to nie su uplne zaciatok/koniec trasy.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod metelesku.blesku » 01. Nov 2022 01:52

devil napísal:tymto si akurat nepriamo priznal ze na vychode nebudu intenzity ako na zapade.

Nebudú. Keď nevie intenzity vyprodukovať ani spojnica medzi druhým a tretím najväčším slovenským mestom (viď jarinov odkaz a upotených 18.000 medzi PO a KE), tak nebudú. Ešte aj R1 prepoj medzi ZV a BB mal o 1/3 vyššie intenzity.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod DrX » 01. Nov 2022 14:00

metelesku.blesku napísal:Ešte aj R1 prepoj medzi ZV a BB mal o 1/3 vyššie intenzity.


Neviem ake "este aj", ked tamad jazdi minimalne tretina dopravy vychod-zapad. Hold, do hlavnej dediny sa v tomto centristickom state clovek raz za cas trepat musi, ci chce alebo nie... Otazka skor je, preco sa tam ma clovek z juhovychodu trepat naokolo blizsie, len kvoli tomu, ze pri juznej hranici je okrem roviny a kratsieho spojenia aj cast populacie "menšinová" ;-) .
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod Pacho » 01. Nov 2022 14:25

drx, to fakt musíš do každej témy strčiť to tvoje otrepané o ukrivďovaných menšinách a juhovýchode??:
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 119
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod DrX » 01. Nov 2022 14:30

Co, zmenilo sa nieco na tom, ze do Kosickeho kraja sa dava najmenej penazi na dialnicnu infrastrukturu aj ked je druhym najvacsim tvorcom HDP a cize prispievatelom do rozpoctu hej š l Ó vackeho blavastanu?
A aby bolo jasne, pri diskriminacii hovorim aj o juznej polke BB kraja, v ktorej aktualny mindrakovy minister zarezal hromadu pripravenych usekov.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod metelesku.blesku » 01. Nov 2022 15:46

Zvolen 40.000 - Banská Bystrica 78.000
Prešov 90.000 - Košice 240.000

Prosím, napíš mi ešte niečo o 1/3 premávke východ-západ pri BB.. Sám si touto sprostosťou len potvrdil, že vlastne medzi PO a KE je rovnaká premávka, ako medzi ZV a BB (po odpočítaní tej tvojej 1/3).
Takže intenzity na východe čo? No NEBUDÚ!
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod DrX » 01. Nov 2022 15:53

Boze tie rumunske teliatka. Co tymi cislami chces povedat? Ze vies len nezmyselne miesat hrusky s jablkami. Faktory pre ktore to nemozes takto porovnavat:
- ZV-BB su rovnaky kraj, cize ZV (a cela juzna polka BB kraja) pre hromadu veci potrebuje jazdit do BB, co KE ani PO nepotrebuju,
- BB a cela severna pokla kraja na cestu do hl. mesta potrebuje ist cela cez ZV, zatialco ani KE ani PO to nepotrebuju,
- cez ZV-BB tranzituje slovensky vychod-zapad, zatialco cez KE-PO netranzituje UA-zapad, lebo D1 nie je dostavana, a u osobnych aut ani PL-HU, lebo pre 30km dialnice si nedubu kupovat slovensku nalepku.
Este mas nejake blbe otazky? Nech sa dostavia suvisle napojenie R2-D1 cez kosicky kraj na ZV-R1-BA, a potom sa mozeme bavit o porovnavani intenzit.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod devil » 01. Nov 2022 17:21

ciastocne mas pravdu, ciastocne nie

- ZV-BB su rovnaky kraj, cize ZV (a cela juzna polka BB kraja) pre hromadu veci potrebuje jazdit do BB, co KE ani PO nepotrebuju,
ano, prakticky z kazdeho okresu v kraji okrem BR sa ide do BB po R1 nakolko BB ma v ramci kraja excentricku polohu. nieco ako v ramci celej republiky BA len v mensom objeme samozrejme.

- BB a cela severna pokla kraja na cestu do hl. mesta potrebuje ist cela cez ZV, zatialco ani KE ani PO to nepotrebuju,
ok, ale neviem ci toto zavratne ovplyvnuje intenzity.

- cez ZV-BB tranzituje slovensky vychod-zapad, zatialco cez KE-PO netranzituje UA-zapad, lebo D1 nie je dostavana, a u osobnych aut ani PL-HU, lebo pre 30km dialnice si nedubu kupovat slovensku nalepku.
ciastocne tadial chodi tranzit a urobi to par tisic aut navyse. ale tie rozdiely pocty obyvatelov BB-ZV vs. KE-PO su aj tak velke. skor si porovnaj nezamestnanost....v PO kraji uplne najvyssia a k tomu odtial je dlhodobo najviac ludi na zapade. ale aj od toho su dialnice aby sa to zmenilo. len megalomania je zbytocna a este hlupejsie je ju obhajovat vselijakymi koridormi a pod.

Nebudú. Keď nevie intenzity vyprodukovať ani spojnica medzi druhým a tretím najväčším slovenským mestom (viď jarinov odkaz a upotených 18.000 medzi PO a KE), tak nebudú. Ešte aj R1 prepoj medzi ZV a BB mal o 1/3 vyššie intenzity.
dufajme ze ich vyprodukuje tunel visnove. aspon tolko ako ZV-BB. ale kedze ide TEN-T core aj viac, teda porovnatelne povedzme s TT-NR :)
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod DrX » 01. Nov 2022 18:13

devil napísal:ale tie rozdiely pocty obyvatelov BB-ZV vs. KE-PO su aj tak velke. skor si porovnaj nezamestnanost....


Jasne, su aj ine faktory. Ale ked chces odvadzat intenzity od velkosti KE+PO vs BB+ZV, tak jednoducho musis ratat intenzity point-to-point ludi medzi tymi dvojicami miest. Tak sa porovnavaju hrusky s hruskami. A som si celkom isty, ze tam tie rozdiely nijak dramaticke nebudu (aj ked aj tam plati, ze zvolencania potrebuju ist castejsie do BB na urady nez je to medzi KE a PO).
No a v neposlednom rade: vzdialenost KE-PO (34km) je o viac nez polovicu vacsia nez BB-ZV (21km). Tych 21km BB-ZV to mas ako z konca Sace po KNV, vsetko "v ramci" Kosic :-)
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod Dendik » 20. Nov 2023 21:01

takze kolko to podla odhadu analytykov malo prejst dialnicou okolo Prešova aut? 6000?
posledne scitanie =odhad x2
Dendik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 720
Obrázky: 9
Založený: 16. Feb 2017 10:49

Predchádzajúca

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 32 hostí.