Moderátor: Moderátori
Caesar napísal:Napr. JG by všade dával násypy. A ak som proti tomu na niektorých úsekoch, tak už som "laik" a "v živote som daný úsek nevidel". A je toho viac. Keby raz, nepoviem nič, ale 100x po sebe, to je veľa.
JG napísal:Odkial mas, ze by som vsade daval nasypy?
Kto tvrdi, ze si dany usek v zivote nevidel?
Pocas tvojej ucasti na tomto fore som este ani 100 prispevkov nenapisal.
Niektore mosty by sa dali skratit. Niekde znizit vysku dialnice nad terenom a potom cast dlzky mostov nahradit nasypom (pri Podvazi, pri Miksovej aj pri Bytci). Niekde by nemuseli byt oporne mury (medzi Podvazim a Miksovou).
Tieto zmeny by neznizili komfort cestovania, ale by ho zvysili. Menej dilatacnych spar, menej namrznutych usekov, nizsia cena udrzby useku, jednoduchsia moznost rozsirenia useku v buducnosti.
Caesar napísal:A len poznámka: Zmeniť projekty a rozostavané úseky, ... chcem vidieť, ako tam ušetríš. Daj sem reálny plán takýchto zmien.
JG napísal:V ziadnom pripade nemam v umysle menit rozostavane mosty. Ale rovnaky stav vidim na pripravovanych stavbach. Dalsich 90% ludi, ktori su na tomto fore nevie kde vsade budu mosty a mury. Ale to asi zdovodnis, ze nemaju co do toho rozpravat, ved to navrhli skuseni projektanti. Jednym dychom treba povedat, ze projektanti dostanu viac zaplatene ak tam bude viac mostov(alebo dlhsie mosty), viac tunelov, viac murov,...
Prve co ma napadlo, kde sa da usetrit, je skratit tunel Ovciarsko o niekolko stoviek metrov.
JG napísal:Caesar napísal:A len poznámka: Zmeniť projekty a rozostavané úseky, ... chcem vidieť, ako tam ušetríš. Daj sem reálny plán takýchto zmien.
V ziadnom pripade nemam v umysle menit rozostavane mosty. Ale rovnaky stav vidim na pripravovanych stavbach. Dalsich 90% ludi, ktori su na tomto fore nevie kde vsade budu mosty a mury. Ale to asi zdovodnis, ze nemaju co do toho rozpravat, ved to navrhli skuseni projektanti. Jednym dychom treba povedat, ze projektanti dostanu viac zaplatene ak tam bude viac mostov(alebo dlhsie mosty), viac tunelov, viac murov,...
Prve co ma napadlo, kde sa da usetrit, je skratit tunel Ovciarsko o niekolko stoviek metrov.
magnus napísal:Kazda stavba u nas sa totiz vopred pripravuje pre konkretneho dodavatela Je to take verejne tabu. Kym sa toto nepretne, tak ziadna racionalizacia typu skracovanie tunelov nepomoze.
magnus napísal:Kazda stavba u nas sa totiz vopred pripravuje pre konkretneho dodavatela Je to take verejne tabu. Kym sa toto nepretne, tak ziadna racionalizacia typu skracovanie tunelov nepomoze.
Hefaistion napísal:magnus napísal:Kazda stavba u nas sa totiz vopred pripravuje pre konkretneho dodavatela Je to take verejne tabu. Kym sa toto nepretne, tak ziadna racionalizacia typu skracovanie tunelov nepomoze.
Keď, tak konkrétny úsek, nie konkrétne stavba.
magnus napísal:Jasne, ale vies ako som to myslel
Antimander napísal:... postavi sa cesta, ktorá obíde PB, a bude slúžiť skutočne len pre kamióny KIA, vstup na cestu bude kontrolovať polícia.
Je to reálny návrh. Zatiaľ len návrh. A z môjho pohľadu, aj dosť reálny. "babka" vedela, čo hovorí v danom prípade.
Miro napísal:Na toto riešenie som skutočne zvedavý... nemôžeš povedať, kade by tá cesta mala viesť?
