Stránka 62 z 64

Re: D1 Mengusovce - Jánovce

OdoslaťOdoslané: 05. Aug 2011 09:12
od duro_z_dediny
Pacho napísal:I15 na slovensku pre vodičov neplatí, že keď prší treba upraviť rýchlosť, pokiaľ tam nie je značka, tak to radšej prevrátia na strechu, ako by mali prispôsobiť rýchlosť. Najlepší príklad je výjazd z tunela Bôrik smerom na ZA. Pokiaľ tam nebola značka niekoľko vodičov sa tam aj pozabíjalo, teraz je pokoj.


i15 napísal:tak nech sa prevratia na strechu a pozabijaju, ked nevedia jazdit


Sme tu asi OT, ale pridám sa k i15 - "Prirodzeným" výberom postupne zlikvidujeme tých, čo sa radšej prevrátia na strechu, ako by pri daždi zmiernili rýchlosť. Horšie je len to, že pri tom môžu trafiť aj niekoho nevinného...

Môj názor je, že pri výjazde z tunela by mala byť značka Pozor šmyk - za dažďa - a odporúčajúca rýchlosť (nie príkazová).
Ďalej poisťovne by mali v takomto prípade zmeniť svoje pravidlá a nepreplácať škodu v plnom, ale len v obmedzenom rozsahu ...

Re: D1 Mengusovce - Jánovce

OdoslaťOdoslané: 05. Aug 2011 15:21
od i15
Presne na to boli vymyslene vystrazne znacky, nemali by sa nahradzat znackami s obmedzenou rychlostou, ako je to v mode zvlast na novych usekoch dialnic. Ludia ktori maju vodicak su svojpravni a zodpovedaju za seba.

Chapem policajtov, je jednoduchsie dat znacku so znizenou rychlostou, ktora zlepsi statistiku nehod a navyse mozno na nej aj zarobit (dve muchy jednou ranou). NIe je to vsak koncepcne riesenie. Budu pribudat useky s mostami, zakrutami, velkymi prevyseniami a tunelmi...

Re: D1 Mengusovce - Jánovce

OdoslaťOdoslané: 05. Aug 2011 15:34
od JaNY
piseme tu stale a chceli by sme aby sa poriesili aspon bodove zavady na cestach I triedy a nizsich. Je 21 storocie a vyrabame na novych cestach nove bod. zavady.

Re: D1 Mengusovce - Jánovce

OdoslaťOdoslané: 08. Aug 2011 19:18
od stanog
Dopravnou značkou by sa mali upravovať len miesta kde je naozaj niečo čo vodič nemôže predvídať. Mne sa už zdá že tu vodičov považujú za úplne nesvojprávnych. Na nových diaľniciach poznižujú rýchlosť na 80 a na ceste 1. triedy ktorá je v dezolátnom stave a navyše obojsmerná sú 90-ky. Potom to dopadne tak že vodič jazdiaci po diaľnici si zvykne na to že na každú somarinu ho upozorní značka a potom keď zíde na prvú cestu nižšej triedy vyletí hneď v prvej zákrute z cesty lebo očakával že ak by sa tadiaľ nedalo prejsť maximálkou bola by tam značka.
Tiež si myslím že by sa mali cestári sústreďovať hlavne na označovanie skrytých nebezpečenstiev a úsekov kde dochádza k nehodám za určitej situácie, nie paušálne znižovať rýchlosti lebo keď si vodič zvykne značku ignorovať napr. preto že za sucha tadiaľ prešiel v pohode tak už ani za dažďa nezareaguje.

Re: D1 Mengusovce - Jánovce

OdoslaťOdoslané: 09. Aug 2011 07:36
od random
i15 napísal:tak nech sa prevratia na strechu a pozabijaju, ked nevedia jazdit

... moj brat sa vcera prevratil v aute na strechu (ako spolujazdec) ... ale to mu hovoril kazdy ze to tak dopadne ... nastastie sa len trocha dolamal ...
... i15 take veci nikomu nikdy nepraj ...

Re: D1 Mengusovce - Jánovce

OdoslaťOdoslané: 09. Aug 2011 15:23
od i15
Nech sa pozabijaju vsetci, co nechapu, ze za dazda, hmly a poladovice sa neda ist tak, ako za sucha, ked tam navyse maju aj vystraznu znacku. To su zakladne veci, za ktore musi niest zodpovednost vodic a neda sa to riesit obmedzovanim rychlosti, lebo to budeme mat zachvilu znacku kazdych 50 metrov.

