D1 - Bratislava Prístavný most

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Boli by ste za to aby bol pristavny most spristupneny ako 3-pruh?

Anketa bola ukončená dňa 17. Jún 2005 09:15

Nie
1
7%
Ano
13
93%
 
Celkový počet hlasov : 14

Odoslaťod expwy » 07. Jún 2005 15:02

Este ma napodol jeden postreh o tuneli Sitina. Severovychodna rura mala byt 3-pruhova, kvoli pozdlznemu sklonu trasy dialnice. De facto tam mal byt pruh pre pomale vozidla, ale kvoli financiam sa tiez od tohto ustupilo. Inak ja si myslim ze tento tunel mal byt cely 3+3. Viem ze tam nebude situacia tak kriticka ako je teraz na Mierovej - Seneckej, ale mohlo rozmyslat trochu do buducna. Cely problem je o peniazoch. Tak ako Caesar uz mnohokrat podotkol a vieme to vsetci, ze z "hovna" sa bic upliest neda :)
30/2020 & VL 6 & TP 117/118 - systémový prístup k pravidlám cestnej premávky a DZ
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Odoslaťod Andrej » 07. Jún 2005 15:11

MH napísal:Este ma napodol jeden postreh o tuneli Sitina. Severovychodna rura mala byt 3-pruhova, kvoli pozdlznemu sklonu trasy dialnice. De facto tam mal byt pruh pre pomale vozidla, ale kvoli financiam sa tiez od tohto ustupilo. Inak ja si myslim ze tento tunel mal byt cely 3+3. Viem ze tam nebude situacia tak kriticka ako je teraz na Mierovej - Seneckej, ale mohlo rozmyslat trochu do buducna. Cely problem je o peniazoch. Tak ako Caesar uz mnohokrat podotkol a vieme to vsetci, ze z "hovna" sa bic upliest neda :)


Suhlasim, v BA den co den narasta doprava a zachvilu bude uz aj cela D1+D2 v BA ako dnesny Pristavny most. Dufam, ze sa poucime do buducna, mozno nieco vyriesi aj D4 + R8 obchvat BA - tam sa tiez planuju 2+2 pruhy? Teraz by mozno postacovali, ale kym sa postavia, urcite uz kapacitne stacit nebudu a znova budeme tam, kde sme teraz. :roll:
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Caesar » 08. Jún 2005 09:06

Podľa mňa, dopravná situácia v BA sa už nebude výrazne zhoršovať tak ako tomu bolo doteraz.

Mesto BA je v celej Európe považované za dopravnú križovatku, je v prepočte na počet obyvateľov a počet áut, ktoré mestom prejdú za rok, na 1. mieste, čo sa týka vyťaženia mesta a jeho dopravných kapacít.

Okrem toho má BA svoje špecifické problémy. Také stavby ako most Apollo či tunel Sitina mali byť hotové už v r. 2000/02. A dnes mala prebiehať výstavba obchvatu, t.j. D4/D5/R8.

Okrem toho ja si osobne myslím, že obchvat BA by mal byť na niektorých úsekoch ako 6-prúdový, ale v niektorých úsekoch by stačili aj 4-prúdy. Najmä v tuneloch pod Malými Karpatami. Reálne by sa mal obchvat BA začať stavať okolo r. 2010.

BA musí dovtedy riešiť hlavné tranzitné ťahy v meste, rozšíriť ich a opraviť ich a mala by viac investovať aj do MHD v meste, keďže už dnes je MHD v špičkách preťažená a kapacity nestíhajú uspokojiť každoročný nárast cestujúcich.

P.S. Málokto vie, že napr. vo Veľkej Británii, v Londýne, existuje obrovský diaľničný obchvat okolo mesta, ktorý je na max. zaplnený automobilmi a MHD v meste (metro, autobusy) už sú vyťažené na 120-150% a každoročne sa zvyšuje počet prepravených cestujúcich.