Antimander napísal:Miro napísal:Na toto riešenie som skutočne zvedavý... nemôžeš povedať, kade by tá cesta mala viesť?
To riešenie nie je konečného charakteru, ... a nemohol by som to povedať ani tak. Prečo si každý myslí, že sa nedá okolo PB postaviť tzv. dočasná/náhradná cesta, ... použijú sa panely, ktoré sa spoja betónom, na to ďalšia "vrstva" a na záver asfaltový koberec, ... náhradné riešenie za niekoľko mld. SKK, avšak stále by to bolo menej ako penále a pokuty, ... a bola by to cesta len okolo PB, takže by to bolo "okolo" 1 mld. SKK, len pre kamióny, kontrolované vstupy, a len pre KIA a MOBIS a spol.
Avšak KIA si vyberá skôr železnicu, pretože D1 bude mať problém aj medzi PB a ZA s termínom r. 2006.
Takéto náhradné variantné riešenia sú bežné v celej EÚ, ... len na Slovensku s tým ministra dopravy "vysmiali", iste nie je to jednoduché, ale je to reálne možné. Minister vedel, čo hovorí. Len zase taký ako Smatana+Dunaj to úplne zavrhli, akurát, že tam neišlo o diaľničný variant, ... mohlo by sa aj stať, že by sa nakoniec estakáda v PB ani nestavala, ... aj to je bežné, ... pretože "KIA kamióny" by premávali po "svojej ceste", ... len zase tá cesta by potrebovala každý rok opravu tej asf. vrstvy.
Pozorovateľ napísal:Otázka znie kade tá cesta povedie, ...ani ty Antimander nie si schopný napísať kadiaľ tá cesta má ísť. Toto neber osobne, ale ja to takto píšem,lebo nevidím reálnu možnosť aby sa niekde narýchlo zbúchala nejaká cesta pre kamióny,kde sú roky problémy dohodnúť sa na trase a povolení na stavbu. A zvlášť v teréne v okolí PB. Aj keď je to asi tajomstvo, musíš mať názor o reálnosti trasovania takejto cesty.
Pozorovateľ napísal:Požijeme, uvidíme. Ja som skeptik a neverím na náhradné riešenia. Ja tu nemám v úmysle rozoberať príčiny prečo sa nestavia cez PB , mne sa k tomu cez SS vyjadril veľmi jasne Alexander Veľký a to mi stačí. Ale zaujíma ma čo sa bude diať, lebo to je na Slovensku modelová situácia riešenia takéhoto problému. Antimander ty vieš, ale nepovieš,len píšeš,že vieš. Je len prirodzené,že chrániš svoje záujmy. Caesar sa vrátil na fórum a ja som tomu rád,tiež sa rozhoduje čo urobí v rámci svojich záujmov. Dúfam, že tu ostane.
Ja poznám podmienky zmluvy KIA, a poznám aj ceny pokút a penále, napr. to zverejnené, že 100 dní omeškania výstavby stojí 4 mld. SKK, to je len malá časť. Myslíš, že by sa inak tomuto problému venovali aj MDPT, aj NDS, aj SSC, aj MF SR aj MH SR, ... vláda? Náhradná dopravná varianta zaťažuje všetkých, aj finančne.
devil napísal:Na D nie je ziadna sankcia ak sa nestihne.
devil,
tak to sa teda mýliš. Vláda dala sľub, písomný záväzok, že D1 (aj na 1/2 profil) bude v r. 2006 až po závod KIA. A sankcie tam teda sú a dosť tvrdé.
Alebo si snáď čítal celú zmluvu, aj v prekladoch?
devil napísal:Zmluvu som cital, a mylis sa ty. Za nedokoncenie D do 2006 ziadne sankcie nie su.
Caesar napísal:Na tomto úseku podľa mojich informácií zatiaľ žiadne vážne problémy nie sú.
Stavia sa tak, aby bol úsek čo najskôr otvorený, štát garantuje presné platby.
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 44 hostí.