Re: D1 Mengusovce - Jánovce

OdoslaťOdoslané: 12. Aug 2011 14:50
od Tomas PO
Inak od letiska po Vazec to je az na neuverenie:
zaciatok useku - Tatry - 130
Tatry - Svit (MUK Srdiecko) - 100
Svit - Borik - 130
Borik najazd - 100
Borik tunel - 80
Borik vyjazd - 130
za Borikom 80 v pripade dazda
Medzi Lucivnou a Borikom 100 (nove obmedzenie, na prvy pohlad bezdovodne)
dalej na 50 metrov 120, potom opat 130
Lucivna najazd a prejazd 100
Potom lokalne na mostoch 120 a za odpocivadlom Strba zjazd 100 (tiez zbytocne, staci pocas vetra, dazda, ci v zime)

Re: D1 Mengusovce - Jánovce

OdoslaťOdoslané: 12. Aug 2011 14:52
od Tomas PO
a neslavna stovka medzi MUK Tatry MUK Srdiecko (Svit) je pred zaciatkom MUK Tatry, nie za pripajacim pruhom od Tatier, comu skutocne nechapem. Dovodom 100ky je vraj potencionalne zvysenia intenzita MEDZI MUK...

Re: D1 Mengusovce - Jánovce

OdoslaťOdoslané: 12. Aug 2011 17:03
od i15
zmysel by to malo len pri velmi vysokej premavke, kde by mohli vznikat kolony a spomalenia kvoli tomu, ze cast aut brzdi a chysta sa odbocit a dalsia sa rozbieha z pripajacich pruhov, ale kym tu nejazdi aspon 50000 aut denne, tak to nema ziaden zmysel

Re: D1 Mengusovce - Jánovce

OdoslaťOdoslané: 12. Aug 2011 17:37
od Tomas PO
Pevne verim, ze so zmenou rychlosti v Boriku (prejazd 100, najazd 130km/h) sa vyvinie tlak aj na ostatne obmedzenia, najma:
1, Lucivna na 130. Ak aj nie, tak aspon zrusit najazdovu 100ku, ktora by ostala len v tuneli. Bolo by abrurdne, keby najazd do Boriku bol 130, ale do Lucivnej 100.
2, vyssie spomina zbytocna 100ka kvoli blizkosti dvoch MUK (to si ale asi policajti vziat nenechaju)
3, vsetky 120 ky za Borikom smer BA, ktore treba nahradit odporucanymi rychlostami, alebo doplnkovymi tabulami (sneh, dazd)

Re: D1 Mengusovce - Jánovce

OdoslaťOdoslané: 12. Aug 2011 23:41
od ELZ
Tomas PO napísal:Medzi Lucivnou a Borikom 100 (nove obmedzenie, na prvy pohlad bezdovodne)


A nebolo to obmedzenie na prenosnej dopravnej znacke? Zaciatkom augusta nieco robili na moste pred Lucivnou a mali tam prenosnu 100-ku.

Re: D1 Mengusovce - Jánovce

OdoslaťOdoslané: 13. Aug 2011 10:24
od Tomas PO
myslim ze ano

Re: D1 Mengusovce - Jánovce

OdoslaťOdoslané: 13. Aug 2011 11:21
od Pacho
Ešte doplnim, že Tatry - Svit je tiež 1OO, a pred Lučivnou je prv 100 ( prenosná ) potom 120, a nakoniec 100 cez tunel potom 120 po križovatku Štrba,...

Re: D1 Mengusovce - Jánovce

OdoslaťOdoslané: 13. Aug 2011 12:56
od ELZ
hej, kazdy pes ina ves ... obmedzenia maju podla mna zmysel len za snehu a dazda pripadne pre nakladne vozidla. (usek PP-vychod - Vazec).

Re: D1 Mengusovce - Jánovce

OdoslaťOdoslané: 13. Aug 2011 15:53
od JaNY
ma stvu s tymi obmedzeniami. A ze sa stavia D1 megalomansky, hovoria zastancovia juznej trasy :D

Re: D1 Mengusovce - Jánovce

OdoslaťOdoslané: 13. Aug 2011 21:36
od devil
ja neviem ktore obmedzenia treba a ktore nie. megalomania moze byt aj pri navrhovej 80-ke aj 100-ke ako skoro cela cast ZA-PO. povolena sice moze byt 130 ale zase nie vsade... megalomania su dlhe mosty a tunely v terene kde nema co hladat dialnica iba RC.

Re: D1 Mengusovce - Jánovce

OdoslaťOdoslané: 13. Aug 2011 23:07
od JaNY
Trosku som chcel natiahnut "juzanov", ale tej mega na D1je dost. U mna najvypuklejsia je zbytocna estakada okolo Hricovskej priehrady pred Zilinov.Je to sice D3 ale kludne by sa bola zmestila popri zel. trati. A dobre to tiez povedal o mega projektoch sef francuzkej firmy, ktora dokoncuje 47km usek na R1. U nich sa taketo mierne zvlnene tereny robia nasypmi a nie dlhymi mostami... bohatsia krajina a stavia menej komplikovane.