Po otvorení mosta Apollo je dosť pravdepodobné, že sa pristúpi k rekonštrukcii Starého mosta a oprave vozovky nejakého iného mosta, takže doprava v BA sa do konca r. 2005 výraznejšie nezlepší, pretože BA čakajú výrazné dopravné obmedzenia. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

D5?

Odoslaťod Andrej » 08. Jún 2005 09:15

Caesar napísal:Okrem toho má BA svoje špecifické problémy. Také stavby ako most Apollo či tunel Sitina mali byť hotové už v r. 2000/02. A dnes mala prebiehať výstavba obchvatu, t.j. D4/D5/R8.


Aká je trasa diaľnice D5? :shock: Počujem o tom 1.krát

Caesar napísal:Okrem toho ja si osobne myslím, že obchvat BA by mal byť na niektorých úsekoch ako 6-prúdový, ale v niektorých úsekoch by stačili aj 4-prúdy. Najmä v tuneloch pod Malými Karpatami.


V niektorých úsekoch by bodlo aj 8 pruhov :)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Caesar » 08. Jún 2005 09:51

Diaľnica D5 má byť trasovaná ako vonkajší obchvat BA alebo má byť pokračovaním D4 namiesto aj možnej R8.

Ale D5 bude možno nakoniec aj inde než pri BA.

No, ostáva zámer, že po dobudovaní vonkajšieho obchvatu okolo BA, bude celý obchvat mať v názve D, t.j. zanikne variant D4+R8. Aj toto nemusí byť R8, môže to byť iná RK.

D5 je však plánovaná ako obchvat okolo BA. Aj keď sú aj úvahy, že by sa mohla zmeniť R1 na D5. A R1 by bola RK s pokračovaním za D4 a zároveň by R1 mala parameter RK, ale vzhľadom na číslo RK by to bolo ideálne, keďže by sa jednalo o obchvat hlavného mesta. Obchvat by bol tak nakoniec tvorený buď D5 (zloženie RK a D) alebo D4+R1 (diaľnica a "najlepšia a najdôležitejšia" RK). 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod Caesar » 08. Jún 2005 09:54

Osobne si nemyslím, že BA bude do r. 2050 potrebovať 8-prúdovú diaľnicu, to je úplne zbytočné.

Treba si uvedomiť, že mesto BA je tranzitné mesto a tranzit bude aj naďalej prúdiť cez mesto, nie po obchvate. Na to, aby bol tranzit vedený po obchvate by BA potrebovala 50-100 mld. SKK.

A pri tejto sume už sa uvažuje skôr o variante podpory MHD v BA vybudovaním siete metra. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod B; » 08. Jún 2005 10:02

Obchvat BA :
nie je zvykom pouzivat na obchvat aj cislo 0 napr.
R0/D0, alebo v Prahe ho tusim volaju M0.

Je s tym nejaky problem na Slovensku?
Cislo musi byt cele, kladne <>0?
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 10:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Odoslaťod Caesar » 08. Jún 2005 10:16

B; napísal:Obchvat BA :
nie je zvykom pouzivat na obchvat aj cislo 0 napr.
R0/D0, alebo v Prahe ho tusim volaju M0.

Je s tym nejaky problem na Slovensku?
Cislo musi byt cele, kladne <>0?


Ja neviem, či je s tým problém, ale keďže sa uvažuje, že D4 bude súčasťou vonkajšieho obchvatu BA, tak asi tu nebude 0 (nultý) obchvat.

Ale pozor, ja nie som odborníkom na dopravu v BA. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod pjj » 08. Jún 2005 13:02

Nie je M0 v Prahe MO - Mestsky okruh ?
To sa mi iba tak zda ze som to niekde pocul...
pjj
návštevník
 
Príspevky: 14
Založený: 12. Feb 2005 16:29

Odoslaťod aquila » 08. Jún 2005 13:21

je to presne RMO :) vacsinou oznacovany ako MO

http://www.ceskedalnice.cz/rmo.htm

http://www.ceskedalnice.cz/mapy2/r1.gif

http://www.ceskedalnice.cz/prilohy/praha.jpg

btw. niekedy placem ako perfektne maju cesi urobene oficialne stranky o dialniciach a aka bieda panuje na slovenskej strane :-/
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Caesar » 08. Jún 2005 17:55

aquila napísal:btw. niekedy placem ako perfektne maju cesi urobene oficialne stranky o dialniciach a aka bieda panuje na slovenskej strane :-/


Toto je tiež pravda.