Re: D1 Mengusovce - Jánovce

OdoslaťOdoslané: 13. Aug 2011 23:17
od Pacho
Čo sa týka mostov na SK: Minule som cestoval s jedným nemcom cez PX, a pri zjazde MUK centru sa hádam 5min. z chuti smial nad spletencom MUK , že toto môžu vymyslieť len slováci, a zrejme nebol veľmi ďaleko od pravdy. Zlatým "klincom" bol následne Sverepec.

Re: D1 Mengusovce - Jánovce

OdoslaťOdoslané: 14. Aug 2011 02:58
od JaNY
Aspon ze sa na niecom zasmial. Inac ten exit bol zbytocny a tie D a R sa projektuju a stavaju na slovensku ako na zapade pred 30 rokmi.

Re: D1 Mengusovce - Jánovce

OdoslaťOdoslané: 14. Aug 2011 07:16
od stanog
Chlapci nehovorím že je to na 100% všade tak, ale zabúdame na našu komplikovanú geológiu. Napríklad R4 obchvat Svidníka - násyp ktorý sa vďaka zlému podložiu začal zosúvať, podobné niečo sa stalo pri Nitre na veľkom moste Lehota. Ktosi nariadil ušetriť 1-2 mostné polia a namiesto toho za potom za X-násobok ušetrenej sumy sanoval zosúvajúci sa násyp vyše roka. Pokiaľ som informovaný aj v okolí NR sa zvolili mosty práve preto aby sa nemuseli realizovať rozsiahle výmeny podložia kvôli neúnosnej zemine v podloží. Aj tie sa ale museli zakladať na hlbokých pilótach. Na mnohých úsekoch R1 bol problém s neúnosným podložím - vymieňalo sa až niekoľko metrov zeminy za kamenivo + sa pridávali výstužné geotextílie čo tiež stojí nemalé peniaze. Samozrejme tieto veci sa dajú poriešiť aj pri násypoch, lenže keď má násyp viac ako 10m a na blízku nemáte dosť vhodného kameniva - teda musíte sypať z menej vhodných materiálov dostávate mierne sklony čo znamená že R22,5 v základovej škáre dostanete šírku násypu 50-100m. To sú obrovské kubíky. preto tam lacnejšie vyjde most. Druhá vec je rýchlosť výstavby. Násyp takých objemov z nie príliš vhodných zemín nevybudujete za 12 mesiacov. Je to náročné aj na počasie, nedá sa to sypať a hutniť ani za dažďa ani za veľkého sucha ani za mrazu. Okolie PB a ZA - PO je zase problém zosuvných území resp. neúnosných náplavov v údolí Váhu. Preto je potom lacnejšie a rýchlejšie spraviť most. Aj keď osobne by som sa aj ja prikláňal viac na stranu násypov keď nevyjdú drahšie v násobkoch ceny lebo ten most po 30-tich rokoch potrebuje drahú rekonštrukciu a násyp keď sa dobre spraví vydrží hádam naveky, druhá vec je namŕzanie v zime pri jazde. samozrejme veľký počet drahých MUK je vyslovene politická hovadina keď si každý starosta vydobije exit pre svoju obec.

Re: D1 Mengusovce - Jánovce

OdoslaťOdoslané: 24. Aug 2011 10:55
od Tomas PO
http://korzar.sme.sk/c/6027168/na-dialn ... edved.html

Na tomto useku nie je oplotenie? Ved je tam predsa aj biokoridor...

Re: D1 Mengusovce - Jánovce

OdoslaťOdoslané: 24. Aug 2011 18:22
od kraken
Na českých dálnicích už to je, aspoň, jak jsem si povšimnul já.

Re: D1 Mengusovce - Jánovce

OdoslaťOdoslané: 24. Aug 2011 21:38
od peterle
Myslíte že taký plôtik zastaví medveďa? Pred pár rokmi rozprával horár v tv, ako mu maco roztrieskal na horárni masívne dubové dvere.

Re: D1 Mengusovce - Jánovce

OdoslaťOdoslané: 25. Aug 2011 08:36
od kraken
Tak to jo, u nás vlastně medvědi nežijí.

Re: D1 Mengusovce - Jánovce

OdoslaťOdoslané: 10. Sep 2011 21:00
od eucitizen
Tak medzi Poprad-Visoke Tatry a Poprad-Zapad 100ka zmizla, pridali tabulu ze len v pravom pruheje 100ka pred vyjazdom a to plati pre obidve MUK. Zrejme to iste je aj v druhom smere.