Stránka www.rsd.cz sa s našou www.ssc.sk alebo dokonca www.ndsas.sk nedá porovnať a to isté aj ministerstvá dopravy.

Dokonca aj HR má veľmi kvalitné stránky, www.hac.hr a www.hak.hr , kde sa dá nájsť všetko, dokonca aj miesta a časy radarov v jednotlivých župách či webkamery (cca. 100).

Ja si tiež osobne myslím, že keď už tie cesty máme v takom stave v akom sú, tak by sa mohlo nájsť 50-100 mil. SKK a mohli by sa inštalovať kamery a spraviť kvalitné webstránky prístupné pre celú verejnosť.

Lenže to je tak: ja ani vy nie sme tam, kde sa to dá zmeniť. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod Alexander Velky » 29. Jún 2005 17:35

Rekonštrukcia povrchu mosta by sa mala začať ešte tento rok po otvorení 5. BA mostu. :lol:
Obrázok používateľa
Alexander Velky
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 655
Obrázky: 1
Založený: 28. Jún 2005 17:31

Odoslaťod expwy » 29. Jún 2005 18:43

Oprava vozovky Pristavneho mosta bude trvat celkovo 9 dni. 4,5 dna pre kazdy jazdny pas. Najprv sa bude opravovat jeden smer, pricom ten druhy zostane v prevadzke a potom opacne. Problem je, ze sa tu neda previest premavka do protismerneho jazdneho pasu, lebo tu neexistuju prejazdy cez stredny deliaci pas a na druhom konci v Petrzalke je momentalne dialnica vo vystavbe.
Dalsia moznost je, ze sa vozovka Pristavneho mosta nebude tento rok vobec opravovat, a vykona sa az buduci rok - tato moznost zacina naberat realne kontury :D
30/2020 & VL 6 & TP 117/118 - systémový prístup k pravidlám cestnej premávky a DZ
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Odoslaťod Alexander Velky » 29. Jún 2005 18:47

MH napísal:Oprava vozovky Pristavneho mosta bude trvat celkovo 9 dni. 4,5 dna pre kazdy jazdny pas. Najprv sa bude opravovat jeden smer, pricom ten druhy zostane v prevadzke a potom opacne. Problem je, ze sa tu neda previest premavka do protismerneho jazdneho pasu, lebo tu neexistuju prejazdy cez stredny deliaci pas a na druhom konci v Petrzalke je momentalne dialnica vo vystavbe.
Dalsia moznost je, ze sa vozovka Pristavneho mosta nebude tento rok vobec opravovat, a vykona sa az buduci rok - tato moznost zacina naberat realne kontury :D


V takom prípade sa ale bude opravovať iný most. :lol:
Obrázok používateľa
Alexander Velky
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 655
Obrázky: 1
Založený: 28. Jún 2005 17:31

Odoslaťod aquila » 01. Aug 2005 20:18

takze pristavny most sa bude rekonstruovat, ale podla mna v dost blbom termine ... prva etapa od 12.8. druha od 19.8 po 29.8.

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1164

podla mna by to mohlo pockat aby bola otvorena kosicka :) ale zase ked sa otvoti pristavny aj apollo, tak sa to v BA docela podstatne zlepsi, co sa dopravnej situacie tyka :)

inak vyzera to fakt ze nebude to 3+3 uz temer definitivne ... :roll:
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Hmm

Odoslaťod rbarat » 01. Aug 2005 20:33

Odkiaľ máš info, že to definitívne nebude 3+3?
rbarat
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 471
Obrázky: 3
Založený: 10. Jún 2005 12:15
Bydlisko: Ba

Odoslaťod Milos » 01. Aug 2005 20:59

Aquila, a co sa stalo, zatazove skusky nedopadli dobre? Vlastne asi ani ziadne neboli, to by bolo v mediach.. Osobne by ma velmi sklamalo, ak by Pristavny most zostal v podobe 2+2 pruhy... :cry:
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 422
Založený: 15. Feb 2005 16:20

Odoslaťod aquila » 01. Aug 2005 22:10

mno neviem ci definitivne, ale vyzera ze to ozaj nebude. co viem z roznych zdrojov, tak je tam viacero aspektov, ktore nie su uplne "koser".

jednak to ze statika a konstrukcia neni v az takom dobrom stave ako sa predpokladalo, dalej odstavne pruhy by mali byt zachovane, nedostatok financii na najaku rozsiahlejsiu rekonstrukciu, obstrukcie MDPaT, kde najprv by to mohlo byt aj bez odstavnych pruhov, potom ze nie, nutnost upravy krizovatky v ruzinove .. dalej problem co by bolo s usekom 2+2 senecka - mierova ..

je to skratka komplikovanejsie ako sa zda mozno. a zhrnul by som to tak, ze mozeme byt radi aspon za tych 20 milionov co sa da na tu velmi zbeznu opravu ...

ale uvidime az po oprave, ze ako to naozaj bude ;)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod eucitizen » 01. Aug 2005 23:45

aquila napísal:mno neviem ci definitivne, ale vyzera ze to ozaj nebude. co viem z roznych zdrojov, tak je tam viacero aspektov, ktore nie su uplne "koser".

jednak to ze statika a konstrukcia neni v az takom dobrom stave ako sa predpokladalo, dalej odstavne pruhy by mali byt zachovane, nedostatok financii na najaku rozsiahlejsiu rekonstrukciu, obstrukcie MDPaT, kde najprv by to mohlo byt aj bez odstavnych pruhov, potom ze nie, nutnost upravy krizovatky v ruzinove .. dalej problem co by bolo s usekom 2+2 senecka - mierova ..

je to skratka komplikovanejsie ako sa zda mozno. a zhrnul by som to tak, ze mozeme byt radi aspon za tych 20 milionov co sa da na tu velmi zbeznu opravu ...

ale uvidime az po oprave, ze ako to naozaj bude ;)


A ked bude hotovy ten dialnicny usek tak konecne zmizne na pristavnom moste, ked sa ide smer Vieden zo ZA, to zuzenie na jednom jazdnom pruhu?
Obrázok používateľa
eucitizen
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 04. Feb 2005 00:43

Pruhy

Odoslaťod ELZ » 02. Aug 2005 08:10

No aj mna by zaujimalo, ze ako to bude na Pristavnom moste, ked sa dokonci dialnica Prist. most - Viedenska. To zvedu najprv dialnicu do 1-ho pruhu a potom ju zasa daju do dvoch? Alebo prehlasia Prist. most za dialnicny a spravia tam poriadne pripajacie a odpajacie pruhy?
ELZ
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 968
Obrázky: 0
Založený: 13. Máj 2005 07:05

Odoslaťod Caesar » 02. Aug 2005 08:57

Prístavný most nebol stavaný na záťaž pre 3+3 pruhy, takže neviem, čomu sa tu všetci čudujete.

A taká zásadná oprava/modernizácia mostu, na to nie je dostatok finančných zdrojov. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Most

Odoslaťod rbarat » 02. Aug 2005 10:21

Ohľadne variantu 3 + 3.
Mne ani tak nejde o 3+3, ale mohlo by byť aspoň 2+3.
Tie tri pruhy by mali byť smerom do Pteržalky, pretože teraz je tam zúženie diaľnice na moste v tomto smere len do jedného prúdu a druhý je pre mestské vozidlá, čo idú z Bajkalskej.
Tu by bolo vhodné spraviť 3 prúdy, aby diaľnica na moste prechádzala v plných 2 prúdoch a ten tretí by bol pre autá z mesta. Tento tretí prúd by bolo najlepšie úplne oddeliť od diaľničného, tak ako je to riešené v tom zúžení teraz.
Takto by sa elegantne vyriešil momentálne najväčší problém tohoto mosta.
To zúženie tam bolo spravené zrejme kvôli množstvu kolízií, ktoré tem boli keď sa tlačili do seba autá z diaľnice a mesta.
V opačnom smere situácia nie je taká kritická. Tam môžu zostať aj 2 pruhy, ako teraz a netreba tým pádom ani riešiť otázku čo s dvojprúdovou Mierovou-Seneckou.
rbarat
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 471
Obrázky: 3
Založený: 10. Jún 2005 12:15
Bydlisko: Ba

Re: Most

Odoslaťod Antimander » 02. Aug 2005 17:30

rbarat napísal:Ohľadne variantu 3 + 3.
Mne ani tak nejde o 3+3, ale mohlo by byť aspoň 2+3.
Tie tri pruhy by mali byť smerom do Pteržalky, pretože teraz je tam zúženie diaľnice na moste v tomto smere len do jedného prúdu a druhý je pre mestské vozidlá, čo idú z Bajkalskej.
Tu by bolo vhodné spraviť 3 prúdy, aby diaľnica na moste prechádzala v plných 2 prúdoch a ten tretí by bol pre autá z mesta. Tento tretí prúd by bolo najlepšie úplne oddeliť od diaľničného, tak ako je to riešené v tom zúžení teraz.
Takto by sa elegantne vyriešil momentálne najväčší problém tohoto mosta.
To zúženie tam bolo spravené zrejme kvôli množstvu kolízií, ktoré tem boli keď sa tlačili do seba autá z diaľnice a mesta.
V opačnom smere situácia nie je taká kritická. Tam môžu zostať aj 2 pruhy, ako teraz a netreba tým pádom ani riešiť otázku čo s dvojprúdovou Mierovou-Seneckou.


rbarat,

toto riešenie je nemožné, možno ideálne, ale neriešiteľné v prípade, že most jednoducho neunesie vyššiu záťaž než 2+2 pruhy.
Obrázok používateľa
Antimander
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 425
Obrázky: 5
Založený: 02. Aug 2005 13:46

Hmmm

Odoslaťod rbarat » 02. Aug 2005 18:37

Zatiaľ nikto nepotvrdil ani nevyvrátil či to most unesie alebo nie.
Tak nepíšte, že je to nemožné.
Pretože donedávna to bol celkom normálny stav, že tam v špičke tie tri prúdy fungovali. Skrátka autá z mesta sa nemohli natlačiť medzi dva prúdy áut z diaľnice, tak si šli v treťom odstavnom prúde.
Fungovalo to.
Nemáte výsledky statických skúšok mosta, tak nepíšte, že je to nemožné.
Navyše ten jeden prúd navheje predsalen menšie zaťaženie ako dva prúdy. Ten most keď sa navrhoval mal počítanú dosť značnú rezervu (ako každý most). Mimo iné sa muselo rátať aj s plným zaťažením troch prúdov v každom smere v prípade, že by došlo k výnimočnej situácii a pokazené vozidlá by boli v odstavnom pruhu.
Sám mám stavebné vzdelanie v oblasti dopravných stavieb a viem, s akými rezervami sa mosty navrhujú a zvlášť za socializmu navrhovali, keď sa nemuselo tak šetriť materiálom.
Navyše, most je oceľový, takže v prípade potreby a snahy by ho šlo vystužiť tak, aby prípadné navýšenie zaťaženia od toho spomínaného jedného prúdu uniesol.
rbarat
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 471
Obrázky: 3
Založený: 10. Jún 2005 12:15
Bydlisko: Ba

Odoslaťod aquila » 02. Aug 2005 18:51

rbarat .. ver tomu ze zopar ludi tu vie ako je na tom pristavny po statickej stranke .. to ze to nikto nenapise oficialne do sme.sk este neznamena ze to tak ni eje ...

s tym jednym pruhom navyse to moze byt paradoxne vacsi problem .. ono statika sa nestuduje pre nic za nic 5 rokov ;) to nie je EU BA :lol:

to vystuzenie je docela "drahe" :) a nie su nan peniaze :)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 42 hostí.